A NGT8 i lajkoniki nie są zamienne? To prawda, że stadlery dostały przypisanie "mega", tj. równoważne (na papierze) krakowiakom?
Wydzielono z tematu "06.09.2020": viewtopic.php?f=7&t=542 - mod. Zieleńczanin
A NGT8 i lajkoniki nie są zamienne? To prawda, że stadlery dostały przypisanie "mega", tj. równoważne (na papierze) krakowiakom?
Pewnie tak, ale o ile Lajkonika na "4" (i każdej innej linii) ciągle można tłumaczyć przez chęć testowania i obdarowywania nowym taborem pasażerów tak NGT8 pasuje tam jak pięść do nosa.
Znając życie poszło o to, co zawsze - pieniądze. Lajkonik jest krótszy więc pewnie i tańszy w eksploatowaniu.
Też tak uważam.
No i będzie ich więcej, może będą mniej awaryjne i będą mniej zużywać torowiska, ale idąc tym tropem możemy wrzucić wszystkie autobusy powyżej 10m do jednej kategorii i wysyłać je zamiennie.
Tylko, że jedynym "zastępstwem" dla PES bez znaczącego spadku komfortu jazdy są ufoki, a nie tabor 32m. Dlaczego jednak w ruchu liniowym w dni powszednie znajdują się zaledwie dwa trójskłady, skoro dało się ich wypuścić nawet kilkanaście? Na to pytanie chyba nikt nie potrafi odpowiedzieć.
Tu też pewnie idzie o koszty. Kiedyś podawano, że jeden wagon 105Na zużywa więcej prądu niż dłuższy E1. Możemy sobie wyobrazić, ile energii musi przeżerać cały trójskład.
Skąd wiesz, że dało się ich wypuścić "nawet kilkanaście"? Nie możesz po prostu podzielić liczby 105-ek przez 3 i zakrzyknąć, że mogliśmy mieć kilkanaście czy kilkadziesiąt trójskładówBayer2003 pisze: ↑06 wrz 2020, 15:44 Tylko, że jedynym "zastępstwem" dla PES bez znaczącego spadku komfortu jazdy są ufoki, a nie tabor 32m. Dlaczego jednak w ruchu liniowym w dni powszednie znajdują się zaledwie dwa trójskłady, skoro dało się ich wypuścić nawet kilkanaście? Na to pytanie chyba nikt nie potrafi odpowiedzieć.
Chyba pojemności a nie komfortu, komfort to one mają jednak przeciętny (jakąś tam składową komfortu jest to czy jedziemy w zatłoczonym pojeździe).
A ma pan dowód, że obecnie by się dało aż tyle zrobić?
Z pewnością bardzo dużo, jednak czy te kilka trójskładów w jedną czy drugą stronę robi w skali wszystkich tramwajów taką dużą różnicę? 105Na i tak będą jeździć, tylko na innych liniach i w dwuskładach.
4 trójskłady mamy obecnie połączone w zajezdni Podgórze. W okolicach Wszystkich Świętych 2019 również 4 trójskłady połączyła zajezdnia Nowa Huta (czyli w dalszym ciągu jest to bez większych problemów możliwe). Czyli bez większego problemu możemy mieć ich 8, z czego 6 (75%) w ruchu liniowym (co by w sumie wystarczyło) .Wonsz_w_pomidorach pisze: ↑06 wrz 2020, 15:49Skąd wiesz, że dało się ich wypuścić "nawet kilkanaście"? Nie możesz po prostu podzielić liczby 105-ek przez 3 i zakrzyknąć, że mogliśmy mieć kilkanaście czy kilkadziesiąt trójskładówBayer2003 pisze: ↑06 wrz 2020, 15:44 Tylko, że jedynym "zastępstwem" dla PES bez znaczącego spadku komfortu jazdy są ufoki, a nie tabor 32m. Dlaczego jednak w ruchu liniowym w dni powszednie znajdują się zaledwie dwa trójskłady, skoro dało się ich wypuścić nawet kilkanaście? Na to pytanie chyba nikt nie potrafi odpowiedzieć.
Przynajmniej dla mnie nie ma nic mniej komfortowego niż stanie w zatłoczonym do granic możliwości tramwaju. Jestem pewien, że gdyby przeprowadzić wśród pasażerów "52" ankietę czy wolą Lajkoniki czy ufoki, po przeanalizowaniu argumentów za i przeciw większość wybrałaby jednak ufoki.pasazer_mobilisu pisze: ↑06 wrz 2020, 15:52Chyba pojemności a nie komfortu, komfort to one mają jednak przeciętny (jakąś tam składową komfortu jest to czy jedziemy w zatłoczonym pojeździe).
Linia "4" ma 9 brygad. "50" ma ich 10. Z kolei połowa brygad "52" to 7. W takim układzie wychodzi więc 26 brygad Krakowiaków (jedną z nich mógłby stanowić Protram 405N), co moim zdaniem jak najbardziej jest do zrealizowania.pasazer_mobilisu pisze: ↑06 wrz 2020, 15:52A ma pan dowód, że obecnie by się dało aż tyle zrobić?
Też za bardzo nie ma gdzie ich wysyłać, na "50" to wiadomo że tunel stanowi przeszkodę (niektórzy mówią że teoretyczną).
Na "4" jeżdżącej co 20 minut niby można, ale byłoby buczenie czemu takie stare teraz dali.
Na "52" jako co druga brygada ewentualnie mogłyby być.
To ile można testować wozy na danej linii? Myślałem, że testowanie mamy za sobą, kiedy to zwiedzały miasto. Najlepiej byłoby, aby Lajkoniki z "4" i rzecz jasna z "50" znikły i skierowane zostały gdzie trzeba m.in 8, 9, 14 czy 24...pasazer_mobilisu pisze: ↑06 wrz 2020, 12:59Pewnie tak, ale o ile Lajkonika na "4" (i każdej innej linii) ciągle można tłumaczyć przez chęć testowania
Zniknąć zdecydowanie powinna również brygada Lajkonika z "52".Krakowianin pisze: ↑06 wrz 2020, 16:34To ile można testować wozy na danej linii? Myślałem, że testowanie mamy za sobą, kiedy to zwiedzały miasto. Najlepiej byłoby, aby Lajkoniki z "4" i rzecz jasna z "50" znikły i skierowane zostały gdzie trzeba m.in 8, 9, 14 czy 24...pasazer_mobilisu pisze: ↑06 wrz 2020, 12:59Pewnie tak, ale o ile Lajkonika na "4" (i każdej innej linii) ciągle można tłumaczyć przez chęć testowania
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość