Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

- Linie, trasy, rozkłady
WujekSze
Pasażer
Posty: 18
Rejestracja: 11 sie 2020, 15:47

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: WujekSze » 16 wrz 2020, 9:51

Biorąc pod uwagę rosnącą liczbę osób mieszkających na Klinach, czy ktoś kiedykolwiek pomyślał o wprowadzeniu linii autobusowej na trasie Pod Fortem - Czerwone Maki P+R? Gdyby ta linia miała wysoką częstotliwość, byłaby chyba najlepszym rozwiązaniem, by się wydostać z tej dzielnicy w kierunku centrum. W Gdańsku - na przykład - jest dużo krótkich linii łączących poszczególne osiedla z najbliższą stacją SKM

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: Zieleńczanin » 16 wrz 2020, 10:00

Wprowadzono taką linię przy okazji remarszrutyzacji 2012 i otwarciu torowiska na Czerwone Maki: http://www.kmk.krakow.pl/liniebus_remar ... _2012.html
Jeździła często w stadzie z "244", przez co była pustakiem. Została zlikwidowana po paru miesiącach. Generalnie dojazd z Klin do centrum przez Maki jest trochę na około.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5795
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: Kaszmir » 16 wrz 2020, 10:03

Zieleńczanin pisze: 16 wrz 2020, 10:00Jeździła często w stadzie z "244", przez co była pustakiem.
To było strasznie dziwne bo "116" dostało taką samą częstotliwość jak "244" więc ZIKiT chyba miał plany by je skoordynować. Czemu to nie wyszło - nie wiadomo. Może przewoźnik oszczędzał na brygadach.

W zamian za likwidację tamtego "116" wzmocniono "151/451" - bodajże z ~f=20/30 na ~f=12/24.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: Kitek » 18 sty 2021, 18:08

Na Facebooku Pana Radnego Michała Starobrata pojawiła się następująca informacja:
Dlatego w dniu dzisiejszym zwróciłem się z prośbą o przeanalizowanie możliwości utworzenia nowego połączenia autobusowego Kliny-Czerwone Maki w dwóch wariantach:
➢ Kliny Pod Fortem – Borkowska – Skośna – Lubostroń – Czerwone Maki 🚌
➢ Kliny Pod Fortem – Borkowska – Babińskiego – Bunscha – Czerwona Maki 🚌
https://www.facebook.com/michalstarobra ... 4518123878
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5795
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: Kaszmir » 18 sty 2021, 19:53

Była już linia do Czerwonych Maków, "116", i jeździła pusta. A wtedy przecież Kliny nie miały "194" - w kier. Kobierzyńskiej było jedynie "178" z ~f=12/24. Nie do końca zatem rozumiem, dla kogo miałaby być ta linia, nie mówiąc już o tym że brakuje miejsca na końcówce "Pod Fortem".

Doceniam pracę i zaangażowanie Radnego, z drugiej strony - oceniając, jak (nie) wyszła rewolucja w Swoszowicach i linie "155" oraz "165" które wywalczył - myślę, że lepiej by skupił swoje siły na walce o tramwaj.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 1001
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: mkm3 » 18 sty 2021, 20:07

Dziwię się, że ZTP słucha pomysłów radnego.. i co na to mieszkańcy. Bo chyba Swoszowice nie są zadowolone z poczynionych zmian. Jak już coś zmieniać w tej okolicy to myśleć o wydłużeniu 106 i 136 na Podgórze SKA lub 178 w okolice Lipińskiego.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: prezes » 18 sty 2021, 20:13

Kitek pisze: 18 sty 2021, 18:08 Na Facebooku Pana Radnego Michała Starobrata pojawiła się następująca informacja:
Dlatego w dniu dzisiejszym zwróciłem się z prośbą o przeanalizowanie możliwości utworzenia nowego połączenia autobusowego Kliny-Czerwone Maki w dwóch wariantach:
➢ Kliny Pod Fortem – Borkowska – Skośna – Lubostroń – Czerwone Maki 🚌
➢ Kliny Pod Fortem – Borkowska – Babińskiego – Bunscha – Czerwona Maki 🚌
https://www.facebook.com/michalstarobra ... 4518123878
Nie bardzo rozumiem jaki byłby sens takiej linii. Kliny przecież już dzisiaj mają linię "136", która nie dość, że dowozi do tramwajów z Czerwonych Maków, to dojeżdża jeszcze do Łagiewnik, gdzie jest jeszcze więcej możliwości przesiadki. Przesiadanie się na Czerwonych Makach zamiast na Lipińskiego byłoby tak naprawdę wydłużeniem podróży dla pasażerów z Klin.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: MichalTyniec » 18 sty 2021, 21:12

mkm3 pisze: 18 sty 2021, 20:07 Dziwię się, że ZTP słucha pomysłów radnego.. i co na to mieszkańcy. Bo chyba Swoszowice nie są zadowolone z poczynionych zmian. Jak już coś zmieniać w tej okolicy to myśleć o wydłużeniu 106 i 136 na Podgórze SKA lub 178 w okolice Lipińskiego.
A dlaczego Swoszowice mają być niezadowolone? Bo nie rozumiem, na pewno częściej jest dostać się teraz ze wszystkich linii niż gdy kursowało 484, a niezadowolony to każdy wszędzie będzie jak zabiera się bezpośredni autobus ale trzeba patrzeć i szukać lepszego rozwiązania bo to się nie sprawdzało, a jeżeli radny chce uruchomić linie na Maki to chyba dlatego że na pewno dużo szybciej można się nią dostać z Klinów niż 136 stojąc w korku na Kobierzyńskiej.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: prezes » 18 sty 2021, 22:23

MichalTyniec pisze: 18 sty 2021, 21:12 A dlaczego Swoszowice mają być niezadowolone? Bo nie rozumiem, na pewno częściej jest dostać się teraz ze wszystkich linii niż gdy kursowało 484, a niezadowolony to każdy wszędzie będzie jak zabiera się bezpośredni autobus ale trzeba patrzeć i szukać lepszego rozwiązania bo to się nie sprawdzało
Swoszowice mogą być niezadowolone, bo zabrano im bezpośrednie połączenie do centrum w postaci linii "184" w zamian dając dwa potworki właściwie dojeżdżające donikąd. Punktualności to nie poprawiło, a wielu pasażerom wydłużyło czas podróży, bo teraz muszą uwzględnić także czas przesiadki. Pasażerowie z tamtych rejonów dużo lepiej by wyszli gdyby po prostu wzmocniono "135" do f~24. Wtedy tak samo relacja Swoszowice-Kurdwanów byłaby obsługiwana z f~12 zapewnianym przez takt "135" i "184".
MichalTyniec pisze: 18 sty 2021, 21:12 a jeżeli radny chce uruchomić linie na Maki to chyba dlatego że na pewno dużo szybciej można się nią dostać z Klinów niż 136 stojąc w korku na Kobierzyńskiej.
Jak już pisał Kaszmir, w tej samej relacji istniało niegdyś "116" i nie cieszyło się ono popularnością. Jak widać, widocznie pasażerowie wolą podróż przez Kobierzyńską, skoro taka relacja cieszy się większym zainteresowaniem.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: MichalTyniec » 19 sty 2021, 2:01

prezes pisze: 18 sty 2021, 22:23
MichalTyniec pisze: 18 sty 2021, 21:12 A dlaczego Swoszowice mają być niezadowolone? Bo nie rozumiem, na pewno częściej jest dostać się teraz ze wszystkich linii niż gdy kursowało 484, a niezadowolony to każdy wszędzie będzie jak zabiera się bezpośredni autobus ale trzeba patrzeć i szukać lepszego rozwiązania bo to się nie sprawdzało
Swoszowice mogą być niezadowolone, bo zabrano im bezpośrednie połączenie do centrum w postaci linii "184" w zamian dając dwa potworki właściwie dojeżdżające donikąd. Punktualności to nie poprawiło, a wielu pasażerom wydłużyło czas podróży, bo teraz muszą uwzględnić także czas przesiadki. Pasażerowie z tamtych rejonów dużo lepiej by wyszli gdyby po prostu wzmocniono "135" do f~24. Wtedy tak samo relacja Swoszowice-Kurdwanów byłaby obsługiwana z f~12 zapewnianym przez takt "135" i "184".
MichalTyniec pisze: 18 sty 2021, 21:12 a jeżeli radny chce uruchomić linie na Maki to chyba dlatego że na pewno dużo szybciej można się nią dostać z Klinów niż 136 stojąc w korku na Kobierzyńskiej.
Jak już pisał Kaszmir, w tej samej relacji istniało niegdyś "116" i nie cieszyło się ono popularnością. Jak widać, widocznie pasażerowie wolą podróż przez Kobierzyńską, skoro taka relacja cieszy się większym zainteresowaniem.
Jechali przez Kobierzyńską bo mieli bezpośredni 178 do Huty, dlatego wybierali ten a nie 116 po to żeby się nie przesiadać na Makach, więc tylko z wygodnictwa to robili a nie że połączenie było nieatrakcyjne, poza tym to było 8 lat temu gdzie pasażerów stamtąd było nieporównywalnie mniej niż w tej chwili. Ze Swoszowic połączenie do centrum jest zachowane w postaci 165 i mimo że jest odrobinę rzadziej rozkładowo to i tak punktualniejsze niż dawny 484 a znam bardzo dużo osób którym obecny układ dużo bardziej odpowiada niż linia która jeździła jak chce, i wiem że znowu napiszesz ze zabrali im bezpośredni autobus który jechał dalej niż na Podwawelskie dlatego są bardzo poszkodowani🙂ale to tylko w mniemaniu pewnej grupy osób bo większość woli taki układ.

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 312
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: obserwator » 19 sty 2021, 11:47

Pytanie tylko czy tworząc nową linię chcemy dokładać pasażerów do i tak ciasnej pętli na Czerwonych Makach? Pasażerowie z Klin i tak mają dostęp do tramwajów ruczajowskich dzięki często kursującej linii "194", w dodatku w przegubach.
Warto również zauważyć że linie "136" oraz "151/451" zostały pocięte, więc najpierw należałoby zacząć od przywrócenia w szczycie f~24 na "136" i f~12 na "151/451". Następnym krokiem mogłoby być wzmocnienie linii "106" i "136" do f~20 w szczycie i "151/451" do f~10. Dodatkowo zyskałaby linia "106", która niedawno była proponowana jako kandydat do wzmocnień.

Mr. Passenger
Znawca
Posty: 187
Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
Lokalizacja: Ruczaj

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: Mr. Passenger » 19 sty 2021, 13:10

MichalTyniec pisze: 19 sty 2021, 2:01 Jechali przez Kobierzyńską bo mieli bezpośredni 178 do Huty, dlatego wybierali ten a nie 116 po to żeby się nie przesiadać na Makach, więc tylko z wygodnictwa to robili a nie że połączenie było nieatrakcyjne
Chyba trochę się zgubiłeś we własnym rozumowaniu. Jeżeli pasażerowie wybierali standardową linię zamiast dowozówki, nawet jeśli mogli się przesiąść na tę samą relację, to chyba widać która była bardziej atrakcyjna, co nie? :D
Zresztą, taki układ mógłby funkcjonować gdyby stare "116" nie notowało żadnych opóźnień na trasie do Maków, a tymczasem i tak utykało w korkach na Zawiłej, Babińskiego i Bunscha ;)
MichalTyniec pisze: 19 sty 2021, 2:01 A znam bardzo dużo osób którym obecny układ dużo bardziej odpowiada niż linia która jeździła jak chce, i wiem że znowu napiszesz ze zabrali im bezpośredni autobus który jechał dalej niż na Podwawelskie dlatego są bardzo poszkodowani, ale to tylko w mniemaniu pewnej grupy osób bo większość woli taki układ
Nie chcę Ci sugerować niewiarygodności, ale masz na potwierdzenie swojej tezy cokolwiek poza dowodem anegdotycznym? Bo nawet na miejskich stronach na fb widać, że większość mieszkańców o nowym układzie wypowiada się zazwyczaj negatywnie lub bardzo negatywnie.
A z tym Podwawelskim to też bym nie szalał, bo przebieg "165" w rejonie Ronda Grunwaldzkiego w obu kierunkach wygląda jak słaby żart i dowód na to, że przy odpowiednich chęciach można zepsuć możliwości przesiadkowe na jednym z największych węzłów przesiadkowych w mieście

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: MichalTyniec » 19 sty 2021, 14:15

Mr. Passenger pisze: 19 sty 2021, 13:10
MichalTyniec pisze: 19 sty 2021, 2:01 Jechali przez Kobierzyńską bo mieli bezpośredni 178 do Huty, dlatego wybierali ten a nie 116 po to żeby się nie przesiadać na Makach, więc tylko z wygodnictwa to robili a nie że połączenie było nieatrakcyjne
Chyba trochę się zgubiłeś we własnym rozumowaniu. Jeżeli pasażerowie wybierali standardową linię zamiast dowozówki, nawet jeśli mogli się przesiąść na tę samą relację, to chyba widać która była bardziej atrakcyjna, co nie? :D
Zresztą, taki układ mógłby funkcjonować gdyby stare "116" nie notowało żadnych opóźnień na trasie do Maków, a tymczasem i tak utykało w korkach na Zawiłej, Babińskiego i Bunscha ;)
MichalTyniec pisze: 19 sty 2021, 2:01 A znam bardzo dużo osób którym obecny układ dużo bardziej odpowiada niż linia która jeździła jak chce, i wiem że znowu napiszesz ze zabrali im bezpośredni autobus który jechał dalej niż na Podwawelskie dlatego są bardzo poszkodowani, ale to tylko w mniemaniu pewnej grupy osób bo większość woli taki układ
Nie chcę Ci sugerować niewiarygodności, ale masz na potwierdzenie swojej tezy cokolwiek poza dowodem anegdotycznym? Bo nawet na miejskich stronach na fb widać, że większość mieszkańców o nowym układzie wypowiada się zazwyczaj negatywnie lub bardzo negatywnie.
A z tym Podwawelskim to też bym nie szalał, bo przebieg "165" w rejonie Ronda Grunwaldzkiego w obu kierunkach wygląda jak słaby żart i dowód na to, że przy odpowiednich chęciach można zepsuć możliwości przesiadkowe na jednym z największych węzłów przesiadkowych w mieście
No nie za bardzo wiem o jakich korkach mówisz na Buncha i Babińskiego bo ilekroć jadę tamtędy to nie ma żadnych utrudnień, ewentualnie w stronę Czerwonych Maków ale bez znaczącej straty czasu w porównaniu do Kobierzyńskiej a jeżeli chodzi Ci o wpisy Facebooka z lokalnej strony? To ja tego pod uwagę nie biorę, tylko swoich znajomych stamtąd i osób które podróżują a nie pojedynczych i tych samych głosów które wypowiadają się negatywnie bo są to jedne i te same osoby jakbyś nie zauważył.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: prezes » 19 sty 2021, 14:26

MichalTyniec pisze: 19 sty 2021, 2:01 Jechali przez Kobierzyńską bo mieli bezpośredni 178 do Huty, dlatego wybierali ten a nie 116 po to żeby się nie przesiadać na Makach, więc tylko z wygodnictwa to robili a nie że połączenie było nieatrakcyjne, poza tym to było 8 lat temu gdzie pasażerów stamtąd było nieporównywalnie mniej niż w tej chwili.
Racja, pasażerów było dużo mniej niż w tej chwili, jednak wtedy pasażerowie nie mieli do dyspozycji "194" kursującego z f~7,5. Teraz dzięki niemu dojazd do centrum jest dużo lepszy, więc pasażerowie wybiorą "194" zamiast dowozówki. Słusznie tutaj przyznajesz wyższość bezpośredniego autobusu nad dowozówką. Może skoro więcej ludzi wybierało "178" jadące bezpośrednio do Huty, lepszą opcją byłoby po prostu przywrócenie go na Kliny, zamiast tworzenia linii dowożącej do położonego dalej od centrum punktu przesiadkowego? Skoro pasażerowie w poruszaniu się komunikacją miejską kierują się wygodnictwem, to może właśnie do tych upodobań ludzi powinniśmy dostosować komunikację miejską. Bo komunikacja miejska powinna być dla ludzi, nie na odwrót.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Kliny, Pod Fortem

Post autor: MichalTyniec » 19 sty 2021, 14:43

prezes pisze: 19 sty 2021, 14:26 Racja, pasażerów było dużo mniej niż w tej chwili, jednak wtedy pasażerowie nie mieli do dyspozycji "194" kursującego z f~7,5. Teraz dzięki niemu dojazd do centrum jest dużo lepszy, więc pasażerowie wybiorą "194" zamiast dowozówki. Słusznie tutaj przyznajesz wyższość bezpośredniego autobusu nad dowozówką. Może skoro więcej ludzi wybierało "178" jadące bezpośrednio do Huty, lepszą opcją byłoby po prostu przywrócenie go na Kliny, zamiast tworzenia linii dowożącej do położonego dalej od centrum punktu przesiadkowego? Skoro pasażerowie w poruszaniu się komunikacją miejską kierują się wygodnictwem, to może właśnie do tych upodobań ludzi powinniśmy dostosować komunikację miejską. Bo komunikacja miejska powinna być dla ludzi, nie na odwrót.
Mógłby wrócić 178 na Kliny bo dla mnie nie ma problemu tylko że jak wróci to dalej z częstotliwością jaką posiada 136 czyli bardzo słaba, a obstawiam za połączeniem na Czerwone Maki dlatego że po powrocie do normalnych warunków sprzed pandemii znowu dojdzie do regularnych opóźnień na Kobierzyńskiej dochodzących mniej więcej do - 10 albo więcej na Grota-Roweckiego a to jest bardzo dużo gdzie dużo szybciej i sprawniej można dostać się na Czerwone Maki więc 194 też już w żadną stronę płynnie nie przyjedzie mimo że rozkładowo jest bardzo często, poza tym byłaby to linia która nie jest za coś tylko dodatkowo bez obcinania linii które już na Kliny kursują więc ja jestem za.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 10 gości