Zabierzów, Krzeszowice

- Linie, trasy, rozkłady
lolek-12
Specjalista
Posty: 470
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Zabierzów, Krzeszowice

Post autor: lolek-12 » 10 maja 2024, 6:59

Powracam do drobnego problemu, który kiedyś był poruszany. Oczekiwanie na odjazd 918/948 w Bronowicach Małych po przyjeździe tramwaju 64. Tramwaj przyjeżdża najczęściej xx:19/xx:20, natomiast odjazd nocnych aglo jest xx:28. Kiedyś pisałem w sprawie przyspieszenia odjazdów, ale bez skutku. Proponowałem zmianę rozkładu linii nocnych polegającą na przyspieszeniu odjazdów z Bronowic w stronę Gminy Zabierzów o 2-3 minuty (w przypadku 948 nawet 4 minuty wczesniej z racji tego, że to ten sam peron na który wysiadamy z tramwaju). W przypadku opóźnienia tramwaju kierowca autobusu zawsze może poczekać.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1828
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Zabierzów, Krzeszowice

Post autor: Scania_9640 » 10 maja 2024, 10:08

lolek-12 pisze: 10 maja 2024, 6:59 Powracam do drobnego problemu, który kiedyś był poruszany. Oczekiwanie na odjazd 918/948 w Bronowicach Małych po przyjeździe tramwaju 64. Tramwaj przyjeżdża najczęściej xx:19/xx:20, natomiast odjazd nocnych aglo jest xx:28. Kiedyś pisałem w sprawie przyspieszenia odjazdów, ale bez skutku. Proponowałem zmianę rozkładu linii nocnych polegającą na przyspieszeniu odjazdów z Bronowic w stronę Gminy Zabierzów o 2-3 minuty (w przypadku 948 nawet 4 minuty wczesniej z racji tego, że to ten sam peron na który wysiadamy z tramwaju). W przypadku opóźnienia tramwaju kierowca autobusu zawsze może poczekać.
Zgadzam się, i powinni też zniwelować przerwę na aglo do 0-1min zamiast stać 10min, ponieważ wtedy na Bronowicach trzeba czekać 20min na przesiadkę na 64, a gdyby usunąć przerwy byłoby tak:

Linia 948
00:24-00:59 Bronowice Małe - Zelków
01:00-01:33 przyjazd na Bronowice SKA
02:24-02:59 Bronowice Małe - Zelków
03:00-03:33 przyjazd na Bronowice SKA

Tramwaj: 01:37 i 03:37


Linia 918
00:24-01:00 Bronowice Małe - Rudawa
01:00-01:27 Rudawa- Wierzyńskiego
02:24-03:00 Bronowice Małe - Rudawa
03:00-03:27 Rudawa- Wierzyńskiego

Autobus 601: 01:28 i 03:28 z Wierzyńskiego

-> Dzięki przyspieszeniu odjazdów z Bronowic Małych i usunięciu przerwy na aglo nie musimy czekać 20min na przesiadkę do centrum.

Adrian14
Ekspert
Posty: 831
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Zabierzów, Krzeszowice

Post autor: Adrian14 » 10 maja 2024, 11:12

Ale ta 1min na Wierzyńskiego to tak średnio. Wycinasz przerwy na aglo, ok. Ale po godzinie jazdy 1min na przesiadkę. Za duże ryzyko. 4min jest jak najbardziej ok.

edek3253
Specjalista
Posty: 249
Rejestracja: 06 kwie 2021, 14:03

Re: Zabierzów, Krzeszowice

Post autor: edek3253 » 10 maja 2024, 12:03

Zapewne na tych liniach 9x8 udałoby się też wygospodarować dodatkowe 2-3 minuty, bo pewnie na większości przystanków nie ma potrzeby zatrzymania i autobus jedzie nadspieszony.

Adrian14
Ekspert
Posty: 831
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Zabierzów, Krzeszowice

Post autor: Adrian14 » 10 maja 2024, 12:11

edek3253 pisze: 10 maja 2024, 12:03 Zapewne na tych liniach 9x8 udałoby się też wygospodarować dodatkowe 2-3 minuty, bo pewnie na większości przystanków nie ma potrzeby zatrzymania i autobus jedzie nadspieszony.
Bardzo możliwe. Ale ustawienie planowej przesiadki na 1min jest moim zdaniem nieakceptowalne.

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1243
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Zabierzów, Krzeszowice

Post autor: GoMeZz391 » 10 maja 2024, 12:51

lolek-12 pisze: 10 maja 2024, 6:59 Powracam do drobnego problemu, który kiedyś był poruszany. Oczekiwanie na odjazd 918/948 w Bronowicach Małych po przyjeździe tramwaju 64. Tramwaj przyjeżdża najczęściej xx:19/xx:20, natomiast odjazd nocnych aglo jest xx:28. Kiedyś pisałem w sprawie przyspieszenia odjazdów, ale bez skutku. Proponowałem zmianę rozkładu linii nocnych polegającą na przyspieszeniu odjazdów z Bronowic w stronę Gminy Zabierzów o 2-3 minuty (w przypadku 948 nawet 4 minuty wczesniej z racji tego, że to ten sam peron na który wysiadamy z tramwaju). W przypadku opóźnienia tramwaju kierowca autobusu zawsze może poczekać.
Ustalanie przesiadki na max. 4 min, to duże ryzyko.
Lepiej trochę dłużej poczekać, niż ryzykować że nie zdarzy się dojechać.

Wszelkie opóźnienia by musiał GDR na bieżąco pilnować i podawać sygnał zgody do odjazdu z pętli.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5861
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zabierzów, Krzeszowice

Post autor: Kaszmir » 10 maja 2024, 12:57

GoMeZz391 pisze: 10 maja 2024, 12:51Ustalanie przesiadki na max. 4 min, to duże ryzyko.
Lepiej trochę dłużej poczekać, niż ryzykować że nie zdarzy się dojechać.
Zwykle ustala się ok. pięć minut na przesiadkę, acz są też przypadki gdzie założono trzy. Tak jest np. przy przesiadce z "915" (2:30) na "608" (2:33) na Łagiewnikach SKA. W praktyce wydaje się, że trzy to jest minimum, a cztery-pięć to już bezpieczny interwał.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 554
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Zabierzów, Krzeszowice

Post autor: kbieniu7 » 10 maja 2024, 14:22

Kaszmir pisze: 10 maja 2024, 12:57 Zwykle ustala się ok. pięć minut na przesiadkę, acz są też przypadki gdzie założono trzy. Tak jest np. przy przesiadce z "915" (2:30) na "608" (2:33) na Łagiewnikach SKA. W praktyce wydaje się, że trzy to jest minimum, a cztery-pięć to już bezpieczny interwał.
Jest gdzieś rozpiska, mapa skomunikowań na liniach nocnych? W sumie to poza zlotem pod Dworce to nawet nie wiedziałem o innych.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5861
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zabierzów, Krzeszowice

Post autor: Kaszmir » 10 maja 2024, 14:34

kbieniu7 pisze: 10 maja 2024, 14:22Jest gdzieś rozpiska, mapa skomunikowań na liniach nocnych? W sumie to poza zlotem pod Dworce to nawet nie wiedziałem o innych.
Rozpiski nie ma, lecz moglibyśmy ją przygotować ;)

Pytanie co liczyć - czy tylko planowe, czy również nieplanowe. Z nieplanowych to masz np. "608" (kier. Stoki, x:22) -> "601" (kier. PB, x:26). Ona wyszła właściwie przez przypadek przez to, że "608" omija teraz rondo Młyńskie i z Miechowity od razu jedzie w stronę Bora-Komorowskiego. Wcześniej "608" przyjeżdżało później i nie dało się przesiąść. Swoją drogą, zmiana remontowa zaszła przez przypadek akurat wtedy, gdy motorniczowie prosili właśnie by te linie skorelować :D Trzeba będzie pomyśleć, jak to utrzymać po zakończeniu remontu.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1828
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Zabierzów, Krzeszowice

Post autor: Scania_9640 » 10 maja 2024, 16:15

edek3253 pisze: 10 maja 2024, 12:03 Zapewne na tych liniach 9x8 udałoby się też wygospodarować dodatkowe 2-3 minuty, bo pewnie na większości przystanków nie ma potrzeby zatrzymania i autobus jedzie nadspieszony.
Spokojnie można by to wygospodarować, tylko wtedy np kilka przystanków musiałoby mieć ten sam odjazd (tak jak w Warszawie) a nawet jak to nie przejdzie to chociaż dla 948 mogliby to zmienić (większą frekwencją).

AnimowanyAnonim
Pasażer
Posty: 12
Rejestracja: 26 lut 2024, 20:54

Re: Zabierzów, Krzeszowice

Post autor: AnimowanyAnonim » 13 maja 2024, 19:42

Taka drobna sugestia dotycząca 238 i 258:

Aktualnie centum Nielepic jest wykluczone komunikacyjnie (chyba, że się coś zmieniło). Może udałoby się wprowadzić drobne modyfikacje w tych liniach?

258 - Wydłużenie do "Młynka Pętla" przez centrum Nielepic, koszt: 2,2km / przejazd
238 - Skrócenie do "Rudawa Rynek" - zyskujemy ok 2,5 km / przejazd

Z racji, że na 238 jest więcej brygad, niż na 258 to można by skrócić tylko te kursy, które pojadą przez Rząskę, tym samym dając mieszkańcom Młynki dwie alternatywne trasy, które mogą być korzystne w przypadku np. blokad na Krakowskiej/DK79

Ma to jakiś sens, czy coś tu pomijam?

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1828
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Zabierzów, Krzeszowice

Post autor: Scania_9640 » 13 maja 2024, 21:21

AnimowanyAnonim pisze: 13 maja 2024, 19:42 Taka drobna sugestia dotycząca 238 i 258:

Aktualnie centum Nielepic jest wykluczone komunikacyjnie (chyba, że się coś zmieniło). Może udałoby się wprowadzić drobne modyfikacje w tych liniach?

258 - Wydłużenie do "Młynka Pętla" przez centrum Nielepic, koszt: 2,2km / przejazd
238 - Skrócenie do "Rudawa Rynek" - zyskujemy ok 2,5 km / przejazd

Z racji, że na 238 jest więcej brygad, niż na 258 to można by skrócić tylko te kursy, które pojadą przez Rząskę, tym samym dając mieszkańcom Młynki dwie alternatywne trasy, które mogą być korzystne w przypadku np. blokad na Krakowskiej/DK79

Ma to jakiś sens, czy coś tu pomijam?
W centrum Nielepic nie zmieści się 12 metrowy pojazd. Były już testy.

edek3253
Specjalista
Posty: 249
Rejestracja: 06 kwie 2021, 14:03

Re: Zabierzów, Krzeszowice

Post autor: edek3253 » 13 maja 2024, 21:57

W Nielepicach nie zmieści się 12-metrowiec, a nawet jeśliby się mieścił to 258 jest do wydłużenia do rynku w Rudawie, a nie do Młynki. Młynka musi mieć połączenie z centrum Rudawy, bo w tą stronę jest naturalny potok (sklepy, poczta, kościoł itd.)

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1243
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Zabierzów, Krzeszowice

Post autor: GoMeZz391 » 15 maja 2024, 12:48

Przez centrum Nielepic nie pojedzie autobus 12m.
Jak wydłużać, to do Rudawy pod kościół.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość