Na targach Innotrans 2024 została zaprezentowana zmodernizowana wersja elektrycznego Ikarusa 80e oraz Ikarusa 120e V4.
Niestety nie ma jeszcze wersji przegubowej 180e.
Poniżej kilka zdjęć z zewnątrz, niebawem pewnie będą dostępne zdjęcia wnętrza.
Rzucą się w oczy nieco zmieniona ściana czolowa i brak lusterek, który został zastąpiony kamerami i monitorami przy stanowisku kierowcy
https://www.facebook.com/share/p/yVmP5WEetY3n7Msp/
Ikarus
Re: Ikarus
https://magyarbusz.info/2024/09/25/ket- ... 6xOqf8-Yww
Kolejna porcja zdjęć. Na uwagę zwraca kolor Ikarusa 120e, Węgrzy są już gotowi do przetargu w Krakowie, ich autobusy mają już odpowiedni kolor
Na zdjęciach wnętrza widać, że zostało ono nieco bardziej dopracowane i co ważne, nie ma wieżowej zabudowy silnika, bo jak wiadomo i jak mawiał/pisał dobrze znany starszym miłośnikom niejaki Zbigniew vel Zbyrus - szafa w autobusach kradnie 4 miejsca siedzące
Kolejna porcja zdjęć. Na uwagę zwraca kolor Ikarusa 120e, Węgrzy są już gotowi do przetargu w Krakowie, ich autobusy mają już odpowiedni kolor
Na zdjęciach wnętrza widać, że zostało ono nieco bardziej dopracowane i co ważne, nie ma wieżowej zabudowy silnika, bo jak wiadomo i jak mawiał/pisał dobrze znany starszym miłośnikom niejaki Zbigniew vel Zbyrus - szafa w autobusach kradnie 4 miejsca siedzące
Re: Ikarus
Ale przecież z góry wiadomo, że krakowskie MPK już raczej nie pójdzie w zakupy Ikarusów. Ta epoka w Krakowie raczej już dawno się skończyła.
Re: Ikarus
Też mam takie wrażenie, chociaż jak wskoczył nam Irizar to czemu nie mógłby Ikarus
Jest całkiem ładny. A tym, którzy uważają, że ten obecny Ikarus jest chiński i ma niewiele wspólnego z Ikarusem, polecam zapoznać się z historią Solarisa i odpowiedzieć na pytanie czy Solaris był polski czy nie.
W latach 90-tych rzeczywiście MPK szło w inne zakupy. Testowanego Ikarusa 435 nie wybrano, bo ówczesny kierownik ZAP optował za Scaniami. Potem w przetargu na midi busy Ikarus 405 był 2,5 droższy od Autosana. A potem Ikarus właściwie się skończył, gdy został przejęty przez Iveco (Irisbus), dopiero Gabor Szeles odbudował tą markę po kilkunastu latach przerwy i sprzedawaniu pod marką Ikarus produktów, które Ikarusami nigdy nie były.
Jest całkiem ładny. A tym, którzy uważają, że ten obecny Ikarus jest chiński i ma niewiele wspólnego z Ikarusem, polecam zapoznać się z historią Solarisa i odpowiedzieć na pytanie czy Solaris był polski czy nie.
W latach 90-tych rzeczywiście MPK szło w inne zakupy. Testowanego Ikarusa 435 nie wybrano, bo ówczesny kierownik ZAP optował za Scaniami. Potem w przetargu na midi busy Ikarus 405 był 2,5 droższy od Autosana. A potem Ikarus właściwie się skończył, gdy został przejęty przez Iveco (Irisbus), dopiero Gabor Szeles odbudował tą markę po kilkunastu latach przerwy i sprzedawaniu pod marką Ikarus produktów, które Ikarusami nigdy nie były.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1450
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Ikarus
Z wyglądu bardziej podobał mi się ten testowany w Krakowie, usunięcie wieży to oczywiście plus.
Raz że nie na temat, dwa obywatelstwo założyciela Solarisa nie jest żadną tajemnicą. To gdzie wcześniej pracował też i to jakiej marki wcześniej produkowali autobusy w Bolechowie również nie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość