Żabiniec

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5818
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Żabiniec

Post autor: Kaszmir » 05 kwie 2024, 11:39

Rada Dzielnicy z tego co wiem też jest przeciwna pomysłowi zmiany trasy. Mnie też ona nie przekonuje i lepiej, by "147" jechało Prądnicką i Bratysławską, wg oryginalnej koncepcji bo wtedy rejon przystanku "Lekarska" zyskuje drugą linię. Dawniej przejeżdżało tu kilkanaście autobusów, potem przez wiele lat były dwa - "132" i "164" (w szczycie 8 kursów/h), teraz zostało samo "513".

Nie do końca rozumiem też co miałaby przynieść zmiana. Niby jest szybszy dojazd do tramwaju, jednak podróż do centrum nie ulegnie skróceniu. Dodatkowo to wpychanie autobusu w korek na Fieldorfa-Nila więc podróż może się nawet wydłużyć. Wg mnie zatem na zmianie mało kto zyskuje, a sporo osób może stracić.

scyzor663
Znawca
Posty: 105
Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36

Re: Żabiniec

Post autor: scyzor663 » 05 kwie 2024, 13:02

Też tego nie rozumiem, szczególnie, że dla części Żabińca też lepiej dwukierunkowo przez Lekarską, przy jeździe do centrum mogą wsiąść jak autobus zrobi już kółeczko po osiedlu.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1049
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Żabiniec

Post autor: yosujiro » 05 kwie 2024, 13:04

Akurat w stronę KG Nila zbytnio się nie korkuje, większym problemem będzie Zdrowa do Prądnickiej. Poza tym taka trasa daje dodatkowe możliwości przesiadki np na 102, 194 czy aglo, które obecnie omijają Prądnicką, choć oczywiście tylko jednokierunkowo, co zmniejsza atrakcyjność. Zapełnienia 513 na Prądnickiej pokazują, że niekoniecznie jest tam zapotrzebowanie na coś więcej w obie strony.

tomaszep42
Specjalista
Posty: 221
Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03

Re: Żabiniec

Post autor: tomaszep42 » 05 kwie 2024, 15:59

Taka druga linia na Prądnickiej będzie znakomitym pretekstem do zawieszania 513 w wakacje, ferie, święta...

pjetrek
Ekspert
Posty: 630
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Żabiniec

Post autor: pjetrek » 05 kwie 2024, 16:22

Obiektywnie patrząc 513 w wydaniu 18 metrowym na Prądnickiej to nadpodaż. I nie ma co opowiadać, że okolica Lekarskiej generuje nie wiadomo jakie potoki... ale raczej nie wyciągałbym aż tak dalekich wniosków, że uruchomienie 147 spowoduje okazje do zawieszenia 513 ;)
Prędzej zastąpienie tej linii na Prądnickiej przez jakąś inną w taborze 12m, a 513 jako wzmocnienie na al. 29 listopada.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5818
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Żabiniec

Post autor: Kaszmir » 05 kwie 2024, 16:29

"513" ma też być wydłużone do pętli "Prądnik Biały Zachód" przy Trasie Wolbromskiej (link), tam obecnie jest tylko "337". Myślę, że tym trudniej będzie zawieszać "513".

Inna sprawa, że docelowo "513" powinno trafić w rejony Górki Narodowej, zwłaszcza że powstało z kursów "503". Tylko trzeba znaleźć zastępcę dla Prądnickiej oraz Prądnika Białego Zachód. Może kiedyś "136", skoro i tak ma być wydłużone do os. Podwawelskiego? Tylko wiadomo, koszty...

pablo
Specjalista
Posty: 427
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Żabiniec

Post autor: pablo » 26 kwie 2024, 14:39

yosujiro pisze: 05 kwie 2024, 13:04 Akurat w stronę KG Nila zbytnio się nie korkuje, większym problemem będzie Zdrowa do Prądnickiej.
Korkuje się bardziej niż dawniej, bo jest przyporządkowana od strony Prądnickiej (głównym ciągiem jest skręt od trasy Wolbromskiej w stronę Krowoderskich Zuchów). I dodatkowo przejazd przez torowisko (wcześniej, gdy był sam przejazd a nie było skrzyżowania w tym miejscu, to faktycznie się nie korkowało).

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1049
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Żabiniec

Post autor: yosujiro » 26 kwie 2024, 14:51

Mieszkam w pobliżu, regularnie tamtędy wracam samochodem do domu i nie zdarzyło mi się tam stracić więcej niż 2min w porze szczytu. Jeżeli taki czas uważamy za pogorszenie (a jak dla mnie jest prawie tak samo jak przed przebudową), to ok.

kucyk
Ekspert
Posty: 1862
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Żabiniec

Post autor: kucyk » 26 kwie 2024, 16:45

W kwestii korków na Prądnickiej. Przebudowa skrzyżowania na rondo z kieszeni podatnika?
Urzędnicy stwierdzili, że budowa mieszkań przy ul. Prądnickiej nie pozostanie bez wpływu na ruch samochodowy w okolicy. Skorzystali więc z art. 16 ustawy o drogach publicznych i zobowiązali inwestora do przebudowy na jego koszt skrzyżowania na rondo, co ma ten ruch usprawnić. Ustawa mówi dokładnie tak: „budowa lub przebudowa dróg publicznych, spowodowana inwestycją niedrogową [w tym przypadku budową mieszkań, przyp. red.], należy do inwestora tego przedsięwzięcia”.
Źródło:

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/przeb ... 56259.html

pablo
Specjalista
Posty: 427
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Żabiniec

Post autor: pablo » dzisiaj, 14:41

Idealnie byłoby, gdyby udało się utworzyć pełnoprawną dwukierunkową linię Nowy Kleparz - Żabiniec - Krowodrza Górka. Mieszkańcy zyskaliby dostęp do dwóch punktów przesiadkowych.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości