Tramwaj na Kliny
Re: Tramwaj na Kliny
Sądzę, że ta gadka o tunelu to jest po to, żeby nie krytykowano że się nie robi tramwaju tylko ulicę. A kiedy powstanie to nie wiadomo. Szczególnie że premetro to jest w fazie analiz a pierwsza linia ma być na północy.
Więc moim zdaniem to krytykować należy. Urzędnicy budując ulicę zamiast tramwaju spowodują zmarnowanie szansy dla tego osiedla na szybki transport szynowy i spowodują wzrost ruchu samochodowego w mieście i tym samym wzrost korków w centrum.
Więc moim zdaniem to krytykować należy. Urzędnicy budując ulicę zamiast tramwaju spowodują zmarnowanie szansy dla tego osiedla na szybki transport szynowy i spowodują wzrost ruchu samochodowego w mieście i tym samym wzrost korków w centrum.
-
- Ekspert
- Posty: 1217
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Tramwaj na Kliny
Ale "jest projekt" na drogę, czego nie rozumiesz? 

- Zorza Polarna
- Specjalista
- Posty: 366
- Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
- Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn
Re: Tramwaj na Kliny
Nie chcę nic mówić ale warto to przytoczyć. Os Pod Fortem ma 2 błędy dot KM sprawiające że ul. 8 Pułku ułanów jako droga niestety musi powstać:Ydhflx pisze: 30 gru 2023, 10:18 Sądzę, że ta gadka o tunelu to jest po to, żeby nie krytykowano że się nie robi tramwaju tylko ulicę. A kiedy powstanie to nie wiadomo. Szczególnie że premetro to jest w fazie analiz a pierwsza linia ma być na północy.
Więc moim zdaniem to krytykować należy. Urzędnicy budując ulicę zamiast tramwaju spowodują zmarnowanie szansy dla tego osiedla na szybki transport szynowy i spowodują wzrost ruchu samochodowego w mieście i tym samym wzrost korków w centrum.
1. Zachodnie część Osiedla (ul. Komuny Paryskiej, Wschodni Kobierzyn) nie ma nadal komunikacji miejskiej więc dla słonecznych Klinów nadal dystans na tramwaj będzie duży a dzisiaj ludzie są leniami to wybiorą samochód *oczywiście nie wszyscy* więc przy tworzeniu tego tramwaju w końcu pomyśleć o tej drodze między Spacerową a Komuny Paryskiej aby na jej końcu stworzyć przystanko-pętlę dla jakieś linii (może wtedy 494 tam by się wysłało skoro centrum osiedla będzie miało tramwaj?)
2. Drugi aspekt to sam tramwaj. Nawet jak w optymistycznym wariancie on powstanie, nie obsłuży Kobierzyńskiej ale co na niej zostanie? Setki aut które czy to z osiedla Pod Fortem czy innych osiedli w rejonie (które się mnożą jak grzyby po deszczu) i to dla nich będzie ul. 8 Pułku Ułanów, zawsze budowa ulicy sprawia, że auta tam się pojawiają ale pamiętajmy że Kobierzyńska to jest 1x1 i potrzebne jest jej jakieś wsparcie. Ponadto kolejną głupotą jest kończenie tramwaju przy osiedlu Pod Fortem. Deweloperzy od razu wyczują piniądz i w końcu któryś zabuduje łąki kobierzyńskie. Zostawiając nas z problemem takim że bloki które będą stać przy Działowskiego będą miały ogromny dystans do tramwaju, sprawiając że będą jeździć autem :/ . Powinni tramwaj pociągnąć do pętli którą planowali przy KDZ.1. (na planie MPZP "Kliny Południe": 2KU.2) wtedy skorzystają nie tylko mieszkańcy osiedla Pod Fortem ale i również mieszkańcy przyszłych bloków które na łąkach powstaną (działki już są w rękach deweloperów tylko się kłócą który zapłaci za zrobienie ulicy), mieszkańcy Trockiego, Kobierzyn a nawet i Sidzina na tym wydłużeniu by skorzystała, ale cóż, urzędnicy myślą bardzo krótkowzrocznie.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki"
Re: Tramwaj na Kliny
Tramwaj na Kliny prosto z Kapelanki? Na razie melodia przyszłości
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/tramw ... 54618.html
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/tramw ... 54618.html
Re: Tramwaj na Kliny
Zamówienie na studium wykonalności dot. linii tramwajowej na Kliny.
https://gazetakrakowska.pl/krakow-planu ... 3-18452155
https://gazetakrakowska.pl/krakow-planu ... 3-18452155
Re: Tramwaj na Kliny
Jak przebiegnie linia tramwajowa na os. Kliny? Jedna firma chce się podjąć tego zadania
https://www.radiokrakow.pl/aktualnosci/ ... o-zadania/
https://www.radiokrakow.pl/aktualnosci/ ... o-zadania/
Szacunkowa wartość zamówienia została określona na kwotę 544,7 tys. zł brutto. W przetargu złożona została jedna oferta od firmy Datbout Sp. z o.o. Oferent zaproponował za wykonanie usługi 429,9 tys. zł brutto. Zatem zmieścił się w planowanym budżecie.
Re: Tramwaj na Kliny
Wiadomo do kiedy wykonawca ma czas na przedstawienie tych wariantów poprowadzenia tramwaju?
ona/jej
Re: Tramwaj na Kliny
Trwa dyskusja o 8PU, ale popatrzcie, co wpadło na audyty - kawałek Nowej Bartla na Klinach. Dziwne trochę, bo to jest to, co się pokrywało z dotychczasowym projektem ulicy do SKA Opatkowice, ale tylko fragment. Może chcą zrobić coś wcześniej tam w ograniczonym zakresie? Albo chcieli dobrze zaprojektować pętlę autobusowo-tramwajową, więc żeby nie wracać z poprzednim zadaniem na wcześniejszy etap, to wydzielili? Na pewno na plus, że jawnie nakreślili rezerwę pod pętlę tramwajową.
https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... utobusowej
https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... utobusowej
Re: Tramwaj na Kliny
Mnie ta rezerwa nie cieszy - wiele razy było proponowane, by pociągnąć tramwaj kilometr dalej, do Opatkowic SKA. Czemu nie zrobić porządnego węzła przesiadkowego?kbieniu7 pisze: 01 paź 2024, 12:38Trwa dyskusja o 8PU, ale popatrzcie, co wpadło na audyty - kawałek Nowej Bartla na Klinach. Dziwne trochę, bo to jest to, co się pokrywało z dotychczasowym projektem ulicy do SKA Opatkowice, ale tylko fragment. Może chcą zrobić coś wcześniej tam w ograniczonym zakresie? Albo chcieli dobrze zaprojektować pętlę autobusowo-tramwajową, więc żeby nie wracać z poprzednim zadaniem na wcześniejszy etap, to wydzielili? Na pewno na plus, że jawnie nakreślili rezerwę pod pętlę tramwajową.
Re: Tramwaj na Kliny
Zgadzam się, ale jest to progres względem wcześniejszego projektu - gdzie była rezerwa pod torowisko, ale bez jakiejkolwiek pętli tramwajowejKaszmir pisze: 01 paź 2024, 19:16 Mnie ta rezerwa nie cieszy - wiele razy było proponowane, by pociągnąć tramwaj kilometr dalej, do Opatkowic SKA. Czemu nie zrobić porządnego węzła przesiadkowego?

Re: Tramwaj na Kliny
Wrzucono już prezentację ze Studium wykonalności tramwaju na Kliny. Tutaj można znaleźć link:
https://www.bip.krakow.pl/zalaczniki/do ... 7041/karta
Załączam też wszystkie planowane warianty. Trzeba to na spokojnie przeanalizować, ale wygląda na to, że w praktyce jedynymi prawdopodobnymi wariantami do realizacji w dalekiej przyszłości jest opcja przez Czerwone Maki.
https://www.bip.krakow.pl/zalaczniki/do ... 7041/karta
Załączam też wszystkie planowane warianty. Trzeba to na spokojnie przeanalizować, ale wygląda na to, że w praktyce jedynymi prawdopodobnymi wariantami do realizacji w dalekiej przyszłości jest opcja przez Czerwone Maki.
- Załączniki
-
- plik - t.jpg (226.28 KiB) Przejrzano 5026 razy
Re: Tramwaj na Kliny
Patrząc na ten szkic to bardzo ciekawa koncepcja zrealizowania kilku wariantów jednocześnie. Niebieski, żółty i czerwono-zielony. Taka trochę nowa Nowa Huta by się tam zrobiła, ale z korzyścią komunikacyjną dla rejonu.
Re: Tramwaj na Kliny
Wariant niebieski jest najdroższy i powoduje problemy ze stworzeniem sensownego układu linii, na którym nie straci Ruczaj ani okolice Borku Fałęckiego. Wyjątkowo nie podoba mi się również wariant brązowy, odsuwający tramwaj od najwyższych budynków mieszkalnych (ulica Jagodowa) w potencjalnym rejonie inwestycji. Cała reszta powinna zostać wzięta pod uwagę, być może nawet jako dwie trasy - jedna z Czerwonych Maków, druga z BorkuKojak pisze: 15 lis 2024, 16:22 Patrząc na ten szkic to bardzo ciekawa koncepcja zrealizowania kilku wariantów jednocześnie. Niebieski, żółty i czerwono-zielony. Taka trochę nowa Nowa Huta by się tam zrobiła, ale z korzyścią komunikacyjną dla rejonu.

https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Tramwaj na Kliny
Zapewne skończy się na wariancie 6 - czyli obsłudze liniami autobusowymi. Takie mamy realia na chwilę obecną w Krakowie. W ostatnich tygodniach wycofano się budowy tramwajowych tras: z Małego Płaszowa do Złocienia, na Rżąkę z możliwością wydłużenia do Wieliczki, zrezygnowano (chyba) z trasy Cichy Kącik - Azory.
Nie wiadomo co będzie z budową planowanej od przeszło 50 lat trasy na Azory.
O czymś jeszcze zapomniałem?
Nie wiadomo co będzie z budową planowanej od przeszło 50 lat trasy na Azory.

O czymś jeszcze zapomniałem?

Re: Tramwaj na Kliny
Niebieski by far najlepszy, ale tak jak wyżej jest najdroższy i skomplikowany, bo wymaga współpracy z dziejącą się już budową 8PU, autorski też ekstra, tramwaj na opatkowice to by była rewolucja... nie przekonują mnie warianty z Maków, bo do tego jest inna inwestycja i nie powinno się tego grupować, ale jest to najbardziej prawdopodobne bo jesteśmy w trybie zaciskania pasa jak chodzi o budżet, plus na zaborzu masa NIMBów, a na makach właściciele mieszkań sie cieszą bo cena pójdzie do góry.
Edit: z trzeciej strony, może oni doliczają kasę która i tak idzie na budowę 8PU? Dziwne.
Edit: z trzeciej strony, może oni doliczają kasę która i tak idzie na budowę 8PU? Dziwne.
ona/jej
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 0 gości