Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Zorza Polarna
Znawca
Posty: 159
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kobierzyn

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Zorza Polarna » 18 kwie 2024, 14:14

Kojak pisze: 18 kwie 2024, 13:32 Jeśli miałoby to wyglądać tak, że z Malborskiej zamiast w prawo do ZAW to w lewo w Łużycką i potem Witosa do Kurdwanowa jedna połówka, a druga połówka do Piasków Wielkich czy później twz do Kurdwanowa ale przez Cechową to jestem za tym pomysłem.
Chociaż ideałem byłoby jednak przywrócenie 184 na Wolę.
Ewentualnie nie 184-ki ale 484. Raczej jak się zarząd zmieni to (mam nadzieje) będą mieli normalne podejście co do 4xx. Iż będą je uznawać za prawdziwe linie które mają wspomagać a nie jak teraz. Uznają je za wypierdki do odstrzału przy każdych świętach i wakacjach.

Jeżeli by tak było to takie 484 z Woli mogłoby dojeżdżać chociażby do Mogilskiego albo nawet do tego Prądnika Czerwonego, ale przez Brodowicza, a nie do Cm. Rakowickiego przez Prażmowskiego.

Jedyne co stoi na przeszkodzie to nadal Dietla i jej zakorkowane ulice ale patrząc na to że w przyszłości pierwszym torowiskiem do modernizacji jest i to na Starowiślnej i to na moście Grunwaldzkim, to może udałoby się zrobić pasy A+T na całej ul. Dietla, tak aby autobusy nie tylko omijały korki, ale również pełniły role wsparcia tramwaju + łatwiej byłoby przesiąść się na tramwaj na Stradomiu niż R.Grunwaldzkim, ale to każdy o tym wie kto się na nim przesiadał. Ponadto można by było wtedy niektóre linie z Podwawelskiego spróbować wydłużyć do Starowiślnej albo nawet do Ronda Grzegórzeckiego aby wypełniały lukę podczas której nie nadjeżdża 22-ka.
Kobierzyn im my <3

pablo
Specjalista
Posty: 427
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: pablo » 30 kwie 2024, 14:19

Na stronie ZTP pojawił się komunikat o dodaniu jednego kursu na linii 179 z Kurdwanowa w kierunku dworca i likwidacji jednego kursu z dworca w kierunku Kurdwanowa. Ma to nastąpić od 6 maja (zmiany w okolicach godz. 18).
Link https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/820-2024
Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że ten kurs, co miał ubyć, to owszem ubył, ale ten co miał przybyć, to nie przybył... MPK opublikowało rozkłady od 6 maja:
Stare rozkłady
https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL&linia=179
https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... nia=179__2
Nowe rozkłady
https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... &linia=179
https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... nia=179__2
Czyżby jakaś nowa jakość w relacjach między obietnicami a rzeczywistością?

Kowalik
Specjalista
Posty: 321
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kowalik » 30 kwie 2024, 19:50

Całkiem niedawno dyskutowaliśmy nad reformą siatki połączeń w tej części miasta. Z obserwacji wynikło, że linia 155 ma fatalne zapełnienia na odcinku Kurdwanów P+R - Zajezdnia Wola Duchacka. Wpadłem na pomysł, by skrócić tą linię. Mianowicie zaproponowałbym, aby 155 jadąc w kierunku Kurdwanowa ulicą Herberta nie skręcała w Stojałowskiego, tylko pojechała prosto i skręciła w Łagiewnicką obsługując przystanek Turowicza i następnie skręciła w prawo, w Halszki gdzie miałaby przystanek końcowy/początkowy Kurdwanów P+R słupek 02. Następnie pojechałaby po swojej obecnej trasie do Swoszowic SKA. Co prawda w kierunku Kurdwanowa pominie przystanki Myślenicka i Bujaka, ale czy są one tak istotne dla tej linii? O ile kierowca chyba na końcówce może skorzystać z punktu socjalnego, tak jedyny problem jaki mamy to ładowarka.. Pytanie również do ekspertów, czy skrócenie tej trasy nie pozwoli na dołożenie kursów na proponowanej trasie.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5819
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kaszmir » wczoraj, 0:18

Kowalik pisze: 30 kwie 2024, 19:50Mianowicie zaproponowałbym, aby 155 jadąc w kierunku Kurdwanowa ulicą Herberta nie skręcała w Stojałowskiego, tylko pojechała prosto i skręciła w Łagiewnicką obsługując przystanek Turowicza i następnie skręciła w prawo, w Halszki gdzie miałaby przystanek końcowy/początkowy Kurdwanów P+R słupek 02. Następnie pojechałaby po swojej obecnej trasie do Swoszowic SKA. Co prawda w kierunku Kurdwanowa pominie przystanki Myślenicka i Bujaka, ale czy są one tak istotne dla tej linii? O ile kierowca chyba na końcówce może skorzystać z punktu socjalnego, tak jedyny problem jaki mamy to ładowarka.. Pytanie również do ekspertów, czy skrócenie tej trasy nie pozwoli na dołożenie kursów na proponowanej trasie.
Jeśli autobus by się pomieścił w zatoce na Kurdwanowie tak, by nie blokować innych autobusów, to pomysł zdecydowanie wart rozważenia. Swoją drogą, przez kilkanaście lat "135" kończyło trasę właśnie przy pętli tramwajowej na Kurdwanowie.

Taka zmiana oznaczałaby skrócenie trasy w przybliżeniu o 1/3 (z 8 na 5,5 km, mniej więcej). "155" wykonuje 227 kursów tygodniowo w każdą stronę, można by zatem dołożyć połowę tego czyli ok. 110-115 kursów. Czyli np. ~22 kursy w dni powszednie, akurat by starczyło by podwoić częstotliwość w godzinach szczytu. Wtedy można by zrobić mieszany takt 10+20 na "155", i koordynację ze "135" do łącznego f10 między Swoszowicami a Kurdwanowem :)

(Alternatywnie, dalej kuszące jest skierowanie "155" przez Malborską do Wielickiej ;) )

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 542
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: kbieniu7 » wczoraj, 9:28

Moim zdaniem jednak będzie problem z czekaniem na Kurdwanów P+R. Jest tam tłoczno, zwłaszcza od czasu zwiększenia 179 do f7,5.

Poza tym nie ukrywam, że też trochę prywatnie mi ta linia się podoba, bo korzystam czasami na odcinku Bujaka - Swoszowice 😅 Ciekawe ile osób z Kurdwanowa korzysta z tej linii właśnie w dojeździe do Swoszowic.

Kierman
Specjalista
Posty: 372
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kierman » wczoraj, 9:33

Z obserwacji trochę osób ze Swoszowic dojeżdża do tego centrum handlowego Dekada. Zabranie im autobusu z Halszki to słaby pomysł.

Kojak
Znawca
Posty: 158
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kojak » wczoraj, 17:21

To czy 155 nie może kończyć na Piaskach Nowych?
A 174 dać przez Witosa.

Kierman
Specjalista
Posty: 372
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kierman » wczoraj, 18:09

Na Piaskach Nowych nie ma miejsca, bo obie ładowarki są zajęte przez 164.

Kowalik
Specjalista
Posty: 321
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kowalik » wczoraj, 18:14

O ile jeszcze 107 ma uzasadnienie jazdy do Zajezdni, o tyle 155 to nabijanie kilometrów do ładowarki. Bo wszystkie przesiadki zapewnia Kurdwanów. Planowana budowa nawrotki na Witosa pozwoliłaby na zakończenie trasy przy słupku 05, tam starczyłoby miejsca na wydłużenie zatoki i nawet postawienie ładowarki.

Kojak
Znawca
Posty: 158
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kojak » wczoraj, 18:17

Widzę, że z tymi elektrykami to same dobrodziejstwa mamy.
Albo nie ma sraczyka albo nie ma gniazdka by podlaczyć autobus, żeby móc dowolnie konfigurować trasy.

WDZ
Specjalista
Posty: 300
Rejestracja: 19 lut 2020, 12:10

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: WDZ » wczoraj, 21:04

"Bujaka" daje możliwość przesiadki drzwi w drzwi z/na wszystkie linie kursujące przez Halszki. Na "Kurdwanowie P+R" trzeba sobie trochę pospacerować zwłaszcza przy przesiadce na "174" i "179"...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość