MAN DÜWAG N8S/C
Re: MAN DÜWAG N8S/C
Któryś "pomaranczowy" ostatnio jeździł jako jazda próbna.
Re: MAN DÜWAG N8S/C
455 wczoraj latał po nowohuckiej części Krakowa jako Jazda Próbna przez przynajmniej 3h, być może był gdzieś dalej ale ja go akurat widziałem ok 17 i 20 na terenie NH.
Re: MAN DÜWAG N8S/C
Czy wiadomo co będzie z HK458?
-
- Znawca
- Posty: 176
- Rejestracja: 04 lip 2023, 19:53
- Lokalizacja: Kliny
Re: MAN DÜWAG N8S/C
451 i 455 od jakiegoś czasu w miarę regularnie jeżdżą na 16 bądź 21. Innych w ruchu nie zaobserwowałem. Natomiast N8S oraz HK462 są uziemione od lipca i wrócą pewnie najprędzej wraz z powrotem rozkładu szkolnego.
Re: MAN DÜWAG N8S/C
Dzisiaj 4 wagony N8C na linii.
Re: MAN DÜWAG N8S/C
Niskopodłogowy tramwaj zdjęty ze stanu, podczas gdy na sześciu liniach ciągle kursują tramwaje wysokopodłogowe. Głupota czy złośliwość?
https://www.psmkms.krakow.pl/16-aktualn ... y-ze-stanu
https://www.psmkms.krakow.pl/16-aktualn ... y-ze-stanu
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: MAN DÜWAG N8S/C
Tramwaj od kilku lat stoi niesprawny, pojedynczy egzemplarz w jedną czy drugą stronę w tym wypadku nie robi różnicy.Bayer2003 pisze: 21 lis 2024, 21:08 Niskopodłogowy tramwaj zdjęty ze stanu, podczas gdy na sześciu liniach ciągle kursują tramwaje wysokopodłogowe. Głupota czy złośliwość?
https://www.psmkms.krakow.pl/16-aktualn ... y-ze-stanu
Wysokopodłogowych linii jest pięć, a na żadnej z nich tramwaje bez niskiej podłogi nie stanowią więcej niż 50% obsady brygad.
Ponadto:
PSMKMS pisze:W zamian jednak powinniśmy zobaczyć za jakiś czas w naszym mieście kolejne wagony GT8N z Dusseldorfu.
Re: MAN DÜWAG N8S/C
I ten niesprawny tramwaj powinno się naprawić, a nie kasować. Co do linii masz rację - w obecnym remontowym układzie jest ich pięć, w ostatnim zbliżonym do stałego było sześć. Co do GT8N - chociażby ze względu na liczbę drzwi nigdy nie dorównają one N8. Nawet jeżeli tramwaj nie nadawał się już do niczego to szkoda niskopodłogowego członu - to trochę kosztuje...LLoan pisze: 21 lis 2024, 21:11 Tramwaj od kilku lat stoi niesprawny, pojedynczy egzemplarz w jedną czy drugą stronę w tym wypadku nie robi różnicy.
Wysokopodłogowych linii jest pięć, a na żadnej z nich tramwaje bez niskiej podłogi nie stanowią więcej niż 50% obsady brygad.
Ponadto:
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
-
- Miłośnik
- Posty: 98
- Rejestracja: 19 lut 2020, 15:30
- Lokalizacja: IV Prądnik Biały - Prądnik Biały Zachód
Re: MAN DÜWAG N8S/C
Jeśli naprawa jest nieopłacalna względem tego co wykonano do tej pory i nie przyniosło oczekiwanych rezultatów także naprawiać? Ktoś to policzył, skalkulował i doszedł do wniosku, że nie ma sensu wyrzucania pieniędzy w błoto. Taka to złośliwość.
Na których 6 liniach jest wysokopodłogowy tabor, bo znów naciągasz prawdę, tak jakby był tam wyłącznie taki? Obecnie wyłącznie wysokopodłogowe tramwaje pojawiają się na dwóch szczytowych liniach, nie sześciu, nie pięciu. Na pozostałych jest zróżnicowany tabor.
Ostatnio zmieniony 21 lis 2024, 21:29 przez tiross, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Ekspert
- Posty: 1217
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: MAN DÜWAG N8S/C
Ale co mieli zrobić z tym niskopodłogowym członem? Dokupić do niego inne wysokopodłogowe człony?
A wagony wysokopodłogowe jeżdżą po mieście nie dlatego, że brakuje taboru LF (bo przy obecnej ilości brygad spokojnie można by skasować 2x105Na i wiedeńczyki), a dlatego, że przy ew. zwiększeniu pracy eksploatacyjnej w przyszłości coś będzie musiało jeździć. Więc wykorzystywane są również 2x105Na i E1, żeby to utrzymać w sensownym stanie.
Inaczej ujmując: czy jeden N8 mniej, czy więcej, to taka sama ilość 2x105Na i E1+c3 i tak wyjedzie na miasto


A wagony wysokopodłogowe jeżdżą po mieście nie dlatego, że brakuje taboru LF (bo przy obecnej ilości brygad spokojnie można by skasować 2x105Na i wiedeńczyki), a dlatego, że przy ew. zwiększeniu pracy eksploatacyjnej w przyszłości coś będzie musiało jeździć. Więc wykorzystywane są również 2x105Na i E1, żeby to utrzymać w sensownym stanie.
Inaczej ujmując: czy jeden N8 mniej, czy więcej, to taka sama ilość 2x105Na i E1+c3 i tak wyjedzie na miasto

Re: MAN DÜWAG N8S/C
Jeżeli taniej jest sprowadzić więcej GT8S, to po co reanimować trupa? Ten tramwaj nie jeździł od 4 lat, skreślenie ze stanu to bardziej stwierdzenie faktu i być może ułatwi to eksploatacji kolejnych, jeśli ten pójdzie na części. Szczególnie, że tabor niskopodłogowy wiadomo zawsze fajny, ale 26m to mamy akurat już sporo.
Zaś owszem, mamy wprawdzie 5 linii z wysokopodłogowymi ale: na 52 i 75 jest tabor dłuższy niż 26m, na 13 jest słynny przecierak (2x105Na na dwóch pantografach). To zostawia tylko 2 linie, gdzie ten tramwaj mógłby pojechać, a i tak na obu brygady wysokopodłogowe to nie więcej niż połowa brygad.
Zaś owszem, mamy wprawdzie 5 linii z wysokopodłogowymi ale: na 52 i 75 jest tabor dłuższy niż 26m, na 13 jest słynny przecierak (2x105Na na dwóch pantografach). To zostawia tylko 2 linie, gdzie ten tramwaj mógłby pojechać, a i tak na obu brygady wysokopodłogowe to nie więcej niż połowa brygad.
Re: MAN DÜWAG N8S/C
W takim razie niech MPK pokaże wyliczenia jednoznacznie wskazujące na nieopłacalność naprawy tego tramwaju względem wykonanych oraz planowanych modernizacji innego taboru z podobnych lat.tiross pisze: 21 lis 2024, 21:27 Jeśli naprawa jest nieopłacalna względem tego co wykonano do tej pory i nie przyniosło oczekiwanych rezultatów także naprawiać? Ktoś to policzył, skalkulował i doszedł do wniosku, że nie ma sensu wyrzucania pieniędzy w błoto. Taka to złośliwość.
Na pięciu liniach obecnie pojawiają się tramwaje wysokopodłogowe, przy czym każda z nich ma zróżnicowany tabor.tiross pisze: 21 lis 2024, 21:27 Na których 6 liniach jest wysokopodłogowy tabor, bo znów naciągasz prawdę, tak jakby był tam wyłącznie taki? Obecnie wyłącznie wysokopodłogowe tramwaje pojawiają się na dwóch szczytowych liniach, nie sześciu, nie pięciu. Na pozostałych jest zróżnicowany tabor.
Zastanawia mnie czy członu z N8S nie dałoby się we względnie prosty sposób zamontować w GT8SU, jednak nie wiem czy byłoby to możliwe.kot_feliks pisze: 21 lis 2024, 21:28 Ale co mieli zrobić z tym niskopodłogowym członem? Dokupić do niego inne wysokopodłogowe człony?![]()
![]()
To prawda, jednak jeżeli zwiększenie pracy eksploatacyjnej faktycznie nastąpi, dodatkowy tramwaj niskopodłogowy będzie lepszy niż jego brak. Mając w ilostanie 29 wysokopodłogowych składów tramwajowych, niskaczy nie powinno się kasować.kot_feliks pisze: 21 lis 2024, 21:28 A wagony wysokopodłogowe jeżdżą po mieście nie dlatego, że brakuje taboru LF (bo przy obecnej ilości brygad spokojnie można by skasować 2x105Na i wiedeńczyki), a dlatego, że przy ew. zwiększeniu pracy eksploatacyjnej w przyszłości coś będzie musiało jeździć. Więc wykorzystywane są również 2x105Na i E1, żeby to utrzymać w sensownym stanie.
Inaczej ujmując: czy jeden N8 mniej, czy więcej, to taka sama ilość 2x105Na i E1+c3 i tak wyjedzie na miasto![]()
Czy na pewno taniej? Spora część kosztów modernizacji GT8S/GT8SU do GT8N to zakup niskopodłogowego członu, a po takiej modernizacji tramwaj w dalszym ciągu ma zaledwie 4 drzwi (modernizacja do 5-drzwiowego jest możliwa (RF313), jednak to jeszcze większe koszty), czyli realnie mniejszą pojemność niż N8S. Czy wobec tego wymiana elektryki na pewno się nie opłaca?Ydhflx pisze: 21 lis 2024, 21:38 Jeżeli taniej jest sprowadzić więcej GT8S, to po co reanimować trupa? Ten tramwaj nie jeździł od 4 lat, skreślenie ze stanu to bardziej stwierdzenie faktu i być może ułatwi to eksploatacji kolejnych, jeśli ten pójdzie na części. Szczególnie, że tabor niskopodłogowy wiadomo zawsze fajny, ale 26m to mamy akurat już sporo.
Chodzi mi przede wszystkim o linię "21", gdzie taki N8S nawet w średnim stanie spokojnie mógłby jeździć. Osiedle Piastów ciągle nie ma ani jednej w pełni niskopodłogowej linii, a w stałym układzie taka sama sytuacja jest także na Osiedlu Zgody. Niestety pomimo tego niektórzy ciągle próbują bronić skrajnie nieracjonalnej decyzji o zdjęciu ze stanu tramwaju niskopodłogowego... Szkoda.Ydhflx pisze: 21 lis 2024, 21:38 Zaś owszem, mamy wprawdzie 5 linii z wysokopodłogowymi ale: na 52 i 75 jest tabor dłuższy niż 26m, na 13 jest słynny przecierak (2x105Na na dwóch pantografach). To zostawia tylko 2 linie, gdzie ten tramwaj mógłby pojechać, a i tak na obu brygady wysokopodłogowe to nie więcej niż połowa brygad.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: MAN DÜWAG N8S/C
Napisz wniosek o informacje publiczną, droga wolna.Bayer2003 pisze: 21 lis 2024, 22:16 W takim razie niech MPK pokaże wyliczenia jednoznacznie wskazujące na nieopłacalność naprawy tego tramwaju względem wykonanych oraz planowanych modernizacji innego taboru z podobnych
Re: MAN DÜWAG N8S/C
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: MAN DÜWAG N8S/C
Najprościej do MPK od razu, pewnie jak złożysz tędy to przekierują.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości