Zabierzów, Krzeszowice
-
- Ekspert
- Posty: 1223
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Zabierzów, Krzeszowice
A to nie tak, że głównym celem jest to, że na linii jeździ zaprzyjaźniony busiarz? ;>
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Gmina Zabierzów poszła w uruchamianie GZ z powodu tego, że ZTP stanowczo nie chciał przywracać linii 208, a jakiś tam miejscowy nacisk na dojazd do lotniska ciągle istniał. Poza tym otrzymali dofinansowanie z funduszu autobusowego, więc z perspektywy budżetu gminy tańszy busiarz niż MPK z którym poprzez ZTP w przypadku 208 zapewne ciężko było się dogadać.
Gdyby fundusz autobusowy (o ile nadal będzie istnieć) uwzględniał również dopłaty do linii 2xx to niejedna gmina by z tego skorzystała.
Gdyby fundusz autobusowy (o ile nadal będzie istnieć) uwzględniał również dopłaty do linii 2xx to niejedna gmina by z tego skorzystała.
-
- Miłośnik
- Posty: 86
- Rejestracja: 06 lut 2022, 18:35
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Do końca roku Gmina Zabierzów zapewniła dalsze funkcjonowanie busa Kraków-Krzeszowice, linię M-Bus mającą obecnie 11 kursów zastąpi Mal-Bus który według danych z zamówienia będzie mieć 8 kursów, podpisanie umowy nastąpi 7 sierpnia.
Źródło
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/se ... 435a8a43bc
Źródło
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/se ... 435a8a43bc
Re: Zabierzów, Krzeszowice
https://www.radiokrakow.pl/aktualnosci/ ... RWWThLvF9gTeraz ostateczna decyzja należy do Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie.
Jednostka nie zamierza jednak dołączać do tej inicjatywy. Jak wyjaśnia Sebastian Kowal - miasto nie ma wystarczających możliwości, aby przywrócić tę linię.
"Z punktu widzenia Gminy Miejskiej Kraków to identyczne połączenie jak to, które oferuje kolej. Jeśli mielibyśmy mówić o uruchomieniu takiej linii musimy zastanowić się skąd zabrać autobusy i kierowców. Aby stworzyć sensowne połączenie, które będzie kursowało co 30 minut potrzebujemy minimum 3 autobusy i 6 kierowców." - wyjaśnia Kowal
Re: Zabierzów, Krzeszowice
To już nie jest nawet śmieszne, tylko żenujące. Ewidentne działanie na szkodę miasta i pasażerów. Lotnisko i gmina proponują dopłaty - wyrażają chęć udziału w kosztach, miasto odzyskiwałoby pieniądze w biletach. Ale nie zamierzają dołączać do inicjatywy. Brakuje słów, by opisać to w kulturalny sposób.
Z punktu widzenia Gminy Miejskiej Kraków, to szansa na dodatkowe wpływy z biletów, promocja miejskiego transportu publicznego, zapewnienie dojazdu do lotniska tam, gdzie przystanek kolejowy nie jest w zasięgu, przecież nawet na trasie do Bronowic Małych linia miałaby pełne zapełnienie. Ale ileż można powtarzać to w kółko, skoro ZTP wie lepiej. A argument o kierowcach i wozach jest kompletnie nie trafiony, bo na stworki typu "108" nagle się znajdują.
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Od połowy października zwolni się sporo wozów i kierowców MPK po wejściu Mobilisa w ramach kolejnej umowy. Zatem o jakim problemie mówi przedstawiciel ZTP?
-
- Specjalista
- Posty: 291
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Jakie 11 lat kursowania 208 o którym piszą w tym artykule- ona chyba z 50 lat kursowała nieprzerwanie (wcześniej może jako 238 z pl Biskupiego) tylko zmieniała się końcówka w mieście - w 1999 chwilowo skrócona do Nowego Kleparza a bodaj w 2007 skrócona przejściowo do Bronowic MałychLLoan pisze: 31 lip 2024, 19:00 To już nie jest nawet śmieszne, tylko żenujące. Ewidentne działanie na szkodę miasta i pasażerów. Lotnisko i gmina proponują dopłaty - wyrażają chęć udziału w kosztach
-
- Miłośnik
- Posty: 86
- Rejestracja: 06 lut 2022, 18:35
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Dokładnie tak, tym bardziej że na IV kwartał roku zapewne od października planowane są zapowiadane zmiany na liniach aglomeracyjnych na terenie Gminy Zabierzów i wtedy powinno być na tyle autobusów oraz kierowców aby przy okazji pozostałych zmian uruchomić również linię 208 która nawet z końcówką na Bronowicach Małych byłaby korzystnym rozwiązaniem.lolek-12 pisze: 31 lip 2024, 19:48 Od połowy października zwolni się sporo wozów i kierowców MPK po wejściu Mobilisa w ramach kolejnej umowy. Zatem o jakim problemie mówi przedstawiciel ZTP?
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Może skoro ZTP nie chce uruchomić linii, to warto rozważyć uruchomienie jej przez innego organizatora. Chociażby województwo małopolskie mogłoby uruchomić linię MLD współfinansowaną przez gminy i z FRPA, a część kosztów zwróciłaby się pewnie z biletów. A standard przewozów jest na odpowiednim poziomie podobnym miejscami do MPK.
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Właśnie prezesem Kolei Małopolskich został Radosław Włoszek, były prezes lotniska. Za jego czasu rzekomo lotnisko nie chciało już dopłacać do 208. Teraz wierzycie, że jako prezes KMŁ uruchomi linię MLD na lotnisko?



-
- Pasażer
- Posty: 44
- Rejestracja: 26 lut 2024, 20:54
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Hej, czy wiadomo jakich częstotliwości można się spodziewać od października? Przydałby się nam "wielki synchron" całego 2x8 (a przynajmniej części północnej), bo mnóstwo kursów jeździ w "armiach" tj. króciutkich odstępach, np 248 i 268, 248 i 238, 238 i 258.
Tak naprawdę potrzebne byłoby f60 na wszystkim, oprócz 238 - f30, 248 - f45
Tak naprawdę potrzebne byłoby f60 na wszystkim, oprócz 238 - f30, 248 - f45
Re: Zabierzów, Krzeszowice
AnimowanyAnonim pisze: 04 sie 2024, 13:56 Hej, czy wiadomo jakich częstotliwości można się spodziewać od października?
Wystąp z oficjalnym pismem do urzedu gminy w Zabierzowie, w 14 dni powinni odpisać. Chętnie poznamy oficjalne ich stanowisko, co konkretnie chcą wprowadzić w życie, jakie wzmocnienia, jakie zmiany tras. Na razie to były medialne informacje, a ze strony gminy niby były artykuły, ale też mało szczegółowe. Nie sądzę, że nadal chcą 288 do petli Zabierzów Młyn, o której powszechnie wiadomo, że nie pomieści już nic więcej niż obecne linie.
-
- Miłośnik
- Posty: 86
- Rejestracja: 06 lut 2022, 18:35
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Docelowo miało być 23 kursy w tygodniu oraz 17 w weekendy na liniach 268/278/288, w obecnej sytuacji gdzie pętlę Zabierzów Młyn zajmują gminne busy ciężko powiedzieć jak wygląda temat uruchomienia 288, moim zdaniem póki pętla Zabierzów Młyn nie wyrabia powinni zachować 268 po obecnej trasie z wjazdem do Ujazdu a 278 skrócić do Radwanowic i wzmocnić te linie tak jak zapowiadali na 23 kursy w tygodniu oraz 17 w weekendy.AnimowanyAnonim pisze: 04 sie 2024, 13:56 Hej, czy wiadomo jakich częstotliwości można się spodziewać od października? Przydałby się nam "wielki synchron" całego 2x8 (a przynajmniej części północnej), bo mnóstwo kursów jeździ w "armiach" tj. króciutkich odstępach, np 248 i 268, 248 i 238, 238 i 258.
Tak naprawdę potrzebne byłoby f60 na wszystkim, oprócz 238 - f30, 248 - f45
Re: Zabierzów, Krzeszowice
W sytuacji, gdy mamy GZ31 i GZ32 to byłaby wielka nadpodaż w Radwanowicach. Jak spojrzeć na napełnienia poza szczytem i w weekendy na tych liniach również szału nie ma. Trzeba spróbować zrobić takty 248+268 od Bolechowic do Zabierzowa oraz 268+278 od Zabierzowa do Bronowic, a nie zwiększać liczbę kursów robiąc nadpodaż. Póki istnieje GZ nie ma co znacząco zwiększać częstotliwości na 278.dominik920 pisze: 04 sie 2024, 18:21 Docelowo miało być 23 kursy w tygodniu oraz 17 w weekendy na liniach 268/278/288, w obecnej sytuacji gdzie pętlę Zabierzów Młyn zajmują gminne busy ciężko powiedzieć jak wygląda temat uruchomienia 288, moim zdaniem póki pętla Zabierzów Młyn nie wyrabia powinni zachować 268 po obecnej trasie z wjazdem do Ujazdu a 278 skrócić do Radwanowic i wzmocnić te linie tak jak zapowiadali na 23 kursy w tygodniu oraz 17 w weeken
Linia // DP obecnie -> proponowane
248 // 18 -> 20
268 // 13 -> 18
278 // 14 -> 18
Linia // WEEKEND obecnie -> proponowane
248 // 13 -> 14
268 // 9 -> 14
278 // 7 -> 12
Dzięki mniejszym wzmocnieniom na ww. liniach można pomyśleć o nowej linii 288 jako wspomagającej dla 238 i kursującej na trasie Bronowice Małe-Leroy Merlin - Zabierzów-Rudawa 14 kursów codziennie.
Albo w ogóle 278 skrócić do Rudawy Rynek lub Młynki z pominięciem Radwanowic, a wspomniane przed chwilą 288 dociągnąć do Radwanowic, aby zapewnić inną relację niż GZ31 i GZ32.
-
- Pasażer
- Posty: 44
- Rejestracja: 26 lut 2024, 20:54
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Poniekąd się zgadzam, jednak przy większej częstotliwości może się okazać, że więcej osób się przesiądzie z samochodu na autobus.mkm3 pisze: 04 sie 2024, 19:59 W sytuacji, gdy mamy GZ31 i GZ32 to byłaby wielka nadpodaż w Radwanowicach. Jak spojrzeć na napełnienia poza szczytem i w weekendy na tych liniach również szału nie ma. Trzeba spróbować zrobić takty 248+268 od Bolechowic do Zabierzowa oraz 268+278 od Zabierzowa do Bronowic, a nie zwiększać liczbę kursów robiąc nadpodaż. Póki istnieje GZ nie ma co znacząco zwiększać częstotliwości na 278.
Oczywiście nic nie wyjdzie jak będą kursy "grupkowe", musi być ładna synchronizacja.
No, przy 18 kursach dziennie można już ładne f45 w szczycie/f90 poza zrobić, a to przy dobrej synchronizacji może ustawić Brzezie z f25 i Zieloną z f15 szczytowo.mkm3 pisze: 04 sie 2024, 19:59 Linia // DP obecnie -> proponowane
248 // 18 -> 20
268 // 13 -> 18
278 // 14 -> 18
(Oczywiście o ile będzie przyzwolenie na taką częstotliwość)
288 powinno zostać poważnie przemyślane, bo aktualny projekt jest dość.. średni. Lepiej by było 230 wydłużyć, a gz2 przez Rząskę Topolową.mkm3 pisze: 04 sie 2024, 19:59 Dzięki mniejszym wzmocnieniom na ww. liniach można pomyśleć o nowej linii 288 jako wspomagającej dla 238 i kursującej na trasie Bronowice Małe-Leroy Merlin - Zabierzów-Rudawa 14 kursów codziennie.
Albo w ogóle 278 skrócić do Rudawy Rynek lub Młynki z pominięciem Radwanowic, a wspomniane przed chwilą 288 dociągnąć do Radwanowic, aby zapewnić inną relację niż GZ31 i GZ32.
Pomysł z 288 do Radwanowic całkiem niezły, tylko czy nie będzie to wtedy 478? Wymagamy wtedy min. 2 pojazdów na 288, z minimalnym zyskiem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość