Post
autor: fysztof » 27 gru 2022, 12:41
Ale z tego co zrozumiałem, to Warszawa nie zmieniała technologii wykonania torowiska. Na istniejący tłuczeń położono warstwę magazynującą wodę, na niej podłoże do uprawy roślin i tyle. Tym sposobem powinno się zdecydowanie poprawić wygląd krakowskich torowisk, między innymi w ulichach takich jak:
- Mogilska i Aleja JP2: od wiaduktu kolejowego po Plac Centralny jest ~5km kamieni
- Aleja Pokoju: ~5km
- Bieńczycka, Andersa, Kocmyrzowska - następne kilometry kamieni
- Wielicka wraz z ciągami na Bieżanów i Kurdwanów: pewnie z 10 km torowisk z tłuczniem
- Zakopiańska, Brożka, Kapelanka itd.
Jest jednak jedno oczywiste "ale": kamienia nie trzeba utrzymywać, sam sobie leży. A jak wiemy w Krakowie utrzymanie czegokolwiek (poza infrą samochodową) nie istnieje. Więc nie ma się co spodziewać szerszej akcji zielonych torowisk.