POLREGIO trasę będzie obsługiwać jako uzupełnienie oferty wagonami ED78 (z udogodnieniami), EN63A, EN64, EN57Ald, ED72A lub pojazdami o podobnych parametrach lub lepszych.
Oferta będzie obowiązywać od 5 grudnia 2024 roku do 9 grudnia 2028 roku.
Tekst pochodzi z portalu Transinfo przeczytaj więcej: https://transinfo.pl/inforail/zielone-s ... gqU-P50_pQPrezes Urzędu Transportu Kolejowego wydał decyzję w sprawie przyznania POLREGIO otwartego dostępu dla pasażerskich przewozów kolejowych na trasie krajowej Ostrowiec Świętokrzyski – Kraków Główny i w relacji powrotnej. Na wnioskowanej trasie POLREGIO może uruchomić 3 pary pociągów na dobę.
[...]
Dopuszczalne jest zatrzymywanie się pociągów Przewoźnika na następujących stacjach: Ostrowiec Świętokrzyski, Boksycka, Kunów, Staw Kunowski, Brody Iłżeckie, Styków Iłżecki, Starachowice Michałów, Starachowice Wschodnie, Starachowice, Wąchock, Marcinków, Skarżysko Kościelne, Skarżysko-Kamienna, Skarżysko Zachodnie, Suchedniów Północny, Suchedniów, Berezów, Łączna, Zagnańsk, Tumlin, Kostomłoty, Kielce Piaski, Kielce, Kielce Białogon, Kielce Słowik, Sitkówka Nowiny, Radkowice, Wolica, Sobków, Miąsowa, Jędrzejów, Potok, Krzcięcice, Sędziszów, Klimontów, Kozłów, Tunel, Dziadówki, Miechów i Kraków Główny. Pociąg nie będzie zatrzymywał się na stacjach handlowych na odcinku Kraków Batowice – Kamieńczyce.
[...]
Przewoźnik będzie realizował przewozy przy pomocy pojazdów typu ED78 (czteroczłonowy elektryczny zespół trakcyjny lub w trakcji wielokrotnej, w którym Przewoźnik zapewni windy i udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami i o ograniczonej sprawności ruchowej) lub pojazdami serii EN63A, EN64, EN57Ald, ED72A. Dopuszcza się możliwość wykorzystywania również innych typów pojazdów kolejowych, jeżeli POLREGIO zagwarantuje takie same bądź lepsze parametry techniczne, eksploatacyjne i jakościowe pojazdów.