Zabierzów, Krzeszowice
Re: Zabierzów, Krzeszowice
W takiej sytuacji 278 miałby jechać od Brzezinki do Rudawa Rynek, potem przez Radwanowice, Pisary i... właśnie gdzie? Jest jakaś nawrotka w okolicach remontowanego mostu? W innym razie przez przejazd kolejowy w Pisarach i Nawojową Górę, ale wtedy kilka przystanków w Pisarach zostaje bez obsługi.
-
- Miłośnik
- Posty: 82
- Rejestracja: 06 lut 2022, 18:35
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Wysłałem niedawno zapytanie odnośnie terminu zmiany siatki połączeń na terenie gminy Zabierzów, planowane zmiany miały częściowo wejść z początkiem wakacji, w odpowiedzi otrzymałem informację że zmiany zostaną wprowadzone w ostatnim kwartale roku.
Pewnie październik kiedy będzie więcej wolnych autobusów MPK przy nowej umowie mobilisu.
Pewnie październik kiedy będzie więcej wolnych autobusów MPK przy nowej umowie mobilisu.
-
- Pasażer
- Posty: 44
- Rejestracja: 26 lut 2024, 20:54
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Widać produktywne działanie. Pierwotnie 268, 288 miało zostać ogarnięte w styczniu, a 278 od kwietnia, jak tylko ogarnięty zostałby gz3. Czy to naprawdę takie trudne skrócić linię i przeliczyć na nowo rozkład? Bo rozumiem, że docelowo Dubie/Siedlec/Pisary mają być odcięte od 278, tak?
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Ma jechać przez Brzezinkę, Rudawę, Pisary do Radwanowic Pętli. Zatem bez obsługi zostanie jedynie przystanek Rudawa 21 lipca.AnimowanyAnonim pisze: 01 lip 2024, 23:01 rozumiem, że docelowo Dubie/Siedlec/Pisary mają być odcięte od 278, tak?
-
- Pasażer
- Posty: 44
- Rejestracja: 26 lut 2024, 20:54
Re: Zabierzów, Krzeszowice
A przepraszam na *uj im to? Dojazd do miasta z Pisar tą śmieszną linią zajmuje 50 minut. Czy ktokolwiek tym pojedzie? Przecież po to powstał gminobus GZ3, bo i tak nikt normalny nie jedzie 278 tak daleko tak pokręconą trasą linii. Czy potrzebują tak bardzo dojazd do Brzezia i na Pasternik? Mają stację w Rudawie, po to jest busik żeby ich dowoził tam, a 278 niech wozi bliżej. Takie hiperlinie o opóźnieniach >10min w szczycie i f~90 nie mają sensu.mkm3 pisze: 01 lip 2024, 23:13 Ma jechać przez Brzezinkę, Rudawę, Pisary do Radwanowic Pętli. Zatem bez obsługi zostanie jedynie przystanek Rudawa 21 lipca.
PS: Jeśli mają być zmiany w ostatnim kwartale, to idealnie złoży się to pewnie z remontem skrzyżowania w Modlniczce w zw. z obwodnicą i trasami objazdowymi, czyli idealną wymówką żeby nie robić wzmocnień. Coś pominąłem?
-
- Miłośnik
- Posty: 82
- Rejestracja: 06 lut 2022, 18:35
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Przesyłam post radnej gminy o tym jak ZTP podchodzi do współpracy z gminą Zabierzów, gmina ma środki i ustalenia z ZTP a tymczasem cały czas ZTP zmienia termin tłumacząc to albo brakiem taboru a teraz znowu brakami kierowców i tak cały czas od początku roku, wszystko było gotowe nawet rozkłady jazdy a znów w ostatniej chwili ZTP się wycofał.
"12 kwietnia na oficjalnej stronie internetowej Gminy Zabierzów pojawiła się informacja, że od wakacji tego roku ruszą na terenie Gminy Zabierzów nowe linie autobusowe, a na linii 268 zwiększy się częstotliwość kursowania.
Rzecz wygląda następująco:
W kwietniu i maju 2023 roku ZTP i Gmina Zabierzów na spotkaniu ustaliły, że potrzebne jest utworzenie nowych linii autobusowych 288 288 relacji Zabierzów - Brzezie - Ujazd - Brzezie - Rząska - Bronowice Małe i 298 relacji Nielepice - Brzoskwinia - Szczyglice - Bronowice Małe, a na linii 268 zwiększenie częstotliwości kursowania.
Za to płaci Gmina Zabierzów (za całą komunikację MPK) na terenie gminy i kosztuje to podatników drobne 10 milionów.
ZTP zobowiązał się wtedy, że autobusy ruszą w czwartym kwartale 2023 roku. Nie ruszyły.
Potem miały ruszyć w drugim kwartale 2024 roku. Nie ruszyły.
Potem był okres wyborczy i wszyscy obiecywali wszystkim wszystko; MPK obiecało, że autobusy ruszą od 1 lipca. Ba, przysłali nawet rozkłady jazdy! Do tych rozkładów Gmina dopasowała siatkę połączeń i rozkłady jazdy darmowej komunikacji gminnej. Nie ruszyły.
A potem nastała cisza.
28 czerwca kierownik Wydziału Infrastruktury Komunalnej zadzwonił do nich z pytaniem, kiedy powieszą na przystankach rozkłady jazdy, bo za trzy dni ruszają przecież nowe linie, a linia 268 ma zostać dogęszczona. Otrzymał odpowiedź, że owszem ruszą, ale w czwartym kwartale bieżącego roku. Z tym, że on już przestał te zapewnienia traktować poważnie.
Problemem MPK nie jest brak taboru - tego mają sporo, ale rozpaczliwy wręcz brak kierowców.
A nasze drobne 10 milionów przy budżecie MPK, który wynosi 600 milionów nie robi z nas partnera.
Tak to niestety wygląda."
Źródło:
https://www.facebook.com/share/p/kEZQKrcY47qog4d1/
"12 kwietnia na oficjalnej stronie internetowej Gminy Zabierzów pojawiła się informacja, że od wakacji tego roku ruszą na terenie Gminy Zabierzów nowe linie autobusowe, a na linii 268 zwiększy się częstotliwość kursowania.
Rzecz wygląda następująco:
W kwietniu i maju 2023 roku ZTP i Gmina Zabierzów na spotkaniu ustaliły, że potrzebne jest utworzenie nowych linii autobusowych 288 288 relacji Zabierzów - Brzezie - Ujazd - Brzezie - Rząska - Bronowice Małe i 298 relacji Nielepice - Brzoskwinia - Szczyglice - Bronowice Małe, a na linii 268 zwiększenie częstotliwości kursowania.
Za to płaci Gmina Zabierzów (za całą komunikację MPK) na terenie gminy i kosztuje to podatników drobne 10 milionów.
ZTP zobowiązał się wtedy, że autobusy ruszą w czwartym kwartale 2023 roku. Nie ruszyły.
Potem miały ruszyć w drugim kwartale 2024 roku. Nie ruszyły.
Potem był okres wyborczy i wszyscy obiecywali wszystkim wszystko; MPK obiecało, że autobusy ruszą od 1 lipca. Ba, przysłali nawet rozkłady jazdy! Do tych rozkładów Gmina dopasowała siatkę połączeń i rozkłady jazdy darmowej komunikacji gminnej. Nie ruszyły.
A potem nastała cisza.
28 czerwca kierownik Wydziału Infrastruktury Komunalnej zadzwonił do nich z pytaniem, kiedy powieszą na przystankach rozkłady jazdy, bo za trzy dni ruszają przecież nowe linie, a linia 268 ma zostać dogęszczona. Otrzymał odpowiedź, że owszem ruszą, ale w czwartym kwartale bieżącego roku. Z tym, że on już przestał te zapewnienia traktować poważnie.
Problemem MPK nie jest brak taboru - tego mają sporo, ale rozpaczliwy wręcz brak kierowców.
A nasze drobne 10 milionów przy budżecie MPK, który wynosi 600 milionów nie robi z nas partnera.
Tak to niestety wygląda."
Źródło:
https://www.facebook.com/share/p/kEZQKrcY47qog4d1/
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Z Pisar część jeździ do Rudawy na PKP, lecz jest sporo osób co jeżdżą 278 do Krakowa, szczególnie z Nawojowej Góry, czy też innych miejscowości z terenu gminy.AnimowanyAnonim pisze: 02 lip 2024, 17:40 A przepraszam na *uj im to? Dojazd do miasta z Pisar tą śmieszną linią zajmuje 50 minut. Czy ktokolwiek tym pojedzie? Przecież po to powstał gminobus GZ3, bo i tak nikt normalny nie jedzie 278 tak daleko tak pokręconą trasą linii. Czy potrzebują tak bardzo dojazd do Brzezia i na Pasternik? Mają stację w Rudawie, po to jest busik żeby ich dowoził tam, a 278 niech wozi bliżej. Takie hiperlinie o opóźnieniach >10min w szczycie i f~90 nie mają sensu.
PS: Jeśli mają być zmiany w ostatnim kwartale, to idealnie złoży się to pewnie z remontem skrzyżowania w Modlniczce w zw. z obwodnicą i trasami objazdowymi, czyli idealną wymówką żeby nie robić wzmocnień. Coś pominąłem?
Opóźnienia generuje część miejska wraz z węzłem Radzikowskiego.
Sam wracam 2 razy w tygodniu kursem 16:09 z KRK, to od ROKu zbiera opóźnienia, a pod Leory dostaje kolejne 5-10 minut, co w znacznej części odrobi. W Krzeszowicach ma przeważnie ok. 6 minut opóźnienia.
Terminy zmian w organizacji ruchu nie są dokładnie znane, jednak wykonawca będzie robił aby jak najkrócej były zmiany na skrzyżowaniu pod Krukiem.
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Ostatnio jechałem rano 278. Większość osób z Krzeszowic i Nawojowej wysiadła przy Młynie i ewidentnie czekała na 238.
Re: Zabierzów, Krzeszowice
W sytuacji, w której kursują linie GZ31 i GZ32 do Krzeszowic, nie rozumiem dlaczego gmina Zabierzów jak najszybciej nie załatwia skrócenia 278 do Radwanowic. To skrócenie pozwoli dorzucić trochę kursów na 278.
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Za dużo tych kursów nie przybędzie. Skrócenie o odcinek Rudawa PKP - Krzeszowice to raptem ok 21min na kółku. Tyle, że skoro ma być remont przy Rudawa Szkoła to nie ma jak wyznaczyć nowej trasy po skróceniu.edek3253 pisze: 03 lip 2024, 14:27 W sytuacji, w której kursują linie GZ31 i GZ32 do Krzeszowic, nie rozumiem dlaczego gmina Zabierzów jak najszybciej nie załatwia skrócenia 278 do Radwanowic. To skrócenie pozwoli dorzucić trochę kursów na 278.
-
- Pasażer
- Posty: 44
- Rejestracja: 26 lut 2024, 20:54
Re: Zabierzów, Krzeszowice
To może tymczasowo skracamy do Radwanowic wyłączając Pisary, a po remoncie wrócić do Pisar?Adrian14 pisze: 03 lip 2024, 15:41 Za dużo tych kursów nie przybędzie. Skrócenie o odcinek Rudawa PKP - Krzeszowice to raptem ok 21min na kółku. Tyle, że skoro ma być remont przy Rudawa Szkoła to nie ma jak wyznaczyć nowej trasy po skróceniu.
Wtedy gmina nie płaci za zbędne kilometry, a dostajemy ten 1 dodatkowy kurs dziennie.
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Linie GZ jak dla mnie to totalna klapa, frekwencja średnia, brak działającego wyświetlacza, a tablice z daleka nie są aż tak bardzo widoczne... W środku busika brak przystosowania na miejsce dla niepełnosprawnych czy wózek dziecięcy... Nie wspomnę o kierowcach którzy swoim stylem jazdy też nie zachęcają do jazdy, droga na terenie GZ jest słabej jakości, wiele dziur nierówności a kierowcy którzy nie jeżdżą od wczoraj zamiast ominąć to wszystkie zgarniają zawieszenie busika, chyba w GZ 31 już się mocno odzywa...
-
- Pasażer
- Posty: 44
- Rejestracja: 26 lut 2024, 20:54
Re: Zabierzów, Krzeszowice
20min na każde z 12 kółek, co daje 240 minut zysku. Jedno kółko (skrócone) będzie trwać ok. 58*2 = 120 min +przerwa, czyli możemy z tego stworzyć 2 kółka na pewno.Adrian14 pisze: 03 lip 2024, 15:41 Za dużo tych kursów nie przybędzie. Skrócenie o odcinek Rudawa PKP - Krzeszowice to raptem ok 21min na kółku. Tyle, że skoro ma być remont przy Rudawa Szkoła to nie ma jak wyznaczyć nowej trasy po skróceniu.
(Jakby co wyliczenia na szybko robione nie sprawdzałem jak teraz jest z przerwami itp)
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Dokładnie tak wychodzi.AnimowanyAnonim pisze: 09 lip 2024, 11:56 20min na każde z 12 kółek, co daje 240 minut zysku. Jedno kółko (skrócone) będzie trwać ok. 58*2 = 120 min +przerwa, czyli możemy z tego stworzyć 2 kółka na pewno.
(Jakby co wyliczenia na szybko robione nie sprawdzałem jak teraz jest z przerwami itp)
Każda brygada zyska po 1 kółku.
Co w porównaniu do oczekiwań jest niczym.
Kolejna kwestia to jak wyżej wspomniał @Michajlo GZty w obecnej formie to niewypał, sam wolę korzystać z MPK w weekendy, gdy wybieram się na rower.
Częste zajeżdżanie miejsca pod Młynem w Zabierzowie i tu wielkie brawa dla kierowców z MPK jeżdżących na 218, którzy biorą i objeżdżają pętlę, aby tylko przepuścić 278 (16:09 z BM).
-
- Pasażer
- Posty: 44
- Rejestracja: 26 lut 2024, 20:54
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Dlatego tak, jak mówiłem - można usunąć 278 z Pisar, zyskujemy kolejne kółka, a dla nich są GZ3 i za niedługo stacja kolejowa (aka aglotramwaj jak to ktoś przy tej ilości przystanków nazwał)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 2 gości