Zabierzów, Krzeszowice
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Powracam do drobnego problemu, który kiedyś był poruszany. Oczekiwanie na odjazd 918/948 w Bronowicach Małych po przyjeździe tramwaju 64. Tramwaj przyjeżdża najczęściej xx:19/xx:20, natomiast odjazd nocnych aglo jest xx:28. Kiedyś pisałem w sprawie przyspieszenia odjazdów, ale bez skutku. Proponowałem zmianę rozkładu linii nocnych polegającą na przyspieszeniu odjazdów z Bronowic w stronę Gminy Zabierzów o 2-3 minuty (w przypadku 948 nawet 4 minuty wczesniej z racji tego, że to ten sam peron na który wysiadamy z tramwaju). W przypadku opóźnienia tramwaju kierowca autobusu zawsze może poczekać.
-
- Ekspert
- Posty: 1828
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Zgadzam się, i powinni też zniwelować przerwę na aglo do 0-1min zamiast stać 10min, ponieważ wtedy na Bronowicach trzeba czekać 20min na przesiadkę na 64, a gdyby usunąć przerwy byłoby tak:lolek-12 pisze: ↑10 maja 2024, 6:59 Powracam do drobnego problemu, który kiedyś był poruszany. Oczekiwanie na odjazd 918/948 w Bronowicach Małych po przyjeździe tramwaju 64. Tramwaj przyjeżdża najczęściej xx:19/xx:20, natomiast odjazd nocnych aglo jest xx:28. Kiedyś pisałem w sprawie przyspieszenia odjazdów, ale bez skutku. Proponowałem zmianę rozkładu linii nocnych polegającą na przyspieszeniu odjazdów z Bronowic w stronę Gminy Zabierzów o 2-3 minuty (w przypadku 948 nawet 4 minuty wczesniej z racji tego, że to ten sam peron na który wysiadamy z tramwaju). W przypadku opóźnienia tramwaju kierowca autobusu zawsze może poczekać.
Linia 948
00:24-00:59 Bronowice Małe - Zelków
01:00-01:33 przyjazd na Bronowice SKA
02:24-02:59 Bronowice Małe - Zelków
03:00-03:33 przyjazd na Bronowice SKA
Tramwaj: 01:37 i 03:37
Linia 918
00:24-01:00 Bronowice Małe - Rudawa
01:00-01:27 Rudawa- Wierzyńskiego
02:24-03:00 Bronowice Małe - Rudawa
03:00-03:27 Rudawa- Wierzyńskiego
Autobus 601: 01:28 i 03:28 z Wierzyńskiego
-> Dzięki przyspieszeniu odjazdów z Bronowic Małych i usunięciu przerwy na aglo nie musimy czekać 20min na przesiadkę do centrum.
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Ale ta 1min na Wierzyńskiego to tak średnio. Wycinasz przerwy na aglo, ok. Ale po godzinie jazdy 1min na przesiadkę. Za duże ryzyko. 4min jest jak najbardziej ok.
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Zapewne na tych liniach 9x8 udałoby się też wygospodarować dodatkowe 2-3 minuty, bo pewnie na większości przystanków nie ma potrzeby zatrzymania i autobus jedzie nadspieszony.
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Bardzo możliwe. Ale ustawienie planowej przesiadki na 1min jest moim zdaniem nieakceptowalne.
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Ustalanie przesiadki na max. 4 min, to duże ryzyko.lolek-12 pisze: ↑10 maja 2024, 6:59 Powracam do drobnego problemu, który kiedyś był poruszany. Oczekiwanie na odjazd 918/948 w Bronowicach Małych po przyjeździe tramwaju 64. Tramwaj przyjeżdża najczęściej xx:19/xx:20, natomiast odjazd nocnych aglo jest xx:28. Kiedyś pisałem w sprawie przyspieszenia odjazdów, ale bez skutku. Proponowałem zmianę rozkładu linii nocnych polegającą na przyspieszeniu odjazdów z Bronowic w stronę Gminy Zabierzów o 2-3 minuty (w przypadku 948 nawet 4 minuty wczesniej z racji tego, że to ten sam peron na który wysiadamy z tramwaju). W przypadku opóźnienia tramwaju kierowca autobusu zawsze może poczekać.
Lepiej trochę dłużej poczekać, niż ryzykować że nie zdarzy się dojechać.
Wszelkie opóźnienia by musiał GDR na bieżąco pilnować i podawać sygnał zgody do odjazdu z pętli.
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Zwykle ustala się ok. pięć minut na przesiadkę, acz są też przypadki gdzie założono trzy. Tak jest np. przy przesiadce z "915" (2:30) na "608" (2:33) na Łagiewnikach SKA. W praktyce wydaje się, że trzy to jest minimum, a cztery-pięć to już bezpieczny interwał.
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Jest gdzieś rozpiska, mapa skomunikowań na liniach nocnych? W sumie to poza zlotem pod Dworce to nawet nie wiedziałem o innych.
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Rozpiski nie ma, lecz moglibyśmy ją przygotować
Pytanie co liczyć - czy tylko planowe, czy również nieplanowe. Z nieplanowych to masz np. "608" (kier. Stoki, x:22) -> "601" (kier. PB, x:26). Ona wyszła właściwie przez przypadek przez to, że "608" omija teraz rondo Młyńskie i z Miechowity od razu jedzie w stronę Bora-Komorowskiego. Wcześniej "608" przyjeżdżało później i nie dało się przesiąść. Swoją drogą, zmiana remontowa zaszła przez przypadek akurat wtedy, gdy motorniczowie prosili właśnie by te linie skorelować Trzeba będzie pomyśleć, jak to utrzymać po zakończeniu remontu.
-
- Ekspert
- Posty: 1828
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Spokojnie można by to wygospodarować, tylko wtedy np kilka przystanków musiałoby mieć ten sam odjazd (tak jak w Warszawie) a nawet jak to nie przejdzie to chociaż dla 948 mogliby to zmienić (większą frekwencją).
-
- Pasażer
- Posty: 12
- Rejestracja: 26 lut 2024, 20:54
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Taka drobna sugestia dotycząca 238 i 258:
Aktualnie centum Nielepic jest wykluczone komunikacyjnie (chyba, że się coś zmieniło). Może udałoby się wprowadzić drobne modyfikacje w tych liniach?
258 - Wydłużenie do "Młynka Pętla" przez centrum Nielepic, koszt: 2,2km / przejazd
238 - Skrócenie do "Rudawa Rynek" - zyskujemy ok 2,5 km / przejazd
Z racji, że na 238 jest więcej brygad, niż na 258 to można by skrócić tylko te kursy, które pojadą przez Rząskę, tym samym dając mieszkańcom Młynki dwie alternatywne trasy, które mogą być korzystne w przypadku np. blokad na Krakowskiej/DK79
Ma to jakiś sens, czy coś tu pomijam?
Aktualnie centum Nielepic jest wykluczone komunikacyjnie (chyba, że się coś zmieniło). Może udałoby się wprowadzić drobne modyfikacje w tych liniach?
258 - Wydłużenie do "Młynka Pętla" przez centrum Nielepic, koszt: 2,2km / przejazd
238 - Skrócenie do "Rudawa Rynek" - zyskujemy ok 2,5 km / przejazd
Z racji, że na 238 jest więcej brygad, niż na 258 to można by skrócić tylko te kursy, które pojadą przez Rząskę, tym samym dając mieszkańcom Młynki dwie alternatywne trasy, które mogą być korzystne w przypadku np. blokad na Krakowskiej/DK79
Ma to jakiś sens, czy coś tu pomijam?
-
- Ekspert
- Posty: 1828
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Zabierzów, Krzeszowice
W centrum Nielepic nie zmieści się 12 metrowy pojazd. Były już testy.AnimowanyAnonim pisze: ↑13 maja 2024, 19:42 Taka drobna sugestia dotycząca 238 i 258:
Aktualnie centum Nielepic jest wykluczone komunikacyjnie (chyba, że się coś zmieniło). Może udałoby się wprowadzić drobne modyfikacje w tych liniach?
258 - Wydłużenie do "Młynka Pętla" przez centrum Nielepic, koszt: 2,2km / przejazd
238 - Skrócenie do "Rudawa Rynek" - zyskujemy ok 2,5 km / przejazd
Z racji, że na 238 jest więcej brygad, niż na 258 to można by skrócić tylko te kursy, które pojadą przez Rząskę, tym samym dając mieszkańcom Młynki dwie alternatywne trasy, które mogą być korzystne w przypadku np. blokad na Krakowskiej/DK79
Ma to jakiś sens, czy coś tu pomijam?
Re: Zabierzów, Krzeszowice
W Nielepicach nie zmieści się 12-metrowiec, a nawet jeśliby się mieścił to 258 jest do wydłużenia do rynku w Rudawie, a nie do Młynki. Młynka musi mieć połączenie z centrum Rudawy, bo w tą stronę jest naturalny potok (sklepy, poczta, kościoł itd.)
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Przez centrum Nielepic nie pojedzie autobus 12m.
Jak wydłużać, to do Rudawy pod kościół.
Jak wydłużać, to do Rudawy pod kościół.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość