Walcownia

- Linie, trasy, rozkłady
obserwator
Pomiarowiec
Posty: 227
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Walcownia

Post autor: obserwator » 08 wrz 2020, 14:25

Jakie linie tramwajowe byście widzieli w tym miejscu po otwarciu? Powrót linii "22" czy może coś innego?

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 857
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Walcownia

Post autor: pasazer_mobilisu » 08 wrz 2020, 14:39

"44" gdyby było kiedyś całodniowe? Pytanie też jaki ruch w rzeczywistości wygenerowałby ten przystanek.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 661
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Podgórze-Kabel

Re: Walcownia

Post autor: Bayer2003 » 08 wrz 2020, 15:20

obserwator pisze:
08 wrz 2020, 14:25
Jakie linie tramwajowe byście widzieli w tym miejscu po otwarciu? Powrót linii "22" czy może coś innego?
"22" na pewno powinna zostać w takiej sytuacji tam skierowana. "44" raczej zostawiłbym jak obecnie - jest to linia wspomagająca, więc lepiej żeby kończyła ona na pętli najbliższej Kombinatu (czyli Kopiec Wandy). Zastanawiam się również, czy nie dałoby się przypadkiem na Walcownię skierować "16" po następującej trasie:
Obrazek
Trasa dziwna i nie wiem czy przy obecnym układzie torowym w ogóle możliwa do realizacji (trzeba by było objechać kawałek pętli Kopiec Wandy), jednak po dłuższym przemyśleniu nabiera ona pewnego sensu. Jeżeli pomysł węzła przesiadkowego w okolicy pętli się powiedzie, pasażerowie z pewnością będą chcieli dojechać w różne części Krakowa. W układzie takim "22" dawałaby połączenie z Dąbiem, względnym centrum miasta (Grzegórzecka, Dietla) oraz Łagiewnikami, a "16" z Bieńczycami oraz Mistrzejowicami. Wielu pewnie zadaje sobie teraz pytanie - "dlaczego nie przez al. Solidarności?". Osobiście uważam, że mieszkańcy osiedli takich jak Wandy, Młodości, Ogrodowego czy Na Skarpie powinni mieć zapewniony bezpośredni dojazd chociażby na Tomex i nie powinno się ich pozbawiać tej relacji.
Odpowiedni rozdział taboru podstawą optymalnego funkcjonowania komunikacji miejskiej.

Awatar użytkownika
sorig
Miłośnik
Posty: 76
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Walcownia

Post autor: sorig » 08 wrz 2020, 15:49

"17" jeszcze całkiem niedawno tak właśnie jeździła, tyle że z Os. Piastów.

Remont Walcowni to jednak śpiewka dalekiej przyszłości i jest wiele innych odcinków które mają priorytet.

Lw25
Moderator globalny
Posty: 158
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: Walcownia

Post autor: Lw25 » 08 wrz 2020, 16:20

Kaszmir pisze:
08 wrz 2020, 14:19
judash pisze:
08 wrz 2020, 14:02
Czyżby Walcownia uratowana?
https://www.krakow.pl/aktualnosci/24253 ... 1557481806
Wow :o Oby!

Inna sprawa, że to pokazuje jak "zwrotna" jest polityka miejska - dwa tygodnie temu mówiło się, że trasa ma zostać ostatecznie uznana za zamkniętą. A teraz składają projekt, który mógłby ją przywrócić do życia.
Wiesz, w obecnym stanie technicznym ona jest zamknięta. Tu nie ma nic zwrotnego moim zdaniem. Po prostu ją zbudują praktycznie od nowa.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 1811
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Walcownia

Post autor: Kaszmir » 08 wrz 2020, 16:22

Bayer2003 pisze:
08 wrz 2020, 15:20
"44" raczej zostawiłbym jak obecnie - jest to linia wspomagająca, więc lepiej żeby kończyła ona na pętli najbliższej Kombinatu (czyli Kopiec Wandy).
A może właśnie warto by w takim układzie pojechała do Walcowni. Zawsze byłoby to dodatkowe połączenie, do tego miałaby wspólny peron z "4" na Kombinacie. A różnica tras do Kopca Wandy i do Walcowni jest minimalna, kilkaset metrów.
Bayer2003 pisze:
08 wrz 2020, 15:20
Zastanawiam się również, czy nie dałoby się przypadkiem na Walcownię skierować "16" po następującej trasie:
Tak, albo w ogóle skierować ją z powrotem przez al. Solidarności i w zamian wydłużyć do os. Na Skarpie "152" (ew. jakiś inny autobus), o czym dyskutowaliśmy niedawno :)

judash
Miłośnik
Posty: 62
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Walcownia

Post autor: judash » 08 wrz 2020, 17:04

Kiedyś jeździło coś bardzo podobnego do "44", czyli linia "27" na trasie Walcownia - Kopiec Wandy - Pl. Centralny - Mogilska - Dworzec Główny - Długa - Dworzec Towarowy 🙂

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 875
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26
Lokalizacja: Dębica/Kraków

Re: Walcownia

Post autor: Kitek » 08 wrz 2020, 18:14

Kaszmir pisze:
08 wrz 2020, 16:22
Tak, albo w ogóle skierować ją z powrotem przez al. Solidarności i w zamian wydłużyć do os. Na Skarpie "152" (ew. jakiś inny autobus), o czym dyskutowaliśmy niedawno :)
Ja tylko dodam, że 31.08 po godzinie 15 na Os. Na Skarpie było 8 osób a na Klasztornej 6 osób w "16" ;)
Linie "50" i "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

prezes
Pomiarowiec
Posty: 586
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Walcownia

Post autor: prezes » 08 wrz 2020, 18:41

judash pisze:
08 wrz 2020, 14:02
Czyżby Walcownia uratowana?
https://www.krakow.pl/aktualnosci/24253 ... 1557481806
Jeśli rzeczywiście udałoby się tym uratować linię tramwajową do Walcowni to byłaby to świetna wiadomość. Jednak wtedy, aby w pełni wykorzystać potencjał sąsiedztwa stacji kolejowej, należałoby poprawić okoliczną infrastrukturę, między innymi przejście między przystankiem tramwajowym, a kolejowym (poprzez chociażby dobudowanie chodnika), bo obecnie nie zachęca ono do przesiadki.
obserwator pisze:
08 wrz 2020, 14:25
Jakie linie tramwajowe byście widzieli w tym miejscu po otwarciu? Powrót linii "22" czy może coś innego?
Myślę, że skoro kierujemy się zasadą, że każdy ciąg tramwajowy w mieście powinien mieć przynajmniej jedną linię do centrum, Walcownia po ewentualnym otwarciu także powinna ją otrzymać. Uważam, że "22" jest dobrym kandydatem do powrotu.

zubrzyk111
Miłośnik
Posty: 59
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:16
Lokalizacja: Kraków/Kalwaria Z.

Re: Walcownia

Post autor: zubrzyk111 » 08 wrz 2020, 20:15

Szczerze wątpię, czy jest jakiś potencjał przesiadkowy pociąg-tramwaj w przypadku Walcowni. Skąd mieliby dojeżdżać tacy pasażerowie i dlaczego wybierać przesiadkę akurat tam zamiast na innych, mocniejszych węzłach, które niewątpliwie powstaną?

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 857
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Walcownia

Post autor: pasazer_mobilisu » 08 wrz 2020, 20:54

Mam te same wątpliwości co zubrzyk111. Jest tam co prawda Lubocza, ale czy jej mieszkańcy pamiętają jeszcze jak wyglądają pojazdy KMK?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 1811
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Walcownia

Post autor: Kaszmir » 08 wrz 2020, 20:59

zubrzyk111 pisze:
08 wrz 2020, 20:15
Szczerze wątpię, czy jest jakiś potencjał przesiadkowy pociąg-tramwaj w przypadku Walcowni. Skąd mieliby dojeżdżać tacy pasażerowie i dlaczego wybierać przesiadkę akurat tam zamiast na innych, mocniejszych węzłach, które niewątpliwie powstaną?
Do centrum Krakowa pewnie nie będzie to atrakcyjny węzeł, natomiast dla dojeżdżających do szeroko rozumianej Nowej Huty, Czyżyn czy Al. Pokoju - może mieć sens.
pasazer_mobilisu pisze:
08 wrz 2020, 20:54
Mam te same wątpliwości co zubrzyk111. Jest tam co prawda Lubocza, ale czy jej mieszkańcy pamiętają jeszcze jak wyglądają pojazdy KMK?
No to tym bardziej czas by sobie przypomnieli ;) Zanim "211", "221" i "301" dotarły do Niepołomic, ich mieszkańcy nie mieli w ogóle dostępu do kmk - a mimo to nowe linie zyskały sporą popularność.

Awatar użytkownika
fistaszek
Pomiarowiec
Posty: 165
Rejestracja: 06 wrz 2020, 20:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Walcownia

Post autor: fistaszek » 08 wrz 2020, 21:04

judash pisze:
08 wrz 2020, 14:02
Czyżby Walcownia uratowana?
https://www.krakow.pl/aktualnosci/24253 ... 1557481806
Świetna wiadomość!
obserwator pisze:
08 wrz 2020, 14:25
Jakie linie tramwajowe byście widzieli w tym miejscu po otwarciu? Powrót linii "22" czy może coś innego?
Moim zdaniem żadna linia poza 22 na Walcowni nie ma większego sensu, tam nie było aż takich zapełnień żeby 32-metrowy tramwaj (E1+C3) kursujący co 20 min nie wyrobił :), ale oczywiście ZTP powinno być otwarte, jeśli okaże się że zapełnienia będą większe.

Awatar użytkownika
Cukier
Specjalista
Posty: 229
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:13

Re: Walcownia

Post autor: Cukier » 08 wrz 2020, 21:14

Zamknąć Walcownię w cholerę i zbudować najpierw Azory, potem Piastowską, potem Głowackiego, potem Cichy Kącik - Kapelanka. Nawet tej nieszczęsnej trasie Zwierzynieckiej dałbym wyższy priorytet, bo pozwoli udrożnić Aleje. Jest pierdyliard ważniejszych inwestycji niż wskrzeszanie trupa Walcowni za wielkie pieniądze i później szukanie popytu dla nadpodaży, zupełnie jak kiedyś z tfu tfu dwójką co 10 minut na Rakowicach, również puszczoną dużo za często niż było trzeba "bo może to kogoś zachęci do skorzystania". Możemy rozważyć machanie marchewką gdy nadejdą czasy przelewania się dobrobytu, póki co jest głęboki kryzys.

Węzeł przesiadkowy KMK + SKA powinien powstać jeden w okolicy, dla Luboczy i wszystkiego na wschód i dla Kocmyrzowa i wszystkiego co na północny wschód. Najdogodniej oczywiście w rejonie wiaduktów i ul. Kocmyrzowskiej. Przystanek Lubocza (o zgrozo nawet nie w Luboczy) oczywiście do likwidacji. Nasrać przystanków na linii kolejowej to żadna sztuka, a później będzie płacz że pociąg jeszcze się dobrze nie rozpędził a już hamuje. Nie dla robienia z dużej obwodnicy drugiego Dąbia.

Zieleńczanin
Moderator globalny
Posty: 448
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Walcownia

Post autor: Zieleńczanin » 08 wrz 2020, 22:33

Dalsza część dyskusji wydzielona do nowego wątku "Salwator": viewtopic.php?f=4&t=552

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości