Górka Narodowa

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5818
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Górka Narodowa

Post autor: Kaszmir » 11 kwie 2024, 11:44

Bayer2003 pisze: 11 kwie 2024, 11:08Pytanie dlaczego ewentualne przedłużenie "44" musi się wiązać z cofnięciem "19"?
Pieniądze.

fysztof
Ekspert
Posty: 713
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Górka Narodowa

Post autor: fysztof » 11 kwie 2024, 12:24

Czy dobrze rozumiem, że całość działań to wyłącznie zamiana "19" i "44"?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5818
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Górka Narodowa

Post autor: Kaszmir » 11 kwie 2024, 12:53

fysztof pisze: 11 kwie 2024, 12:24Czy dobrze rozumiem, że całość działań to wyłącznie zamiana "19" i "44"?
Tak, takie zapytanie dostała Rada Dzielnicy. Czy wolą "19" do KG, czy "44" do KG.

Wg mnie lepiej już zostawić "19". Powinno dążyć się krokami do docelowego scalenia i wydłużenia "17+19" do Górki Narodowej bo jest to w praktyce jedna linia z f7,5 w szczycie. "19" do KG to pierwszy krok, "17+19" do KG drugi, potem może "19" do GN trzeci i wreszcie "17+19" całe do GN.

judash
Ekspert
Posty: 614
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Górka Narodowa

Post autor: judash » 11 kwie 2024, 13:21

Takie pomysły jak ten to jest pokaz dziadostwa jakie panowało/uje w tym mieście.

suchy
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Górka Narodowa

Post autor: suchy » 11 kwie 2024, 14:45

Bayer2003 pisze: 11 kwie 2024, 11:08 Pytanie dlaczego ewentualne przedłużenie "44" musi się wiązać z cofnięciem "19"? Dwutorowa pętla na Krowodrzy Górce 20 p/h powinna jakoś (chociaż nie bez problemów) zmieścić, zwłaszcza że dwie linie na niej byłyby wtedy szczytowe.
Zapewne dlatego że:
1. finanse - trzeba byłoby dołożyć kasy na dodatkowe kursy (w przypadku przedłużenia 44 i skrócenia 19 doszłoby jedynie do wymiany wzkm między nimi),
2. nie wiadomo czy by się pomieściły - na jednym torze długie przerwy po 15-20 minut ma linia 5 (których nie może mieć na Wańkowicza, bo nie ma tam punktu socjalnego), dodatkowo odjazdy są tak dopasowane, żeby się nie pozajeżdżała z linią 1.

Zaś na drugim torze przerwy i odjazdy 3 oraz 19 są dopasowane do ich przerw na drugim końcu (Bieżanowie oraz Borku):
- 19tka ma obecnie ledwo 7 minut postoju na Krowodrzy (a 21min na Borku, bo dzieli tor z linią 22, która musi mieć długi postój - bo na Kopcu nie ma punktu socjalnego),
- 3ka ma 8 minut postoju (a 19 minut na Bieżanowie, gdzie dzieli tor z linią 13, która też musi mieć tutaj dłuższe postoje - bo na Bronowicach nie ma na to miejsca, mieszczą się ledwo 2 wagony na pętli).
Mogłoby się więc okazać, że dorzucając do tego zestawu 44, rozsypiesz odjazdy pozostałych linii.

3. Dlatego, że już teraz masz 36 kursów/godzinę na odcinku Towarowy-Krowodrza i bywają chwilę, że skrzyżowanie przy Bratysławskiej się korkuje (na przystanku stoi 1 tramwaj, a za nim w kolejce 1-2 kolejne). Dokładając 4 kolejne kursy, nie rozładujesz tego korka, a jeszcze go zwiększysz.

judash
Ekspert
Posty: 614
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Górka Narodowa

Post autor: judash » 11 kwie 2024, 16:25

Wkrótce problem z "5" i przejazdówką zniknie.

dominQ92
Miłośnik
Posty: 73
Rejestracja: 03 paź 2022, 20:38

Re: Górka Narodowa

Post autor: dominQ92 » 11 kwie 2024, 21:17

judash pisze: 11 kwie 2024, 16:25 Wkrótce problem z "5" i przejazdówką zniknie.
To zależy co wymyślą z "5". Bo jeżeli pojedzie do np. Kopca Wandy, to problem zaplecza dalej pozostanie. De facto na chwilę obecną w Hucie nie ma zbyt gdzie tej linii wsadzić, tak żeby miała zaplecze itp. co będzie skutkowało tym, że w dalszym ciągu jej przerwy na KG będą długie.

fysztof
Ekspert
Posty: 713
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Górka Narodowa

Post autor: fysztof » 11 kwie 2024, 22:18

Kaszmir pisze: 11 kwie 2024, 12:53 Tak, takie zapytanie dostała Rada Dzielnicy. Czy wolą "19" do KG, czy "44" do KG.
W tej sytuacji nie dziwię się dzielnicy, że woli "19". Zgadzam się z Twoimi argumentami. No i trudno też nie zgodzić się z jednym z przedmówców, że to istne dziadowanie... Kompletnie nic taka zmiana nie poprawi.

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 312
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Górka Narodowa

Post autor: obserwator » 11 kwie 2024, 23:35

Moim zdaniem jeżeli naprawdę chcemy wzmocnić linię "18" powinniśmy to zrobić na dłuższym odcinku trasy. Szukając półśrodków i oszczędzając będzie to tak naprawdę marnowanie pieniędzy.

Dlatego jeżeli tylko znajdą się środki proponowałbym utworzenie następującej linii:
12 - Górka Narodowa - Krowodrza Górka - Długa - Basztowa - Podwale - Plac Wszystkich Świętych - Stradomska - Kapelanka - Brożka - Łagiewniki

Z racji na ograniczone środki oczywiście tylko w szczycie, jeżeli zaszłaby taka potrzeba może zostać wydłużona do Borku Fałęckiego i tworzyć duet z linią "22" dając wspólny takt f~7,5 aż do Stradomia. Natomiast na odcinku Stradom - Górka Narodowa jeździłaby w takcie 7+4+4 z linią "18". Wiadomo że jest to rozwiązanie kosztowne, jednak kiedy będzie lepszy czas by nakłonić przyszłego prezydenta (niezależnie kto nim zostanie) do uruchomienia takiej linii? Być może przez najbliższy czas warto wynegocjować jakieś konkretne obietnice w poprawie KM ;)

Podobnie również można poruszyć sprawę powrotu linii "44" na ciąg Bronowicki.

fysztof
Ekspert
Posty: 713
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Górka Narodowa

Post autor: fysztof » 12 kwie 2024, 8:39

Nie oceniając, ale sugerując - może od placu WŚ taka "12" powinna pojechać pod Pocztę i dalej jak "24" do Kurdwanowa? Wtedy wreszcie "24" odzyska realne wsparcie i mieszkańcy będą mieć właściwe połączenie do centrum.

kucyk
Ekspert
Posty: 1861
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Górka Narodowa

Post autor: kucyk » 12 kwie 2024, 9:43

fysztof pisze: 12 kwie 2024, 8:39 Nie oceniając, ale sugerując - może od placu WŚ taka "12" powinna pojechać pod Pocztę i dalej jak "24" do Kurdwanowa? Wtedy wreszcie "24" odzyska realne wsparcie i mieszkańcy będą mieć właściwe połączenie do centrum.
Tylko wtedy trzeba będzie wywalić stamtąd "11". :D

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 541
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Górka Narodowa

Post autor: kbieniu7 » 13 kwie 2024, 11:38

Kaszmir pisze: 11 kwie 2024, 10:37 I jak wspominano, "44" bym nie wydłużał bo linia ta powinna być stopniowo scalana z powrotem z "4", a nie jeszcze bardziej rozdzielana. Powrót pod T. Bagatela to opcja minimum. A coraz bardziej zastanawiam się czy jednak nie powinna wrócić na ciąg bronowicki bo tłok w "4" jest olbrzymi.
Kaszmir pisze: 11 kwie 2024, 12:53 Wg mnie lepiej już zostawić "19". Powinno dążyć się krokami do docelowego scalenia i wydłużenia "17+19" do Górki Narodowej bo jest to w praktyce jedna linia z f7,5 w szczycie. "19" do KG to pierwszy krok, "17+19" do KG drugi, potem może "19" do GN trzeci i wreszcie "17+19" całe do GN.
Dokładnie tak. W 100% się zgadzam. Robić mocniejsze ciągi, niż znowu cofać się do żonglowania zewsząd dowsząd.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5818
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Górka Narodowa

Post autor: Kaszmir » 13 kwie 2024, 15:12

kbieniu7 pisze: 13 kwie 2024, 11:38Robić mocniejsze ciągi, niż znowu cofać się do żonglowania zewsząd dowsząd.
Zwłaszcza że sami miłośnicy na tym forum ubolewali nad rozdrabnianiem linii ;)

Nie rozumiem też idei "12". Przy f15, dalej odciążałaby co najwyżej co drugi kurs "18". A co z drugą połową kursów? Praktyka dowodzi, że linie kursujące dwukrotnie rzadziej nie odciążają głównych tras. Do tego taka linia wymagałaby 7-8 brygad. Pomijając pytanie, skąd je wziąć, to gdyby udało się kiedyś znaleźć tyle brygad, można je wg mnie lepiej zagospodarować. Wolałbym np. proponowane przez niektórych szczytowe "48" Górka Narodowa - Cichy Kącik (jeśliby się tam pomieściło, albo Salwator po remoncie jeśli "6" tam nie wróci?) z f7,5 i skoordynowane z "18". Wtedy pasażerowie "18" rzeczywiście poczuliby różnicę.

tomaszep42
Specjalista
Posty: 221
Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03

Re: Górka Narodowa

Post autor: tomaszep42 » 13 kwie 2024, 17:07

To może by powrócić do pomysłu kiedyś nietrafionej "12" Górka Narodowa - KG - DT - Pawia - Basztowa- Bronowice Małe? Przy trasie wydłużonej do Górki Narodowej takie połączenie mogłoby się lepiej sprawdzić a i Pawia i Teatr Słowackiego zyskuje połączenie z GN (które obecnie zapewnia jedynie nocne 69) :?: :)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5818
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Górka Narodowa

Post autor: Kaszmir » 13 kwie 2024, 20:22

Jednym z argumentów za wyrzuceniem "44" z ciągu bronowickiego był brak miejsc na pętlach. Gdyby jednak okazało się, że miejsce jest, priorytetem powinien być powrót "44".

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość