- Linie, trasy, rozkłady
-
kucyk
- Ekspert
- Posty: 1867
- Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39
Post
autor: kucyk » 27 mar 2024, 12:28
Zmiany w KM na ten dzień co w tytule wątku.
Funkcjonowanie Komunikacji Miejskiej w Krakowie podczas Święta Bożego Miłosierdzia
od 6.04.2024 22:00 do 7.04.2024 23:00
Linie: 8, 10, 11, 22, 24, 42, 48, 50
Szanowni Pasażerowie,
Uprzejmie informujemy, że w dniu 7.04.2024 r. (niedziela) w Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach odbywać się będą uroczystości z okazji Święta Bożego Miłosierdzia. W związku ze spodziewanym zwiększonym zainteresowaniem pasażerów transportem zbiorowym oraz w celu ułatwienia dojazdu wiernych zostanie wzmocniona Komunikacja Miejska w Krakowie, która funkcjonować będzie według podanego niżej porządku.
Linie tramwajowe:
linia 8:
będzie kursować według specjalnego rozkładu jazdy z częstotliwością zwiększoną do 10 minut w godz. ok. 7:00 – 20:00;
linia 10:
będzie kursować według specjalnego rozkładu jazdy z częstotliwością zwiększoną do 20 minut w godz. ok. 7:00 – 9:00 i następnie ze zwykłą częstotliwością (co 20 minut);
do obsługi będzie kierowany tabor o zwiększonej pojemności;
linia 11:
będzie kursować według specjalnego rozkładu jazdy z częstotliwością co 20 minut w godz. ok. 7:00 – 9:00 i następnie ze zwykłą częstotliwością (co 20 minut);
linia 22:
będzie kursować ze zwykłą częstotliwością (co 20 minut);
linia 24 – zostanie zawieszona w godz. ok. 7:00 – 20:00 (w zamian będzie kursować linia 48);
linia 50:
będzie kursować według specjalnego rozkładu jazdy z częstotliwością zwiększoną do 10 minut w godz. ok. 8:00 – 21:00;
wszystkie kursy będą realizowane po trasie Górka Narodowa P+R – Borek Fałęcki;
linia 42 – specjalna linia tramwajowa kursująca po następującej trasie: Os. Piastów – Piasta Kołodzieja – Mikołajczyka – Al. Andersa – Bieńczycka – Al. Jana Pawła II – Mogilska – Lubicz – Westerplatte – Starowiślna – Dietla – Monte Cassino – Kapelanka – Brożka – Zakopiańska – Trasa Łagiewnicka – Kurdwanów P+R;
linia będzie kursować w godz. ok. 7:00 – 20:00 z następującą częstotliwością:
w godz. ok. 7:00 – 8:00 co 20 minut;
w godz. ok. 8:00 – 17:00 co 10 minut;
w godz. ok. 17:00 – 20:00 co 20 minut;
linia wykona także jedną parę kursów w nocy 6/7.04.2024 r. (sobota/niedziela) (celem zapewnienia dojazdu na nocną Mszę Św. i powrotu z niej):
z Os. Piastów około 22:45;
z Kurdwanowa P+R około 1:45;
linia 48 – specjalna linia tramwajowa kursująca po następującej trasie: Bronowice Małe – Balicka – Bronowicka – Królewska – Karmelicka – Dunajewskiego – Basztowa – Westerplatte – Starowiślna – Na Zjeździe – Wielicka – Nowosądecka – Witosa – Trasa Łagiewnicka – Zakopiańska – Borek Fałęcki;
linia będzie kursować w godz. ok. 7:00 – 20:00 z częstotliwością co 20 minut.
Linie autobusowe:
linia 174 – rozkład jazdy pozostanie bez zmian, do obsługi będzie kierowany tabor o zwiększonej pojemności.
W przypadku utrudnień w kursowaniu linii autobusowych pod Centrum Jana Pawła II linia 224 będzie nawracać na rondzie w rejonie skrzyżowania ulic Totus Tuus i św. Brata Alberta, przed wjazdem pod Centrum JP II.
W przypadku utrudnień w przejeździe ulicą Fredry linie 133 i 135 będą kierowane przez ulicę Turowicza, z pominięciem ulic Fredry i Połomskiego.
Źródło:
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/751-2024
-
krk_kmk
- Pasażer
- Posty: 32
- Rejestracja: 20 lis 2020, 9:59
- Lokalizacja: Kraków, Dzielnica XI
Post
autor: krk_kmk » 07 kwie 2024, 1:58
Jaka frekwencja na tym nocnym "kółku" 42?
Bez stresu, to tylko post
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 5848
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 07 kwie 2024, 20:31
Jeszcze dwie nowości:
1) W tym roku zrezygnowano z uruchamiania linii "435" która jeździła na trasie Łagiewniki - Piaski Nowe z f15. Pewnie w zeszłym roku, po otwarciu przystanku przy Sanktuarium na Trasie Łagiewnickiej, nie cieszyła się wzięciem.
2) W komunikacie nie wspomniano, że w zamian za uruchomienie "42", częstotliwość "52" została ścięta z f10 do f20. Dopiero koło godz. 17-18 wraca częstotliwość f10, dosłownie na dwie-trzy godziny, pewnie by obsłużyć potoki osób powracających do miasta i jadących na Ruczaj. Wg mnie ok, acz powinno to być wspomniane w komunikacie - pewnie zapomniano bo kopiowano komunikat z zeszłego roku, gdy jeszcze "52" w święta kursowało co 20 minut
-
impuls
- Ekspert
- Posty: 1329
- Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05
Post
autor: impuls » 07 kwie 2024, 20:44
Nie w tamtym roku "52" podczas ŚBM było co 10 min. Przycięli te siedem brygad. Od godziny 17 brygady z "42" przechodziły na "52".
-
krk_kmk
- Pasażer
- Posty: 32
- Rejestracja: 20 lis 2020, 9:59
- Lokalizacja: Kraków, Dzielnica XI
Post
autor: krk_kmk » 07 kwie 2024, 22:49
Kaszmir pisze: ↑07 kwie 2024, 20:31
Jeszcze dwie nowości:
1) W tym roku zrezygnowano z uruchamiania linii "435" która jeździła na trasie Łagiewniki - Piaski Nowe z f15. Pewnie w zeszłym roku, po otwarciu przystanku przy Sanktuarium na Trasie Łagiewnickiej, nie cieszyła się wzięciem.
Potwierdzam, w zeszłym roku nią jechałem. Z Piasków Nowych jechał zupełnie pusty, na Kurdwanowie oprócz mnie wsiadła jedna osoba, prawdopodobnie czekająca na 133/135 do Łagiewnik. W drugą stronę z tego co widziałem też nie było w niej tłumów. Nie wiem jak wygląda sytuacja z miejscem na Piaskach po zbudowaniu tam ładowarek - 164 ma tam pewnie dłuższe postoje niż rok temu.
Bez stresu, to tylko post
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 5848
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 08 kwie 2024, 10:18
krk_kmk pisze: ↑07 kwie 2024, 22:49Z Piasków Nowych jechał zupełnie pusty, na Kurdwanowie oprócz mnie wsiadła jedna osoba, prawdopodobnie czekająca na 133/135 do Łagiewnik. W drugą stronę z tego co widziałem też nie było w niej tłumów.
Częstotliwość też była nieszczęśliwa - linia dostała f15 przez co nie dało się jej skoordynować z duetem "133+135" który ma łącznie f20. Jednak tak czy owak, pewnie i tak spodziewano się że tramwaje przejmą potoki - po coś to torowisko zbudowano. Zostawiono linię na rok by wybadać teren.
-
fysztof
- Ekspert
- Posty: 713
- Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04
Post
autor: fysztof » 08 kwie 2024, 17:09
ŚBM to nieliczny moment, kiedy to torowisko w obecnym kształcie ma w ogóle sens, więc gdyby jeszcze wtedy miały autobusy dublować tramwaj, to już byłoby potężne kuriozum... Choć na miarę naszego miasta w sumie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Google [Bot] i 0 gości