Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

- Linie, trasy, rozkłady
judash
Ekspert
Posty: 619
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: judash » 27 kwie 2024, 13:24

21 zapewne pojedzie jak dawna "14" przez Kocmyrzowską. Zawsze tak organizowali.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5839
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: Kaszmir » 27 kwie 2024, 13:40

suchy pisze: 27 kwie 2024, 13:1644 do Kopca
Mam obawy że to będzie okazja by znów zawiesić "44". Dotychczas jakiekolwiek utrudnienie na trasie, nawet zamknięcie jednego przystanku, zawsze było pretekstem żeby linia nie kursowała. Tu powiedzą, że "4" i tak dubluje się z "10" od Ptaszyckiego i "44" nie jest potrzebne. Oby tak nie było.

Zresztą, nawet jak trasa jest całkowicie przejezdna to też potrafią zawieszać "44" - obecna wymiana zwrotnic przy Politechnice tego dowodem.

suchy
Ekspert
Posty: 787
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: suchy » 27 kwie 2024, 23:30

Kaszmir pisze: 27 kwie 2024, 13:40 Mam obawy że to będzie okazja by znów zawiesić "44". Dotychczas jakiekolwiek utrudnienie na trasie, nawet zamknięcie jednego przystanku, zawsze było pretekstem żeby linia nie kursowała. Tu powiedzą, że "4" i tak dubluje się z "10" od Ptaszyckiego i "44" nie jest potrzebne. Oby tak nie było.

Zresztą, nawet jak trasa jest całkowicie przejezdna to też potrafią zawieszać "44" - obecna wymiana zwrotnic przy Politechnice tego dowodem.
No w obecnej sytuacji to nie ma się raczej co dziwić, że 44 zostało zawieszone (razem z 19) - wyobrażasz sobie WSZYSTKIE linie (3, 5, 17, 18, 19, 44 i 50) przejeżdżające przez skrzyżowanie Aleje-Kamienna stojące w korku jeden wagon za drugim przy istniejącym cyklu świateł (gdzie czasem tramwaj musi czekać ponad 1 minutę na szczelinę)? Przecież łącznie miałbyś w takiej sytuacji 8+4+4+8+4+4+8 = 40 kursów / godzinę w jednym kierunku.

W dodatku remont / zamknięcie Solidarności to raczej nie będzie 4-5 dni, tylko kilkanaście tygodni - kilka miesięcy. Więc wątpię, że na aż tak długi okres ZTP pozwoliłoby na utrudnienie dojazdu z Huty do centrum.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5839
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: Kaszmir » 28 kwie 2024, 9:39

suchy pisze: 27 kwie 2024, 23:30No w obecnej sytuacji to nie ma się raczej co dziwić, że 44 zostało zawieszone (razem z 19)
Wystarczyło połączyć "19" z "44" w jedną linię, nawet liczbę kursów mają tę samą. Zawsze byłoby wzmocnienie "4" od Huty do ronda Mogilskiego.
suchy pisze: 27 kwie 2024, 23:30W dodatku remont / zamknięcie Solidarności to raczej nie będzie 4-5 dni, tylko kilkanaście tygodni - kilka miesięcy. Więc wątpię, że na aż tak długi okres ZTP pozwoliłoby na utrudnienie dojazdu z Huty do centrum.
W przeszłości zawieszano "44" na bardzo długie okresy.

suchy
Ekspert
Posty: 787
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: suchy » 28 kwie 2024, 12:53

Kaszmir pisze: 28 kwie 2024, 9:39 Wystarczyło połączyć "19" z "44" w jedną linię, nawet liczbę kursów mają tę samą. Zawsze byłoby wzmocnienie "4" od Huty do ronda Mogilskiego.
A nie uważasz, że trasa byłaby BARDZO pokręcona? Nie przypominam sobie żadnej zastępczej linii, która krzyżowałaby albo chociażby stykała się sama ze sobą - nawet jak było 73, to było to połączenie 4 (Wzgórza - Bagatela) z 13 (Bagatela - Bieżanów), czyli był odstęp 1 przystanku (Dworzec - Gertrudy).

A tutaj miałbyś 44 (Huta - Mogilskie - Towarowy) + 19 (Towarowy - Mogilskie - Borek) = czyli linia krzyżowałaby się sama ze sobą na Mogilskim.
I weź wytłumacz pasażerowi na ul.Mogilskiej, że ten tramwaj z napisem "Borek Fałęcki" nie pojedzie przez Grzegórzecką czy Westerplatte, tylko pojedzie robić kółko przez Długą, Dworzec Towarowy i Tunel i dopiero wtedy pojedzie do Borku ;)

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1407
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: Bayer2003 » 28 kwie 2024, 13:15

suchy pisze: 28 kwie 2024, 12:53 A nie uważasz, że trasa byłaby BARDZO pokręcona? Nie przypominam sobie żadnej zastępczej linii, która krzyżowałaby albo chociażby stykała się sama ze sobą - nawet jak było 73, to było to połączenie 4 (Wzgórza - Bagatela) z 13 (Bagatela - Bieżanów), czyli był odstęp 1 przystanku (Dworzec - Gertrudy).

A tutaj miałbyś 44 (Huta - Mogilskie - Towarowy) + 19 (Towarowy - Mogilskie - Borek) = czyli linia krzyżowałaby się sama ze sobą na Mogilskim.
I weź wytłumacz pasażerowi na ul.Mogilskiej, że ten tramwaj z napisem "Borek Fałęcki" nie pojedzie przez Grzegórzecką czy Westerplatte, tylko pojedzie robić kółko przez Długą, Dworzec Towarowy i Tunel i dopiero wtedy pojedzie do Borku ;)
Kaszmirowi chodziło raczej o połączoną linię na trasie Kopiec Wandy - jak "44" - Rondo Mogilskie - jak "19" - Borek Fałęcki.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

suchy
Ekspert
Posty: 787
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: suchy » 28 kwie 2024, 15:10

Bayer2003 pisze: 28 kwie 2024, 13:15 Kaszmirowi chodziło raczej o połączoną linię na trasie Kopiec Wandy - jak "44" - Rondo Mogilskie - jak "19" - Borek Fałęcki.
No ale w takim układzie to byłoby słabe wzmocnienie - brak 19tki na odcinku Krowodrza - Mogilskie, jak również 44 pod Słowackim.

Dr2
Specjalista
Posty: 421
Rejestracja: 01 maja 2021, 18:15

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: Dr2 » 28 kwie 2024, 15:22

suchy pisze: 28 kwie 2024, 12:53 A nie uważasz, że trasa byłaby BARDZO pokręcona? Nie przypominam sobie żadnej zastępczej linii, która krzyżowałaby albo chociażby stykała się sama ze sobą - nawet jak było 73, to było to połączenie 4 (Wzgórza - Bagatela) z 13 (Bagatela - Bieżanów), czyli był odstęp 1 przystanku (Dworzec - Gertrudy).

A tutaj miałbyś 44 (Huta - Mogilskie - Towarowy) + 19 (Towarowy - Mogilskie - Borek) = czyli linia krzyżowałaby się sama ze sobą na Mogilskim.
I weź wytłumacz pasażerowi na ul.Mogilskiej, że ten tramwaj z napisem "Borek Fałęcki" nie pojedzie przez Grzegórzecką czy Westerplatte, tylko pojedzie robić kółko przez Długą, Dworzec Towarowy i Tunel i dopiero wtedy pojedzie do Borku ;)
Ale po co tworzyć z tego jakąś linię o nowym numerze skoro trasy by się nie zmieniły?
To jakieś S-F aby, zostawić te dwie linie na stałych trasach i na DT robić zmianę numeru 19>44 i 44>19?

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1407
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: Bayer2003 » 28 kwie 2024, 16:00

suchy pisze: 28 kwie 2024, 15:10 No ale w takim układzie to byłoby słabe wzmocnienie - brak 19tki na odcinku Krowodrza - Mogilskie, jak również 44 pod Słowackim.
Pytanie czy to jednak mimo wszystko nie lepsze niż brak "19" i "44" gdziekolwiek ;).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5839
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: Kaszmir » 28 kwie 2024, 22:52

Bayer2003 pisze: 28 kwie 2024, 13:15Kaszmirowi chodziło raczej o połączoną linię na trasie Kopiec Wandy - jak "44" - Rondo Mogilskie - jak "19" - Borek Fałęcki.
Dokładnie tak.
Bayer2003 pisze: 28 kwie 2024, 16:00Pytanie czy to jednak mimo wszystko nie lepsze niż brak "19" i "44" gdziekolwiek ;).
Masa ludzi wsiada popołudniu na rondzie Mogilskim do "4" czy "10" w stronę Huty - zatem taka tymczasowa linia dalej mogłaby je w jakimś stopniu odciążać. A i "17" by skorzystała, zwłaszcza że razem z "19" obsługują kilka unikalnych relacji.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości