Komunikacja miejska w 2024 roku

- Linie, trasy, rozkłady
brovar
Specjalista
Posty: 498
Rejestracja: 05 sie 2020, 10:05

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: brovar » 08 maja 2024, 21:15

Scania_9640 pisze: 08 maja 2024, 19:54 Ee nie prawda, mam cały czas nocki i 669 przyjeżdża najczęściej XX:55-56 i spokojnie to wystarcza na przesiadkę, na nocy jest zwykle stała ekipa kierowców i bardzo często przyjeżdżają wcześniej bo przejazd z PK na Słowacki to aż 4 min, a ten odcinek da się spokojnie przejechać w 2min
Wracałem z KG "669" 3 kwietnia #PR755 o godz 0:45 pomimo 5 osb w środku na PK przyjechaliśmy 0:53 niestety światła w lewo nas tak długo przytrzymały, że dojechaliśmy 0:57 na Dworzec Gł.
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273. :!:

Awatar użytkownika
elot360
Znawca
Posty: 157
Rejestracja: 09 sie 2022, 8:21
Lokalizacja: Bytom / Kraków

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: elot360 » 09 maja 2024, 10:17

Kaszmir pisze: 08 maja 2024, 19:14 Zmiana na plus. Dla "608" i "669" ten przystanek jest najbliżej Dworca [...]
Wydaje mi się że przystanek DGW jest jeszcze bliżej. Zmiana trasy linii 189 potwierdza że wjazdy kieszeniowe tamże są możliwe, a w środku nocy ze względu na minimalne natężenie ruchu będzie jeszcze mniej uciążliwe.

Nie wydaje mi się też żeby Lubicz był jakoś bliżej peronów od Politechniki. Zakładam że jeśli ktoś wysiada przy dworcu to jego celem podróży jest pociąg, Google Maps podpowiada że z przystanku Politechnika 08 i Lubicz 03 odległość na płytę peronu (odpowiednio peronu 1 i peronu 5, będących najbliżej z perspektywy danego przystanku) idzie się ~6 minut. Różnica jest taka że na Politechnice jesteśmy wcześniej, a w drodze na płytę peronu nie musimy pokonywać żadnych schodów (co z perspektywy podróżującego myślę jest istotną informacją).

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5860
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 09 maja 2024, 10:43

elot360 pisze: 09 maja 2024, 10:17Wydaje mi się że przystanek DGW jest jeszcze bliżej.
Tak, miałem na myśli perony przystankowe przy których autobusy bezpośrednio przejeżdżają.
elot360 pisze: 09 maja 2024, 10:17Nie wydaje mi się też żeby Lubicz był jakoś bliżej peronów od Politechniki. Zakładam że jeśli ktoś wysiada przy dworcu to jego celem podróży jest pociąg, Google Maps podpowiada że z przystanku Politechnika 08 i Lubicz 03 odległość na płytę peronu (odpowiednio peronu 1 i peronu 5, będących najbliżej z perspektywy danego przystanku) idzie się ~6 minut.
Dworzec kolejowy jest w porównywalnej odległości, natomiast MDA jest ok. dwukrotnie bliżej z Lubicz. Z autokarów też ludzie korzystają w godzinach nocnych, samemu też mi się zdarzało :)

Awatar użytkownika
elot360
Znawca
Posty: 157
Rejestracja: 09 sie 2022, 8:21
Lokalizacja: Bytom / Kraków

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: elot360 » 09 maja 2024, 13:25

Kaszmir pisze: 09 maja 2024, 10:43Dworzec kolejowy jest w porównywalnej odległości, natomiast MDA jest ok. dwukrotnie bliżej z Lubicz. Z autokarów też ludzie korzystają w godzinach nocnych, samemu też mi się zdarzało :)
Czy to nie jest kolejny argument za tym że DGW byłoby lepsze niż Lubicz? Czemu mamy się bawić w półśrodki?

Chyba że Lubicz to coś więcej niż tylko przesiadka na kolej i autokary.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5860
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 09 maja 2024, 14:41

elot360 pisze: 09 maja 2024, 13:25Chyba że Lubicz to coś więcej niż tylko przesiadka na kolej i autokary.
Wydaje mi się, że tam argumentów było więcej. Również przesiadki - jeśli ktoś jedzie z Krowodrzy czy al. 29 Listopada i chce przesiąść się np. na linię w stronę al. Pokoju czy Mogilskiej, to lepiej wysiąść na Lubicz, zwłaszcza jeśli kurs ma opóźnienie i przy T. Słowackiego byłaby nerwówka czy się zdąży.
elot360 pisze: 09 maja 2024, 13:25Czy to nie jest kolejny argument za tym że DGW byłoby lepsze niż Lubicz? Czemu mamy się bawić w półśrodki?
Do rozważenia. Wjazd na Dw. Gł. Wschód zajmuje jednak więcej czasu, wg mnie mogłoby to wymagać dołożenia minuty do czasu przejazdu. A skoro "669" miałoby wydłużone, to dołożenia minuty wymagałaby również linia "69" bo obie mają te same godziny odjazdów na wspólnym odcinku. Dlatego nie jestem przekonany, czy gra jest warta świeczki, zwłaszcza że "669" kursuje tylko od poniedziałku do czwartku i przejeżdża tam tylko w jedną stronę.

dominQ92
Miłośnik
Posty: 76
Rejestracja: 03 paź 2022, 20:38

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: dominQ92 » 09 maja 2024, 15:48

elot360 pisze: 09 maja 2024, 13:25 Chyba że Lubicz to coś więcej niż tylko przesiadka na kolej i autokary.
Z tego co wiem, to Lubicz był też postulowany przez pracowników PKP. Przy Lubicz jest sekcja handlowa, więc jak drużyny konduktorskie jadą nocnym do pracy (a od strony Krowodrzy trochę ich dojeżdża) to chociaż w tygodniu nie będą musieli wracać się z Teatru Słowackiego.

Bądź Wola Twoja
Miłośnik
Posty: 68
Rejestracja: 19 gru 2022, 14:25

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Bądź Wola Twoja » 10 maja 2024, 0:06

yosujiro pisze: 08 maja 2024, 19:18 Ciekawe czy zmienią w związku z tym zatrzymaniem rozkład i przyspieszą odjazd z KG o chociaż minutę. Już teraz 669 przyjeżdża na zlot na tyle późno, że trzeba bardzo żwawo, jak nie truchtem lecieć na przesiadkę przez skrzyżowanie...
Od otwarcia Górki Narodowej i nowego układu przystanków na KG jest lepiej, bo 669 odjeżdża minutę wcześniej z pętli i ma 2 min do Bratysławskiej zamiast 1 min.

brovar
Specjalista
Posty: 498
Rejestracja: 05 sie 2020, 10:05

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: brovar » 10 maja 2024, 14:51

Pasażerowie są coraz bardziej zirytowani tym co dzieje się na Prądniku Czerwonym z linią "193". W kierunku GN pojazdy podjeżdżają na I i II peron i trzeba gonić między nimi, w kierunku Lesiska zatrzymują się na III peronie na ulicy między dwoma autobusami.
Najlepiej byłoby wsiadać przed pętlą na przystanku, ale tu też nie każdy kierowca się zatrzymuje. Widziałem już osoby które leciały z I peronu na II/III i nie zdążyły wsiąść, lub zostali przytrzaśnięci drzwiami. Nie zatrzymujących się kierowców na przystanku przed pętlą mimo wciskanego przycisku.
Na każdym peronie są tabliczki "193" i nie wiadomo do końca czy autobus jedzie do Lesiska/GN, a kierowcom bardzo się tam spieszy z obsługą pasażerską. Pasażerowie też nie są zachwyceni wsiadać z jezdni między dwoma autobusami stojącymi na peronie.
Jednym słowem wolna amerykanka. Jak kierowcy mają w rozpiskach? Gdzie zgłosić problem do ZTP czy Mobilisu?
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273. :!:

tomaszep42
Specjalista
Posty: 224
Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: tomaszep42 » 10 maja 2024, 15:42

W/g rozkładów jazdy to 193 jedynie w kierunku Lesiska ma się zatrzymać przed pętlą Prądnik Czerwony na ul Strzelców oraz na samej pętli. W kierunku GN pomija przystanek Prądnik Czerwony na Strzelców przed pętlą.

brovar
Specjalista
Posty: 498
Rejestracja: 05 sie 2020, 10:05

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: brovar » 10 maja 2024, 15:55

tomaszep42 pisze: 10 maja 2024, 15:42 W/g rozkładów jazdy to 193 jedynie w kierunku Lesiska ma się zatrzymać przed pętlą Prądnik Czerwony na ul Strzelców oraz na samej pętli. W kierunku GN pomija przystanek Prądnik Czerwony na Strzelców przed pętlą.
Rozkład swoje życie swoje.
Nie podam konkretnych dat, ale tak kierowca w kierunku GN zatrzymał się na przystanku przed pętlą oraz na I peronie. Inny z kolei nie zatrzymał się przed pętlą w kierunku GN i wjechał na peron II. Natomiast kierowczyni nie zatrzymała się przed pętlą w kierunku Lesiska i wjechała na III peron.
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273. :!:

Awatar użytkownika
elot360
Znawca
Posty: 157
Rejestracja: 09 sie 2022, 8:21
Lokalizacja: Bytom / Kraków

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: elot360 » 13 maja 2024, 11:09

Kaszmir pisze: 09 maja 2024, 14:41 Do rozważenia. Wjazd na Dw. Gł. Wschód zajmuje jednak więcej czasu, wg mnie mogłoby to wymagać dołożenia minuty do czasu przejazdu. A skoro "669" miałoby wydłużone, to dołożenia minuty wymagałaby również linia "69" bo obie mają te same godziny odjazdów na wspólnym odcinku. Dlatego nie jestem przekonany, czy gra jest warta świeczki, zwłaszcza że "669" kursuje tylko od poniedziałku do czwartku i przejeżdża tam tylko w jedną stronę.
To może inny pomysł, wyznaczenie stanowiska na prawym pasie łącznicy w stronę Ronda Mogilskiego (za wyjazdem z MDA), tylko do obsługi linii nocnych właśnie? To zresztą nie będzie pierwszy raz gdy jakiś przystanek będzie obsługiwany tylko kilka razy na dobę.

Choć widzę że wyznaczenie takiego przystanku wiązałoby się z "wkopaniem" się w nasyp na którym znajduje się chodnik.

Ydhflx
Specjalista
Posty: 311
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Ydhflx » 18 maja 2024, 1:09

611 w noc juwenaliów może i co 10 minut, ale wypchany po dach, ludzie w centrum zostawali na przystankach, i złapał 17 minut opóźnienia xD (kurs 0:05 z Teatru Słowackiego -> Chełmońskiego).

Pytanie czy to kwesta że jest nadal za rzadko, czy że akurat ten kurs jedzie po 601, które nie zahacza o miasteczko Politechniki (skąd jak sądzę jechał tłum studentów AGH który wysiadł na miasteczku AGH).

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1243
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: GoMeZz391 » 18 maja 2024, 15:19

Co rok powtarza się jedna i ta sama historia... 611 i 601 jadą niezabieralne, jazda na sardynkę w tym okresie to już norma.
Jedynie jak dla mnie rozwiązaniem jest, aby koło 24 w takie noce na strefy JUWE (MS AGH/Muzeum Narodowe/Os. Dywizjonu 303/Os. Akademickie PK/MLP) było podstawiane po kilka autobusów w obie strony.

Tylko problem będzie w tym, że organizator zapewne coś płaci za wzmocnienie, a przy drogich biletach, może ubyć imprezowiczów.

Awatar użytkownika
Paulow
Pasażer
Posty: 36
Rejestracja: 13 lip 2022, 15:45

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Paulow » 18 maja 2024, 21:46

Przydałoby się na ten czas uruchomienie kolejnej linii np. 659 Os. Piastów - os. Akademickie PK - Rondo Mogilskie - Teatr Słowackiego - Aleje - Miasteczko Studenckie AGH - Cichy Kącik.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5860
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 18 maja 2024, 22:18

Zastanawiam się, czy to nie są "chwilowe" potoki np. po zakończeniu koncertu? I czy nie lepiej zatem podstawić jeden albo parę dodatkowych wozów, by były gotowe na takie sytuacje?

PS. Zdjęcie tłumu z Okulickiego:
https://www.facebook.com/photo?fbid=463 ... 5608019505

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] i 1 gość