Może zacznę od przedstawienia obecnej sytuacji. Z Ronda Czyżyńskiego obecnie możemy dojechać na przystanki:
Os. Kolorowe - w 2min, średnio kursuje coś co 3,5 min
Al. Róż - w 11 min z przesiadką, średnio kurs co 4 min (wiem, że jest PC, ale Róż jest też dla osiedli m.in Słonecznego, Uroczego, Zgody)
Żeromskiego - w 10min z przesiadką, średnio kurs co 8 min
Os. Górali - w 13 min z przesiadką, średnio kurs co 9 min
Także powiem, że nieciekawie moim zdaniem, najgorzej wypada tu oczywiście Górali, czy dalej Zielone, gdzie losowo idąc na Czyżyńskie dojedziemy na miejsce (włącznie z czekaniem) w najgorszym przypadku 19min i to z przesiadką. Z doświadczenia wiem, że ten stan powoduje mniej więcej tyle, że każdy i tak chodzi przez Tomex, albo za Tomexem jak ma coś do kupienia w budowlanym czy hipermarkecie, niekiedy robią to nawet osoby mieszkające na Zgody, bo co będą podjeżdżać jeden przystanek.
Kolejnym problemem jest to, że prawdopodobnie przy okazji otwarcia tramwaju na Mistrzejowice utną albo wytną 132, które i tak ma f20/15 i nie jeździ w weekendy, co oznacza, że mieszkańcy Zielonego, Sportowego czy północnej części Szkolnego będą mogli liczyć jedynie na nieprzewidywalne i wiecznie spóźnione 123, obecnie f20.
Moja propozycja, która raczej jest rozpoczęciem tematu, a nie ostateczną wizją, to linia która prawdopodobnie nazwyałaby się 474 (bo niejako dubluje się z 174) w relacji Czyżyny Dworzec - Kombinat.

Taka linia poruszałaby się przez przystanki.
0. Czyżyny Dworzec - tu jak wcześniej zdecydowany zysk dla osób dojeżdżających z Centrum Handlowego
1. Rondo Czyżyńskie - możliwa przesiadka na tramwaje, ale to nic nadzwyczajnego, z dworca można tu dojść na nogach
2. Os. Kolorowe - niestety wymagane byłoby zbudowanie nowych przystanków, prawdopodobnie na Spiechowicza
3. Os. Zgody, również możliwość przesiadkowa na tramwaje i na autobusy, ponadto decyzja o puszczeniu linii przez Spiechowicza skracałaby obecne połączenie Kolorowe - Zgody z szalonych 10min i przesiadki do ledwo 2 i to bezpośrednio. Na zgody jest Urząd Miasta, więc to istotny przystanek dla Nowohucian.
4. Al. Róż - tu przesiąść można się do linii jadących z Al. Przyjaźni
5. Żeromskiego - tu znowu trzeba byłoby zrobić przystanki, oba na Al. Róż
6. Os. Górali
7. Os. Zielone
8. Struga - jeden z najlepszych przystanków przesiadkowych w całej starej Hucie
9. Kombinat
Do rozważenia jest również puszczenie jej w przyszłości przez Stare Krzesławice wzdłuż Wańkowicza, gdzie obecnie autobus jeździ rzadziej niż w Kocmyrzowie-Luborzycy.
Jako smaczek można puścić ją przy okazji tych zawrotnych 4 momentów gdzie pociąg staje na stacji Kraków Lubocza (tak wiem, cały czas pcham ten przystanek, ale skoro miasto chce wydłużać Walcownię do tej stacji w nadziei że będzie to "kolej do huty" to może warto to sprawdzić) z powrotem przez Mrozową, żeby nie trzeba było stać na szlabanie. Wyglądałoby to tak:
10. Zajezdnia Nowa Huta
11. Elektromontaż
12. Lubocza PKP
13. Blokowa
14. Mrozowa
15. Kombinat
Przez puszczenie tej linii jest możliwe osiągnięcie naprawde dobrych kursów, które mimo że nie byłyby połowę szybsze to przede wszystkim byłyby przesiadko-odporne (i rondoodporne

Os. Kolorowe - w 2min
Al. Róż - w 6 min
Żeromskiego - w 8 min
Os. Górali - w 9 min
Wciąż jestem żółtodzióbką więc docenię krytykę tej linii, żeby wiedzieć czego omijać