Estakady kolejowe na Grzegórzkach
-
- Znawca
- Posty: 190
- Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
- Lokalizacja: Ruczaj
Re: Estakady kolejowe na Grzegórzkach
Nie pamiętam dokładnie jak wygląda kwestia wolnego terenu wzdłuż torów kolejowych, ale tam aż prosi się by pociągnąć tę ścieżkę dalej wzdłuż estakady kolejowej aż do Podgórza SKA. Wtedy mielibyśmy logiczną kontynuację trasy rowerowej z Prokocimia przez Wielicką, nową kładkę i Halicką, czyli jakieś 1,5 km dalej w stronę centrum niż teraz. Dodatkowo z Halickiej można łatwo przedostać się na Kazimierz albo przez Miodową na Grzegórzki. No ale cóż, łatwiej jest zrobić kolejną ścieżkę znikąd donikąd, a potem narzekać, że "po co budować infrastrukturę rowerową, skoro zbudowaliśmy kładkę za 70 mln i nikt nią nie jeździ". A rowerzyści dalej będą się gnieść z kierowcami na Limanowskiego i Starowiślnej, bo tak będzie dla nich dużo wygodniej niż robienie wygibasów tylko po to by przejechać na drugą stronę Wisły nowym mostkiem.
Re: Estakady kolejowe na Grzegórzkach
Generalnie jest taki zamysł, ale wszystko idzie powoli. Teraz na audytach jest np. projekt poprawy węzła Podgórze SKA, aczkolwiek tam był też projekt wielopoziomowych kładek, który chyba póki co okazał się zbyt skomplikowany na wybór jednego wariantu:
https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... a-podgorze
https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... a-podgorze
A tutaj połączenie do ul. Dietla:
https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... wrzesinska
https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... a-podgorze
https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... a-podgorze
A tutaj połączenie do ul. Dietla:
https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... wrzesinska
- michal49944
- Miłośnik
- Posty: 56
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Estakady kolejowe na Grzegórzkach
Kraków. Pod estakadami na Blich prace zamarły. Nie będzie Parku Kolejowego?
https://gazetakrakowska.pl/krakow-pod-e ... 1-18482699
https://gazetakrakowska.pl/krakow-pod-e ... 1-18482699
Tak to już jest w Krakowie jeśli chodzi o zieleń...To było do przewidzenia. Po zakończeniu inwestycji kolejowych w rejonie Hali Targowej i ulicy Blich, pod kolejową estakadą, rozpoczęły się prace dotyczące przywrócenia ulicy do ruchu i stworzenia przestrzeni rekreacyjnej, Parku Kolejowego. Ślamazarnie, ale jednak trwały roboty ziemne, w tym dotyczące instalacji. Później miała rozpocząć się realizacja parku, ale na placu budowy nad wykonanymi wykopami i hałdami ziemi hula wiatr i... pojawiła się trawa i krzaki.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości