[UNIEWAŻNIONY] 90 tramwajów (30+30+30)
Re: [OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU] 90 tramwajów (30+30+30)
Słuchaj ja też wystartuję w przetargu, zaoferuję tramwaje spełniające wszystkie specyfikacje techniczne, ale zrobię je z papieru i będą 10x tańsze. Też powinienem wygrać przetarg?
Już na autobusach pojazdy fatalnej jakości przerabiamy z MIDIkami od autosana. Nie bawmy się w tramwaje podobnej jakości, tylko dlatego że są ileś tam tańsze i kupmy coś normalnego i porządnie skręconego, albo uwalmy przetarg.
Już na autobusach pojazdy fatalnej jakości przerabiamy z MIDIkami od autosana. Nie bawmy się w tramwaje podobnej jakości, tylko dlatego że są ileś tam tańsze i kupmy coś normalnego i porządnie skręconego, albo uwalmy przetarg.
Re: [OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU] 90 tramwajów (30+30+30)
Defraudacja pieniędzy publicznychKierman pisze: 27 cze 2024, 17:33 Słuchaj ja też wystartuję w przetargu, zaoferuję tramwaje spełniające wszystkie specyfikacje techniczne, ale zrobię je z papieru i będą 10x tańsze. Też powinienem wygrać przetarg?
Już na autobusach pojazdy fatalnej jakości przerabiamy z MIDIkami od autosana. Nie bawmy się w tramwaje podobnej jakości, tylko dlatego że są ileś tam tańsze i kupmy coś normalnego i porządnie skręconego, albo uwalmy przetarg.

PZP Ciebie nie puści aby zabrać Staldera.
Więcej punktów dostanie oferta z niższą ceną.
A co do twojego podejścia "[...] zrobię je z papieru i będą 10x tańsze. Też powinienem wygrać przetarg? [...]" nie wygrasz, bo nie spełnisz wymagań technicznych za które w takim przypadku dostaniesz 0 pkt.
Re: [OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU] 90 tramwajów (30+30+30)
Oczywiście, że powinieneś - papierowy tramwaj będzie miał obowiązek przetrwać czas gwarancji, a następnie silniki, wózki i inne elementy, które muszą być wykonane z czegoś co umożliwia jazdę, można zdemontować i użyć do budowy niemal nowego tramwaju w TR. Za 2 miliony złotych jak najbardziej należałoby kupić tramwaje papierowe.Kierman pisze: 27 cze 2024, 17:33 Słuchaj ja też wystartuję w przetargu, zaoferuję tramwaje spełniające wszystkie specyfikacje techniczne, ale zrobię je z papieru i będą 10x tańsze. Też powinienem wygrać przetarg?
Skoro te Autosany MIDI są takie tragiczne, dlaczego MPK nawet w tym roku zamówiło 8 egzemplarzy, a najstarsze ciągle jeżdżące pochodzą z 2009 roku, czyli mają 15 lat? Wiem, że nie są to z punktu widzenia pasażera najlepsze autobusy, jednak ich trwałość jest chyba porównywalna z innymi autobusami (część SU18III z tego rocznika zostało skasowanych już w 2021 roku). Wiem, że czas tych najstarszych egzemplarzy dobiega końca, jednak czy gdyby wtedy zamówiono autobusy o 63% droższe, doczekałyby one przynajmniej 2033 roku? Czy jeżeli do przetargów na takie autobusy na przestrzeni lat zgłaszał się przeważnie Autosan, MPK powinno było te przetargi uwalać, a dzisiaj tam gdzie mieszczą się maksymalnie 9m autobusy nie jeździłoby nic, byłoby lepiej? Mieszkańcy Azorów wytrzymają w GT8N i N8S. Pasażerowie linii "44" będą jeździć najstarszymi tramwajami w tej części Europy. Ale nowe przetargi nie przyniosą innego rezultatu, a tramwaje wiedeńskie, GT8N oraz N8S wcześniej lub później przestaną być sprawne i nie będzie się ich dało naprawić. Pozostanie jedynie likwidacja linii lub cięcie częstotliwości, bo przecież żaden tramwaj jest lepszy od tureckiego...Kierman pisze: 27 cze 2024, 17:33 Już na autobusach pojazdy fatalnej jakości przerabiamy z MIDIkami od autosana. Nie bawmy się w tramwaje podobnej jakości, tylko dlatego że są ileś tam tańsze i kupmy coś normalnego i porządnie skręconego, albo uwalmy przetarg.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: [OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU] 90 tramwajów (30+30+30)
MPK zamówiło autosany, bo nikt się nie zgłosił inny to raz. Dziwię się, ale taką mają najwyżej politykę, że lepiej wziąć znany złom niż nieznany autobus. Dwa z tego co piszesz widać, że bardzo dawno tym złomem nie jechałeś, a już tym bardziej tego nie prowadziłeś. Najstarsze DA przechodzą przegląd tylko dlatego, że robi je sobie MPK w swojej stacji na Sławka, a z nowych autosanów notorycznie połowa stoi na zajezdni niesprawna. Już nie będę wspominać, że nie ma dnia by coś nie zjechało codziennie awaryjnie. Patola, a nie autobusy
Re: [OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU] 90 tramwajów (30+30+30)
Ile czasu ma MPK na ocenę ofert i podjęcie decyzji?
Re: [OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU] 90 tramwajów (30+30+30)
Pierwotny termin składania ofert był 2 lutego 2024, zaś termin związania ofertą (do kiedy jest ona ważna) to 31 maja 2024 = czyli 4 miesiące. Ponadto, Zamawiający (MPK) ma prawo jednorazowo poprosić Wykonawcę o przedłużenie terminu związania o max 60 dni.
Jeśli czas związania ofertą - czyli 4 miesiące - nie uległ zmianie, to od otwarcia ofert (24 czerwca) wychodzi nam koniec października.
W przypadku przedłużenia terminu związania o dodatkowe 60 dni (za zgodą Producenta) wyjdzie koniec grudnia.
-
- Pasażer
- Posty: 41
- Rejestracja: 18 maja 2024, 15:03
Re: [OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU] 90 tramwajów (30+30+30)
https://www.mpk.krakow.pl/pl/aktualnosc ... siacu.html Nikt się tego nie spodziewał 

- michal49944
- Ekspert
- Posty: 668
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: [OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU] 90 tramwajów (30+30+30)
Czyli tureckich tramwajów MPK nie kupi i dobrzegoracygreg pisze: 17 lip 2024, 14:27 https://www.mpk.krakow.pl/pl/aktualnosc ... siacu.html Nikt się tego nie spodziewał![]()

Re: [OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU] 90 tramwajów (30+30+30)
Czy dobrze? Polemizowałabym. Raz to nie mamy pewności, że przy kolejnym przetargu wyjdzie taniej. Dwa może się okazać, że będzie drożej niż poprzednio. Trzy to wygląda to na kolejną ustawkę z dotychczasowym dostarczycielem tramwajów. A po czwarte czas leci (biegnie) i ogłaszanie kolejnego powtórzonego przetargu obsuwa w czasie termin dostarczenia nowych pojazdów a my mieszkańcy będziemy musieli nadal podróżować starymi, wysokopodlogowymi pojazdami które już dawno powinny wylądować na złomie.

Czy uważasz naprawdę, że to jest dobra decyzja? Ja wątpię. Mam wrażenie, że dla niektórych dobra decyzja to tylko odrzucenie tureckiego producenta. Ja osobiście mam 2 TOYOTY (kilkuletnią oraz starszą 20 letnią) wyprodukowane właśnie w Turcji i są super - nic im nie dolega i mechanicy je chwalą za jakość. Z tramwajami może być podobnie.

- michal49944
- Ekspert
- Posty: 668
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: [OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU] 90 tramwajów (30+30+30)
Ale co innego pojazd wyprodukowany w Turcji, a stworzony przez Turków. Tak samo jest z autobusami Mobilisa. Nowe MANy są produkowane w Turcji, ale to produkt MANowski. Z kolej dużo gorszej jakości Mercedesy Conecto były stworzone przez Turków i tam tylko produkowane, jedynie pod marką Mercedesa.kucyk pisze: 17 lip 2024, 15:54 Czy dobrze? Polemizowałabym. Raz to nie mamy pewności, że przy kolejnym przetargu wyjdzie taniej. Dwa może się okazać, że będzie drożej niż poprzednio. Trzy to wygląda to na kolejną ustawkę z dotychczasowym dostarczycielem tramwajów. A po czwarte czas leci (biegnie) i ogłaszanie kolejnego powtórzonego przetargu obsuwa w czasie termin dostarczenia nowych pojazdów a my mieszkańcy będziemy musieli nadal podróżować starymi, wysokopodlogowymi pojazdami które już dawno powinny wylądować na złomie.![]()
Czy uważasz naprawdę, że to jest dobra decyzja? Ja wątpię. Mam wrażenie, że dla niektórych dobra decyzja to tylko odrzucenie tureckiego producenta. Ja osobiście mam 2 TOYOTY (kilkuletnią oraz starszą 20 letnią) wyprodukowane właśnie w Turcji i są super - nic im nie dolega i mechanicy je chwalą za jakość. Z tramwajami może być podobnie.![]()
Poza tym wg mnie lepiej zapłacić półtorej razy i mieć tramwaj naprawdę dobrej jakość na wiele lat. Tramwaj, które się prawie wcale nie psuje kosztuje dużo mniej w utrzymwaniu i to się zwraca. I nie bronię tu Stadlera, bo też jestem zdania, że za odgrzewany kotlet jaki zaoferowali to zdecydowanie za wysoka cena.
Re: [OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU] 90 tramwajów (30+30+30)
Nie wiemy nic o jakości tej "tureckiej zemsty za odsiecz wiedeńską", posługujemy się stereotypami. A skąd pewność. Że inny produkt będzie trzymał jakosc.
Re: [OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU] 90 tramwajów (30+30+30)
Stadler już pokazał swoją "jakość"... Tłukące się wózki, dziwnie skrzypiące, szarpiące przy ruszaniu i hamowaniu. Nie wspomnę już ile czasu zajęło, żeby drzwi nie otwierały się przez wieczność, a tylko długo. I to bez różnicy czy mowa o I czy II serii... W obecnych czasach nigdy nie wiadomo na co się trafi...
Co do Conecto- moim zdaniem bardzo porządne wozy, nie powinno się ich oceniać przez pryzmat Mobilisa. Wszystko zależy od jakości serwisu. Zobaczymy jak MANy będą wyglądać za 3-4 lata.
Co do Conecto- moim zdaniem bardzo porządne wozy, nie powinno się ich oceniać przez pryzmat Mobilisa. Wszystko zależy od jakości serwisu. Zobaczymy jak MANy będą wyglądać za 3-4 lata.
Re: [OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU] 90 tramwajów (30+30+30)
Trochę offtop, ale Conecta Mobilisa jednak po tych 10`u latach trzymają się lepiej niż AMZety. Wracając jeszcze do Toyoty wyprodukowanej w Turcji. Miałem Corollę wyprodukowaną w Turcji i po pięciu latach zaczęła tak tragicznie gnić, że musiałem czym prędzej sprzedać zanim jeszcze miała jakakolwiek wartość. Więc z tą produkcją na bliskim wschodzie to jest tak na dwoje babka wróżyła.michal49944 pisze: 17 lip 2024, 16:47 Ale co innego pojazd wyprodukowany w Turcji, a stworzony przez Turków. Tak samo jest z autobusami Mobilisa. Z kolej dużo gorszej jakości Mercedesy Conecto były stworzone przez Turków i tam tylko produkowane, jedynie pod marką Mercedesa.
Re: [UNIEWAŻNIONY] 90 tramwajów (30+30+30)
Może czas poszukać czegoś używanego wszak nie od dziś wiadomo że taniej nie będzie 

-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: [UNIEWAŻNIONY] 90 tramwajów (30+30+30)
A skąd wiadomo, że taniej nie będzie? Jeśli nie będą robić udziwnionego przetargu, to ceny mogą być inne.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość