Klimatyzacja, ogrzewanie
Re: Klimatyzacja, ogrzewanie
I znów muszę pomarudzić w tym temacie. Pojawiły się pierwsze ciepłe już dni.. Pojazd się nagrzewa od słońca błyskawicznie, rozumiem zapisy odnośnie uruchamiania klimatyzacji, aczkolwiek takowe, chyba nie nakazują blokady okien w całym pojeździe? Osobiście mam przy sobie klucz "kwadrat" to sobie poradziłem, ale reszta pasażerów musi sie dusić..
-
- Ekspert
- Posty: 1989
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Klimatyzacja, ogrzewanie
Z tego co wiem to jest zabronione blokowanie okien w pojazdach komunikacji miejskiej, więc powinni to usunąć jak najszybciejKowalik pisze: 23 mar 2024, 13:45 I znów muszę pomarudzić w tym temacie. Pojawiły się pierwsze ciepłe już dni.. Pojazd się nagrzewa od słońca błyskawicznie, rozumiem zapisy odnośnie uruchamiania klimatyzacji, aczkolwiek takowe, chyba nie nakazują blokady okien w całym pojeździe? Osobiście mam przy sobie klucz "kwadrat" to sobie poradziłem, ale reszta pasażerów musi sie dusić..
Re: Klimatyzacja, ogrzewanie
Rozumiem idee blokowania w upalne dni po uruchomieniu klimatyzacji, ale spotykam się z pozamykanymi już w trzecim pojeździe. W okresie jesienno-wiosennym powinny jednak te blokady być otwarte. Być może zostały jeszcze po poprzednich upałach.Scania_9640 pisze: 23 mar 2024, 14:00 Z tego co wiem to jest zabronione blokowanie okien w pojazdach komunikacji miejskiej, więc powinni to usunąć jak najszybciej
Re: Klimatyzacja, ogrzewanie
Zapewne inwencja własna kierowców...
Re: Klimatyzacja, ogrzewanie
Jeśli tak jest, bo jesteście bardziej zorientowani w realiach, to podziwiam za odwagę. Do zasłabnięcia zwłaszcza starszej osoby to wręcz autostrada..
Re: Klimatyzacja, ogrzewanie
Ja przecież nie mówię, że to pochwalam, dla mnie to głupota. Sam musiałem dziś dwa okna w moim odblokować na pętli bo widziałem, że ludzie nie mogli otworzyć. Przy czym jak tylko dwa były zablokowane, to zacząłem się zastanawiać kto mógł to zrobić. Bo jak kierowca sobie blokuje, to zwykle wszystkie.
Re: Klimatyzacja, ogrzewanie
Klimatyzacja w komunikacji miejskiej. W przyszłym roku zasady równe dla wszystkich
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/klima ... 57432.html
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/klima ... 57432.html
Jak dowiadujemy się z odpowiedzi dla radnej, miasto zmierza w stronę ujednolicenia zasad dotyczących ogrzewania i klimatyzacji. Pierwszym krokiem będzie nowa umowa z firmą Mobilis, która wejdzie w życie październiku.
– Jednolite kryteria w tym zakresie, by zapewnić maksimum komfortu pasażerom, ZTP planuje również wdrożyć na podstawie nowej umowy powierzenia w zakresie przewozów autobusowych z MPK SA w Krakowie, która wejdzie w życie w 2025 r. – zapowiada miasto w piśmie podpisanym przez prezydenta.
Re: Klimatyzacja, ogrzewanie
Jest okazja do zmian, zaś ZTP idzie w zaparte z zasadą "temperatura zewnętrzna powyżej 25 stopni - temperatura w pojeździe ma być o 3 stopnie niższa". I w tym wypadku dochodzimy do, można powiedzieć, absurdu, gdy w tramwajach czy autobusach przy temperaturze 33 stopni na zewnątrz (a przecież są i cieplejsze dni) w środku będzie równie gorąco (czyli temperatura klasyfikowana jako upał, bo 30 stopni) i dodatkowo parno/duszno. To żaden komfort i żadna przyjemność podróży przy takiej klimatyzacji.Kaszmir pisze: 21 lip 2024, 9:10 Klimatyzacja w komunikacji miejskiej. W przyszłym roku zasady równe dla wszystkich
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/klima ... 57432.html
Re: Klimatyzacja, ogrzewanie
Słuszny punkt. Przy takich zasadach to nieraz sam chyba wolałbym po prostu otworzyć okno. Czy jest 35 czy 32 stopnie to nie poczuję znaczącej różnicy, a przynajmniej byłby przewiew.LLoan pisze: 21 lip 2024, 9:21Jest okazja do zmian, zaś ZTP idzie w zaparte z zasadą "temperatura zewnętrzna powyżej 25 stopni - temperatura w pojeździe ma być o 3 stopnie niższa". I w tym wypadku dochodzimy do, można powiedzieć, absurdu, gdy w tramwajach czy autobusach przy temperaturze 33 stopni na zewnątrz (a przecież są i cieplejsze dni) w środku będzie równie gorąco (czyli temperatura klasyfikowana jako upał, bo 30 stopni) i dodatkowo parno/duszno. To żaden komfort i żadna przyjemność podróży przy takiej klimatyzacji.
-
- Ekspert
- Posty: 1989
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Klimatyzacja, ogrzewanie
"Urzędnicy deklarują też, że systemy klimatyzacji są na bieżąco konserwowane i przechodzą wymagane przeglądy, czyszczenie i odgrzybianie." To polecam urzędnikom wybrać się do pojazdów DA106-112 lub do najstarszych SU12 z PB. Tam klima w ogóle nie istnieje.
Re: Klimatyzacja, ogrzewanie
W krakowiakach też bywa bardzo słabo pod względem wydajności klimy, przynajmniej w niektórych członach i wagonach. Sam ostatnio coraz częściej wolę przepuścić kurs krakowiaka jeśli tuż za nim jedzie np. lajkonik.
-
- Ekspert
- Posty: 1989
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Klimatyzacja, ogrzewanie
W Krakowiakach najczęściej jak w jednym członie nie działa klima to w następnym już jest chłodno ale faktycznie odkąd poprawili klimatyzację w Stadlerach to też wolę nimi jeździć niż pesamiKaszmir pisze: 21 lip 2024, 11:00 W krakowiakach też bywa bardzo słabo pod względem wydajności klimy, przynajmniej w niektórych członach i wagonach. Sam ostatnio coraz częściej wolę przepuścić kurs krakowiaka jeśli tuż za nim jedzie np. lajkonik.
Re: Klimatyzacja, ogrzewanie
Jednak patrząc pod kątem bezpieczeństwa użytkowników (pasażerów), to różnica w temperaturze zewnętrznej a wewnętrznej nie powinna być niższa niż 7°C, gdyż w innym przypadku pasażer dozna szumu termicznego, co będzie mieć negatywne skutki zdrowotne.LLoan pisze: 21 lip 2024, 9:21 Jest okazja do zmian, zaś ZTP idzie w zaparte z zasadą "temperatura zewnętrzna powyżej 25 stopni - temperatura w pojeździe ma być o 3 stopnie niższa". I w tym wypadku dochodzimy do, można powiedzieć, absurdu, gdy w tramwajach czy autobusach przy temperaturze 33 stopni na zewnątrz (a przecież są i cieplejsze dni) w środku będzie równie gorąco (czyli temperatura klasyfikowana jako upał, bo 30 stopni) i dodatkowo parno/duszno. To żaden komfort i żadna przyjemność podróży przy takiej klimatyzacji.
Utrzymywanie większej różnicy też obniża skuteczność klimatyzacji w pojazdach komunikacji zbiorowej poprzez częste i długie wymiany pasażerów, szczególnie w godzinach szczytu popołudniowego, kiedy mamy najwyższe temperatury.
Inaczej sytuacja się ma w autach prywatnych, czy pojazdach komunikacji dalekobieżnej, jadących z punktu A do punktu B bez zatrzymywania się pomiędzy nimi, gdzie przed przyjazdem stopniowo podnosi się temperaturę. W takich sytuacjach temperatura wewnętrzna nie powinna być niższa niż 20°C, gdyż temperatura niższa doprowadzi do przemrożenia ciała, co niesie negatywne konsekwencje zdrowotne.
Re: Klimatyzacja, ogrzewanie
Osobiście uważam, że wymóg obniżenia temperatury do iluś stopni mniej niż jest na zewnątrz jest dobrym pomysłem, pod warunkami, że:
1) nie będzie to 3°C, tylko trochę więcej;
2) byłoby to połączone z wymogiem utrzymania określonego poziomu wilgotności.
Natomiast poza moimi osobistymi odczuciami zastanawiam się, jak do tej kwestii podchodzi naukowa literatura, bo na pewno taka jest…
1) nie będzie to 3°C, tylko trochę więcej;
2) byłoby to połączone z wymogiem utrzymania określonego poziomu wilgotności.
Natomiast poza moimi osobistymi odczuciami zastanawiam się, jak do tej kwestii podchodzi naukowa literatura, bo na pewno taka jest…
Re: Klimatyzacja, ogrzewanie
13 stopni a w autobusie klima działa na maxa - zimno jak w lodówce - gdzie tu sens i logika. Podobnie w tramwaju Lajkoniku.
Radio Alex 105,2 FM
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 2 gości