Krakowska polityka

- Bilety, działalność Miejskich Jednostek, pozostałe tematy związane z krakowską komunikacją miejską
krawiec
Specjalista
Posty: 329
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Krakowska polityka

Post autor: krawiec » 17 kwie 2024, 22:35

judash pisze: 17 kwie 2024, 21:54 Pokazana mapka jest przykładem typowej propagandy. Pokazane co będzie nowego, piękne obrazki itd. Ale o tym co uwalone przy okazji ani widu ani słychu.
Trudno się z tym nie zgodzić.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5818
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Krakowska polityka

Post autor: Kaszmir » 17 kwie 2024, 22:55

judash pisze: 17 kwie 2024, 22:24Gdzie cię niby atakuję? Napisałem o faktach, że jesteś w ekipie Gibały, co można zobaczyć na jego stronach. Co więcej, wyróżniłem cię jako autora tej mapki, bo o to Gibałę czy też Miszalskiego nie podejrzewałbym.
To nie jest kwestia kto jest za kim albo przeciwko. Po prostu tego typu mapki wypełniają standardy propagandy. Już widzę utrzymanie "137" i tej drugiej linii bodaj "187" albo "193" i "493".
Wyróżniłeś, a jednocześnie nazywasz mapkę propagandą i przyklejasz mi cięcia, których się nie planuje. "187" nie jest zamiast "137", ta nowa linia ma obsłużyć ul. Felińskiego gdzie jest daleko do km i zapewnić ludziom dowozówkę do tramwaju oraz "503/537". Nawet, jeśli podbierze część pasażerów "137" to tylko z ostatniego przystanku, podczas gdy "137" ma dużo dłuższą trasę. Wiele osób uważa, że "137" wymaga jakiegoś nowego przemyślenia, jednak jeśli ma problemy to nie przez brak pasażerów z ostatniego przystanku tylko pustki na całej trasie. I dlatego "187" niewiele ma do losów "137".
judash pisze: 17 kwie 2024, 22:24Co do samej merytoryki, to ewidentnie brakuje linii autobusowych do dawnych końcówek typu Płaszów Bazy - tam też chcą dojeżdżać ludzie do pracy.
Prawda. Białych plam jest więcej, choćby osiedla w Pychowicach gdzie jest daleko do autobusu. Na mapce skupiłem się na tych rejonach, o których wiedziałem że ludzie walczyli w ostatnich latach o km. Jeśli o jakimś rejonie wieści do mnie nie doszły - przepraszam, jestem tylko człowiekiem i wbrew pozorom nie wiem wszystkiego. Na pewno warto będzie zbadać zainteresowanie potencjalnym autobusem w każdym walczącym o to rejonie.

judash
Ekspert
Posty: 614
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Krakowska polityka

Post autor: judash » 17 kwie 2024, 23:02

Wyróżniłem cię jako autora co do zasady, ale zdanie o mapce jako propagandzie utrzymuję. Ładny obrazek, który w polityce medialnej dużo znaczy. Gorzej z wykonaniem. Weź pod uwagę, że Gibała - zakładając, że zostanie szefem, to będzie mieć w RM ogromny opór i ... kasę na KM mu utną. A ludzie obwinią jego, a nie RMK, bo o mechanizmach działania tworu jakim jest miasto, niewiele wiedzą.
Z praktycznego punktu widzenia, Miszalski zdaje się być lepszym wyjściem, bo będzie mieć RM po swojej stronie i kłód mu pod nogi kłaść nie będzie.
Nie piszę tego jako jego wyborca czy nie. Po prostu patrzę na to czysto pragmatycznie. Co innego, gdyby w RM Gibała miał większość. A ma co ma, czyli miniklub.
To tak jak w skali krajowej sprawa aborcji. Wiadomo, że dopóki jest Adrian, o liberalizacji nie ma mowy, nawet gdyby ją sejm uchwalił.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 541
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Krakowska polityka

Post autor: kbieniu7 » 17 kwie 2024, 23:31

judash pisze: 17 kwie 2024, 8:26 W Miszalskim można dostrzec pewien finansowy potencjał. Gdyby został prezydentem, to przynajmniej w czasach rządzenia Tuska, możemy liczyć na naprawdę ogromne wsparcie z Warszawy. Gdy wygra Gibała, o tych metrach czy półmetrach można zapomnieć. Kasy nie dostaniemy. I to jest właśnie ta polityka. Tak było, jest i niestety będzie, czy tego chcemy czy nie.
judash pisze: 17 kwie 2024, 23:02 Z praktycznego punktu widzenia, Miszalski zdaje się być lepszym wyjściem, bo będzie mieć RM po swojej stronie i kłód mu pod nogi kłaść nie będzie.
Nie piszę tego jako jego wyborca czy nie. Po prostu patrzę na to czysto pragmatycznie. Co innego, gdyby w RM Gibała miał większość. A ma co ma, czyli miniklub.
To tak jak w skali krajowej sprawa aborcji. Wiadomo, że dopóki jest Adrian, o liberalizacji nie ma mowy, nawet gdyby ją sejm uchwalił.
Tak, ale dla mnie z kolei takie stawianie sprawy to jest zaprzeczanie demokracji. Stanowczo nie zgadzam się z często powtarzanymi argumentami "jak będą z jednej opcji politycznej, to będą sprawnie rządzić" - zarządzanie miastem to nie jest tylko wydawanie pieniędzy na transport i inwestycje, ale szereg innych tematów.

Poza tym kto mówi, że sprawne rządzenie oznaczać będzie wyłącznie pozytywne decyzje? Ja się obawiam sytuacji, gdzie sprawnie będą przepychane niekorzystne decyzje (nietrafione inwestycje, wyzbywanie się przydatnych działek, wrzucanie dyrektorów wg klucza politycznego), albo nic nie będzie ruszane. Jak jest w Warszawie z M3? Prezydent ciśnie, rada miasta nic nie ma do gadania, mimo iż z głosów ekspertów i z analiz samego miasta jawnie wychodzi, że to bezsensowna i szkodliwa decyzja. Dotychczas w Krakowie żadne jedno ugrupowanie nie miało samodzielnej większości, teraz zdobyło ją KO (boost dała im ordynacja - 40% głosów przełożyło się na 57% mandatów).

To jest tworzenie monopolu władzy. Owszem, można głosować na jedno ugrupowanie, ale argumenty powinny być inne niż tworzenie monokultury partyjnej jakiegokolwiek ugrupowania.

Adrian14
Ekspert
Posty: 819
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Krakowska polityka

Post autor: Adrian14 » 18 kwie 2024, 0:24

Dobra mapka, mapką. Ale czy faktycznie można ją przypisywać kandydaturze p. Gibały. Przecież o części z tych linii to już słyszeliśmy w zapowiedziach ZTP na koniec ubiegłego roku. Jest tam trochę nowości faktycznie, ale pytanie co docelowo powstanie.

dominQ92
Miłośnik
Posty: 73
Rejestracja: 03 paź 2022, 20:38

Re: Krakowska polityka

Post autor: dominQ92 » 18 kwie 2024, 6:31

Adrian14 pisze: 18 kwie 2024, 0:24 Dobra mapka, mapką. Ale czy faktycznie można ją przypisywać kandydaturze p. Gibały. Przecież o części z tych linii to już słyszeliśmy w zapowiedziach ZTP na koniec ubiegłego roku. Jest tam trochę nowości faktycznie, ale pytanie co docelowo powstanie.
A z drugiej strony brakuje prezentowanych przez "ZTP" przedłużenie 105 do Os. Piastów czy 438 do Chełmońskiego

krawiec
Specjalista
Posty: 329
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Krakowska polityka

Post autor: krawiec » 18 kwie 2024, 8:50

Adrian14 pisze: 18 kwie 2024, 0:24 Dobra mapka, mapką. Ale czy faktycznie można ją przypisywać kandydaturze p. Gibały. Przecież o części z tych linii to już słyszeliśmy w zapowiedziach ZTP na koniec ubiegłego roku. Jest tam trochę nowości faktycznie, ale pytanie co docelowo powstanie.
Ja bym bardziej obawiał się dalszego rozbrajania komunikacji autobusowej. Pierdyliard linii z żenująca częstotliwością.

judash
Ekspert
Posty: 614
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Krakowska polityka

Post autor: judash » 18 kwie 2024, 10:11

Mapka byłaby mniej "propagandowa", gdyby oprócz pięknej grafiki zawierała coś więcej. Ona nie jest żadnym novum, typowa dla odchodzącej ekipy.
Na niej powinna znajdować się następująca legenda.
Linia XXX
- kursuje w dni powszednie w dni powszednie i weekendy z częstotliwością taką i taką, w godzinach takich i takich, czy będzie uwalana z byle powodu (święta, wakacje, urodziny prezydenta)
- obsługiwana taborem typu takiego i takiego
- ma zadanie dowozić tu i tam, zapewniać przesiadki etc.
- koszt jej funkcjonowania też byłby uwiarygadniający
Może być potem tak, że ten piękny numerek "187" będzie miał postać "476" czyli kilka kursów w ciągu dnia. Przecież "149" też jest widoczne na mapkach, a zobaczyć ją na żywo to jednak już wysiłek, a w weekend niemożliwość.
Maźnąć sobie można wszystko, ale co za tą ryciną się znajduje to insza inszość.
I właśnie na tym polega propaganda. Coś chwytliwego, ale bez konkretów.

edek3253
Specjalista
Posty: 239
Rejestracja: 06 kwie 2021, 14:03

Re: Krakowska polityka

Post autor: edek3253 » 18 kwie 2024, 10:14

Kulig też miał taką mapę. Ale tam miał pełno błędów, widać było, że tworzył ktoś na odwal się lub nieznający KMK.

Awatar użytkownika
Zorza Polarna
Znawca
Posty: 159
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kobierzyn

Re: Krakowska polityka

Post autor: Zorza Polarna » 18 kwie 2024, 13:52

Kaszmir pisze: 17 kwie 2024, 13:18 Tu bezpośredni link do pliku wrzuconego przez mkm3 z możliwością powiększenia: https://i.ibb.co/ygmRdT2/Autobusy-Transport-KDM.jpg
Co do 104-ki Spacerowej to na razie można o niej pomarzyć bo:

-Spacerowa Boczna łącząca Komuny Paryskiej z Kobierzynem w papierach nie istnieje
-Spacerowa po zachodniej stronie szpitala Babińskiego nie istnieje a zapewne nie powstanie do czasu aż budowa ul. Humboldta nie ruszy ;/

Więc na razie 104 po prostu musi jeździć przez Pagórek Kobierzyński (czyt. ul. Babińskiego)

ale jeżeli powstaną powyższe odcinki a w szczególności ten drugi to powinno rozważyć się zwiększenie częstotliwości 156-tki przy jednoczesnym puszczeniu jej właśnie przez Działowskiego, Spacerową do CM.
Kobierzyn im my <3

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5818
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Krakowska polityka

Post autor: Kaszmir » 19 kwie 2024, 11:36

krawiec pisze: 18 kwie 2024, 8:50Ja bym bardziej obawiał się dalszego rozbrajania komunikacji autobusowej. Pierdyliard linii z żenująca częstotliwością.
Nasza mapka właśnie pokazuje że chcemy iść w drugą stronę. "169" scalone znów do jednej linii. Podobnie "292" docelowo wszystkimi kursami do lotniska, bez wariantów. W innych miejscach scalenie linii na tyle ile się da: "513" większe pokrycie z "503" by Nowy Bieżanów odzyskał stracone kursy, czy powrót "244" do "Bieżanowskiej" by dało się łapać ją i pozostałe linie wielickie z jednego przystanku, czy to na "Bieżanowskiej" czy przy "Prokocimiu Szpitalu. A że przybywa linii? Sporo z nich jest dedykowanych rejonom obecnie pozbawionym km.
judash pisze: 18 kwie 2024, 10:11Mapka byłaby mniej "propagandowa", gdyby oprócz pięknej grafiki zawierała coś więcej.
Nie bo wtedy byłaby nieczytelna.
Zorza Polarna pisze: 18 kwie 2024, 13:52ale jeżeli powstaną powyższe odcinki a w szczególności ten drugi to powinno rozważyć się zwiększenie częstotliwości 156-tki przy jednoczesnym puszczeniu jej właśnie przez Działowskiego, Spacerową do CM.
Działowskiego docelowo też przydałoby się obsłużyć i też się nad tym zastanawiałem. Tam trzeba będzie sprawdzić czy droga obsłuży autobusy, w szczególności wiadukt nad obwodnicą który ma ograniczenie 2,5 tony. Jest jednak wyjątek dla służb więc może i autobus mógłby przejechać.

judash
Ekspert
Posty: 614
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Krakowska polityka

Post autor: judash » 19 kwie 2024, 11:43

Kaszmir pisze: 19 kwie 2024, 11:36 Nie bo wtedy byłaby nieczytelna.
I właśnie to jest sedno propagandy.
A "legenda" do mapki - to się nie da?

krawiec
Specjalista
Posty: 329
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Krakowska polityka

Post autor: krawiec » 19 kwie 2024, 15:00

Kaszmir pisze: 19 kwie 2024, 11:36 Nasza mapka właśnie pokazuje że chcemy iść w drugą stronę. "169" scalone znów do jednej linii. Podobnie "292" docelowo wszystkimi kursami do lotniska, bez wariantów. W innych miejscach scalenie linii na tyle ile się da: "513" większe pokrycie z "503" by Nowy Bieżanów odzyskał stracone kursy, czy powrót "244" do "Bieżanowskiej" by dało się łapać ją i pozostałe linie wielickie z jednego przystanku, czy to na "Bieżanowskiej" czy przy "Prokocimiu Szpitalu. A że przybywa linii? Sporo z nich jest dedykowanych rejonom obecnie pozbawionym km.
Zapomnieliście o 139...

Awatar użytkownika
Zorza Polarna
Znawca
Posty: 159
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kobierzyn

Re: Krakowska polityka

Post autor: Zorza Polarna » 19 kwie 2024, 23:19

Kaszmir pisze: 19 kwie 2024, 11:36 Działowskiego docelowo też przydałoby się obsłużyć i też się nad tym zastanawiałem. Tam trzeba będzie sprawdzić czy droga obsłuży autobusy, w szczególności wiadukt nad obwodnicą który ma ograniczenie 2,5 tony. Jest jednak wyjątek dla służb więc może i autobus mógłby przejechać.
Powiem ci tak wiadukt to nie problem pod względem tonażu bo tam to nawet nielegalnie betoniary i inne autokary jeżdżą, problemem większym jest szerokość bo nie jest jakaś powalająca a jakby się go poszerzyło to można by było pomyśleć o drodze rowerowej ciągnąc ją do ul. Babińskiego wzdłuż Szpitala Babińskiego. To by 2 pieczenie na jednym ogniu byście ogarnęli i dla KM i dla rowerów (tylko pewnie więcej aut wtedy by nią jeździło eh :? ) . Problemem również jest zwężenie na mostku nad Sidzinką jakieś 400m przed wiaduktem (licząc od autostrady), które w połączeniu z autami które ze Skawiny i Sidziny jeżdżą mi pod domem w godzinach szczytu potrafi się przytkać.

łatwo się można go pozbyć powiększając mostek.
A tak z innej beki to mam nadzieje, że wraz z rozwojem KM przeorganizujecie ruch na Spacerowej aby zmniejszyć liczbę aut po niej jeżdżących (szczególnie na odcinku od Babińskiego do boiska Victorii Kobierzyn, bo to dramat jest)
Kobierzyn im my <3

Awatar użytkownika
Zorza Polarna
Znawca
Posty: 159
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kobierzyn

Re: Krakowska polityka

Post autor: Zorza Polarna » 20 kwie 2024, 0:18

Kaszmir pisze: 17 kwie 2024, 13:18 Tu bezpośredni link do pliku wrzuconego przez mkm3 z możliwością powiększenia: https://i.ibb.co/ygmRdT2/Autobusy-Transport-KDM.jpg
Co do linii 177. Ostatnim razem patrzyłem na siatkę KM to zauważyłem, że ul, Łężce i wraz z nią tamta cześć cechowej miała kiedyś KM. Więc pomyślałem, że gdyby była możliwość wybudowania mostku/wiaduktu nad A4 tak aby po niej zmieściły się autobusy. To linie 155 i 177 (na mapce przedstawiona jako 157) puścić przez wspomniane ulice:

Obrazek
*możliwość powiększenia na stronie po kliknięciu obrazka*

W ten sposób:

- 155 można by było puścić przez Beskidzką gdyby korki przestałyby być problemem?
- 157 wspomagałoby waszą propozycję dla linii 169 aż do Bochenka
- 155 dzięki takim zmianom pominie węzeł, który lubi się korkować
- obsługa rejonów które mają daleko do KM ( ul. Szarych Szeregów, Cechowa, Wyżynna itd.)
- ewentualnie można by było takie 177/157 zamiast pod pocztę kierować to jak 155 do stacji SKA to wtedy tamta część mieszkańców Kurdwanowa i Woli miałaby bezpośrednią linie do kolei *zawsze coś*


Wadą największą jest wybudowanie wiaduktu co jak wiemy do prostych rzeczy nie należy, odblokowanie Podedworza no i przeprowadzenie porządnych konsultacji dla mieszkańców ul. Myślenickiej oraz Łężce czy byli by do takich propozycji przekonani.

Więc sądzę, że byłoby to możliwe w ciągu kilku lat do realizacji

PS: Jeżeli są jakieś niedociągnięcia, lub coś mi umknęło w którymś z aspektów mojego pomysłu prosiłbym o odzew abym w przyszłości takich byków nie robił xD
Kobierzyn im my <3

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości