- Bilety, działalność Miejskich Jednostek, pozostałe tematy związane z krakowską komunikacją miejską
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 5847
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 22 lut 2024, 8:52
mkm3 pisze: ↑22 lut 2024, 8:44Tymczasem w wątku "Komunikacja miejska w 2024 roku" macie link do @&A z A. Kuligiem, gdzie mówi, że linie lotniskowe powinny wrócić...
To może trzeba było najpierw ich nie likwidować?
yosujiro pisze: ↑22 lut 2024, 3:09Tylko czy jest potrzebne częściej jeżeli utrzymamy 300? 292 co 20min będzie realną konkurencją dla pociągu i pytanie czy w takiej wersji znowu nie stanie się ofiarą własnego sukcesu
Jak dla mnie co 40min wystarczy, jedynie może bym sugerował zatrzymywanie się 300 na Sielance.
Do przemyślenia. Acz wtedy dalej nie będzie żadnej linii która by kursowała częściej niż co 30-40 minut (SKA1, "292", "300").
Jak wspominałem, ja bym rozważył takie zmiany:
- "300" likwidacja,
- "192" wydłużenie do lotniska,
- "209" do os. Podwawelskiego na stałe i dodatkowe kursy na odcinku Kraków - lotnisko.
-
mkm3
- Ekspert
- Posty: 1018
- Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47
Post
autor: mkm3 » 22 lut 2024, 8:54
Kaszmir pisze: ↑22 lut 2024, 8:52
Jak wspominałem, ja bym rozważył takie zmiany:
- "300" likwidacja,
- "192" wydłużenie do lotniska,
- "209" do os. Podwawelskiego na stałe i dodatkowe kursy na odcinku Kraków - lotnisko.
No i to dobra propozycja, choć te dodatkowe 209 oznaczyłbym jako 309.
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 5847
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 22 lut 2024, 9:03
mkm3 pisze: ↑22 lut 2024, 8:54No i to dobra propozycja, choć te dodatkowe 209 oznaczyłbym jako 309.
Raczej chciałbym by zatrzymywały się na wszystkich (ew. prawie wszystkich) przystankach. Wiele osób z Bielan i Przegorzał prosiło o połączenie w stronę Kapelanki i r. Grunwaldzkiego. "219" to jednak mało. "300" miało też częściowo zapewnić tę relację, jednak stając ledwie na kilku przystankach, spełniało to zadanie w bardzo ograniczonym stopniu.
Jednak to detale. Jakby ludzie woleli, może być "309"
-
WDZ
- Specjalista
- Posty: 301
- Rejestracja: 19 lut 2020, 12:10
Post
autor: WDZ » 23 lut 2024, 10:12
Oczywiście, że dziś lata więcej ludzi niż 30 lat temu. Ale... Lotnisko obsłużyło w ubiegłym roku trochę ponad 9 mln. pasażerów. Zakładając, że aż 1/4 z tego to mieszkańcy Krakowa daje nam to średnio dziennie na dzielnicę trochę ponad 300 pasażerów. W obie strony. Naprawdę dla takich potoków warto tworzyć dedykowane linie?
-
krawiec
- Specjalista
- Posty: 330
- Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23
Post
autor: krawiec » 24 lut 2024, 14:36
WDZ pisze: ↑23 lut 2024, 10:12
Oczywiście, że dziś lata więcej ludzi niż 30 lat temu. Ale... Lotnisko obsłużyło w ubiegłym roku trochę ponad 9 mln. pasażerów. Zakładając, że aż 1/4 z tego to mieszkańcy Krakowa daje nam to średnio dziennie na dzielnicę trochę ponad 300 pasażerów. W obie strony. Naprawdę dla takich potoków warto tworzyć dedykowane linie?
Jeszcze obsługa lotniska, mieszkańcy podkrakowskich miejscowości i zrobi się niezła suma.
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 5847
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 24 lut 2024, 22:26
Trochę nie rozumiem, czemu rozdzielać to na dzielnice. Linie takie jak "208" czy "292" przejeżdżały zresztą przez parę dzielnic każda, a jeszcze przesiadkowicze oraz pasażerowie wspomniani przez krawca.
Zakładając nawet, że km obsłużyłaby 1/4 pasażerów lotniska, daje to ponad 6000 ludzi dziennie, plus pracownicy. To więcej niż dawne "208" i "292" byłyby w stanie obsłużyć bo przecież dochodzą jeszcze "nielotniskowi" pasażerowie, np. z Woli Justowskiej w przypadku "292". Zatem potencjał jest na sporo kursów, a nie tylko "300" kursujące co pół godziny.
-
GoMeZz391
- Moderator globalny
- Posty: 1239
- Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
-
Kontakt:
Post
autor: GoMeZz391 » 25 mar 2024, 21:02
2 miliony pasażeów już obsłużonych
Dzielimy się z Wami dobrymi informacjami #PROSTOzKRAKOWA
Właśnie obsłużyliśmy 2. milionowego pasażera w tym roku
Dziękujemy, że wybieracie #KrakowAirport
i życzymy pięknych podróży!
#flyKRK
https://www.facebook.com/KrakowAirport/ ... f6VX5MLCRl
-
michal49944
- Miłośnik
- Posty: 56
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Post
autor: michal49944 » 25 mar 2024, 21:18
Kraków: Budowa drugiej drogi startowej opóźniona!
https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosc ... 20461.html
Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Kielcach nakazała krakowskiemu portowi lotniczemu na uzupełnienie wniosku o wydanie decyzji środowiskowej, która pozwoliłaby na budowę drugiej, niezależnej drogi startowej – dowiedział się Rynek Lotniczy. Długo wyczekiwana, przez zarząd Balic, inwestycja zostanie odłożona w czasie, albowiem czas postępowania na wydanie decyzji środowiskowej został wydłużony do końca września br.
Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II w podkrakowskich Balicach chęć budowy drugiej drogi startowej wyraża od długiego czasu, a dokładnie od roku 2016. Właśnie wtedy dokumentację do rozpatrzenia wniosku o zgodę środowiskową, która jest konieczna przy tak dużych inwestycjach otrzymali urzędnicy Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Krakowie. W takich dokumentach bada się m.in. oddziaływanie lotniska na okolicę. Po tym, jak okazało się, że żona dyrektora oddziału posiada działki na terenie objętym postępowaniem – sprawę przeniesiono do Kielc.
-
kucyk
- Ekspert
- Posty: 1867
- Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39
Post
autor: kucyk » 29 mar 2024, 9:25
Od 2016 roku kiedy podjęto decyzję o budowie nowego pasa startowego
Port Lotniczy w Balicach czeka nadal na decyzje środowiskowe.
Wiemy tylko, że nie będzie zamknięcia lotniska nawet przez rok z wielu względów.
Stwierdzili, że aby kompleksowo zmodernizować obecną drogę startową dla samolotów, konieczne byłoby wybranie spod niej ziemi na długości 2,8 km, a to faktycznie wiązałoby się z zamknięciem lotniska. Byłoby nieczynne blisko rok. – Nie możemy sobie na to pozwolić zarówno ze względów militarnych, jak i gospodarczych. Dlatego od samego początku konsekwentnie dążymy do realizacji preferowanego przez inwestora planu: budowy nowego pasa startowego – twierdzi Vince. – Rozwiązanie to, choć jest bardzo wymagające, pozwala – przez okres budowy nowego pasa – utrzymać operacyjność lotniska, zarówno dla części wojskowej, jak i cywilnej – dodaje rzeczniczka prasowa Kraków Airport
Więcej informacji:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/budow ... 55852.html
-
Robert
- Znawca
- Posty: 154
- Rejestracja: 13 cze 2022, 20:35
Post
autor: Robert » 05 kwie 2024, 18:39
-
krawiec
- Specjalista
- Posty: 330
- Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23
Post
autor: krawiec » 05 kwie 2024, 18:44
Może warto porobić fotki i wysłać pismo do UMWM.
-
michal49944
- Miłośnik
- Posty: 56
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Post
autor: michal49944 » 27 kwie 2024, 23:29
Plan lotniska do 2045. Priorytety: nowa droga startowa i terminal
W piątek zatwierdzony został „Plan Generalny Kraków Airport na lata 2023-2045”.
Podjęta decyzja jest podstawą formalną do dalszych planów rozwoju krakowskiego lotniska. – Przy tej okazji warto dodać, że nadal priorytetowymi inwestycjami dla lotniska w Krakowie – Balicach pozostają: budowa nowej drogi startowej, tak ważna ze względów bezpieczeństwa militarnego i gospodarczego naszego regionu, a także budowa nowego terminalu pasażerskiego. Ta ostatnia inwestycja zakłada podwojenie przepustowości istniejącego terminalu do 16 mln pasażerów rocznie – czytamy w komunikacie lotniska.
https://biznes.lovekrakow.pl/aktualnosc ... 56206.html
-
mkm3
- Ekspert
- Posty: 1018
- Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47
Post
autor: mkm3 » 28 kwie 2024, 9:03
Proponuję jako PKK powoli rozkręcać petycję do nowego prezydenta i prezesa portu lotniczego o przywrócenie połączeń autobusowych na lotnisko np. zmianę 192 w 292 w autobusach przegubowych. Jeśli obecny dyr. ZTP zostanie na stanowisku obawiam się, że w tej sprawie będzie nadal beton.
-
michal49944
- Miłośnik
- Posty: 56
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Post
autor: michal49944 » 02 maja 2024, 16:14
Podsumowanie miesiąca #PROSTOzKRAKOWA✈
➡ W kwietniu z usług #KrakowAirport skorzystało 925 820 pasażerów, czyli o 37%
w stosunku do kwietnia 2019 r. i o 20 %
więcej w stosunku do kwietnia 2023 r.
https://www.facebook.com/share/p/sJwNvRguuposBX3x/
Kwiecień rekordowym mięsiącem lotniska na razie. Co dopiero będzie w wakacje.
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 5847
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 10 maja 2024, 12:51
Nowy przewoźnik w Kraków Airport. „To odpowiedź na zapotrzebowanie rynku”
https://biznes.lovekrakow.pl/aktualnosc ... 56472.html Kuwejcki przewoźnik Jazeera Airways od 11 czerwca uruchamia bezpośrednie połączenie z Kraków Airport do Kuwejtu. Loty będą realizowane dwa razy w tygodniu: we wtorki i piątki.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość