Komunikacja miejska w 2024 roku

- Linie, trasy, rozkłady
suchy
Ekspert
Posty: 791
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: suchy » 28 kwie 2024, 21:43

Mr. Passenger pisze: 28 kwie 2024, 21:28 Kolejny raz mamy zamknięcie torowiska na Kapelance i Monte Cassino i kolejny raz zastępczy bubel w postaci "718", które jeździ w większości puste, bo nie obsługuje w żadnym stopniu "ciągu ruczajowego", natomiast do niektórych kursów "194" ledwo da się wejść, bo upychają się do niej wszyscy, którzy chcą dostać się w rejon Grunwaldzkiego i Alej. Czy naprawdę nie można by puścić "718" przez Grota-Roweckiego i Bobrzyńskiego do Czerwonych Maków, tylko trzeba ją na siłę pakować do Łagiewnik? Już nawet nie mówię o pasażerach skawińskich 2x3, którzy żeby dostać się w rejon Alej w takim układzie muszą jechać z dwoma przesiadkami (ewentualnie robić wycieczkę przez Mateczny).

Patrząc na to, że w niedługim czasie czeka nas remont Mostu Grunwaldzkiego to bardzo ponuro widzę wizję potencjalnej komunikacji zastępczej i pewnie znowu skończy się na niezabieralnym "194" i wożącym powietrze "718". No chyba, że jakaś mądra głowa z ZTP do tego czasu postanowi "194" pociąć albo zlikwidować, wtedy "problem rozwiąże się sam".
No ale to wina organizatora, że ludzie nie czytają i nie myślą? Przecież zamiast przesiadać się z tramwaju na Grota czy Lipińskiego w 194 kursujące co 20 minut, a wieczorem nawet co 30 minut (gdzie trzeba jeszcze odstać swoje na światłach, żeby przejść), to wystarczy pojechać na Borsuczą i z TEGO SAMEGO przystanku (trzeba zrobić dosłownie kilka kroków w tył) odjeżdża 718 kursujące co 10 minut.

A czemu 718 nie zostało wydłużone do Maków? No może dlatego, że dublowałby tramwaj na prawie 3km odcinku? :roll:

Mr. Passenger
Znawca
Posty: 190
Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
Lokalizacja: Ruczaj

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Mr. Passenger » 29 kwie 2024, 0:07

Ydhflx pisze: 28 kwie 2024, 21:35 Trzema... dwie to mają normalnie. 2x3 -> tramwaj -> 718 (ta dodatkowa) -> autobus na aleje (na antyprzesiadkowym Grunwaldzkim)
Chodziło mi o dwie przesiadki od Maków do Alej, ale prawda, w takim rozrachunku przesiadki są nawet trzy.
Ydhflx pisze: 28 kwie 2024, 21:35 Skawina mająca tak tragiczne połączenie z centrum Krakowa, że to jest moim zdaniem skandal. Samo miasto ma 24k mieszkańców, a gmina - 43k. Wieliczka tymczasem ma f-10 do centrum Krakowa. Ale to temat na osobny wątek
To też prawda, ale wydaje mi się to trochę smutna konsekwencja tego, że Wieliczka leży przy arterii, która prowadzi do ścisłego centrum (Wielicka-Kamieńskiego-Aleje), a na tym ciągu nie jest dublowana przez tramwaje, natomiast Skawina musi opierać się na przesiadkach na Makach lub na Borku, a po drodze przeciskać się przez zakorkowaną Skotnicką (na której korki tworzą się głównie dlatego, że mieszkańcy gminy Skawina wolą jechać samochodem zamiast kursującym raz na godzinę/dwie aglobusem, a potem jeszcze po kilka razy się przesiadać (zazwyczaj w mało przyjaznych węzłach).
suchy pisze: 28 kwie 2024, 21:43 No ale to wina organizatora, że ludzie nie czytają i nie myślą? Przecież zamiast przesiadać się z tramwaju na Grota czy Lipińskiego w 194 kursujące co 20 minut, a wieczorem nawet co 30 minut (gdzie trzeba jeszcze odstać swoje na światłach, żeby przejść), to wystarczy pojechać na Borsuczą i z TEGO SAMEGO przystanku (trzeba zrobić dosłownie kilka kroków w tył) odjeżdża 718 kursujące co 10 minut
Spora część Ruczaju i Os. Europejskiego jest w zasięgu zarówno "194" na Kobierzyńskiej, jak i tramwajów przy Grota/Bobrzyńskiego, więc w przypadku długotrwałego wyłączenia tramwajów na odcinku do Grunwaldzkiego prawdopodobnie większość z nich będzie starała się łapać "194", żeby uniknąć jazdy z kilkoma przesiadkami. Żadne zaskoczenie, ale pasażerowie niespecjalnie lubią się przesiadać - zwłaszcza na antypiechotnym Grunwaldzkim i Matecznym. Zresztą nawet na pozornie przyjaznej Borsuczej może się zdarzyć, że "718" odjedzie dosłownie parę sekund przed przyjazdem tramwaju, więc od razu do całej podróży doliczamy się bonusowe 10 minut. W dniu powszednim byłoby to zapewne mniej, ale jestem prawie pewien, że zwłaszcza w godzinach porannych każda minuta jest cenna i perspektywa czekania nawet dodatkowych pięciu minut jest zniechęcająca (zwłaszcza że jazda tramwajem z Maków na Borsuczą, a potem autobusem z Borsuczej na Grunwaldzkie jest de facto cofaniem się).
suchy pisze: 28 kwie 2024, 21:43 A czemu 718 nie zostało wydłużone do Maków? No może dlatego, że dublowałby tramwaj na prawie 3km odcinku?
Szkoda, że w Krakowie nadal pokutuje podejście, że komunikacja objazdowa nie powinna najlepiej w ogóle pokrywać się z liniami regularnymi, bo w ten sposób jedynie zniechęcamy pasażerów do korzystania z transportu zbiorowego przy jakichkolwiek remontach na trasie. O ile w przypadku weekendowej zmiany tras jest to dosyć nieszkodliwe, tak perspektywa kilkumiesięcznego wyłączenia z użytku torowiska na Moście Grunwaldzkim jest niepokojąca, patrząc na to jak wyglądało to przy poprzednim zamknięciu. Być może znowu zostanie uruchomiona przejazdówka i jakaś linia wahadłowa w stronę Mostu Grunwaldzkiego (wątpliwe rozwiązanie biorąc pod uwagę PAT na Monte Cassino), ale jeśli do tego nie dojdzie to prawdopodobnie mądre głowy z ZTP zrobią kopiuj-wklej z rozwiązania zastosowanego w ten weekend, czyli żeby zorganizować wszystko jak najmniejszym kosztem.

judash
Ekspert
Posty: 620
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: judash » 29 kwie 2024, 9:24

A ja wczoraj słyszałem pod Cmentarzem Rakowickim rozmowy między ludźmi, jak dobrze byłoby, gdyby "17" na stałe jeździła do Rakowickiej.

pablo
Specjalista
Posty: 427
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: pablo » 29 kwie 2024, 9:34

judash pisze: 29 kwie 2024, 9:24 A ja wczoraj słyszałem pod Cmentarzem Rakowickim rozmowy między ludźmi, jak dobrze byłoby, gdyby "17" na stałe jeździła do Rakowickiej.
A dwójkę można na stałe wysłać z Salwatora do KG albo i GN. Wzmocni 18. Takie dawne 21...

Aszaf
Pasażer
Posty: 16
Rejestracja: 17 kwie 2023, 15:48

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Aszaf » 06 maja 2024, 12:01

kry5 pisze: 04 maja 2024, 23:51 Nie wiem w którym wątku to umieścić, ale ostatnio zauważam plagę wręcz osób pchających się z rowerami do autobusu. Czy to naprawdę jest normalne??? Ja rozumiem awaryjne sytuacje ktoś złapał gumę albo zaskoczył go deszcz.... ale na kilkanaście razy ani raz ten przypadek nie wystąpił. Plagę obserwuję najczęściej na linii 194 w kierunku centrum. Są to albo osoby które chcą sobie pojeździć po centrum, ale nie mają na tyle kondycji.. więc po co będą pedałować z Klin jak można sobie wysiąść przy rondzie Grunwaldzkim i przejechać nad Wisełkę, (...)
Tutaj problemem jest zapewne to, że z Klinów do centrum nie jest tak łatwo i fajnie dojechać sobie do centrum. Trasa Kobierzyńską po ulicy nie jest specjalnie bezpieczna, szczególnie przy dużym ruchu, a alternatywnie ruszać przez szpital w Kobierzynie i dalej od strony Maków, to jest jednak dodatkowy, dość spory wysiłek. Kiedy powstaną ul. 8 Pułku Ułanów i Nowa Bartla ze ścieżkami to jestem przekonany, że skala problemu zdecydowanie się zmniejszy.

Filip
Pasażer
Posty: 27
Rejestracja: 24 lut 2022, 21:46

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Filip » 07 maja 2024, 2:23

kry5 pisze: 04 maja 2024, 23:51 Nie wiem w którym wątku to umieścić, ale ostatnio zauważam plagę wręcz osób pchających się z rowerami do autobusu. Czy to naprawdę jest normalne??? Ja rozumiem awaryjne sytuacje ktoś złapał gumę albo zaskoczył go deszcz.... ale na kilkanaście razy ani raz ten przypadek nie wystąpił. Plagę obserwuję najczęściej na linii 194 w kierunku centrum. Są to albo osoby które chcą sobie pojeździć po centrum, ale nie mają na tyle kondycji.. więc po co będą pedałować z Klin jak można sobie wysiąść przy rondzie Grunwaldzkim i przejechać nad Wisełkę, drugi notoryczny przypadek to wszelkiej maści glovo, Stuart i inne pyszne.pl które wiadomo mają płacone za ilość zamówień, więc nie tracąc czasu przez pół miasta pojadą sobie autobusem. Oczywiście nie chcę być złośliwy, ale ilekroć te osoby jechały autobusami panował w nich naprawdę duży tłok, osoby te zajmowały co najmniej kilka miejsc i mimo mojego zdziwienia kierowca żaden nie reagował miał to w d***. W weekend majowy 4 wózki dziecięce ściśnięte przy drzwiach a koło biletomatu chłopak z rowerem i tym plecakiem co wygląda jak 20 kg walizka..... dramat.. ja też płacę za bilet i chcę jechać a nie wspierać cwaniaków......
Też to zauważyłem chociaż nie ma reguły co do rejonu miasta czy konkretnych linii, po prostu obecnie jest więcej cyklistów, którzy ładują swoje pojazdy do autobusów. Przydałaby się jakaś kampania informacyjna że wnętrze autobusu nie służy do przewozu jednośladów. Kilkanaście lat temu bagażniki rowerowe były na większej ilości linii niż 134 i LR0 ale wtedy faktycznie aż tak nie nadużywano wożenia rowerów w pojazdach komunikacji miejskiej. Kierowca nie zareagował podejrzewam dlatego że najczęściej z takich sytuacji jest tylko niepotrzebne napięcie i opóźnienie w realizacji rozkładu. Ci "pchający się" to są niestety w większości ludzie myślący jedynie o sobie, ich nie obchodzi za bardzo że mogą kogoś chociażby zabrudzić swoim pojazdem. Taka osoba jak sam zauważyłeś nie przemyślała czy ma kondcyję czy nie, byle tylko wyjechać - przejechać nad Wisełkę a powrót to już jakoś się ogarnie, może akurat będzie kierowca który nie będzię się czepiać i się uda. Na pewne linie np. na Przylasek Rusiecki może udałoby się dokupić bagażniki dla "kartonów", bo takie przyczepy jak ciągną rezerwowe KU to pewnie ciężko zorganizować, zresztą tylko te 9 Solarisów mogłoby z nimi jeździć. Samo wożenie rowerów na takiej zasadzie jak ci dostawcy jedzenia powinno być zdecydowanie zakazane w mojej opinii.

krawiec
Specjalista
Posty: 330
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: krawiec » 07 maja 2024, 7:50

Filip pisze: 07 maja 2024, 2:23 Też to zauważyłem chociaż nie ma reguły co do rejonu miasta czy konkretnych linii, po prostu obecnie jest więcej cyklistów, którzy ładują swoje pojazdy do autobusów. Przydałaby się jakaś kampania informacyjna że wnętrze autobusu nie służy do przewozu jednośladów. Kilkanaście lat temu bagażniki rowerowe były na większej ilości linii niż 134 i LR0 ale wtedy faktycznie aż tak nie nadużywano wożenia rowerów w pojazdach komunikacji miejskiej. Kierowca nie zareagował podejrzewam dlatego że najczęściej z takich sytuacji jest tylko niepotrzebne napięcie i opóźnienie w realizacji rozkładu. Ci "pchający się" to są niestety w większości ludzie myślący jedynie o sobie, ich nie obchodzi za bardzo że mogą kogoś chociażby zabrudzić swoim pojazdem. Taka osoba jak sam zauważyłeś nie przemyślała czy ma kondcyję czy nie, byle tylko wyjechać - przejechać nad Wisełkę a powrót to już jakoś się ogarnie, może akurat będzie kierowca który nie będzię się czepiać i się uda. Na pewne linie np. na Przylasek Rusiecki może udałoby się dokupić bagażniki dla "kartonów", bo takie przyczepy jak ciągną rezerwowe KU to pewnie ciężko zorganizować, zresztą tylko te 9 Solarisów mogłoby z nimi jeździć. Samo wożenie rowerów na takiej zasadzie jak ci dostawcy jedzenia powinno być zdecydowanie zakazane w mojej opinii.
Z globalnego punktu więcej miejsca zajmują plecaki na plecach, bo to zjawisko występuje bardzo często.
Mnie trochę dziwi opisana sytuacja, bo wolę jechać rowerem swobodnie, niż stać w zatłoczonym autobusie.

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1241
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: GoMeZz391 » 07 maja 2024, 16:33

Filip pisze: 07 maja 2024, 2:23 [...]Przydałaby się jakaś kampania informacyjna że wnętrze autobusu nie służy do przewozu jednośladów. Kilkanaście lat temu bagażniki rowerowe były na większej ilości linii niż 134 i LR0 ale wtedy faktycznie aż tak nie nadużywano [...]
We wnętrzu można jak najbardziej przewozić rower, ale pod pewnymi warunkami.

Natomiast z bagażnikiem jest taki problem, że przewóz tylko od pętli do pętli, a czasem jest potrzeba na części trasy przewieść rower, co jest jedynie możliwe w pojazdach bez bagażników/przyczepek.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5855
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 07 maja 2024, 20:25

Czemu rozcinanie linii jest kontrowersyjne – cz. 1. Linie „184” i „139”
https://krabok.wordpress.com/2024/05/07 ... 184-i-139/
W ostatnich latach Zarząd Transportu Publicznego (ZTP) zdecydował się na wprowadzenie polityki rozcinania linii. Dosięgła ona między innymi trasy autobusów „184”, „139” czy „178”, a w planach jest również podział „194”. I choć wprowadzana w dobrej wierze, polityka ta niestety niosła ze sobą sporo problemów. Spróbujmy dziś je przedyskutować.
PS. Dyskusja dot. przewozu rowerów przeniesiona do osobnego wątku w dziale "Kraków w dyskusji" :)
viewtopic.php?t=2217

suchy
Ekspert
Posty: 791
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: suchy » 08 maja 2024, 13:37

Remont chodnika przy przystanku Bronowice w kierunku Bagateli:
Szanowni Pasażerowie,
uprzejmie informujemy, że w dniach 13-24.05.2024 r. w związku z remontem nawierzchni linie 4, 8, 24 i 64 w kierunku UKEN będą zatrzymywać się na przystanku Bronowice 04 zamiast przystanku Bronowice 02 (za wyjazdem z pętli, funkcjonującego dla linii nocnej 664).

Linie 13 i 14 nie będą zatrzymywać się po wyjeździe z pętli na przystanku Bronowice 04.

https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/845-2024

Awatar użytkownika
michal49944
Miłośnik
Posty: 61
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: michal49944 » 08 maja 2024, 18:09

Juwenalia i Noc Muzeów 2024

Szanowni Pasażerowie,
uprzejmie informujemy, że w noce 14/15-18/19.05.2024 r. (wtorek/środa – sobota/niedziela), w związku ze spodziewanymi zwiększonymi potrzebami przewozowymi podczas Juwenaliów i Nocy Muzeów, zostaną wprowadzone zmiany w funkcjonowaniu nocnych linii KMK.

Noc 14/15.05.2024 r. (wtorek/środa):

linia 611 zostanie dodatkowo uruchomiona i będzie kursować wraz z linią 601 z łączną częstotliwością co 30 min w godz. 23:30 – 3:30.

Noc 15/16.05.2024 r. (środa/czwartek):

linia 611 zostanie dodatkowo uruchomiona i będzie kursować wraz z linią 601 z łączną częstotliwością co 15 min w godz. 23:30 – 3:30.

Noc 16/17.05.2024 r. (czwartek/piątek):

linia 611 będzie kursować wraz z linią 601 z łączną częstotliwością co 10 min w godz. 23:30 – 2:00 i co 15 min w godz. 2:00 – 4:00.

Noc 17/18.05.2024 r. (piątek/sobota):

linia 60 – zostanie uruchomiona specjalna (dodatkowa) tramwajowa linia nocna, kursująca po następującej trasie: Plac Centralny im. R. Reagana – Al. Jana Pawła II – Mogilska – Al. Powstania Warszawskiego – Grzegórzecka – Kotlarska – Herlinga-Grudzińskiego – Klimeckiego – Kuklińskiego – estakada nad dworcem w Płaszowie – Wielicka – Limanowskiego – Krakowska – Stradomska – Św. Gertrudy – Franciszkańska – Straszewskiego – Piłsudskiego – Al. 3 Maja – Cichy Kącik – Al. 3 Maja – Piłsudskiego – Podwale – Dunajewskiego – Basztowa – Westerplatte – Starowiślna – Dajwór – Starowiślna – Grzegórzecka – al. Powstania Warszawskiego – Mogilska – Al. Jana Pawła II – Plac Centralny im. R. Reagana;
linia będzie kursować w godz. ok. 19:00 – 2:30 z częstotliwością co 60 min;
linia będzie obsługiwana taborem zabytkowym;
linie 62, 64, 69 obsługiwane będą taborem o zwiększonej pojemności;
linia 600 – zostanie uruchomiona specjalna (dodatkowa) autobusowa linia nocna, kursująca po następującej trasie: Podgórze SKA – Powstańców Wielkopolskich – Klimeckiego – Herlinga-Grudzińskiego – Kotlarska – Al. Powstania Warszawskiego – Lubicz – Pawia – Tunel Św. Rafała Kalinowskiego – Wita Stwosza – Muzeum Armii Krajowej (powrót: Wita Stwosza – Al. 29 Listopada – Warszawska – Plac Matejki – Basztowa);
obsługiwane będą przystanki: Podgórze SKA 06 (początkowy), Podgórze SKA 08 (przelotowy w kierunku centrum Krakowa), Kuklińskiego 04/05, Klimeckiego 05/03, Most Kotlarski 01, Rondo Grzegórzeckie 03/04 (na pasach A+T), Rondo Mogilskie 04/03 (na tzw. poziomie -1), Lubicz 01/02, Teatr Słowackiego 01/02, Muzeum Armii Krajowej 02;
linia będzie kursować w godz. ok. 19:00 – 2:30 z częstotliwością co 60 min;
linia będzie obsługiwana taborem zabytkowym;
linia 604 – zostanie uruchomiona specjalna (dodatkowa) linia nocna, kursująca po następującej trasie: Prądnik Biały – po trasie linii 904 do skrzyżowania ul. Nowosądeckiej i Łużyckiej, następnie: Witosa – Halszki – Stojałowskiego – Os. Kurdwanów – Stojałowskiego – Herberta – Myślenicka – Merkuriusza Polskiego (powrót: Chałubińskiego – Szybisko) – Kąpielowa – Swoszowice SKA;
linia będzie kursować z częstotliwością co 60 min, realizując odjazdy z przystanku Teatr Słowackiego w obu kierunkach 30 min po pełnej godzinie (zapewniając z linią 904 łączną częstotliwość co 30 min na wspólnym odcinku);
przystanki Swoszowice SKA będą funkcjonować jak dla linii 155;
linia 611 będzie kursować wraz z linią 601 z łączną częstotliwością co 10 min w godz. 23:30 – 2:00 i co 15 min w godz. 2:00 – 4:00.

Noc 18/19.05.2024 r. (sobota/niedziela):

linie 62, 64, 69 obsługiwane będą taborem o zwiększonej pojemności;
linia 611 będzie kursować wraz z linią 601 z łączną częstotliwością co 10 min w godz. 23:30 – 2:00 i co 15 min w godz. 2:00 – 4:00.
W okresie kursowania ze zwiększoną częstotliwością linia 611 NIE będzie uczestniczyć w tzw. „zlotach” na przystanku Teatr Słowackiego.
Pojawił się komunikat dotyczący tegorocznych Juwenaliów i Nocy Muzeów:
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/846-2024



I drugi komunikat dotyczący dodatkowego przystanku dla linii 608, 609, 669 i 902 na Lubicz:
Dodatkowy przystanek dla linii nocnych

Szanowni Pasażerowie,

uprzejmie informujemy, że od nocy 14/15.05.2024 r. (wtorek / środa) przystanek Lubicz 03 będzie obsługiwany przez:

linię 608 w kierunku Pod Fortem;
linię 609 w kierunku Bielany;
linię 669 w kierunku Nowy Bieżanów P+R;
linię 902 w kierunku Kraków Airport.
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/841-2024

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5855
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 08 maja 2024, 19:14

michal49944 pisze: 08 maja 2024, 18:09I drugi komunikat dotyczący dodatkowego przystanku dla linii 608, 609, 669 i 902 na Lubicz:
Zmiana na plus. Dla "608" i "669" ten przystanek jest najbliżej Dworca, z tego co wiem były prośby do ZTP o jego dodanie właśnie z tego względu, więc dobrze że wysłuchano ludzi. Właściwie pytanie, czemu dotychczas się tam nie zatrzymywały? :)

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1055
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: yosujiro » 08 maja 2024, 19:18

Ciekawe czy zmienią w związku z tym zatrzymaniem rozkład i przyspieszą odjazd z KG o chociaż minutę. Już teraz 669 przyjeżdża na zlot na tyle późno, że trzeba bardzo żwawo, jak nie truchtem lecieć na przesiadkę przez skrzyżowanie...

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1827
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Scania_9640 » 08 maja 2024, 19:54

yosujiro pisze: 08 maja 2024, 19:18 Ciekawe czy zmienią w związku z tym zatrzymaniem rozkład i przyspieszą odjazd z KG o chociaż minutę. Już teraz 669 przyjeżdża na zlot na tyle późno, że trzeba bardzo żwawo, jak nie truchtem lecieć na przesiadkę przez skrzyżowanie...
Ee nieprawda, mam cały czas nocki i 669 przyjeżdża najczęściej XX:55-56 i spokojnie to wystarcza na przesiadkę, na nocy jest zwykle stała ekipa kierowców i bardzo często przyjeżdżają wcześniej bo przejazd z PK na Słowacki to aż 4 min, a ten odcinek da się spokojnie przejechać w 2min.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1055
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: yosujiro » 08 maja 2024, 20:02

To dopiero od niedawna jest ciut lepiej, bo poprawili światła na Bratysławskiej i Kleparzu. Ale ja mam takie szczęście, że zwykle i tak któreś przytrzymają (najczęściej Politechnika) i wtedy przyjeżdża ok xx.57, zdarzyło mi się xx.58. 2 min to się udaje jedynie jak idealnie wpadnie zielone przy PK oraz UEK. Bezpieczniej jest mi wyskoczyć na Kleparzu i złapać 904, z którego mam bezpośrednią przesiadkę na Basztowej bez jeżdżenia naokoło . Poza tym gdyby chcieć iść legalnie przez tunel, to nawet te 4min może być na styk... A mnie już się zdarzyło, że napomniał mnie policjant za przejście skrzyżowaniem (sam zresztą jechał pod prąd przez Lubicz, żeby ominąć autobusy)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość