Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
Większy przetarg na zakup 6 używanych autobusów:
1x 13m autobus, przyjnajmniej 50 miejsc siedzących, nowszy niż 2015
1x 10m autobus, przyjnajmniej 26 miejsc siedzących. nowszy niż 2014
4x 12m autobusy, przyjnajmniej 40 miejsc siedzących, nowszy niż 2017
wszystkie 12 i 13m układ drzwi 1-2-0 lub 2-2-0, niskowejściowe
10m układ drzwi 1-1-0, 1-2-0 lub 2-2-0, niskopodłogowy
1x 13m autobus, przyjnajmniej 50 miejsc siedzących, nowszy niż 2015
1x 10m autobus, przyjnajmniej 26 miejsc siedzących. nowszy niż 2014
4x 12m autobusy, przyjnajmniej 40 miejsc siedzących, nowszy niż 2017
wszystkie 12 i 13m układ drzwi 1-2-0 lub 2-2-0, niskowejściowe
10m układ drzwi 1-1-0, 1-2-0 lub 2-2-0, niskopodłogowy
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
Miałem dziś w planie skorzystać z całej trasy pod same zakłady, ale... jedzie ponad 30 minut później niż bus, który jedzie krótszą trasą. No kusi, ale czy aż tak.
-
- Specjalista
- Posty: 252
- Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
- Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
Szczerze to nie wiem. Jeździ qbus i chyba busy do Źródeł. To i tak dużo, bo w następnej gminie został chyba tylko qbus.
Zastanawiam się czy jedna z firm jeżdżących Kraków -Oświęcim nie ma jeszcze kilku kursów Kraków Babice
Zastanawiam się czy jedna z firm jeżdżących Kraków -Oświęcim nie ma jeszcze kilku kursów Kraków Babice
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
Jest qbus, są jeszcze busy Krakow- Alwernia, Kraków- Źródła, Kraków- Babice, ale szału z ilością kursów nie ma.
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
Połączenia Kolei Małopolskich: Kraków - Oświęcim, Kraków - Chrzanów, Kraków - Katowice, Kraków - Bielsko Biała dobiły busiarzy. Model biznesowy: dopłaty od samorządów, bilety z całej trasy i zysk na dodatkowych biletach na trasie już się nie sprawdza (zwłaszcza, że samorządy dopłacają tylko na swoim terenie, a kolej przejmuje pasażerów z najbardziej dochodowej części trasy). Następne lata pewnie to zmienią - szkoda tylko, że linie dowozowe zamiast transferować pasażerów na pociągi jeżdżą slalomem.
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
Na początku roku był temat połączenia Alwernia-Krzeszowice, ale radni stwierdzili, że 350 tys zł dopłaty to za dużo i musieliby z czegoś zrezygnować.Kenoip pisze: ↑19 cze 2024, 9:49 Połączenia Kolei Małopolskich: Kraków - Oświęcim, Kraków - Chrzanów, Kraków - Katowice, Kraków - Bielsko Biała dobiły busiarzy. Model biznesowy: dopłaty od samorządów, bilety z całej trasy i zysk na dodatkowych biletach na trasie już się nie sprawdza (zwłaszcza, że samorządy dopłacają tylko na swoim terenie, a kolej przejmuje pasażerów z najbardziej dochodowej części trasy). Następne lata pewnie to zmienią - szkoda tylko, że linie dowozowe zamiast transferować pasażerów na pociągi jeżdżą slalomem.
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
Mieszkańcy takich gmin i miejscowości potrzebują jeszcze trochę czasu, aby polubić dojazdówki do kolei. Z drugiej strony sposób finansowania takich połączeń również musi dojrzeć.
Biorąc pod uwagę gminy Babice i Alwernia trudno zaplanować efektywny system połączeń. Obecnie Babice mają dojazdówki do Babic i Chrzanowa z Rozkochowa, Olsztyn i Janowic oraz Mętkowa. Mętków, Zagórze i Wygiełzów mają szczątkową komunikację miejską. W Alwernii miejscowości poza DW780 są praktycznie pozbawione transportu publicznego (busów). Źródła i Okleśna mają jeszcze busa.
Porównując jednak komunikację z sąsiednimi miejscowościami w powiecie krakowskim to jednak przepaść.
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
System finansowania MLD jest dosyć dziwny, to trzeba przyznać.Kenoip pisze: ↑19 cze 2024, 12:54 Mieszkańcy takich gmin i miejscowości potrzebują jeszcze trochę czasu, aby polubić dojazdówki do kolei. Z drugiej strony sposób finansowania takich połączeń również musi dojrzeć.
Biorąc pod uwagę gminy Babice i Alwernia trudno zaplanować efektywny system połączeń. Obecnie Babice mają dojazdówki do Babic i Chrzanowa z Rozkochowa, Olsztyn i Janowic oraz Mętkowa. Mętków, Zagórze i Wygiełzów mają szczątkową komunikację miejską. W Alwernii miejscowości poza DW780 są praktycznie pozbawione transportu publicznego (busów). Źródła i Okleśna mają jeszcze busa.
Porównując jednak komunikację z sąsiednimi miejscowościami w powiecie krakowskim to jednak przepaść.
Organizacja połączeń na terenach wiejskich generalnie jest dosyć trudna, ale akurat w tamtej okolicy nie powinno być aż tak źle, bo wsie są raczej duże i bardziej zwarte niż np koło Wieliczki. Dużą przeszkodą jest prawo, bo linie MLD muszą przekraczać granice powiatów, dlatego np. linia Alwernia-Chrzanów nie mogłaby powstać.
Ostatnio nawet na ten temat pojawił się wywiad w transporcie publicznym https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 83678.html
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
Aaaa sory, źle odczytałem Twój wpis
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
Patent na to już KMŁ raz zastosował z liniami wielickimi - wszystkie miały pierwszy do Wieliczki i ostatni kurs z Wieliczki do Świątnik Górnych. Jeśłi dobrze zrozumiałem linia G2 (Grabie-Wieliczka-Świątniki) była wtedy w dokumentach kursem przedłużonym G1 (Grabie-Wieliczka).
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
Kursy wariantowe A7 do Chobotu też z czegoś podobnego korzystają.rumcajs pisze: ↑20 cze 2024, 14:03 Patent na to już KMŁ raz zastosował z liniami wielickimi - wszystkie miały pierwszy do Wieliczki i ostatni kurs z Wieliczki do Świątnik Górnych. Jeśłi dobrze zrozumiałem linia G2 (Grabie-Wieliczka-Świątniki) była wtedy w dokumentach kursem przedłużonym G1 (Grabie-Wieliczka).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości