Tramwaj na Kliny
Re: Tramwaj na Kliny
Sądzę, że ta gadka o tunelu to jest po to, żeby nie krytykowano że się nie robi tramwaju tylko ulicę. A kiedy powstanie to nie wiadomo. Szczególnie że premetro to jest w fazie analiz a pierwsza linia ma być na północy.
Więc moim zdaniem to krytykować należy. Urzędnicy budując ulicę zamiast tramwaju spowodują zmarnowanie szansy dla tego osiedla na szybki transport szynowy i spowodują wzrost ruchu samochodowego w mieście i tym samym wzrost korków w centrum.
Więc moim zdaniem to krytykować należy. Urzędnicy budując ulicę zamiast tramwaju spowodują zmarnowanie szansy dla tego osiedla na szybki transport szynowy i spowodują wzrost ruchu samochodowego w mieście i tym samym wzrost korków w centrum.
-
- Ekspert
- Posty: 1098
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Tramwaj na Kliny
Ale "jest projekt" na drogę, czego nie rozumiesz?
- Zorza Polarna
- Specjalista
- Posty: 202
- Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
- Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn
Re: Tramwaj na Kliny
Nie chcę nic mówić ale warto to przytoczyć. Os Pod Fortem ma 2 błędy dot KM sprawiające że ul. 8 Pułku ułanów jako droga niestety musi powstać:Ydhflx pisze: ↑30 gru 2023, 10:18 Sądzę, że ta gadka o tunelu to jest po to, żeby nie krytykowano że się nie robi tramwaju tylko ulicę. A kiedy powstanie to nie wiadomo. Szczególnie że premetro to jest w fazie analiz a pierwsza linia ma być na północy.
Więc moim zdaniem to krytykować należy. Urzędnicy budując ulicę zamiast tramwaju spowodują zmarnowanie szansy dla tego osiedla na szybki transport szynowy i spowodują wzrost ruchu samochodowego w mieście i tym samym wzrost korków w centrum.
1. Zachodnie część Osiedla (ul. Komuny Paryskiej, Wschodni Kobierzyn) nie ma nadal komunikacji miejskiej więc dla słonecznych Klinów nadal dystans na tramwaj będzie duży a dzisiaj ludzie są leniami to wybiorą samochód *oczywiście nie wszyscy* więc przy tworzeniu tego tramwaju w końcu pomyśleć o tej drodze między Spacerową a Komuny Paryskiej aby na jej końcu stworzyć przystanko-pętlę dla jakieś linii (może wtedy 494 tam by się wysłało skoro centrum osiedla będzie miało tramwaj?)
2. Drugi aspekt to sam tramwaj. Nawet jak w optymistycznym wariancie on powstanie, nie obsłuży Kobierzyńskiej ale co na niej zostanie? Setki aut które czy to z osiedla Pod Fortem czy innych osiedli w rejonie (które się mnożą jak grzyby po deszczu) i to dla nich będzie ul. 8 Pułku Ułanów, zawsze budowa ulicy sprawia, że auta tam się pojawiają ale pamiętajmy że Kobierzyńska to jest 1x1 i potrzebne jest jej jakieś wsparcie. Ponadto kolejną głupotą jest kończenie tramwaju przy osiedlu Pod Fortem. Deweloperzy od razu wyczują piniądz i w końcu któryś zabuduje łąki kobierzyńskie. Zostawiając nas z problemem takim że bloki które będą stać przy Działowskiego będą miały ogromny dystans do tramwaju, sprawiając że będą jeździć autem :/ . Powinni tramwaj pociągnąć do pętli którą planowali przy KDZ.1. (na planie MPZP "Kliny Południe": 2KU.2) wtedy skorzystają nie tylko mieszkańcy osiedla Pod Fortem ale i również mieszkańcy przyszłych bloków które na łąkach powstaną (działki już są w rękach deweloperów tylko się kłócą który zapłaci za zrobienie ulicy), mieszkańcy Trockiego, Kobierzyn a nawet i Sidzina na tym wydłużeniu by skorzystała, ale cóż, urzędnicy myślą bardzo krótkowzrocznie.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki"
Re: Tramwaj na Kliny
Tramwaj na Kliny prosto z Kapelanki? Na razie melodia przyszłości
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/tramw ... 54618.html
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/tramw ... 54618.html
Re: Tramwaj na Kliny
Zamówienie na studium wykonalności dot. linii tramwajowej na Kliny.
https://gazetakrakowska.pl/krakow-planu ... 3-18452155
https://gazetakrakowska.pl/krakow-planu ... 3-18452155
Re: Tramwaj na Kliny
Jak przebiegnie linia tramwajowa na os. Kliny? Jedna firma chce się podjąć tego zadania
https://www.radiokrakow.pl/aktualnosci/ ... o-zadania/
https://www.radiokrakow.pl/aktualnosci/ ... o-zadania/
Szacunkowa wartość zamówienia została określona na kwotę 544,7 tys. zł brutto. W przetargu złożona została jedna oferta od firmy Datbout Sp. z o.o. Oferent zaproponował za wykonanie usługi 429,9 tys. zł brutto. Zatem zmieścił się w planowanym budżecie.
Re: Tramwaj na Kliny
Wiadomo do kiedy wykonawca ma czas na przedstawienie tych wariantów poprowadzenia tramwaju?
Re: Tramwaj na Kliny
Trwa dyskusja o 8PU, ale popatrzcie, co wpadło na audyty - kawałek Nowej Bartla na Klinach. Dziwne trochę, bo to jest to, co się pokrywało z dotychczasowym projektem ulicy do SKA Opatkowice, ale tylko fragment. Może chcą zrobić coś wcześniej tam w ograniczonym zakresie? Albo chcieli dobrze zaprojektować pętlę autobusowo-tramwajową, więc żeby nie wracać z poprzednim zadaniem na wcześniejszy etap, to wydzielili? Na pewno na plus, że jawnie nakreślili rezerwę pod pętlę tramwajową.
https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... utobusowej
https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... utobusowej
Re: Tramwaj na Kliny
Mnie ta rezerwa nie cieszy - wiele razy było proponowane, by pociągnąć tramwaj kilometr dalej, do Opatkowic SKA. Czemu nie zrobić porządnego węzła przesiadkowego?kbieniu7 pisze: ↑01 paź 2024, 12:38Trwa dyskusja o 8PU, ale popatrzcie, co wpadło na audyty - kawałek Nowej Bartla na Klinach. Dziwne trochę, bo to jest to, co się pokrywało z dotychczasowym projektem ulicy do SKA Opatkowice, ale tylko fragment. Może chcą zrobić coś wcześniej tam w ograniczonym zakresie? Albo chcieli dobrze zaprojektować pętlę autobusowo-tramwajową, więc żeby nie wracać z poprzednim zadaniem na wcześniejszy etap, to wydzielili? Na pewno na plus, że jawnie nakreślili rezerwę pod pętlę tramwajową.
Re: Tramwaj na Kliny
Zgadzam się, ale jest to progres względem wcześniejszego projektu - gdzie była rezerwa pod torowisko, ale bez jakiejkolwiek pętli tramwajowej
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości