pasazer_mobilisu pisze: ↑06 wrz 2020, 17:35
Bayer2003 pisze: ↑06 wrz 2020, 16:02
W okolicach Wszystkich Świętych 2019 również 4 trójskłady połączyła zajezdnia Nowa Huta
Wszystkie wagoniki, które je tworzyły istnieją do teraz czy część już poszła na żyletki lub po prostu są z jakiegoś powodu niesprawne?
Istnieją na pewno (nie widziałem informacji dotyczących odstawienia/kasacji któregokolwiek z nich). Co do sprawności - część z nich widziałem w ostatnim czasie na mieście, jednak wszystkich nie jestem w stanie zweryfikować, a żaden z nich nie posiada nadajnika żeby móc to sprawdzić w TTSS.
pasazer_mobilisu pisze: ↑06 wrz 2020, 17:35
Bayer2003 pisze: ↑06 wrz 2020, 16:02
Przynajmniej dla mnie nie ma nic mniej komfortowego niż stanie w zatłoczonym do granic możliwości tramwaju.
Dla mnie też, ale nie wszędzie jest tłok, a 3 Konstale mają mniej miejsc siedzących niż jeden Lajkonik. Więc tak: jeśli na jakimś odcinku jechać będzie 150 osób to wygodniej im będzie w Lajkoniku (przestrzeni starczy+wszystkie zalety STL vs 105Na), ale jeśli będzie 250 osób to wiadomo że lepiej w trójskładzie.
Z tym, że w szczycie napełnienia takich linii jak "4", "50" czy "52" z reguły przekraczają te 150 osób, więc lepszym wyborem będzie jednak ufok.
pasazer_mobilisu pisze: ↑06 wrz 2020, 17:35
Bayer2003 pisze: ↑06 wrz 2020, 16:02
Jestem pewien, że gdyby przeprowadzić wśród pasażerów "52" ankietę czy wolą Lajkoniki czy ufoki, po przeanalizowaniu argumentów za i przeciw większość wybrałaby jednak ufoki.
Nikt nigdy takiej ankiety nie przeprowadzi, chyba że za wypełnienie byłaby zapłata
To akurat prawda :/.
pasazer_mobilisu pisze: ↑06 wrz 2020, 17:35
Bayer2003 pisze: ↑06 wrz 2020, 16:02
Linia "4" ma 9 brygad. "50" ma ich 10. Z kolei połowa brygad "52" to 7. W takim układzie wychodzi więc 26 brygad Krakowiaków (jedną z nich mógłby stanowić Protram 405N), co moim zdaniem jak najbardziej jest do zrealizowania.
Obawiam się że MPK może być innego zdania, przekonamy się w październiku.
Również się tego obawiam. Należy pamiętać jednak, że w październiku taką "52" zapełni trochę studentów, m.in. UJ, Politechniki oraz AWF. Tabor 32m będzie więc na tej linii tym bardziej niewystarczający.
Łukasz pisze: ↑06 wrz 2020, 18:53
Ale zaraz zaraz, czy czasem Lajkoniki nie były zakupione z zamiarem skierowania nowoczesnego taboru dla Nowej Huty m.in. na linię nr "52"?
Z tym, że do nowej Huty jeździ wiele linii ze starym taborem, m.in. "1" (niektóre brygady), "9", "21", "22" czy "44" (pomijam linie przejeżdżające przez Ptaszyckiego, jednak po ewentualnym remoncie również "10" oraz "16"). Tam właśnie powinien trafić nowy tabor (bezpośrednio w przypadku "22" oraz może "9", w przypadku pozostałych linii tabor 26m, "uwolniony" poprzez posłanie STL na inne linie). "52" potrzebuje obecnie taboru wyłącznie 40m+, a posyłając tam Lajkonika wyłącznie szkodzimy mieszkańcom NH, zmuszając ich do podróży w tłoku.