Ja się z tym zgadzam, ale przykład z 194/494 jest imho niezbyt trafionyKaszmir pisze: 13 sie 2024, 0:47 Zdajemy sobie sprawę, że wydłużenie "125" do centrum pogorszy jego punktualność. Z drugiej strony, Złocień to zbyt duże osiedle by wisiało tylko na dowozówkach (to tak jakby skrócić "194/494" by z Klin jechało tylko do Łagiewnik). ZTP chce w zamian trochę poprawić punktualność przez zabranie linii z Rżąki, dzięki czemu nie będzie m.in. utykać na przejazdach kolejowych w Półłanki. Ma je tam zastąpić "195" o krótszej trasie.


Tak, jak napisałem: nie mówię, że wydłużenie do centrum 125 jest samo w sobie złe. Złe jest imho pakowanie w takie korki linii ze słabą f, która w efekcie stanie się linią widmo. A to totalnie rozwali komunikację na Złocień w szczycie. Gdyby takie 125 miało w szczycie np. f7,5 (jak sumarycznie 194/494) to trochę co innego, bo autobus owszem, utknie w korkach, ale jednak na przystankach będzie pojawiał się często. Ale słaba linia, na którą przesiadka to będzie totalna loteria, i pewnie czekanie nierzadko i 30-40 minut w godzinach szczytu? Jaki w tym sens wtedy?
W zamian rykoszetem dostają wszyscy przesiadający się na MP.
W sumie można by tutaj rozważyć dwa rozwiązania:
- ok, wydłużenie 125, ale dodanie $ i jej wzmocnienie, czyli pewnie połączenie w jedno 125 i 425 - raczej nierealne;
- wydłużenie 125 ale np. jedynie wieczorami i w weekendy - tak wiem, trochę "nietypowe rozwiązanie, ale poprawia komunikację wtedy, kiedy jest mniejsza f i gorsze przesiadki, nie powodując rozwalania mocnego połączenia na odcinku Złocień - MP;
W drugim przypadku, o czym kilka razy już pisałem, zarówno 125, jak i 425 powinno imho dojeżdżać do skrzyżowania Saska / Lipska, aby zapewnić przesiadki na większa ilość linii tramwajowych (tak, wiem, nie ma tam punktu socjalnego, ale może przez kolejne 50 lat, jeśli ktoś o tym w końcu pomyśli, uda się go gdzieś zbudować...?);
Skierowanie 125 na Cystersów jest owszem, ciekawe, ale co ono daje poza wepchaniem autobusu w korek na np. 20 minut? Na Mogilskiej i ta przystanku chyba nie będzie (?), a dojazd przez Grzegórzeckie będzie w godzinach szczytu szybszy (przynajmniej w kierunku Mogilskiego)

Tzn. ten pomysł jest bardzo fajny (trasa przez Cystersów) - zgadzam się. Problemem są tam po prost korki w godzinach szczytu

Natomiast tutaj jest kolejny raz przykład totalnej schizofrenii tego miasta. Z jednej strony miasto przedłuża ze Złocienia autobus do centrum, "żeby był dojazd do centrum". Z drugiej to samo miasto rękami i nogami broni się przed przedłużeniem planowanej linii tramwajowej do przystanku SKA, skąd dojazd do centrum byłby w 15 minut, bo nie ma takiej potrzeby.