STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
anonim_048
Znawca
Posty: 126
Rejestracja: 04 lip 2023, 19:53
Lokalizacja: Kliny

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: anonim_048 » 05 mar 2024, 7:34

HY843 wrócił już do ruchu.

kucyk
Ekspert
Posty: 1900
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: kucyk » 05 mar 2024, 8:58

anonim_048 pisze: 05 mar 2024, 7:34 HY843 wrócił już do ruchu.
Potwierdzam. Przed chwilą widziałem go przy dojeździe do pętli "Kurdwanów P+R". Kursuje na "10". ;)

impuls
Ekspert
Posty: 1350
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: impuls » 22 mar 2024, 21:19

Wygląda na to, że powrócił do ruchu wreszcie HY738, wyświetla się od rana na "50". Miał kolizję na Krowodrzy Górce więcej niż pół roku temu z blachosmrodem. Rozwalony przód i dodatkowo porysowania po stronie drzwi. Sporo roboty, aby go przywrócić, ale widać udało się. No to jeszcze muszą wrócić HY712 (kolizja wgniecenia na Straszewskiego z RY802), HY702 (problem z wózkiem, może przekładnią jest rozłączony), HY840 (urwał pantograf i chyba są inne problemy na dachu wagonu - dość dawno Na Zjeździe), RY826 - część mechaniczna.

kucyk
Ekspert
Posty: 1900
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: kucyk » 11 kwie 2024, 22:16

pawel200020 pisze: 11 paź 2023, 12:25 Tina cały czas jest w Krakowie, choć fakt dawno jej nie ruszano
Ponawiam po prawie 6 miesiącach to samo pytanie. Czy ten wagon (TINA) jest nadal w Krakowie? :o

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1860
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: Scania_9640 » 11 kwie 2024, 22:51

kucyk pisze: 11 kwie 2024, 22:16 Ponawiam po prawie 6 miesiącach to samo pytanie. Czy ten wagon (TINA) jest nadal w Krakowie? :o
Tak, w tamtym tygodniu widziałem ją pod Teatrem Słowackiego

anonim_048
Znawca
Posty: 126
Rejestracja: 04 lip 2023, 19:53
Lokalizacja: Kliny

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: anonim_048 » 23 maja 2024, 12:19

Ktoś wie skąd bierze się to obrzydliwe zgrzytanie? Najczęściej dobiega z ostatniego członu i dochodzi z okolic podwozia. Niezależnie od serii już większość wagonów tak ma i jest to dosyć irytujące.

Kowalik
Specjalista
Posty: 340
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: Kowalik » 04 cze 2024, 7:28

Ile jeszcze czasu będą testować tą Tinę? To taki egzemplarz na stałe jeżdżący sobie "wycieczkowo" po mieście? Modyfikują go w jakikolwiek sposób?

Awatar użytkownika
pawel200020
Specjalista
Posty: 218
Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: pawel200020 » 04 cze 2024, 11:46

Kowalik pisze: 04 cze 2024, 7:28 Ile jeszcze czasu będą testować tą Tinę? To taki egzemplarz na stałe jeżdżący sobie "wycieczkowo" po mieście? Modyfikują go w jakikolwiek sposób?
1. Stadler płaci za prąd zużywany przez wagon
2. Tak, jest poddawany modyfikacjom w celu udoskonalenia napędu :)

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 394
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: sorig » 04 cze 2024, 11:52

A za zużycie torowisk przez jeżdżący non-stop wagon?

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1254
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: GoMeZz391 » 04 cze 2024, 16:46

sorig pisze: 04 cze 2024, 11:52 A za zużycie torowisk przez jeżdżący non-stop wagon?
Zużycie torowiska przez samą Tinę, jest znacznie niższe niż pozostałych tylko Lajkoników.
Czy jest to jakoś rekompensowane, to by pasowało szukać w umowach, ustaleniach itp.

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 394
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: sorig » 04 cze 2024, 22:18

Pytam, bo to właśnie zużycie torowisk jest rzekomo powodem, dla którego w Krakowie nie możemy już sobie wynająć przejazdu tramwajem.

suchy
Ekspert
Posty: 817
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: suchy » 04 cze 2024, 23:57

sorig pisze: 04 cze 2024, 22:18 Pytam, bo to właśnie zużycie torowisk jest rzekomo powodem, dla którego w Krakowie nie możemy już sobie wynająć przejazdu tramwajem.
W ten weekend ma się w końcu odbyć przejazd wynajętym tramwajem pierwszy raz po kilku latach przerw:

https://www.facebook.com/events/787321053329600

impuls
Ekspert
Posty: 1350
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: impuls » 13 cze 2024, 23:46

Stadlery mają bardzo dużą ilość kolizji. To fakt w tej chwili to najliczniejszy tabor i też jeżdżą na liniach gdzie o kolizję nietrudno. Mimo to dlaczego tych kolizji jest tak dużo jest intrygujące i ok. 2/3 przypadków są to Stadlery. Ostatnio zauważyłem, że wagony po lekkich kolizjach zadrapaniach i rozwaleniu zderzaka szybko wracają do ruchu. Dzisiaj widziałem w ruchu HY701 i RY884 które uczestniczyły w kolizjach kilka dni temu. Być może wreszcie MPK zakupiło trochę opraw na zderzaki, przednich lamp, szyb, lusterek. A może przekładają z innych wagonów? Może powinni zrobić jakąś akcję propagandową ile tych kolizji jest. Zwykle są to proste błędy blachosmrodów, którzy wymuszają pierwszeństwo na zawrotkach, skrzyżowaniach, lub wjeżdżają nagle na pas torowiska.

Kowalik
Specjalista
Posty: 340
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: Kowalik » 14 cze 2024, 6:48

Zakupili, albo producent dostarczył w ramach "wyprawki".

kucyk
Ekspert
Posty: 1900
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

Post autor: kucyk » 14 cze 2024, 7:11

W zdecydowanie większej liczbie przypadków części przekładają z jednego pojazdu do drugiego. :?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości