- Linie, trasy, rozkłady
-
fysztof
- Ekspert
- Posty: 791
- Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04
Post
autor: fysztof » 07 cze 2024, 15:23
Kaszmir pisze: 07 cze 2024, 14:23
No ja właśnie coś takiego zasugerowałem powyżej: "208" na trasie lokalnej np. z Bronowic, i "292" jako dojazd w rejony centrum / Dworca Głównego:
Dojazd do centrum powinien być - nie tylko koleją. Zresztą przez lata o to mieszkańcy się dopominali i każda zmiana kasująca dojazd "x92" do Dworca była niemile widziana przez pasażerów. Tu więc pełna zgoda.
Co do drugiej linii, naprawdę uważam że mogłaby i powinna jechać północą miasta do Huty. Proponowałem linię "302" przez S52 i ciąg Opolska-Lublańska-Bora do Placu Centralnego. Wydaje mi się, że będzie mieć jeszcze większy potencjał ta marszruta niż lokalna linia tylko do Bronowic. Można ewentualnie dla takiej linii zrobić wjazd kieszeniowy z obsługą przystanku Bronowice SKA - tylko ten jest przecież dostępny z kolei. Podobnie Mydlniki mają przystanek kolejowy. Dlatego z perspektywy całego miasta bardziej perspektywiczne wydaje mi się spięcie z lotniskiem północy Krakowa niż tylko gminy Zabierzów. Choć oczywiście jedno z drugim się nie wyklucza i docelowo może istnieć zarówno "208" jak i "302", ale to dopiero marzenie ściętej głowy... Tutaj się zgadzam, że takie "208" w powyższej roli to może i powinna zapewnić sama gmina Zabierzów - na trasie Lotnisko - Mydlniki Wapiennik.
-
fysztof
- Ekspert
- Posty: 791
- Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04
Post
autor: fysztof » 07 cze 2024, 20:06
W Radio Kraków właśnie podano, że w wakacje linia "300" ma kursować częściej. Jak wypowiadał się Sebastian Kowal: "Chcemy by od wprowadzenia wakacyjnego rozkładu jazdy, czyli już za dwa tygodnie, linia 300 kursowała z częstotliwością co 15 minut. Chcemy także, by obsługiwały ją autobusy przegubowe". Pozostaje czekać, co z tego 'chcenia' wyjdzie i dlaczego MPK to zablokuje;-P
-
kot_feliks
- Ekspert
- Posty: 1169
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Post
autor: kot_feliks » 07 cze 2024, 20:23
Nie może być. W milionowym mieście, na lotnisko z >10 mln pasażerów w 2024 roku, będzie w końcu autobus co 15 min w szczycie
Trzymamy kciuki, żeby f30 poza szczytem, które zapewne zostanie, nie wróciło do taktu 30/0 z kolejką
-
mkm3
- Ekspert
- Posty: 1136
- Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47
Post
autor: mkm3 » 07 cze 2024, 21:28
Nagle nie ma problemu z kierowcami, wozami? Albo tym, że lotnisko lub Gmina Zabierzów nie dopłaca? A co z jednym lub dwoma pasażerami, którzy wysmarują maila, że bagaż stał w drzwiach i biedak się nie zmieścił? Szok, szok.
-
elot360
- Specjalista
- Posty: 361
- Rejestracja: 09 sie 2022, 8:21
- Lokalizacja: Bytom / Kraków
Post
autor: elot360 » 07 cze 2024, 23:08
Ja bym zaczął zadawać pytanie co zostanie pocięte w wakacje, że znajdą się środki na 300
-
edek3253
- Specjalista
- Posty: 283
- Rejestracja: 06 kwie 2021, 14:03
Post
autor: edek3253 » 08 cze 2024, 8:44
Nie taniej wydłużyć 192?
-
anonim_048
- Znawca
- Posty: 168
- Rejestracja: 04 lip 2023, 19:53
- Lokalizacja: Kliny
Post
autor: anonim_048 » 08 cze 2024, 9:13
elot360 pisze: 07 cze 2024, 23:08
Ja bym zaczął zadawać pytanie co zostanie pocięte w wakacje, że znajdą się środki na 300
Znając życie w wakacje zostanie zawieszone całkowicie choćby 494 i pocięte inne linie, więc tabor na pewno się zwolni. Pytanie jak będzie wyglądać sytuacja z kierowcami.
-
Kojak
- Ekspert
- Posty: 525
- Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49
Post
autor: Kojak » 08 cze 2024, 11:14
To jak mamy linię 300 pospieszną to niech będzie linia 200 zamiast 292
w każdym razie to jest rozsądne. 208 lokalnie i coś śladem dawnego 152 ale w rejon Dworca. Bardzo dobry pomysł - mówię to jako osoba, która co miesiąc korzysta z lotniska w Balicach i ode mnie z okolic Bonarki właśnie 179 i 300 to dobre rozwiązanie. Taksówką niestety potrafi wyjść 90zł a przewozy koło 60. Ale w 20 max w 30 minut jestem. Pociągiem czasem jeździłem ale to jest nieefektywne połączenie. Dojazd na dworzec pół godziny, potem krążenie po peronach i dopiero pociąg.
-
tomaszep42
- Specjalista
- Posty: 273
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
Post
autor: tomaszep42 » 08 cze 2024, 15:48
Kojak pisze: 08 cze 2024, 11:14
To jak mamy linię 300 pospieszną to niech będzie linia 200 zamiast 292
w każdym razie to jest rozsądne.
"200" już mamy
Bronowice Małe - Przeginia Kościół. Też quasi-pospieszny bo nie zatrzymuje się od granicy miasta aż do Jerzmanowic.
-
Parówczak
- Specjalista
- Posty: 247
- Rejestracja: 20 sie 2022, 22:52
Post
autor: Parówczak » 08 cze 2024, 20:48
Kilka lat temu w wakacje była linia 308. Jako wsparcie dla 208 w sezonie.
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 6395
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 10 cze 2024, 21:15
Z fanpage'a pkk:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=47 ... 5614686171
W zestawieniu uwzględniliśmy sześć największych miast Polski oraz Radom. Dla Krakowa policzyliśmy pociągi SKA1 oraz autobusy 300, 209 i nocny 902. Jeśli nie uwzględniać nocnego 902, to nawet Radom nas wyprzedza
-
fkolasa
- Miłośnik
- Posty: 67
- Rejestracja: 23 kwie 2020, 22:03
Post
autor: fkolasa » 10 cze 2024, 23:28
Po prostu szok. Wszyscy wiemy, że dojazd na krakowskie lotnisko jest fatalny, ale to zestawienie po prostu miażdży... Totalna porażka Krakowa...
-
WIK
- Znawca
- Posty: 177
- Rejestracja: 19 paź 2020, 16:06
- Lokalizacja: Wieliczka
-
Kontakt:
Post
autor: WIK » 11 cze 2024, 8:26
Szkoda, że krytyki nie było jak podniesione były ceny biletów na pociąg dwa lata temu czy biletu metropolitalnego. Transport to nie tylko połączenia ale także koszta o których mało się nagłaśnia niestety. Bilet metropolitalny wchodzi w skład pociągu za 169zł (STREFA II). DROGO dla aglomeracji wychodzą bilety to i linii nie chcę ze względu na brak konsultacji ich obniżenia
W sierpniu nowy cennik i cisza w mediach.
-
dlugi_krk
- Pasażer
- Posty: 40
- Rejestracja: 22 gru 2023, 11:48
Post
autor: dlugi_krk » 11 cze 2024, 11:46
Cena biletu na pociąg nie powinna być rozważana jako problem, dla osób dojeżdżających na lotnisko ten koszt jest kwestią drugorzędną, priorytetem jest częstotliwość i komfort podróży. Dla przykładu w Atenach bilet na wszystkie linie nie obejmuje dojazdu na lotnisko - jest osobny dodatkowo płatny bilet i nikt nie ma w związku z tym problemu (w ramach ciekawostki: od granic miasta metro i pociąg mają wspólny tor aż do lotniska, które podobnie jak w Krakowie znajduje się w pewnej odległości od centrum).
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 6395
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 11 cze 2024, 13:03
dlugi_krk pisze: 11 cze 2024, 11:46Cena biletu na pociąg nie powinna być rozważana jako problem, dla osób dojeżdżających na lotnisko ten koszt jest kwestią drugorzędną, priorytetem jest częstotliwość i komfort podróży.
Moje doświadczenia są inne. Niezależnie od kosztów lotu, człowiek liczy każdą złotówkę. I jeśli może wybrać tańszą (a nieraz i szybszą) opcję, to taką wybierze. W komentarzach wiele osób przyznaje, że przy obecnych cenach SKA, w dwie lub więcej osób bardziej opłaca się zamówić taxi. To czemu mieliby jechać pociągiem? Możemy też się domyślać, ile osób wybiera własne auto. Piszę to również z autopsji - dawniej gdy ceny SKA były jednocyfrowe, rodzina jeździła pociągiem. Teraz właściwie przestała, podrzucamy ich autem albo zamawiają taxi. Tylko to przekłada się na większe korki w których utykają również autobusy, a także na większy smog komunikacyjny.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bombardier NGT6 i 4 gości