Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
-
- Specjalista
- Posty: 425
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice/Azory
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
Koleje małopolskie zaczęły rozwieszać "liniówki" na przystankach podobnie do ZTP. Liniówki są w formie takiej dosyć sporej tablicy z napisem MLD i numerami linii obsługujących przystanek.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
-
- Specjalista
- Posty: 425
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice/Azory
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
Przykład takiej tabliczki.miloszkasperczyk pisze: 01 lip 2024, 16:35 Koleje małopolskie zaczęły rozwieszać "liniówki" na przystankach podobnie do ZTP. Liniówki są w formie takiej dosyć sporej tablicy z napisem MLD i numerami linii obsługujących przystanek.
Przystanek: Cianowice Szczodrkowicka (NŻ) w kierunku Skała Rynek/Olkusz Dw. PKP
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
Prawie 2 mln pasażerów skorzystało z linii autobusowych Kolei Małopolskich w pierwszym półroczu 2024 r. Najpopularniejsza pozostaje trasa z Krakowa do Myślenic, ale obejmujący ponad 40 relacji system ma duże znaczenie w obsłudze także m.in. rejonu Tarnowa czy Wieliczki. Część kursów realizowana jest taborem własnym, a przewoźnik chciałby pozyskać kolejne pojazdy.
Koleje Małopolskie to najaktywniejszy w zakresie uruchamiania połączeń dowozowych przewoźnik kolejowy w kraju. Tylko w 2024 r. spółka zainaugurowała przewozy na dziesięciu nowych trasach, a przebieg czterech funkcjonujących już wcześniej został wydłużony. Łącznie autobusy w barwach województwa funkcjonują na 44 liniach, w tym kilku wariantowych.
– Wysoką frekwencję odnotowujemy również na liniach w obszarze wielickim oraz tarnowskim – wskazuje przewoźnik. Zgodnie z przytaczanymi przez KM danymi od początku roku do końca maja z połączeń autobusowych skorzystało łącznie aż ok. 1,6 mln pasażerów. Pozwala to szacować, że wynik łączny za pierwsze półrocze 2024 r. będzie oscylować wokół 2 mln przewiezionych podróżnych.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 83920.htmlDuża popularność linii dowozowych przekłada się przy tym na zainteresowanie koleją regionalną. – Ok. 10 proc. pasażerów korzystających z pociągu dojeżdża do stacji kolejowych autobusem – twierdzą Koleje Małopolskie. Być może wkrótce rola linii autobusowych jeszcze wzrośnie, bo spółka chciałaby zakupić dodatkowy tabor, który pozwoliłby na rozszerzenie oferty. Szansą na to ma być unijny Krajowy Plan Odbudowy
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
Od 10 lipca KMŁ testuje elektrycznego Autosana Sancity 12LFE pożyczonego od MPK w Częstochowie.
https://www.facebook.com/MalopolskieLin ... 0601801475
https://www.facebook.com/MalopolskieLin ... 0601801475
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
Ciekawe czy go dadzą na A12. Trasa bardzo długa i o bardzo zróżnicowanym terenie. Sporo bardzo stromych podjazdów. Tam byłby prawdziwy chrzest dla autobusu elektrycznego.
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
Nie, nie będzie go tam.tomek_m pisze: 13 lip 2024, 22:52 Ciekawe czy go dadzą na A12. Trasa bardzo długa i o bardzo zróżnicowanym terenie. Sporo bardzo stromych podjazdów. Tam byłby prawdziwy chrzest dla autobusu elektrycznego.
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
gratulacje dla naszych kolejarzy 

- Załączniki
-
- 1.jpg (110.39 KiB) Przejrzano 5424 razy
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
Każdy kij ma dwa końce;-) Z jednej strony to bardzo dobrze, że komunikacja autobusowa w naszym województwie się rozwija. Z drugiej to oznaka, że ta kolejowa jest jaka jest... Wiadomo, że lata przeszłe czy geografia też mają duży wpływ, ale jednak pod względem kolejowym u nas jest przeciętnie - gdy się odnieść do Mazowieckiego, Śląskiego, Dolnośląskiego czy Pomorskiego.
Właściwie mamy jeden mocny korytarz wschód - zachód (Tarnów - Bochnia - Kraków - kierunek Śląsk z odnogami do Wieliczki czy na lotnisko)... i tyle. Nawet to jest nie w pełni wykorzystywane. Cała reszta ciągle daleka od ideału. Jeszcze lata miną zanim pojawi się kolejny korytarz wschód -zachód czy wreszcie północ - południe.
Integracja biletowa nadal częściowa.
Przejrzystość systemu i wygoda korzystania - na dnie (wątki takie jak wyszukiwanie połączeń, zgranie przewoźników, czytelność taryf, częstotliwość kursów).
Wreszcie infrastruktura - w bólach się rodzi a i nawet przy tym marnowane są kolejne okazje do poprawy: na przykład pod względem tworzenia i adaptacji punktów przesiadkowych czy zwiększenia przepustowości.
Także pozostaje ratowanie się autobusami no i w tym aspekcie plus, że to idzie...
Właściwie mamy jeden mocny korytarz wschód - zachód (Tarnów - Bochnia - Kraków - kierunek Śląsk z odnogami do Wieliczki czy na lotnisko)... i tyle. Nawet to jest nie w pełni wykorzystywane. Cała reszta ciągle daleka od ideału. Jeszcze lata miną zanim pojawi się kolejny korytarz wschód -zachód czy wreszcie północ - południe.
Integracja biletowa nadal częściowa.
Przejrzystość systemu i wygoda korzystania - na dnie (wątki takie jak wyszukiwanie połączeń, zgranie przewoźników, czytelność taryf, częstotliwość kursów).
Wreszcie infrastruktura - w bólach się rodzi a i nawet przy tym marnowane są kolejne okazje do poprawy: na przykład pod względem tworzenia i adaptacji punktów przesiadkowych czy zwiększenia przepustowości.
Także pozostaje ratowanie się autobusami no i w tym aspekcie plus, że to idzie...
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
Czy w MLD są ważne bilety KMK dla danej strefy?
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
W regulaminie taryfy biletowej jest wszystko zawarte, wystarczy poświęcić kilka minut...
Jeśli pytasz o bilet jednorazowy to na pewno nie.
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
Przeszukałem bipa i w aneksie do umowy z 23 lipca są zaplanowane dodatkowe kursy. W październiku mają uruchomić dodatkowe kursy Kraków-Czernichów (pewnie wariantowe kursy A14) + we wrześniu linię Tarnów-Zakliczyn (możliwe, że dodatkowe kursy wariantowe A22 lub linia jadąca inną trasą), obie najprawdopodobniej 6/4/4 pary. Stawka sugeruje duże autobusy (7.15zł/wzkm). Dorzucam jeszcze screen z dotacji dla KMŁ do obsługi MLD, kwota całkiem imponująca, nie wiem czy jakikolwiek samorząd (poza miastami) tyle wydaje na autobusy.
https://bip.malopolska.pl/umwm,a,251487 ... neksu.html
Jeżeli ktoś ma czas polecam sprawdzić, tu można podejrzeć stawki i prace przewozową na poszczególnych liniach. Dodam tylko, że wydłużone A44 z większym taborem jeździ za 5.50(!) zł/wzkmhttps://bip.malopolska.pl/umwm,a,251487 ... neksu.html
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
Dzisiaj się pojawił przetarg na obsługę linii Tarnów-Zakliczyn. Obsługa od października 2024 do lutego 2025 (czyli pewnie będzie w dużym rocznym przetargu na obsługę linii). Jest to uzupełnienie A22, łącznie będzie 12/8/7 par połączeń z Zakliczyna do Tarnowa.
Autobus od 10-13m nowszy niż 2011 rok. Praca przewozowa 44 tys wzkm.
https://bip.malopolska.pl/malopolskieko ... -zape.html
Autobus od 10-13m nowszy niż 2011 rok. Praca przewozowa 44 tys wzkm.
https://bip.malopolska.pl/malopolskieko ... -zape.html
- Załączniki
-
- rozklad.png (62.26 KiB) Przejrzano 4449 razy
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
Tak tylko wrzucę porównanie czasów przejazdów A44 z Mnikowa Skały do Dworca oraz 209 do Podwawelskiego, obie jakby nie było jadą trasami okrężnymi, jednak A44 ma ciut więcej drogi do przejechania ~30km vs ~27. KMł za bardzo śrubuje rozkłady, czy MPK/ ZTP za bardzo zamulają? 





Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
Mając okazję jeździć nie tak dawno pierwszy raz na A44 to nie uważam że jest wyśrubowany (mówię akurat o rozkładzie sobotnim). Jako że to first time na tej linii myślałem że będę sporo w plecy, ale spokojnie się wyrabiałem w rozkładzie do Piekar, od Piekar trochę gorzej bo parę minut złapałem przez sprzedaż biletów.
Były pewne komplikacje na które traciłem minuty żeby się dogadać z pasażerami (szczególnie jak były większe grupki).
Finalnie i tak dojeżdżałem z max. 7min opóźniony na MDA. W stronę Alwerni na zero. Przy następnych okazjach raczej spokojnie zrobię ten rozkład bez opóźnień.
Z perspektywy dyspo jak mam porównanie jak jeżdżą nasi kierowcy na co dzień to zdecydowanie im lepiej idzie niż mi dorywczo
Były pewne komplikacje na które traciłem minuty żeby się dogadać z pasażerami (szczególnie jak były większe grupki).
Finalnie i tak dojeżdżałem z max. 7min opóźniony na MDA. W stronę Alwerni na zero. Przy następnych okazjach raczej spokojnie zrobię ten rozkład bez opóźnień.
Z perspektywy dyspo jak mam porównanie jak jeżdżą nasi kierowcy na co dzień to zdecydowanie im lepiej idzie niż mi dorywczo

Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
W sumie jakoś mnie to nie dziwi. A w wielu miejscach na aglomeracji długości przelotów MPK są niezrozumiale wydłużone
A jak z frekwencją na tym A44? Z Alwerni ktokolwiek korzysta, czy dopiero od Grojca zaczyna się cokolwiek zbierać?

A jak z frekwencją na tym A44? Z Alwerni ktokolwiek korzysta, czy dopiero od Grojca zaczyna się cokolwiek zbierać?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość