Tramwaj na Kliny

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Ydhflx
Ekspert
Posty: 551
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Tramwaj na Kliny

Post autor: Ydhflx » 30 gru 2023, 10:18

Sądzę, że ta gadka o tunelu to jest po to, żeby nie krytykowano że się nie robi tramwaju tylko ulicę. A kiedy powstanie to nie wiadomo. Szczególnie że premetro to jest w fazie analiz a pierwsza linia ma być na północy.

Więc moim zdaniem to krytykować należy. Urzędnicy budując ulicę zamiast tramwaju spowodują zmarnowanie szansy dla tego osiedla na szybki transport szynowy i spowodują wzrost ruchu samochodowego w mieście i tym samym wzrost korków w centrum.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 1217
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Tramwaj na Kliny

Post autor: kot_feliks » 30 gru 2023, 12:20

Ale "jest projekt" na drogę, czego nie rozumiesz? :D

Awatar użytkownika
Zorza Polarna
Specjalista
Posty: 366
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Tramwaj na Kliny

Post autor: Zorza Polarna » 30 gru 2023, 14:02

Ydhflx pisze: 30 gru 2023, 10:18 Sądzę, że ta gadka o tunelu to jest po to, żeby nie krytykowano że się nie robi tramwaju tylko ulicę. A kiedy powstanie to nie wiadomo. Szczególnie że premetro to jest w fazie analiz a pierwsza linia ma być na północy.

Więc moim zdaniem to krytykować należy. Urzędnicy budując ulicę zamiast tramwaju spowodują zmarnowanie szansy dla tego osiedla na szybki transport szynowy i spowodują wzrost ruchu samochodowego w mieście i tym samym wzrost korków w centrum.
Nie chcę nic mówić ale warto to przytoczyć. Os Pod Fortem ma 2 błędy dot KM sprawiające że ul. 8 Pułku ułanów jako droga niestety musi powstać:

1. Zachodnie część Osiedla (ul. Komuny Paryskiej, Wschodni Kobierzyn) nie ma nadal komunikacji miejskiej więc dla słonecznych Klinów nadal dystans na tramwaj będzie duży a dzisiaj ludzie są leniami to wybiorą samochód *oczywiście nie wszyscy* więc przy tworzeniu tego tramwaju w końcu pomyśleć o tej drodze między Spacerową a Komuny Paryskiej aby na jej końcu stworzyć przystanko-pętlę dla jakieś linii (może wtedy 494 tam by się wysłało skoro centrum osiedla będzie miało tramwaj?)


2. Drugi aspekt to sam tramwaj. Nawet jak w optymistycznym wariancie on powstanie, nie obsłuży Kobierzyńskiej ale co na niej zostanie? Setki aut które czy to z osiedla Pod Fortem czy innych osiedli w rejonie (które się mnożą jak grzyby po deszczu) i to dla nich będzie ul. 8 Pułku Ułanów, zawsze budowa ulicy sprawia, że auta tam się pojawiają ale pamiętajmy że Kobierzyńska to jest 1x1 i potrzebne jest jej jakieś wsparcie. Ponadto kolejną głupotą jest kończenie tramwaju przy osiedlu Pod Fortem. Deweloperzy od razu wyczują piniądz i w końcu któryś zabuduje łąki kobierzyńskie. Zostawiając nas z problemem takim że bloki które będą stać przy Działowskiego będą miały ogromny dystans do tramwaju, sprawiając że będą jeździć autem :/ . Powinni tramwaj pociągnąć do pętli którą planowali przy KDZ.1. (na planie MPZP "Kliny Południe": 2KU.2) wtedy skorzystają nie tylko mieszkańcy osiedla Pod Fortem ale i również mieszkańcy przyszłych bloków które na łąkach powstaną (działki już są w rękach deweloperów tylko się kłócą który zapłaci za zrobienie ulicy), mieszkańcy Trockiego, Kobierzyn a nawet i Sidzina na tym wydłużeniu by skorzystała, ale cóż, urzędnicy myślą bardzo krótkowzrocznie.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki"

festence
Pasażer
Posty: 19
Rejestracja: 13 paź 2023, 0:16

Re: Tramwaj na Kliny

Post autor: festence » 10 sty 2024, 17:15

Tramwaj na Kliny prosto z Kapelanki? Na razie melodia przyszłości
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/tramw ... 54618.html

Nicko
Miłośnik
Posty: 73
Rejestracja: 16 lis 2022, 18:41
Lokalizacja: Skawina

Re: Tramwaj na Kliny

Post autor: Nicko » 10 kwie 2024, 23:47

Zamówienie na studium wykonalności dot. linii tramwajowej na Kliny.

https://gazetakrakowska.pl/krakow-planu ... 3-18452155

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6638
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj na Kliny

Post autor: Kaszmir » 10 maja 2024, 9:35

Jak przebiegnie linia tramwajowa na os. Kliny? Jedna firma chce się podjąć tego zadania
https://www.radiokrakow.pl/aktualnosci/ ... o-zadania/
Szacunkowa wartość zamówienia została określona na kwotę 544,7 tys. zł brutto. W przetargu złożona została jedna oferta od firmy Datbout Sp. z o.o. Oferent zaproponował za wykonanie usługi 429,9 tys. zł brutto. Zatem zmieścił się w planowanym budżecie.

Awatar użytkownika
Cyjan
Specjalista
Posty: 359
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: Tramwaj na Kliny

Post autor: Cyjan » 18 wrz 2024, 14:47

Wiadomo do kiedy wykonawca ma czas na przedstawienie tych wariantów poprowadzenia tramwaju?
ona/jej

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 727
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Tramwaj na Kliny

Post autor: kbieniu7 » 01 paź 2024, 12:38

Trwa dyskusja o 8PU, ale popatrzcie, co wpadło na audyty - kawałek Nowej Bartla na Klinach. Dziwne trochę, bo to jest to, co się pokrywało z dotychczasowym projektem ulicy do SKA Opatkowice, ale tylko fragment. Może chcą zrobić coś wcześniej tam w ograniczonym zakresie? Albo chcieli dobrze zaprojektować pętlę autobusowo-tramwajową, więc żeby nie wracać z poprzednim zadaniem na wcześniejszy etap, to wydzielili? Na pewno na plus, że jawnie nakreślili rezerwę pod pętlę tramwajową.

https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... utobusowej

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6638
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj na Kliny

Post autor: Kaszmir » 01 paź 2024, 19:16

kbieniu7 pisze: 01 paź 2024, 12:38Trwa dyskusja o 8PU, ale popatrzcie, co wpadło na audyty - kawałek Nowej Bartla na Klinach. Dziwne trochę, bo to jest to, co się pokrywało z dotychczasowym projektem ulicy do SKA Opatkowice, ale tylko fragment. Może chcą zrobić coś wcześniej tam w ograniczonym zakresie? Albo chcieli dobrze zaprojektować pętlę autobusowo-tramwajową, więc żeby nie wracać z poprzednim zadaniem na wcześniejszy etap, to wydzielili? Na pewno na plus, że jawnie nakreślili rezerwę pod pętlę tramwajową.
Mnie ta rezerwa nie cieszy - wiele razy było proponowane, by pociągnąć tramwaj kilometr dalej, do Opatkowic SKA. Czemu nie zrobić porządnego węzła przesiadkowego?

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 727
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Tramwaj na Kliny

Post autor: kbieniu7 » 01 paź 2024, 21:07

Kaszmir pisze: 01 paź 2024, 19:16 Mnie ta rezerwa nie cieszy - wiele razy było proponowane, by pociągnąć tramwaj kilometr dalej, do Opatkowic SKA. Czemu nie zrobić porządnego węzła przesiadkowego?
Zgadzam się, ale jest to progres względem wcześniejszego projektu - gdzie była rezerwa pod torowisko, ale bez jakiejkolwiek pętli tramwajowej ;)

Aszaf
Pasażer
Posty: 44
Rejestracja: 17 kwie 2023, 15:48

Re: Tramwaj na Kliny

Post autor: Aszaf » 15 lis 2024, 15:46

Wrzucono już prezentację ze Studium wykonalności tramwaju na Kliny. Tutaj można znaleźć link:

https://www.bip.krakow.pl/zalaczniki/do ... 7041/karta

Załączam też wszystkie planowane warianty. Trzeba to na spokojnie przeanalizować, ale wygląda na to, że w praktyce jedynymi prawdopodobnymi wariantami do realizacji w dalekiej przyszłości jest opcja przez Czerwone Maki.
Załączniki
plik - t.jpg
plik - t.jpg (226.28 KiB) Przejrzano 5026 razy

Kojak
Ekspert
Posty: 717
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Tramwaj na Kliny

Post autor: Kojak » 15 lis 2024, 16:22

Patrząc na ten szkic to bardzo ciekawa koncepcja zrealizowania kilku wariantów jednocześnie. Niebieski, żółty i czerwono-zielony. Taka trochę nowa Nowa Huta by się tam zrobiła, ale z korzyścią komunikacyjną dla rejonu.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1770
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Tramwaj na Kliny

Post autor: Bayer2003 » 15 lis 2024, 16:34

Kojak pisze: 15 lis 2024, 16:22 Patrząc na ten szkic to bardzo ciekawa koncepcja zrealizowania kilku wariantów jednocześnie. Niebieski, żółty i czerwono-zielony. Taka trochę nowa Nowa Huta by się tam zrobiła, ale z korzyścią komunikacyjną dla rejonu.
Wariant niebieski jest najdroższy i powoduje problemy ze stworzeniem sensownego układu linii, na którym nie straci Ruczaj ani okolice Borku Fałęckiego. Wyjątkowo nie podoba mi się również wariant brązowy, odsuwający tramwaj od najwyższych budynków mieszkalnych (ulica Jagodowa) w potencjalnym rejonie inwestycji. Cała reszta powinna zostać wzięta pod uwagę, być może nawet jako dwie trasy - jedna z Czerwonych Maków, druga z Borku ;).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

kucyk
Ekspert
Posty: 2310
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Tramwaj na Kliny

Post autor: kucyk » 15 lis 2024, 17:38

Zapewne skończy się na wariancie 6 - czyli obsłudze liniami autobusowymi. Takie mamy realia na chwilę obecną w Krakowie. W ostatnich tygodniach wycofano się budowy tramwajowych tras: z Małego Płaszowa do Złocienia, na Rżąkę z możliwością wydłużenia do Wieliczki, zrezygnowano (chyba) z trasy Cichy Kącik - Azory.

Nie wiadomo co będzie z budową planowanej od przeszło 50 lat trasy na Azory. :roll:
O czymś jeszcze zapomniałem? :oops:

Awatar użytkownika
Cyjan
Specjalista
Posty: 359
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: Tramwaj na Kliny

Post autor: Cyjan » 15 lis 2024, 17:41

Niebieski by far najlepszy, ale tak jak wyżej jest najdroższy i skomplikowany, bo wymaga współpracy z dziejącą się już budową 8PU, autorski też ekstra, tramwaj na opatkowice to by była rewolucja... nie przekonują mnie warianty z Maków, bo do tego jest inna inwestycja i nie powinno się tego grupować, ale jest to najbardziej prawdopodobne bo jesteśmy w trybie zaciskania pasa jak chodzi o budżet, plus na zaborzu masa NIMBów, a na makach właściciele mieszkań sie cieszą bo cena pójdzie do góry.

Edit: z trzeciej strony, może oni doliczają kasę która i tak idzie na budowę 8PU? Dziwne.
ona/jej

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 0 gości