Tabor MEGA

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1405
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Tabor MEGA

Post autor: pasazer_mobilisu » 06 wrz 2020, 17:35

Bayer2003 pisze: 06 wrz 2020, 16:02 W okolicach Wszystkich Świętych 2019 również 4 trójskłady połączyła zajezdnia Nowa Huta
Wszystkie wagoniki, które je tworzyły istnieją do teraz czy część już poszła na żyletki lub po prostu są z jakiegoś powodu niesprawne?
Bayer2003 pisze: 06 wrz 2020, 16:02 Przynajmniej dla mnie nie ma nic mniej komfortowego niż stanie w zatłoczonym do granic możliwości tramwaju.
Dla mnie też, ale nie wszędzie jest tłok, a 3 Konstale mają mniej miejsc siedzących niż jeden Lajkonik. Więc tak: jeśli na jakimś odcinku jechać będzie 150 osób to wygodniej im będzie w Lajkoniku (przestrzeni starczy+wszystkie zalety STL vs 105Na), ale jeśli będzie 250 osób to wiadomo że lepiej w trójskładzie.
Bayer2003 pisze: 06 wrz 2020, 16:02 Jestem pewien, że gdyby przeprowadzić wśród pasażerów "52" ankietę czy wolą Lajkoniki czy ufoki, po przeanalizowaniu argumentów za i przeciw większość wybrałaby jednak ufoki.
Nikt nigdy takiej ankiety nie przeprowadzi, chyba że za wypełnienie byłaby zapłata :D
Bayer2003 pisze: 06 wrz 2020, 16:02 Linia "4" ma 9 brygad. "50" ma ich 10. Z kolei połowa brygad "52" to 7. W takim układzie wychodzi więc 26 brygad Krakowiaków (jedną z nich mógłby stanowić Protram 405N), co moim zdaniem jak najbardziej jest do zrealizowania.
Obawiam się że MPK może być innego zdania, przekonamy się w październiku.
Krakowianin pisze: 06 wrz 2020, 16:34 To ile można testować wozy na danej linii? Myślałem, że testowanie mamy za sobą, kiedy to zwiedzały miasto. Najlepiej byłoby, aby Lajkoniki z "4" i rzecz jasna z "50" znikły i skierowane zostały gdzie trzeba m.in 8, 9, 14 czy 24...
Oprócz testów na zasadzie czy nie przetrzemy krawężnika są też testy długodystansowe dające informacje o eksploatacji samego pojazdu jak i infrastruktury, z której korzysta.

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 673
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Tabor MEGA

Post autor: Łukasz » 06 wrz 2020, 18:53

Ale zaraz zaraz, czy czasem Lajkoniki nie były zakupione z zamiarem skierowania nowoczesnego taboru dla Nowej Huty m.in. na linię nr "52"?

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1400
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Tabor MEGA

Post autor: Bayer2003 » 06 wrz 2020, 19:08

pasazer_mobilisu pisze: 06 wrz 2020, 17:35
Bayer2003 pisze: 06 wrz 2020, 16:02 W okolicach Wszystkich Świętych 2019 również 4 trójskłady połączyła zajezdnia Nowa Huta
Wszystkie wagoniki, które je tworzyły istnieją do teraz czy część już poszła na żyletki lub po prostu są z jakiegoś powodu niesprawne?
Istnieją na pewno (nie widziałem informacji dotyczących odstawienia/kasacji któregokolwiek z nich). Co do sprawności - część z nich widziałem w ostatnim czasie na mieście, jednak wszystkich nie jestem w stanie zweryfikować, a żaden z nich nie posiada nadajnika żeby móc to sprawdzić w TTSS.
pasazer_mobilisu pisze: 06 wrz 2020, 17:35
Bayer2003 pisze: 06 wrz 2020, 16:02 Przynajmniej dla mnie nie ma nic mniej komfortowego niż stanie w zatłoczonym do granic możliwości tramwaju.
Dla mnie też, ale nie wszędzie jest tłok, a 3 Konstale mają mniej miejsc siedzących niż jeden Lajkonik. Więc tak: jeśli na jakimś odcinku jechać będzie 150 osób to wygodniej im będzie w Lajkoniku (przestrzeni starczy+wszystkie zalety STL vs 105Na), ale jeśli będzie 250 osób to wiadomo że lepiej w trójskładzie.
Z tym, że w szczycie napełnienia takich linii jak "4", "50" czy "52" z reguły przekraczają te 150 osób, więc lepszym wyborem będzie jednak ufok.
pasazer_mobilisu pisze: 06 wrz 2020, 17:35
Bayer2003 pisze: 06 wrz 2020, 16:02 Jestem pewien, że gdyby przeprowadzić wśród pasażerów "52" ankietę czy wolą Lajkoniki czy ufoki, po przeanalizowaniu argumentów za i przeciw większość wybrałaby jednak ufoki.
Nikt nigdy takiej ankiety nie przeprowadzi, chyba że za wypełnienie byłaby zapłata :D
To akurat prawda :/.
pasazer_mobilisu pisze: 06 wrz 2020, 17:35
Bayer2003 pisze: 06 wrz 2020, 16:02 Linia "4" ma 9 brygad. "50" ma ich 10. Z kolei połowa brygad "52" to 7. W takim układzie wychodzi więc 26 brygad Krakowiaków (jedną z nich mógłby stanowić Protram 405N), co moim zdaniem jak najbardziej jest do zrealizowania.
Obawiam się że MPK może być innego zdania, przekonamy się w październiku.
Również się tego obawiam. Należy pamiętać jednak, że w październiku taką "52" zapełni trochę studentów, m.in. UJ, Politechniki oraz AWF. Tabor 32m będzie więc na tej linii tym bardziej niewystarczający.
Łukasz pisze: 06 wrz 2020, 18:53 Ale zaraz zaraz, czy czasem Lajkoniki nie były zakupione z zamiarem skierowania nowoczesnego taboru dla Nowej Huty m.in. na linię nr "52"?
Z tym, że do nowej Huty jeździ wiele linii ze starym taborem, m.in. "1" (niektóre brygady), "9", "21", "22" czy "44" (pomijam linie przejeżdżające przez Ptaszyckiego, jednak po ewentualnym remoncie również "10" oraz "16"). Tam właśnie powinien trafić nowy tabor (bezpośrednio w przypadku "22" oraz może "9", w przypadku pozostałych linii tabor 26m, "uwolniony" poprzez posłanie STL na inne linie). "52" potrzebuje obecnie taboru wyłącznie 40m+, a posyłając tam Lajkonika wyłącznie szkodzimy mieszkańcom NH, zmuszając ich do podróży w tłoku.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Krakowianin
Pomiarowiec
Posty: 286
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08

Re: Tabor MEGA

Post autor: Krakowianin » 06 wrz 2020, 19:23

Łukasz pisze: 06 wrz 2020, 18:53 Ale zaraz zaraz, czy czasem Lajkoniki nie były zakupione z zamiarem skierowania nowoczesnego taboru dla Nowej Huty m.in. na linię nr "52"?
Tylko Lajkoniki są za małe na "4" i "52", a w Nowej Hucie spokojnie można obsadzić Lajkonikami 9, 14 i 22 a jak zrobią Ptaszyckiego to 10. Prawdę mówiąc huckie Lajkoniki powinny już od teraz być kierowane do obsługi 9, 14 czy 22 a podgórskie na 3 i 13.

Awatar użytkownika
Cukier
Specjalista
Posty: 229
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:13

Re: Tabor MEGA

Post autor: Cukier » 06 wrz 2020, 20:11

Spokojnie, wrzuci się lajkoniki na tego potworka kursującego co 20 minut ze Wzgórz na Widok co nim nikt nie jeździ (w końcu gdyby ktoś jeździł, to nie byłby potworkiem i kursowałby częściej, no heloł) i zaraz się krakowiaki na "52" zwolnią, a uffoki będzie można pokasować.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Tabor MEGA

Post autor: Kitek » 06 wrz 2020, 20:51

Łukasz pisze: 06 wrz 2020, 18:53 Ale zaraz zaraz, czy czasem Lajkoniki nie były zakupione z zamiarem skierowania nowoczesnego taboru dla Nowej Huty m.in. na linię nr "52"?
Tak, tylko to jeszcze było przed maksymalizacją te bardzo wstępne plany ;)
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Jacek Fink-Finowicki
Pasażer
Posty: 22
Rejestracja: 31 sie 2020, 22:53

Re: 06.09.2020

Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 07 wrz 2020, 9:02

pasazer_mobilisu pisze: 06 wrz 2020, 13:54
Kitek pisze: 06 wrz 2020, 13:20 Tak, Stadlery są określane jako tabor MEGA czy tabor typu III...
Kto to wymyślił i co nim kierowało?
Zabrzmi jak zupełnie zbędny warszawocentryzm... ale z tego co pamiętam to przynajmniej kilka lat temu prawie każdy typ taboru tramwajowego był w Warszawie przypisany do innego wzorca rozliczania i rozkład był ułożony pod konkretny typ taboru - jak nie było co wysłać to wysyłano tak by możliwie nie dostać karą z ZTM za niewłaściwą realizację rozkładu.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 06.09.2020

Post autor: Kaszmir » 07 wrz 2020, 11:20

Jacek Fink-Finowicki pisze: 07 wrz 2020, 9:02Zabrzmi jak zupełnie zbędny warszawocentryzm... ale z tego co pamiętam to przynajmniej kilka lat temu prawie każdy typ taboru tramwajowego był w Warszawie przypisany do innego wzorca rozliczania i rozkład był ułożony pod konkretny typ taboru - jak nie było co wysłać to wysyłano tak by możliwie nie dostać karą z ZTM za niewłaściwą realizację rozkładu.
I tak powinno też być w Krakowie. Skończyłoby się niekontrolowane oszczędzanie na taborze - wszystko byłoby uczciwie rozliczone.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1405
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Tabor MEGA

Post autor: pasazer_mobilisu » 07 wrz 2020, 13:16

Kaszmir pisze: 07 wrz 2020, 11:20 I tak powinno też być w Krakowie. Skończyłoby się niekontrolowane oszczędzanie na taborze - wszystko byłoby uczciwie rozliczone.
OIDP to właśnie Ty pisałeś, że jakiekolwiek kary dla MPK nie mają sensu, bo odbiją je sobie wyższą stawką za wzkm, chyba że to już nieaktualne?

A co do taboru mega - Ufoki wieczne nie są, na spięcie dwóch krótszych tramwajów nie ma dużych szans, więc czy następny przetarg będzie na tabor 40m+? Nie dość że to drogie, to jeszcze doświadczenia z takimi tramwajami mamy raczej złe.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tabor MEGA

Post autor: Kaszmir » 09 wrz 2020, 9:47

pasazer_mobilisu pisze: 07 wrz 2020, 13:16OIDP to właśnie Ty pisałeś, że jakiekolwiek kary dla MPK nie mają sensu, bo odbiją je sobie wyższą stawką za wzkm, chyba że to już nieaktualne?
No tak :mrgreen: No to pozostaje argument, że przynajmniej rozliczanie między ZTP a MPK byłoby uczciwe i adekwatne do tego, co jedzie.

Choć może i perspektywa kar też podziałałaby na MPK? Zawsze to plama na ich "prestiżu".

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości