Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

- Bilety, działalność Miejskich Jednostek, pozostałe tematy związane z krakowską komunikacją miejską
Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 559
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: kbieniu7 » 12 sty 2024, 10:45

mkm3 pisze: 12 sty 2024, 10:24 Strefa powinna być tylko do Alej i tyle. (...)
Moim zdaniem taka mała strefa mija się trochę z celem. Owszem, zgadzam się, że cały obszar Krakowa to był przestrzelony pomysł, lepsza była oryginalna granica na IV obwodnicy. Ale jeśli jeszcze ją ograniczać, to nie mniej niż do wnętrza III obwodnicy + większe osiedla poza nią (Kurdwanów+Bieżanów+Nowa Huta+Prądnik Czerwony+Ruczaj), ale z dojazdem do P+R i np. zmniejszyć już do tego Euro 2 limit dla benzyn, ale zostawić dla diesli.

kucyk
Ekspert
Posty: 1881
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: kucyk » 04 mar 2024, 15:24

Ograniczenie ruchu samochodowego i budowa metra w Krakowie. Jak to widzą krakowianie?:
Najczęściej za ograniczeniami dla kierowców są mieszkańcy Podgórza (68,05 proc.) oraz Śródmieścia (67,83 proc.). Najwięcej przeciwników (32,74 proc.) mieszka natomiast na terenie Nowej Huty.
Źródło:

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/sonda ... 55483.html

Kierman
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: Kierman » 04 mar 2024, 16:16

Na tak tendencyjnie postawione pytanie w oczywisty sposób mieszkańcy opowiedzą się ZA. Pytanie powinno brzmieć "Czy jesteś za ograniczeniami w ruchu samochodów w centrum polegającymi na tym, że będą tam mogły wjechać tylko elektryki i nowoczesne auta". Gwarantuję, że wszyscy Ci posiadacze kilku/kilkunastoletnich aut by zmienili zdanie i wyniki byłyby odwrotne.

Ydhflx
Specjalista
Posty: 318
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: Ydhflx » 04 mar 2024, 16:51

Dokładnie! Samo pytanie sugeruje, że ograniczanie ruchu samochodowego jest konieczne do rozwijania komunikacji miejskiej. Najbardziej tendencyjne pytanie w sondażu, jakie widziałem od miesięcy. Zacytuję tu zresztą to pytanie:
Czy w Krakowie powinno się ograniczać ruch samochodowy w centrum miasta, by rozwijać i promować komunikację miejską?

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 559
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: kbieniu7 » 05 mar 2024, 8:37

Kierman pisze: 04 mar 2024, 16:16 Na tak tendencyjnie postawione pytanie w oczywisty sposób mieszkańcy opowiedzą się ZA. Pytanie powinno brzmieć "Czy jesteś za ograniczeniami w ruchu samochodów w centrum polegającymi na tym, że będą tam mogły wjechać tylko elektryki i nowoczesne auta". Gwarantuję, że wszyscy Ci posiadacze kilku/kilkunastoletnich aut by zmienili zdanie i wyniki byłyby odwrotne.
To też jest tendencyjne pytanie. Te "nowoczesne auta", to 26-letnie benzyny, elektryki przy tym to promil...

kucyk
Ekspert
Posty: 1881
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: kucyk » 12 mar 2024, 15:41

Tańsze parkowanie pod znakiem zapytania:
NSA nie wyznaczył jak dotąd terminu posiedzenia. Na rozstrzygnięcie trzeba więc będzie poczekać. To stawia pod znakiem zapytania wprowadzanie zmian w strefie. Zdaniem urzędników wojewody, zapis dotyczący tańszych płatności telefonem pozostaje nieważny, dopóki nie zapadnie prawomocny wyrok w tej sprawie.
Źródło:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/tansz ... 55621.html

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 1025
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: mkm3 » 23 kwie 2024, 21:16

Miały być zmiany w SCT, a jak na razie dowiadujemy się, że mimo wszystko dotychczasowe przepisy będą obowiązywać?
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/uchwa ... 56229.html

tomta1
Ekspert
Posty: 657
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: tomta1 » 24 kwie 2024, 6:07

No tak, dopóki Rada Miasta Krakowa (teoretycznie może to zrobić rzutem na taśmę jeszcze ta obecnej kadencji) nie uchyli tej uchwały lub nie przesunie jej obowiązywania w życie, to SCT wchodzi w życie od 1 lipca. I o ile NSA nie odrzuci kasacji, to będzie obowiązywała… z tym, że rozpatrzenie tego przez NSA optymistycznie potrwa miesiącami, a realistycznie – latami.

kucyk
Ekspert
Posty: 1881
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: kucyk » 15 maja 2024, 21:11

Najnowsza informacja potwierdza, że SCT nie wejdzie od lipca br.:

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/stref ... 56544.html

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5893
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: Kaszmir » 27 maja 2024, 13:01

Nadal nie wiadomo, czy SCT wejdzie od 1 lipca, czy jednak będzie przesunięcie terminu.

Problemy ze strefą czystego transportu. Wszystko na ostatnią chwilę
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/probl ... 56700.html
Dyskusja nad krakowską strefą czystego transportu odbędzie się najprawdopodobniej na sesji w środę (5 czerwca), a radni będą głosować – 19 czerwca. Pod warunkiem że dziś administracja prezydencka zgłosi projekt uchwały.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5893
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: Kaszmir » 30 maja 2024, 21:33

SCT nie w 2024, lecz dopiero w 2026?

Jest projekt uchwały w sprawie czystego transportu. Może być jeszcze większy chaos
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/jest- ... 56717.html
Prezydent skierował do rady miasta projekt uchwały w sprawie strefy czystego transportu. Jedyna zmiana, jaką wprowadza, to przesunięcie wejścia w życie z 2024 na 2026 rok.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 984
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: kot_feliks » 30 maja 2024, 22:40

Czyli tradycyjnie, jeśli ktoś chciał dostosować się do uchwały i np. wymienił auto, to okazał się totalnym debilem i frajerem :)

A dla przypomnienia, ta hucznie zapowiadana SCT miała obecnie objąć... głównie 28 letnie diesle i 32 letnie benzyniaki. Cała reszta wymagań (diesle starsze od +/- 2010 r. oraz 24 letnie benzyniaki) dot. jedynie aut zarejestrowanych po 03.2023 albo zaczyna obowiązywać w połowie 2026 roku....

No ale grunt, żeby w imię malutkiej grupki właścicieli najbardziej trujących pojazdów zmieniać całość...

Swoją drogą przesunięcie startu SCT może wpłynąć również na dotacje do... nowych tramwajów. Konkurs na dofinansowania dla pojazdów szynowych ze środków z KPO ma premiować projekty złożone przez miasta posiadające SCT. Tak więc realnie promowany będzie w tym zakresie jedynie projekt Waw.

brovar
Specjalista
Posty: 499
Rejestracja: 05 sie 2020, 10:05

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: brovar » wczoraj, 11:00

kot_feliks pisze: 30 maja 2024, 22:40 Swoją drogą przesunięcie startu SCT może wpłynąć również na dotacje do... nowych tramwajów. Konkurs na dofinansowania dla pojazdów szynowych ze środków z KPO ma premiować projekty złożone przez miasta posiadające SCT. Tak więc realnie promowany będzie w tym zakresie jedynie projekt Waw.
Widać Wawa mądrzejsza i nie objęła całego miasta chorym pomysłem.
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273. :!:

rumcajs
Pasażer
Posty: 46
Rejestracja: 28 lut 2020, 0:50

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: rumcajs » wczoraj, 13:31

kot_feliks pisze: 30 maja 2024, 22:40 A dla przypomnienia, ta hucznie zapowiadana SCT miała obecnie objąć... głównie 28 letnie diesle i 32 letnie benzyniaki.
Przy czym duża część z tych samochodów i tak będzie mogła wjechać do SCT, bo będą objęte wyjątkami wynikającymi z ustawy (a też oidp z konsultacji obejmują też tylko 1-1,5% samochodów).
brovar pisze: wczoraj, 11:00 Widać Wawa mądrzejsza i nie objęła całego miasta chorym pomysłem.
Tutaj akurat podziękujmy przeciwnikom SCT z czasów konsultacji - jednym z argumentów przeciw strefie było: "w czym są lepsi ci z Tyńca/Wzgórz/Swoszowic". Był to na tyle duży argument z ich strony, że mnie nie zdziwiło, że trafiło to do ostatecznej wersji.

Ydhflx
Specjalista
Posty: 318
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: Ydhflx » wczoraj, 15:24

kot_feliks pisze: 30 maja 2024, 22:40 A dla przypomnienia, ta hucznie zapowiadana SCT miała obecnie objąć... głównie 28 letnie diesle i 32 letnie benzyniaki. Cała reszta wymagań (diesle starsze od +/- 2010 r. oraz 24 letnie benzyniaki) dot. jedynie aut zarejestrowanych po 03.2023 albo zaczyna obowiązywać w połowie 2026 roku....
Może i od 2026, i co z tego? Wówczas by to oznaczało zakaz samochodów (dieseli) 15-letnich, gdy średnik wiek samochodu w Polsce to 14 lat i ciągle rośnie. Także nie mówmy że uchwała dotyczy bardzo małej części ludzi, bo tak nie jest.

Owszem, te ograniczenia weszłyby za dwa lata (jeśli uchwała nie zostanie to tego czasu jakoś unieważniona/zmieniona). Ale, jak mówiłem, co z tego? Są zapisane w uchwale i teraz jest odpowiedni moment dla przeciwników by protestować, bo teraz najłatwiej to zmienić.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość