- Linie, trasy, rozkłady
-
kucyk
- Ekspert
- Posty: 2403
- Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39
Post
autor: kucyk » 31 sie 2024, 22:53
WIK pisze: 31 sie 2024, 16:11
Dramat, na linię 301 w weekend wróciły pojazdy 12m. Przeguby się zmęczyły podróżowaniem do Niepołomic więc przesiadują bezużytecznie na zajezdni. Pasażer jeździ za FREE w złych warunkach i wszyscy szczęśliwi.
Kasa Panie, kasa. Zapewne Wieliczka i Niepołomice słabo płacą więc MPK czy ZTP stwierdzili, że będą wysyłać teraz 12 metrowe pojazdy.

-
Aułrora
- Specjalista
- Posty: 392
- Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
- Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn
Post
autor: Aułrora » 01 wrz 2024, 13:08
kucyk pisze: 31 sie 2024, 22:53
Kasa Panie, kasa. Zapewne Wieliczka i Niepołomice słabo płacą więc MPK czy ZTP stwierdzili, że będą wysyłać teraz 12 metrowe pojazdy.
Biorąc pod uwagę, że gmina Wieliczka swoje linie poucinała z powodu kryzysu jak to nazwali to nie dziwię się, że na 301 nie starczyło
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~
Dawid (czyli ja

)
-
cynamon
- Znawca
- Posty: 103
- Rejestracja: 31 lip 2023, 23:57
Post
autor: cynamon » 01 wrz 2024, 14:47
Tylko czekać aż Autosany na 301 pójdą :p
-
WIK
- Specjalista
- Posty: 220
- Rejestracja: 19 paź 2020, 16:06
- Lokalizacja: Wieliczka
-
Kontakt:
Post
autor: WIK » 01 wrz 2024, 16:11
cynamon pisze: 01 wrz 2024, 14:47
Tylko czekać aż Autosany na 301 pójdą :p
Już był taki przypadek na rezerwie co było to absurdem. Cięcia na WST są podobno tymczasowe. Na nowego burmistrza wylał się spory hejt w intrenecie. Polityka gminy Niepołomic - transport jest zbyt drogi. Polityka Wieliczki szukamy teraz oszczędności bo w przeciwnym razie zlikwidować trzeba będzie autobusy i wprowadzić plan naprawczy dla gminy (chcą tego uniknąć). Poprzednik zadłużył miasto na amen.
-
fkolasa
- Miłośnik
- Posty: 68
- Rejestracja: 23 kwie 2020, 22:03
Post
autor: fkolasa » 03 wrz 2024, 20:36
Tak przeglądam sobie powakacyjne rozkłady i co mi się jeszcze rzuciło w oczy, to 138, 168 i 172 w święta co 20 min. Przed wakacjami chyba było 30 min? Ile to pochłonęło brygad? Do tego 176 uruchomione również w weekendy. Do tego 300 co 20 min przez cały tydzień, a przed wakacjami było 30 min. Do tego wydłużenie linii 128 do Górki Narodowej. Lada dzień ma ruszyć przebudowa al. Solidarności i pewnie kolejne autobusy na komunikację zastępczą. W MPK chyba jednak przybyło pracy w przeciwieństwie do Mobilisa - skrócenie linii 193 do Prądnika i zawieszenie 189 w weekendy. Chyba, że to przygotowanie do uruchomienia właśnie przez Mobilisa komunikacji zastępczej na al. Solidarności? Niebawem się pewnie przekonamy.
Ograniczeń na liniach huckich typu 123, 163, 193 czy 125 i 425 wieczorem nie liczę, bo to chyba żadne oszczędności w kierowcach i autobusach a jedynie bezczelne oszczędności ZTP na tych kilku kursach.
-
brovar
- Ekspert
- Posty: 545
- Rejestracja: 05 sie 2020, 10:05
Post
autor: brovar » 05 wrz 2024, 17:02
Pachołki ZTP bronią decyzji skrócenia, "że po co Wam autobus co pół godziny". Natomiast mieszkańcy z Górki Narodowej dzwonią i piszą listy do urzędu o powrót linii "193" do pętli.
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273.

-
yosujiro
- Ekspert
- Posty: 1645
- Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54
Post
autor: yosujiro » 05 wrz 2024, 18:12
Ciekawe. Zanim dostali 193, to był płacz, że bez sensu, że lepiej 128. Dostali 128 jako trasę objazdową, pojawiły się głosy, że jest lepsza, miała w wakacje lepsze zapełnienia niż 193 w roku szkolnym, w związku z tym ZTP dokonał zamiany, to teraz płacz, że nie ma 193
"Pachołki"... Nie ma to jak z szacunkiem mówić o kimś, kto ma odmienne zdanie...
-
Justforfun
- Znawca
- Posty: 167
- Rejestracja: 29 sie 2022, 18:20
Post
autor: Justforfun » 05 wrz 2024, 20:08
yosujiro pisze: 05 wrz 2024, 18:12
Ciekawe. Zanim dostali 193, to był płacz, że bez sensu, że lepiej 128. Dostali 128 jako trasę objazdową, pojawiły się głosy, że jest lepsza, miała w wakacje lepsze zapełnienia niż 193 w roku szkolnym, w związku z tym ZTP dokonał zamiany, to teraz płacz, że nie ma 193
"Pachołki"... Nie ma to jak z szacunkiem mówić o kimś, kto ma odmienne zdanie...
Ja myślę, że oni by chcieli obie te linie

Ex kierowca MPK, PW.
Aktualnie: Kierowca KMŁ / o. Tarnów.
-
yosujiro
- Ekspert
- Posty: 1645
- Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54
Post
autor: yosujiro » 05 wrz 2024, 20:48
Oni by chcieli tak jak Dietla i Kurdwanów chciałoby powrotu 184, Ruczaj i Czerwone Maki połączenia do Alej, pasażerowie 139 jednej mocnej linii, Huta przywrócenia zrabowanych kursów i linii, Bieżanów mocnego 503, Borek i Kurdwanów przywrócenia 244 na starą trase itd, itd, itd. Chwilowo (?) budżet na KM nie jest z gumy, więc sorry. Robimy zmiany większością głosów, a ta była podobno za 128
-
Justforfun
- Znawca
- Posty: 167
- Rejestracja: 29 sie 2022, 18:20
Post
autor: Justforfun » 05 wrz 2024, 21:26
yosujiro pisze: 05 wrz 2024, 20:48
Oni by chcieli tak jak Dietla i Kurdwanów chciałoby powrotu 184, Ruczaj i Czerwone Maki połączenia do Alej, pasażerowie 139 jednej mocnej linii, Huta przywrócenia zrabowanych kursów i linii, Bieżanów mocnego 503, Borek i Kurdwanów przywrócenia 244 na starą trase itd, itd, itd. Chwilowo (?) budżet na KM nie jest z gumy, więc sorry. Robimy zmiany większością głosów, a ta była podobno za 128
Wiem o budżecie. Podobno większość chciała 128 to dostała, a teraz jest ból mniejszości zapewne. Jeszcze się nie urodził taki co by wszystkim dogodził. Prawdą jest to, że obie te linie na Górce by się mogły przydać, ale póki co trzeba oszczędzać. Każda zmiana ma swoich zwolenników jak i przeciwników i nie inaczej jest w przypadku tych dwóch linii

Ex kierowca MPK, PW.
Aktualnie: Kierowca KMŁ / o. Tarnów.
-
kucyk
- Ekspert
- Posty: 2403
- Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39
Post
autor: kucyk » 05 wrz 2024, 21:31
Justforfun pisze: 05 wrz 2024, 21:26
Wiem o budżecie. Podobno większość chciała 128 to dostała, a teraz jest ból mniejszości zapewne. Jeszcze się nie urodził taki co by wszystkim dogodził. Prawdą jest to, że obie te linie na Górce by się mogły przydać, ale póki co trzeba oszczędzać. Każda zmiana ma swoich zwolenników jak i przeciwników i nie inaczej jest w przypadku tych dwóch linii
To samo jest obecnie z linią "125" i planami jej przedłużenia ze Złocienia do Dworca Głównego Wschód. Są zwolennicy jak i przeciwnicy. O tej sprawie piszą dzisiaj na fb jak i w mediach lokalnych. Pozdrawiam
-
Mikix
- Znawca
- Posty: 187
- Rejestracja: 23 maja 2022, 14:40
Post
autor: Mikix » 06 wrz 2024, 12:27
Dlaczego po wakacjach zmieniono czas przejazdu tramwajów z ronda 308. Dywizjonu do przystanku Dąbie. Na pewno przed wakacjami było 5 min na przejazd tego odcinka, obecnie jest 4 min. Gdy popatrzymy w drugą stronę to mamy czas 6 min. Uważam również że 1 min z ronda 308 do Ogrodu Doświadczeń jest zbyt mała. Jeżdżę tam codziennie i zawsze tramwaj jest 1 min do tyłu, owszem zdarza się że przyjedzie „1” na rondo i akurat dostanie szczelinę. Moim zdaniem powinno być 2 min do Ogrodu Doświadczeń potem 1 min do TAK i 2 min do Dąbie. Czy w tej sprawie można do ZTP napisać? Czy raczej nie zajmą się tym.
-
Jelczyk
- Ekspert
- Posty: 1049
- Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24
Post
autor: Jelczyk » 06 wrz 2024, 14:41
Mikix pisze: 06 wrz 2024, 12:27
Dlaczego po wakacjach zmieniono czas przejazdu tramwajów z ronda 308. Dywizjonu do przystanku Dąbie. Na pewno przed wakacjami było 5 min na przejazd tego odcinka, obecnie jest 4 min. Gdy popatrzymy w drugą stronę to mamy czas 6 min. Uważam również że 1 min z ronda 308 do Ogrodu Doświadczeń jest zbyt mała. Jeżdżę tam codziennie i zawsze tramwaj jest 1 min do tyłu, owszem zdarza się że przyjedzie „1” na rondo i akurat dostanie szczelinę. Moim zdaniem powinno być 2 min do Ogrodu Doświadczeń potem 1 min do TAK i 2 min do Dąbie. Czy w tej sprawie można do ZTP napisać? Czy raczej nie zajmą się tym.
A te 2min pomiędzy TAK, a Dąbie nie dają odrobienia? Zwłaszcza, że później masz przystanki dość gęsto nawet jak na 1min przelot?
-
Mikix
- Znawca
- Posty: 187
- Rejestracja: 23 maja 2022, 14:40
Post
autor: Mikix » 06 wrz 2024, 15:30
Adrian14 pisze: 06 wrz 2024, 14:41
A te 2min pomiędzy TAK, a Dąbie nie dają odrobienia? Zwłaszcza, że później masz przystanki dość gęsto nawet jak na 1min przelot?
Jeżeli motorniczy będzie jechał w miarę szybko i zamykał drzwi bez fotokomórek to owszem da się być na Dąbie nawet punktualnie, ale to bardzo rzadkie sytuacje. Zwykle jest 1-2 min do tyłu.
-
michal49944
- Ekspert
- Posty: 668
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Post
autor: michal49944 » 06 wrz 2024, 15:48
Zdecydowanie się zgadzam. W dni powszednie niemalże wszystkie tramwaje przyjeżdżają na Rondo Grzegórzeckie minimum minutę opóźnionę. Często są to 2 minuty a w skrajnych przypadkach w godzinach szczytu nawet 3 minuty.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], judash i 5 gości