Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Aułrora
Specjalista
Posty: 394
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Aułrora » 15 wrz 2024, 12:37

Kaszmir pisze: 09 wrz 2024, 21:38 Ja tu jestem ostrożny z ocenami. Było sporo głosów z Klin o autobus do Swoszowic SKA - do tego stopnia, że część osób nawet proponowała by "191" wykonywało tam wjazdy kieszeniowe. Stąd zresztą chyba powstała koncepcja "104", ZTP wsłuchał się w te prośby.

Z kolei w drugą stronę autobus dojedzie do Czerwonych Maków. Tu również było sporo próśb o takie połączenie, z racji na dojazd w okolice Kampusu UJ i biurowców, a także dojazd do tramwajów który omija zakorkowaną Kobierzyńską.

Dawniej było "116" na trasie Pod Fortem - Czerwone Maki i ono faktycznie kursowało słabo zapełnione, jednak to było dwanaście lat temu gdy Kliny nie były jeszcze aż tak rozbudowane, do tego linia jeździła stadnie z "244" od Czerwonych Maków do Zawiłej. Jak będzie w przypadku "104" ciężko ocenić, jednak biorąc pod uwagę że sporo osób walczyło o wspomniane połączenia w obie strony, może linia się przyjmie.

Co do 104-ki:

104 rozwiązuje trochę więcej problemów niż tylko problemy os. Pod Fortem.

Przez to że 204 jeździ z Wieliczki, każdy kto chciał się dostać na Babińskiego musiał albo czekać na 204 ok 30-40 minut (wiem z doświadczenia że sam stałem. Od tamtej pory dymam z pętli na piechotę) albo się przesiadać na Babińskiego na rzadkie 106 i 293 co się rzadko udawało.

Ponadto teraz więcej ludzi będzie 104-ką kursować nie tylko dlatego, że dojazd do kampusu będzie ułatwiony (też słyszałem historię jak z os Pod fortem ktoś jechał na Lubostroń, potem 196-tką a dopiero potem tramwajem. Jednostkowe ale pokazują, że problem był), ale również z tego powodu że w Kobierzynie powstał Atut wraz z ogromną halą gastronomiczną, która jest otwarta do późnych godzin wieczornych co sądzę, też napędzi ludzi do tej linii.

Więc sumując składkowe mieszkańców Kobierzyna, Os. Pod Fortem, Klinów i trochę Swoszowic linia będzie miała branie bo będzie miała kilka unikatowych relacji których żadna inna linia nie ufunduje.

A co do 155:

To wsm już kiedyś o tym pisałem ale może w przyszłości 151 wydłużyć również do Podgórza SKA przez TŁ, Witosa, Łużycką, Malborską i właśnie Wielicką tak jak ZTP nie chce.

Wtedy mamy kompromis bo 155 pojedzie od strony Powstańców Śląskich połączy z Bonarką a 151 połączy szybko z ul. Wielicką.
No i przy okazji ten odc TŁ będzie miał linię autobusową + wtedy będzie powód dla którego 151 by musiało jechać dwukierunkowo przez Żywiecką aby nie marnować wzkm przez Zawiłą + Os. Pod Fortem i Borek będą miały najszybszy dojazd do Bonarki bez pierdyliarda przesiadek, wtedy wystarczy tylko jedna.

Ale to taka luźna propozycja
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja ;) )

Aszaf
Pasażer
Posty: 48
Rejestracja: 17 kwie 2023, 15:48

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Aszaf » 15 wrz 2024, 13:45

Zorza Polarna pisze: 15 wrz 2024, 12:37
Więc sumując składkowe mieszkańców Kobierzyna, Os. Pod Fortem, Klinów i trochę Swoszowic linia będzie miała branie bo będzie miała kilka unikatowych relacji których żadna inna linia nie ufunduje.
Linia jak najbardziej może odnieść sukces, ale musi tutaj też być zapewniona sensowna częstotliwość, np. odjazdy chociaż co 30 minut. Obawiam się, że poza szczytem dostaniemy jeden kurs na godzinę i obłożenie będzie stosunkowo kiepskie.

Awatar użytkownika
Aułrora
Specjalista
Posty: 394
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Aułrora » 15 wrz 2024, 14:09

Aszaf pisze: 15 wrz 2024, 13:45 Linia jak najbardziej może odnieść sukces, ale musi tutaj też być zapewniona sensowna częstotliwość, np. odjazdy chociaż co 30 minut. Obawiam się, że poza szczytem dostaniemy jeden kurs na godzinę i obłożenie będzie stosunkowo kiepskie.
Jeżeli f tej linii będzie żenujące oraz nie będzie synchronizowane z przyjazdami/odjazdami SKA 2 to też się boję że ludzie machną na nią ręka i nikt z niej nie będzie korzystał. Jednakże ztp się zarzekało na tej śmiesznej mapce z nowymi liniami, że będzie co około 15 minut więc módlmy się żeby po raz kolejny nie wyparli się na pasażerów.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja ;) )

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6838
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kaszmir » 15 wrz 2024, 15:25

Kierman pisze: 15 wrz 2024, 11:41Mieliśmy 165 wspierające Malborską, które jechało do Kamieńskiego i Bonarki. Woziło powietrze, linię zlikwidowano. Dlaczego tak jak Kaszmir pisze, nie skierować 155 ul. Wielicką do tramwaju gdzie mieszkańcy tego oczekują? Najkrótszą i najprostszą trasą! Znowu zmiany robione są wbrew temu, o co mieszkańcy proszą i co im zabrano ileś lat temu.
"165", a wcześniej "184/484" które jechało nawet prosto przez Sławka. I badanie potwierdzały że potoki swoszowickie kończą się na Kurdwanowie. Można to zrozumieć - kto jedzie do centrum, woli od razu przesiąść się na tramwaje niż pchać w korki. Nawet jak ktoś jedzie do Alej, to chyba najlepszy zestaw to "135/155" i "179". Wprawdzie na Kamieńskiego jest więcej linii do centrum, jednak docierałoby tam tylko "155". Lepiej jest na Kurdwanowie, gdzie ma do pary "135" zapewniając łącznie f15.

Gdyby była techniczna możliwość, pewnie najlepiej byłoby skrócić "155" na trasę Swoszowice - Kurdwanów P+R (T), a w zamian uruchomić osobną linię Os. Kurdwanów (A) - Malborska - Podgórze SKA.
Kojak pisze: 15 wrz 2024, 8:12Dzisiaj, gdy tramwaj 50 dociera do Borku Fałęckiego szybciej niż 204, potrzeba by 204 jeździła przez ul. Nowosądecką i Witosa nie jest już tak duża i być może warto wrócić do tej koncepcji aby 204 puścić właśnie przez Malborską i Klonowica, by z jednej strony zapewniać ul. Malborskiej dwustronne połączenie z tramwajem a z drugiej by linia ta nie dublowała tramwajów w ciągu Nowosądeckiej i Witosa.
"204" przez Malborską jest do rozważenia, padały tu na forum takie propozycje. Sam nie jestem fanem bo to wpuszczanie linii w dodatkowe korki - przez Nowosądecką jedzie się płynniej niż przez Klonowica.

Dla Malborskiej takie "204" zapewniłoby dojazd do Prokocimia - szkół, sklepów. Natomiast w mojej opinii nie rozwiązałoby to problemu dojazdu do tramwajów bo dla pasażerów oznaczałoby to "cofanie się" w drodze do centrum, do tego konieczność korzystania z niedogodnego węzła przy Bieżanowskiej. W efekcie, podejrzewam że ludzie dalej woleliby podjechać "169/469" i podejść pieszo te 300 m do Kabla.

Awatar użytkownika
Aułrora
Specjalista
Posty: 394
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Aułrora » 15 wrz 2024, 16:14

Kaszmir pisze: 15 wrz 2024, 15:25 "204" przez Malborską jest do rozważenia, padały tu na forum takie propozycje. Sam nie jestem fanem bo to wpuszczanie linii w dodatkowe korki - przez Nowosądecką jedzie się płynniej niż przez Klonowica.

Dla Malborskiej takie "204" zapewniłoby dojazd do Prokocimia - szkół, sklepów. Natomiast w mojej opinii nie rozwiązałoby to problemu dojazdu do tramwajów bo dla pasażerów oznaczałoby to "cofanie się" w drodze do centrum, do tego konieczność korzystania z niedogodnego węzła przy Bieżanowskiej. W efekcie, podejrzewam że ludzie dalej woleliby podjechać "169/469" i podejść pieszo te 300 m do Kabla.
Ponadto problemem jest bezsensowne wydłużanie drogi dojazdu dla chociażby Borku do Szpitala w Prokocimiu, Instytutu Pediatrii i samej Wieliczki do której jak już wspominałeś dojazd i tak jest długi przez korki.
Najlepsze są linie które tracą swój potencjał, dlatego wcześniej wspominałem o 151- ce, która moim zdaniem traci na tym że jeździ do Borku (i tak ludzi wypuszcza w 204 nie ma co ruszać bo i tak już ma pokręconą trasę w Prokocimiu a 244 też nie ma co ruszać, żeby w przyszłości mieć linię, którą bedziemy proponować jako wydłużenie do CM przez TŁ. xD
Przy okazji 151 by się wzmocniło do f 15 i wtedy stała się kolejną linią łączącą kilka dzielnic (tak jak już przyszła 104-ka czy 155 gdyby jeździła do Os. Pod Fortem)
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja ;) )

Kojak
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kojak » 15 wrz 2024, 18:56

Kaszmir pisze: 15 wrz 2024, 15:25
Dla Malborskiej takie "204" zapewniłoby dojazd do Prokocimia - szkół, sklepów. Natomiast w mojej opinii nie rozwiązałoby to problemu dojazdu do tramwajów bo dla pasażerów oznaczałoby to "cofanie się" w drodze do centrum, do tego konieczność korzystania z niedogodnego węzła przy Bieżanowskiej. W efekcie, podejrzewam że ludzie dalej woleliby podjechać "169/469" i podejść pieszo te 300 m do Kabla.
No to mógłby tenże 204 jechać właśnie np Malborską do Wielickiej w okolice Kabla, a nie skręcać w Kamieńskiego te 30 metrów wcześniej.
Gorzej byłoby z lewoskrętem z Wielickiej w Malborską.
Zorza Polarna pisze: 15 wrz 2024, 16:14 Ponadto problemem jest bezsensowne wydłużanie drogi dojazdu dla chociażby Borku do Szpitala w Prokocimiu, Instytutu Pediatrii i samej Wieliczki do której jak już wspominałeś dojazd i tak jest długi przez korki.
Pytanie jakie są te rzeczywiste potoki na tej trasie z Borku do Prokocimia, oraz o ile wydłuży się realnie ta trasa jeśli by jechała przez Klonowica i Malborską.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6838
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kaszmir » 15 wrz 2024, 23:39

Kojak pisze: 15 wrz 2024, 18:56No to mógłby tenże 204 jechać właśnie np Malborską do Wielickiej w okolice Kabla, a nie skręcać w Kamieńskiego te 30 metrów wcześniej.
Gorzej byłoby z lewoskrętem z Wielickiej w Malborską.
Pamiętam że dyskutowaliśmy o takim pomyśle tu na forum w zeszłym roku. Wniosek był taki, że nie ma jak wyznaczyć przystanku dla linii jadącej w stronę Malborskiej - za skrzyżowaniem by blokowała ruch.
Zorza Polarna pisze: 15 wrz 2024, 14:09Jeżeli f tej linii będzie żenujące oraz nie będzie synchronizowane z przyjazdami/odjazdami SKA 2 to też się boję że ludzie machną na nią ręka i nikt z niej nie będzie korzystał. Jednakże ztp się zarzekało na tej śmiesznej mapce z nowymi liniami, że będzie co około 15 minut więc módlmy się żeby po raz kolejny nie wyparli się na pasażerów.
Na tej mapce wszystkie nowe oraz zmienione linie miały zaznaczone f15 w szczycie i f30 poza oraz w weekendy (link). Nawet "503", "105" czy "155". Także te częstotliwości na pewno nie są prawdziwe.

Sam obstawiam, że "104" mogłoby dostać f24/30/40 (szczyt / międzyszczyt / weekendy) - wtedy dałoby się je zsynchronizować z "204" na odcinku Czerwone Maki - Zawiła.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6838
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kaszmir » 23 paź 2024, 12:45

Kontynuując wątek z tematu Komunikacja miejska w 2024 roku:
fysztof pisze: 23 paź 2024, 11:22No i najważniejsze nie jest to, by "184" jechało przez ścisłe centrum a by przywrócono mu drugą połowę, którą ordynarnie wycięto.
Dokładnie. Nawet nie musi być po trasie "184", jednak niech będzie cokolwiek bo jak na razie po prostu wycięto jedną linię. Część osób myśli, że w zamian wzmocniono "179", jednak to nie jest rekompensatą bo jednocześnie na Woli Duchackiej pocięto "164", "169/469" a wcześniej "174". Dla porównania bilans kursów linii dalekosiężnych ("164", "169/469", "174", "179", "184"):

2020 (szczyt / międzyszczyt / weekendy)
wliczając "184": 25 / 17 / 15
nie licząc "184": 20 / 14 / 12

2024 (szczyt / międzyszczyt / weekendy)
obecnie: 20 / 15 / 11

Czyli obecnie jest tyle samo kursów, ile było wcześniej nie wliczając "184" - wprawdzie doszedł +1 poza szczytem ("179" z f12 na f10), jednak pogorszono weekendy ("174" z f20 na f30). Czyli realnie po prostu zabrano "184" bez rekompensaty.

I nie, argument o wzmocnieniu tramwajów po oddaniu TŁ mnie nie przekonuje. Raz, że tramwaje nie obsługują wnętrza Woli Duchackiej. Dwa, że w stronę centrum oferta jest gorsza - zabrano jedną linię z całego ciągu ("6"), w zamian jest "10" tylko do ostatniego przystanku.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 758
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: kbieniu7 » 23 paź 2024, 13:13

A gdyby tak puścić przez centrum coś od Matecznego przez Kalwaryjską -> Koronę -> Most Piłsudskiego -> Podgórską -> Daszyńskiego -> Halę Targową? Tak tylko luźno rzucam ;)

No i tak, jak pisałem, w sąsiednim wątku: jako mieszkaniec Kurdwanowa również uważam, że f7,5 na 179 należy zostawić i nie rozwadniać jej.

PS. A może taka linia (albo nie wiem, wydłużone 469?) by mogła wystartować z pętli autobusowej os. Kurdwanów, ale zamiast Stojałowskiego pojechać Cechową, a potem Łużycką? Stamtąd w sumie się nie da dostać na Piaski Wielkie, bo "133/433" ma przystanki zupełnie gdzie indziej i trzeba przejść na ich przystanek.

Obrazek

WDZ
Specjalista
Posty: 327
Rejestracja: 19 lut 2020, 12:10

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: WDZ » 23 paź 2024, 14:40

W naturze jest jeszcze gorzej. Przede wszystkim nie ma co wrzucać wszystkich linii do jednego wora bo mamy tam dwa różne potoki pasażerskie: Kurdwanów - Centrum i Piaski - Centrum. I tak na Kurdwanowie (przystanek "Bujaka") było w 2020 "174", "179" i "184/484" każde z f12, razem 15/h. Na Piaskach (przystanek "Nowosądecka") "164", "184" i "469" - razem circa 12/h (to "circa" ze względu na f24 na "469").
Jest: na "Bujaka" "174" i "179" razem 12/h w szczycie. Na "Nowosądeckiej" "164" i "469" razem 6/h w szczycie...
"169" w tej kalkulacji nie liczy się wcale - jadąc z zajezdni przez Malborską nawet się do osiedli nie zbliża.

Awatar użytkownika
Kowalik
Ekspert
Posty: 533
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kowalik » 23 paź 2024, 19:18

Temat od dawna wałkowany, jak Piaski i Wola zostały pokaleczone przez ostatnie cięcia. Obawiam się, że zaproponowanej powyższej trasy nie uda się wcielić w życie, dopóki nie powstanie rondo Łużycka/Cechowa. Generalnie włączenie okolicy Bochenka mogłoby dać impuls do zmian w siatce połączeń tych rejonów. Jak wszyscy widzą żadnych konkretów nie ma. A kolejne bloki rosną. To samo tyczy parku rzecznego Drwinka-Bochenka. Teren zielony ogrodzony i czeka na świętego Dygdy.

Robert
Specjalista
Posty: 246
Rejestracja: 13 cze 2022, 20:35

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Robert » 28 paź 2024, 10:11

kbieniu7 pisze: 23 paź 2024, 13:13 A gdyby tak puścić przez centrum coś od Matecznego przez Kalwaryjską -> Koronę -> Most Piłsudskiego -> Podgórską -> Daszyńskiego -> Halę Targową? T
Trasa prawie idealna z jedną zmianą: Rondo Grzegórzeckie - Kotlarska - Podgórska - Most Piłsudskiego - Korona - Kalwaryjska - Rondo Matecznego

Można by wydłużać 184 metodą "małych kroków" Najpierw jak powyżej do Ronda Matecznego, potem do Zajezdni Wola Duchacka i finalnie dalej na południe.

A przez Cechową to aż prosi się żeby puścić 169, wtedy byłoby 169 Os. Kurdwanów / 469 Piaski Wielkie. Skrzyżowanie Łużycka/Cechowa to nie problem, tam jest dużo miejsca nawet dla przegubowego autobusu.

Awatar użytkownika
Aułrora
Specjalista
Posty: 394
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Aułrora » 28 paź 2024, 13:14

Kowalik pisze: 23 paź 2024, 19:18 Temat od dawna wałkowany, jak Piaski i Wola zostały pokaleczone przez ostatnie cięcia. Obawiam się, że zaproponowanej powyższej trasy nie uda się wcielić w życie, dopóki nie powstanie rondo Łużycka/Cechowa.
Czy instalacja tam sygnalizacji świetlnej do czasu powstania ronda mogłaby tą sytuację zmienić? Czy tylko by ją pogorszyła?
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja ;) )

Awatar użytkownika
Kowalik
Ekspert
Posty: 533
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kowalik » 28 paź 2024, 16:31

Zorza Polarna pisze: 28 paź 2024, 13:14 Czy instalacja tam sygnalizacji świetlnej do czasu powstania ronda mogłaby tą sytuację zmienić? Czy tylko by ją pogorszyła?
W tym przypadku chodzi o przebudowę skrzyżowania, obawiam się, że autobus przegubowy mógłby mieć duże problemy ze złożeniem się do skrętu w prawo z Łużyckiej w Cechową.

tomta1
Ekspert
Posty: 720
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: tomta1 » 28 paź 2024, 17:50

Zorza Polarna pisze: 28 paź 2024, 13:14 Czy instalacja tam sygnalizacji świetlnej do czasu powstania ronda mogłaby tą sytuację zmienić? Czy tylko by ją pogorszyła?
Miasto naprawdę ma ważniejsze wydatki, niż wydawanie kilkuset tysięcy złotych na budowę sygnalizacji tylko po to, by w ciągu 2–3 lat wydać miliony na rozbudowę skrzyżowania i likwidację dopiero co postawionej sygnalizacji. No i pomijam już kwestię wizerunkową…

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Google [Bot] i 3 gości