KONSTAL 105N/Na
Re: KONSTAL 105N/Na
Zaczyna się nowa świecka tradycja.
#RZ231 od 8 dni gnije w stajni, #RZ273 od trzech dni, do tego często psuje się #RZ237, a na samą podmianę czeka się po cztery godziny. Wypuszczają wóz który dzisiaj zaliczył zjazd, bo brak czynnych rezerw. Bieda z tymi stozłomkami, które nie są w stanie wytrzymać całej zmiany.
#RZ231 od 8 dni gnije w stajni, #RZ273 od trzech dni, do tego często psuje się #RZ237, a na samą podmianę czeka się po cztery godziny. Wypuszczają wóz który dzisiaj zaliczył zjazd, bo brak czynnych rezerw. Bieda z tymi stozłomkami, które nie są w stanie wytrzymać całej zmiany.
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273.
Re: KONSTAL 105N/Na
A przetarg na nowe tramwaje się ciągnie. Jeszcze co najmniej dwa lata mają utrzymać 105-i. Widać też, że coś robią aby się turlały. Chyba HZ257 ma wózki po regeneracji.
Re: KONSTAL 105N/Na
Tak 256 i 257 mają wózki po remoncie.impuls pisze: 14 maja 2024, 21:35 A przetarg na nowe tramwaje się ciągnie. Jeszcze co najmniej dwa lata mają utrzymać 105-i. Widać też, że coś robią aby się turlały. Chyba HZ257 ma wózki po regeneracji.
Re: KONSTAL 105N/Na
Co się dzieje z #RZ237? Przez cały miesiąc wyjechał tylko 9 razy.
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273.
Re: KONSTAL 105N/Na
RZ237 w poniedziałek był na 52-05 ale już rano padł. Wyjechał za padniętego RZ231 i pojeździł kółko. Padł też RZ213 i jeszcze jeden ufok w ciągu dnia. A były 4 Stadlery i dwie rezerwy czyli 1/3 taboru na 52 za mała. Wracając do 105Na podobno w takie ciepłe dni jak ostatnio to jest koszmar dla prowadzącego 105Na. Obecnie jest o dwanaście mniej brygad niż przed remontem Mogilskiego i mogliby ulżyć motorniczym i wysłać coś innego na "52". A tak to ufoki codziennie padają i cieplutkie rezerwy wsadzają na '52'.
Re: KONSTAL 105N/Na
Ukazał się przetarg na pozbycie się pudeł 105Na i nie tylko.
https://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-og ... rstwo.html
Obecnie wszystkie cztery sztuki 105Na z powyższego przetargu są na betonie strasznie rozbebeszone.
W sierpniu zaczną badać stan pozostałych 105Na, które są na stanie MPK. Obecnie stoją wygaszone obok siebie na torach postojowych. Być może, pojedyncze sztuki trafią na kanibalizm. Tym bardziej, że MPK wkrótce wprowadzi kolejne GT8N. A miejsca w Podgórzu jest bardzo mało.
https://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-og ... rstwo.html
Obecnie wszystkie cztery sztuki 105Na z powyższego przetargu są na betonie strasznie rozbebeszone.
W sierpniu zaczną badać stan pozostałych 105Na, które są na stanie MPK. Obecnie stoją wygaszone obok siebie na torach postojowych. Być może, pojedyncze sztuki trafią na kanibalizm. Tym bardziej, że MPK wkrótce wprowadzi kolejne GT8N. A miejsca w Podgórzu jest bardzo mało.
Re: KONSTAL 105N/Na
W dniu dzisiejszym uruchomiono wszystkie Konstale, niektóre odbyły jazdy po terenie Zajezdni, a nawet ufok 278-279-280 zaliczył pętlę w Łagiewnikach.
Re: KONSTAL 105N/Na
Dziś nad ranem RZ226 najechał na HY714 w Łagiewnikach. Obydwa wagony są stosunkowo mocno uszkodzone, choć nie tragicznie i wygląda na to, że skład RZ226-228-229 czeka niepewna przyszłość. Jestem ciekaw, czy będą go remontować, choć raczej sądzę, że tak. Co prawda szyby są całe, ale wgnieciona jest cała przednia ściana, wygląda na to, że uszkodzony jest także sprzęg, potłuczone lampy. Konstrukcja jest naruszona. Z pewnością oznacza to, nawet jeśli czasowe to uszczuplenie ilości uffoków o 1 sztukę. Albo dojdzie do przepięć w wagonach, albo będziemy mieli jeden trójskład mniej.
Re: KONSTAL 105N/Na
W takiej sytuacji MPK powinno zdecydować się na przepięcie, a nową "lokomotywą" powinien zostać RZ234, który już kiedyś pełnił tę funkcję. Remont uszkodzonego wagonu niestety trochę potrwa, a taboru 40m+ wyraźnie brakuje i po tej kolizji będzie go brakować jeszcze bardziej. Tymczasowo jeden dwuskład mniej w ilostanie nie powinien być wielkim problemem - na "13" mógłby wyjeżdżać przez ten czas o jeden Bombardier NGT6 więcej.LLoan pisze: 03 wrz 2024, 10:12 Dziś nad ranem RZ226 najechał na HY714 w Łagiewnikach. Obydwa wagony są stosunkowo mocno uszkodzone, choć nie tragicznie i wygląda na to, że skład RZ226-228-229 czeka niepewna przyszłość. Jestem ciekaw, czy będą go remontować, choć raczej sądzę, że tak. Co prawda szyby są całe, ale wgnieciona jest cała przednia ściana, wygląda na to, że uszkodzony jest także sprzęg, potłuczone lampy. Konstrukcja jest naruszona. Z pewnością oznacza to, nawet jeśli czasowe to uszczuplenie ilości uffoków o 1 sztukę. Albo dojdzie do przepięć w wagonach, albo będziemy mieli jeden trójskład mniej.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: KONSTAL 105N/Na
Chyba na Czerwonych Makach P+R?LLoan pisze: 03 wrz 2024, 10:12 Dziś nad ranem RZ226 najechał na HY714 w Łagiewnikach. Obydwa wagony są stosunkowo mocno uszkodzone, choć nie tragicznie i wygląda na to, że skład RZ226-228-229 czeka niepewna przyszłość. Jestem ciekaw, czy będą go remontować, choć raczej sądzę, że tak. Co prawda szyby są całe, ale wgnieciona jest cała przednia ściana, wygląda na to, że uszkodzony jest także sprzęg, potłuczone lampy. Konstrukcja jest naruszona. Z pewnością oznacza to, nawet jeśli czasowe to uszczuplenie ilości uffoków o 1 sztukę. Albo dojdzie do przepięć w wagonach, albo będziemy mieli jeden trójskład mniej.
Re: KONSTAL 105N/Na
Oczywiście, co innego się myśli a co innego pisze
Chodziło rzecz jasna o Czerwone Maki
Re: KONSTAL 105N/Na
W ostateczności wagon RZ228 też powinien być w stanie być na czele składu. Czego by nie robić jeden wagon pozostałby solówką, dlatego do istniejącego RZ228+RZ229 można podpiąć zarówno RZ234 (z przodu) lub 105NaD RZ233 (z tyłu). To jedyny skład, który może być dysponowany, gdyż RZ24x nigdy nie kursowały w trójskładach.Bayer2003 pisze: 03 wrz 2024, 10:54 W takiej sytuacji MPK powinno zdecydować się na przepięcie, a nową "lokomotywą" powinien zostać RZ234, który już kiedyś pełnił tę funkcję. Remont uszkodzonego wagonu niestety trochę potrwa, a taboru 40m+ wyraźnie brakuje i po tej kolizji będzie go brakować jeszcze bardziej. Tymczasowo jeden dwuskład mniej w ilostanie nie powinien być wielkim problemem - na "13" mógłby wyjeżdżać przez ten czas o jeden Bombardier NGT6 więcej.
Pytanie tylko, czy MPK się na to zdecyduje. Mam nadzieję, że tak, gdyż ewentualna (choć prawdopodobna) naprawa zajmie trochę czasu.
Re: KONSTAL 105N/Na
RZ226 odstawiony na żeberko przy Rzemieślniczej?
Re: KONSTAL 105N/Na
Dzisiaj w Podgórzu trochę zamieszania, w ciągu dnia na żeberko odstawiono dwie solówki - uszkodzonego RZ226 oraz RZ232. Wagon RZ234 jest na czele nowego uffoka 234+228+229. Możliwe, lecz z dużą dozą niepewności jest także utworzenie składu RZ231+RZ239, pytanie tylko - po co?
Re: KONSTAL 105N/Na
Czyli w obecnej formie nie istnieją już składy RZ226+RZ228+RZ229, RZ231+RZ232+RZ239 oraz RZ234+RZ233? Oby te roszady nie skończyły się tylko zmniejszeniem ilostanu taboru 40m+.LLoan pisze: 06 wrz 2024, 14:07 Dzisiaj w Podgórzu trochę zamieszania, w ciągu dnia na żeberko odstawiono dwie solówki - uszkodzonego RZ226 oraz RZ232. Wagon RZ234 jest na czele nowego uffoka 234+228+229. Możliwe, lecz z dużą dozą niepewności jest także utworzenie składu RZ231+RZ239, pytanie tylko - po co?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość