Infrastruktura - różne

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 406
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Infrastruktura - różne

Post autor: sorig » 14 mar 2024, 11:18

Takie szykany realnie poprawiają bezpieczeństwo. Widać to na Armii Krajowej na przejściu pod wiaduktem w Bronowicach.

Castrosua
Miłośnik
Posty: 61
Rejestracja: 08 lut 2024, 20:17

Re: Infrastruktura - różne

Post autor: Castrosua » 14 mar 2024, 12:47

Nie rozumiem pretensji o gnębienie kierowców.

Biorąc po uwagę ile razy dziennie widzę wyprzedzanie przed przejściem, omijanie np. autobusu przez podwójną linię ciągłą, jazdę na żółtym lub wprost na czerwonym jeszcze jednego dwóch samochodów. Po prostu wielu kierowców jedzie byle do przodu, by jak najszybciej i jak najmniej hamować, ,,bo po to kupiłem auto by dojeżdżać szybciej".

Niestety Kucyk i Kierman, podziękujcie szaleńcom, zapiera....czom i innym, którzy jeżdżą bez poszanowania dla przepisów oraz innych uczestników ruchu lub po prostu niedbale.

Dzięki nim ,,gnębi się" pozostałych i stosuje się zwężenia, szykany, fotoradary, kamery monitorujące przejazd na czerwonym, słupki blokujące itp.

Kierman
Specjalista
Posty: 407
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Infrastruktura - różne

Post autor: Kierman » 14 mar 2024, 19:43

Od karania piratów i bandytów drogowych jest policja, a nie urzędnicy, którzy uprzykrzają normalnym uczestnikom ruchu tylko życie ciągłymi zwężkami, podczas gdy Ci pierwsi dalej mają przepisy w 4 literach i nikt im nic nie robi

tomta1
Ekspert
Posty: 668
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Infrastruktura - różne

Post autor: tomta1 » 16 mar 2024, 10:42

Hm, to ciekawe, dlaczego tak bardzo zmniejszyła się liczba wypadków na al. Andersa, gdzie urzędniki gnębio kierowców w taki sposób, że zamiast 2x3,50 m zrobiło się 2x3,00 m, a średnia prędkość zmalała do ok. 50 km/h, zaś fotoradar stojący przy tej ulicy praktycznie stał się zbędny?

Propozycja zwężenia jezdni z 7 m do 6 m celem poszerzenia obszaru oczekiwania przed przejściem dla pieszych przy przystankach jest jak najbardziej słusznym postulatem. Kolejnym takim miejscem winny być dojścia do przystanków tramwajowych „Czyżyny”.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 578
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Infrastruktura - różne

Post autor: kbieniu7 » 24 kwie 2024, 10:50

W sumie nie wiem, gdzie wrzucić, to dam tu. Na audyt wrócił lekko poprawiony projekt ulicy łączącej ul. Śliwiaka z ul. Nad Drwiną:
https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... nad-drwina

Tutaj aktualna plansza z planem sytuacyjnym:
https://ztp.krakow.pl/wp-content/upload ... OGI-13.pdf

Moim zdaniem powinno się tam zaprojektować buspas od skrzyżowania z ul. Nad Drwiną w stronę ul. Śliwiaka. Będzie to najprostsza trasa z os. Złocień, a w okolicy ruch bywa duży i tworzą się korki. Taki pas na dojeździe do ul. Śliwiaka pozwoli przyspieszyć przejazd autobusów w kierunku Małego Płaszowa, pozwalając im ominąć kolejkę do świateł. Pusty teren wokół oraz przejść dla pieszych na projektowanym odcinku sprawia, że nie będzie to technicznie problem. Jeszcze minie sporo czasu, zanim pojawi się tam tramwaj.

kucyk
Ekspert
Posty: 1968
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Infrastruktura - różne

Post autor: kucyk » 24 kwie 2024, 12:45

kbieniu7 pisze: 24 kwie 2024, 10:50 W sumie nie wiem, gdzie wrzucić, to dam tu. Na audyt wrócił lekko poprawiony projekt ulicy łączącej ul. Śliwiaka z ul. Nad Drwiną:
https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... nad-drwina

Tutaj aktualna plansza z planem sytuacyjnym:
https://ztp.krakow.pl/wp-content/upload ... OGI-13.pdf

Moim zdaniem powinno się tam zaprojektować buspas od skrzyżowania z ul. Nad Drwiną w stronę ul. Śliwiaka. Będzie to najprostsza trasa z os. Złocień, a w okolicy ruch bywa duży i tworzą się korki. Taki pas na dojeździe do ul. Śliwiaka pozwoli przyspieszyć przejazd autobusów w kierunku Małego Płaszowa, pozwalając im ominąć kolejkę do świateł. Pusty teren wokół oraz przejść dla pieszych na projektowanym odcinku sprawia, że nie będzie to technicznie problem. Jeszcze minie sporo czasu, zanim pojawi się tam tramwaj.
Po części się z Tobą zgadzam. Ruch tam (w okolicy) jest generalnie bardzo duży - szczególnie w godzinach szczytu. Ja poszedłbym jeszcze bardziej do przodu. Ten łącznik powinien mieć po 2 pasy w obie strony. Nie wyobrażam sobie czegoś takiego co projektują w chwili obecnej. Rejony Złocienia cały czas się rozbudowują, powstają nowe firmy z halami a przede wszystkim przybywa bloków z mieszkańcami a co za tym idzie samochodów. Miasto cały czas myśli o Dzielnicy wieżowców w tym rejonie i nie wyobrażam sobie takiego "babola" jaki przedstawiają. :evil:
To jest tylko przeniesienie korków (czy oby na pewno?) z Półłanki na nową Domagały. Myślę, że obie ulice będą zatkane a co za tym idzie stanie również Śliwiaka, Wrobela i inne ulice w okolicy. Nie muszę nikomu uświadamiać po co powstała w tym rejonie ulica Śliwiaka? To wylotówka z miasta do Wschodniej Obwodnicy. Tam już teraz tworzą się cały czas korki a będą jeszcze większe. :twisted: :? :roll:

Niestety. :(

fysztof
Ekspert
Posty: 753
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Infrastruktura - różne

Post autor: fysztof » 07 cze 2024, 20:27

Aleje Trzech Wieszczów. Najważniejszy ciąg autobusowy tego miasta. Niemniej autobusy są notorycznie blokowane pod Muzeum Narodowym, że nie wspomnę już o tragicznej organizacji skrzyżowania z Prądnicką czy urągającemu przyzwoitości wyglądowi przystanku Nowy Kleparz... Tymczasem priorytetem dla krakowskich urzędników na tym ciągu jest...
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/uspra ... 56728.html
... dobudowanie pasa do lewoskrętu w Mazowiecką.
Jak tłumaczą: "Samochody skręcające w lewo blokują pas do jazdy na wprost (...), regularnie kierowcy ustawiają się też w taki sposób, że utrudniają przejazd w pozostałych kierunkach."
Nawet redaktor zauważył, że "Miejsc sprawiających problemy na Alejach Trzech Wieszczów jest całkiem sporo, w tym takich utrudniających przejazd autobusów, ale od dawna nie było mowy o żadnej większej ingerencji w układ drogowy."
Mam nadzieję, że szybciej od wiatru ten projekt trafi tam, gdzie jego miejsce czyli do śmieci. A do nowego prezydenta apelujemy o jak najszybsze przewietrzenie ZDMK i ZTP, bo to już kuriozum czym obecnie się zajmują...
Już nawet nie ma sensu wchodzić w merytoryczną bezmyślność tej idei, skoro kilkaset metrów dalej jest kolejny lewoskręt, który dzięki tej inwestycji jeszcze skuteczniej udu*iłby autobusy jadące w stronę Prądnickiej...

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 578
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Infrastruktura - różne

Post autor: kbieniu7 » 10 lip 2024, 0:00

Niedawno została wyłożona koncepcja MPZP obejmująca obszar Telefoniki. Generalnie jest szansa na powstanie tam "mini Nowego Miasta", czyli jakiejś dzielnicy o mieszanej funkcji, z jakąś tam siatką ulic i ludzką urbanistyką. No i miejsce dobrze skomunikowane.

https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=197914

Plan jest taki se, ale rozgorzała dyskusja tam. To dobrze. Na pewno będzie trzeba poprawić tam przystanek Kabel i rozbudować go do jakiegoś godnego, długiego, szerokiego i zadaszonego przystanku. Widzę jednak i inną szansę. Jest tam możliwość na puszczanie autobusów wewnątrz tego obszaru, być może nawet na przekierowanie tam KMK z ul. Wielickiej. Mogłyby może nawet jechać za dworcem w Płaszowie dalej wzdłuż torów, tą względnie nową ul. Prokocimską, i do Podgórza SKA.
Obrazek

I najlepsze, że pod estakadą tramwajową można zrobić przystanek i całkiem spoko przesiadkę na tramwaje i pociągi. Zarówno dla przyszłych Telefoniczan, jak i innych pasażerów nadjeżdżających z Malborskiej - dostaliby bezpośredni dojazd na dworzec i przesiadkę na pociągi.
Obrazek

fysztof
Ekspert
Posty: 753
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Infrastruktura - różne

Post autor: fysztof » 10 lip 2024, 11:58

Jeśli jest taka okazja, to jeszcze zdecydowanie powinno znaleźć się tam przejście dla pieszych i przejazd rowerowy w poprzek Wielickiej, właśnie na wysokości wjazdu/zjazdu z estakady. Odcinek od Dworcowej do Kabla ma ~750 metrów, to zdecydowanie za dużo. Wielicka działa teraz jak bariera przeciwpiesza i przeciwrowerowa, odcina całkowicie dwie strony ulicy od siebie. Bardzo utrudnia i wydłuża z jednej strony dostęp do przystanków tramwajowych na estakadzie, przedszkola, przychodni - z drugiej do boisk czy kościoła.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 578
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Infrastruktura - różne

Post autor: kbieniu7 » 11 lip 2024, 11:00

fysztof pisze: 10 lip 2024, 11:58 Jeśli jest taka okazja, to jeszcze zdecydowanie powinno znaleźć się tam przejście dla pieszych i przejazd rowerowy w poprzek Wielickiej, właśnie na wysokości wjazdu/zjazdu z estakady. Odcinek od Dworcowej do Kabla ma ~750 metrów, to zdecydowanie za dużo. Wielicka działa teraz jak bariera przeciwpiesza i przeciwrowerowa, odcina całkowicie dwie strony ulicy od siebie. Bardzo utrudnia i wydłuża z jednej strony dostęp do przystanków tramwajowych na estakadzie, przedszkola, przychodni - z drugiej do boisk czy kościoła.
Zgadzam się. Rada Dzielnicy XIII Podgórze nawet o to wnioskować próbowała do WMIR, ale Ci się bronili, że to trzeba całe torowisko ruszać, ogromna przebudowa, itp. Otóż ja uważam, że nie trzeba torów ruszać - ok, może odgiąć jezdnię by zapewnić bezpieczny odstęp między jezdnią a torowiskiem, ale samych torów da się nie ruszać.


Ale no trzeba by to jakoś zaplanować spójnie z możliwą siatką ulic z Telefoniki, jak takie koncepcje wyszły.
Obrazek
Pełny rozmiar: LINK

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości