Nie byłoby lepiej, ponieważ na Aleję Przyjaźni 502 miałaby opóźnienie i lepiej jak będzie krótka punktualna linia zastępcza
Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
-
- Ekspert
- Posty: 1078
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
Czy to 704 nie mogłoby mieć dodatkowo przystanku przy zalewie nowohuckim?
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
W stronę pl. Centralnego zatokę zajmuje "501", zaś w kierunku Kombinatu nie ma nawet wytyczonego przystanku. W takiej sytuacji trzeba by więc wytyczyć tymczasowe przystanki, a jako, iż "704" to zatramwaj to powątpiewam w pozytywną realizację tego pomysłu.kot_feliks pisze: ↑04 wrz 2024, 16:56 Czy to 704 nie mogłoby mieć dodatkowo przystanku przy zalewie nowohuckim?
-
- Znawca
- Posty: 145
- Rejestracja: 04 lip 2023, 19:53
- Lokalizacja: Kliny
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
Nie jest to niemożliwe. 709 dostało przystanek Prokocim, którego normalnie nie ma, ale faktycznie przystanek przy zalewie nie jest jakoś specjalnie potrzebny.
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
Zjazdy do zajezdni będą się odbywać na około przez Ptaszyckiego czy przez Kocmyrzowską?
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
Czyżby pierwszy Mobilisowy wóz był na jazdach testowych?
https://www.facebook.com/share/p/B2RiyBuukDRefbyW/
https://www.facebook.com/share/p/B2RiyBuukDRefbyW/
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
Ale istnieje przystanek tramwajowy Prokocim, więc dlatego zatramwaj mógł go obsługiwać. W przypadku Solidarności NIE ISTNIEJE przystanek tramwajowy Bulwarowa - więc na jakiej podstawie ZATRAMWAJ (czyli autobus jadący trasą tramwaju) miałby takowy przystanek obsługiwać?anonim_048 pisze: ↑04 wrz 2024, 18:28 Nie jest to niemożliwe. 709 dostało przystanek Prokocim, którego normalnie nie ma, ale faktycznie przystanek przy zalewie nie jest jakoś specjalnie potrzebny.
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
I znowu zatramwaj z ujmującą godności ilością kursów. Halo, tam w godzinie szczytu jeżdżą 3 linie tramwajowe z f15?
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
Pytanie czy jest rzeczywista potrzeba na częstsze kursowanie zatramwaju. Oczywiście f=10 nikt by nie pogardził, ale w kierunku Placu Centralnego 704 będzie dodatkowo wspierane przez przetrasowane 139. Wyłączony z obsługi tramwajowej będzie jeden przystanek - Struga, obsługiwany zarówno przez 704 i 139 (ale także inne linie do Kombinatu). Remont jest, więc przesiadka i tak będzie, jedyny problem z częstotliwością może dotyczyć pasażerów jadących od strony miasta i przesiadających się, by dojechać do Struga na placu Centralnym. Wtedy rzeczywiście zostaje tylko f=15 (149 rzecz jasna nie liczę).
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
W szczycie to nawet cztery w stałym układzie: "4", "21", "22" i "44". Realnie, w miejsce 12-16 kursów/h, będą zastępcze... 3-4.
Wg mnie zaproponowana oferta to mocno za mało. W miejsce czterech linii tramwajowych będzie tylko "704" z f15-20. Czyli realnie przez większość tygodnia trzy kursy na godzinę.LLoan pisze: ↑04 wrz 2024, 21:40Pytanie czy jest rzeczywista potrzeba na częstsze kursowanie zatramwaju. Oczywiście f=10 nikt by nie pogardził, ale w kierunku Placu Centralnego 704 będzie dodatkowo wspierane przez przetrasowane 139. Wyłączony z obsługi tramwajowej będzie jeden przystanek - Struga, obsługiwany zarówno przez 704 i 139 (ale także inne linie do Kombinatu). Remont jest, więc przesiadka i tak będzie, jedyny problem z częstotliwością może dotyczyć pasażerów jadących od strony miasta i przesiadających się, by dojechać do Struga na placu Centralnym. Wtedy rzeczywiście zostaje tylko f=15 (149 rzecz jasna nie liczę).
Oczywiście, sam rejon przystanku "Struga" nie generuje takich potoków by zapełnić cztery linie tramwajowe z 16 kursami/h. Jednak tu zaserwowano ludziom drugie ekstremum, gdzie w praktyce będzie bardzo ciężko upolować autobus, zwłaszcza w drodze powrotnej. Wprawdzie przez al. Solidarności przejeżdża dużo autobusów, jednak nie jadą one w stronę placu Centralnego. Dla osoby wracającej z miasta, której ucieknie "704", zostaje... 20 minut czekania albo spacer. Słabo.
"189" kończy na Placu Centralnym, gdzie i tak nie ma punktu socjalnego. Nie można było go wydłużyć chociaż o przystanek w rejony "Strugi"? Zawsze to byłoby dwa razy więcej kursów niż samo "704".
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
W tym przypadku jednak pochwalę ZTP, bo przynajmniej zaczęło działać konsekwentnie. 704 co 15-20 min będzie jeździło analogicznie do 701, które również zastępuje 3 linie. Jak wyglądała sytuacja z 784 też pewnie pamiętamy. A to dalej i tak lepiej niż w momencie, gdy bez żadnego zastępstwa zamykano weekendowo przejazd tramwajów przez TŁ. ZTP pokazuje pasażerowi gdzie jego miejsce i żeby poza incydentalnymi sytuacjami jak nowy kontrakt Mobilisa czy planami metra, nie robił sobie nadziei na lepszą KM lub po prostu wybrał inny środek transportu.
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
Ale przesiadka na Placu Centralnym z 704 na tramwaj i odwrotnie będzie średnio wygodna. Więc i tak pasażer pojedzie 704 na Al. Przyjaźni i w co wsiądzie???? W opóźnione 502 bo dużego wyboru nie będzie miał.
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
Żałośnie mała jest ta częstotliwość 704.
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
Szkoda że rozkład 704 jest dość słaby dla pasażerów 22 chcących jechać na Strugę w porannych godzinach gdzie dużo uczniów dojeżdża na Os. Szkolne.
Otóż jadąc rano „22” mamy 1 min na przejście na przystanek gdzie odjeżdża autobus 704, czyli pasażerowie nie skorzystają. Jest jeszcze druga opcja dojazdu można podjechać na Klasztorną i przesiąść się na 123, 163, 193 ale niestety jest również 1 min na przejście w moim przypadku na 193, czyli niestety słabo, ale zaznaczam że nie wiem jak z opóźnieniem 193 bo nie jeżdżę.
Jeśli weźmiemy „4” to oni mają 8 min na przejście na Placu Centralnym, czyli 704 jest tylko dla pasażerów „4”. Wiem że sama nazwa 704 jest zrobiona z 4 ale można było zapewne inaczej to zrobić.
Otóż jadąc rano „22” mamy 1 min na przejście na przystanek gdzie odjeżdża autobus 704, czyli pasażerowie nie skorzystają. Jest jeszcze druga opcja dojazdu można podjechać na Klasztorną i przesiąść się na 123, 163, 193 ale niestety jest również 1 min na przejście w moim przypadku na 193, czyli niestety słabo, ale zaznaczam że nie wiem jak z opóźnieniem 193 bo nie jeżdżę.
Jeśli weźmiemy „4” to oni mają 8 min na przejście na Placu Centralnym, czyli 704 jest tylko dla pasażerów „4”. Wiem że sama nazwa 704 jest zrobiona z 4 ale można było zapewne inaczej to zrobić.
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
Ale w jaki sposób chcesz ułożyć rozkład jednej linii pod 3 linie tramwajowe? Zwłaszcza, że sam podałeś, że jest 8min z 4. Co akurat uważam dobrym czasem. Niech będzie 2min opóźnienia i zostaje raptem 6.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 0 gości