Moim zdaniem taka mała strefa mija się trochę z celem. Owszem, zgadzam się, że cały obszar Krakowa to był przestrzelony pomysł, lepsza była oryginalna granica na IV obwodnicy. Ale jeśli jeszcze ją ograniczać, to nie mniej niż do wnętrza III obwodnicy + większe osiedla poza nią (Kurdwanów+Bieżanów+Nowa Huta+Prądnik Czerwony+Ruczaj), ale z dojazdem do P+R i np. zmniejszyć już do tego Euro 2 limit dla benzyn, ale zostawić dla diesli.
Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)
Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)
Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)
Ograniczenie ruchu samochodowego i budowa metra w Krakowie. Jak to widzą krakowianie?:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/sonda ... 55483.html
Źródło:Najczęściej za ograniczeniami dla kierowców są mieszkańcy Podgórza (68,05 proc.) oraz Śródmieścia (67,83 proc.). Najwięcej przeciwników (32,74 proc.) mieszka natomiast na terenie Nowej Huty.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/sonda ... 55483.html
Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)
Na tak tendencyjnie postawione pytanie w oczywisty sposób mieszkańcy opowiedzą się ZA. Pytanie powinno brzmieć "Czy jesteś za ograniczeniami w ruchu samochodów w centrum polegającymi na tym, że będą tam mogły wjechać tylko elektryki i nowoczesne auta". Gwarantuję, że wszyscy Ci posiadacze kilku/kilkunastoletnich aut by zmienili zdanie i wyniki byłyby odwrotne.
Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)
Dokładnie! Samo pytanie sugeruje, że ograniczanie ruchu samochodowego jest konieczne do rozwijania komunikacji miejskiej. Najbardziej tendencyjne pytanie w sondażu, jakie widziałem od miesięcy. Zacytuję tu zresztą to pytanie:
Czy w Krakowie powinno się ograniczać ruch samochodowy w centrum miasta, by rozwijać i promować komunikację miejską?
Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)
To też jest tendencyjne pytanie. Te "nowoczesne auta", to 26-letnie benzyny, elektryki przy tym to promil...Kierman pisze: ↑04 mar 2024, 16:16 Na tak tendencyjnie postawione pytanie w oczywisty sposób mieszkańcy opowiedzą się ZA. Pytanie powinno brzmieć "Czy jesteś za ograniczeniami w ruchu samochodów w centrum polegającymi na tym, że będą tam mogły wjechać tylko elektryki i nowoczesne auta". Gwarantuję, że wszyscy Ci posiadacze kilku/kilkunastoletnich aut by zmienili zdanie i wyniki byłyby odwrotne.
Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)
Tańsze parkowanie pod znakiem zapytania:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/tansz ... 55621.html
Źródło:NSA nie wyznaczył jak dotąd terminu posiedzenia. Na rozstrzygnięcie trzeba więc będzie poczekać. To stawia pod znakiem zapytania wprowadzanie zmian w strefie. Zdaniem urzędników wojewody, zapis dotyczący tańszych płatności telefonem pozostaje nieważny, dopóki nie zapadnie prawomocny wyrok w tej sprawie.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/tansz ... 55621.html
Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)
Miały być zmiany w SCT, a jak na razie dowiadujemy się, że mimo wszystko dotychczasowe przepisy będą obowiązywać?
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/uchwa ... 56229.html
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/uchwa ... 56229.html
Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)
No tak, dopóki Rada Miasta Krakowa (teoretycznie może to zrobić rzutem na taśmę jeszcze ta obecnej kadencji) nie uchyli tej uchwały lub nie przesunie jej obowiązywania w życie, to SCT wchodzi w życie od 1 lipca. I o ile NSA nie odrzuci kasacji, to będzie obowiązywała… z tym, że rozpatrzenie tego przez NSA optymistycznie potrwa miesiącami, a realistycznie – latami.
Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)
Najnowsza informacja potwierdza, że SCT nie wejdzie od lipca br.:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/stref ... 56544.html
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/stref ... 56544.html
Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)
Nadal nie wiadomo, czy SCT wejdzie od 1 lipca, czy jednak będzie przesunięcie terminu.
Problemy ze strefą czystego transportu. Wszystko na ostatnią chwilę
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/probl ... 56700.html
Problemy ze strefą czystego transportu. Wszystko na ostatnią chwilę
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/probl ... 56700.html
Dyskusja nad krakowską strefą czystego transportu odbędzie się najprawdopodobniej na sesji w środę (5 czerwca), a radni będą głosować – 19 czerwca. Pod warunkiem że dziś administracja prezydencka zgłosi projekt uchwały.
Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)
SCT nie w 2024, lecz dopiero w 2026?
Jest projekt uchwały w sprawie czystego transportu. Może być jeszcze większy chaos
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/jest- ... 56717.html
Jest projekt uchwały w sprawie czystego transportu. Może być jeszcze większy chaos
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/jest- ... 56717.html
Prezydent skierował do rady miasta projekt uchwały w sprawie strefy czystego transportu. Jedyna zmiana, jaką wprowadza, to przesunięcie wejścia w życie z 2024 na 2026 rok.
-
- Ekspert
- Posty: 984
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)
Czyli tradycyjnie, jeśli ktoś chciał dostosować się do uchwały i np. wymienił auto, to okazał się totalnym debilem i frajerem
A dla przypomnienia, ta hucznie zapowiadana SCT miała obecnie objąć... głównie 28 letnie diesle i 32 letnie benzyniaki. Cała reszta wymagań (diesle starsze od +/- 2010 r. oraz 24 letnie benzyniaki) dot. jedynie aut zarejestrowanych po 03.2023 albo zaczyna obowiązywać w połowie 2026 roku....
No ale grunt, żeby w imię malutkiej grupki właścicieli najbardziej trujących pojazdów zmieniać całość...
Swoją drogą przesunięcie startu SCT może wpłynąć również na dotacje do... nowych tramwajów. Konkurs na dofinansowania dla pojazdów szynowych ze środków z KPO ma premiować projekty złożone przez miasta posiadające SCT. Tak więc realnie promowany będzie w tym zakresie jedynie projekt Waw.
A dla przypomnienia, ta hucznie zapowiadana SCT miała obecnie objąć... głównie 28 letnie diesle i 32 letnie benzyniaki. Cała reszta wymagań (diesle starsze od +/- 2010 r. oraz 24 letnie benzyniaki) dot. jedynie aut zarejestrowanych po 03.2023 albo zaczyna obowiązywać w połowie 2026 roku....
No ale grunt, żeby w imię malutkiej grupki właścicieli najbardziej trujących pojazdów zmieniać całość...
Swoją drogą przesunięcie startu SCT może wpłynąć również na dotacje do... nowych tramwajów. Konkurs na dofinansowania dla pojazdów szynowych ze środków z KPO ma premiować projekty złożone przez miasta posiadające SCT. Tak więc realnie promowany będzie w tym zakresie jedynie projekt Waw.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 2 gości