- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
-
Aułrora
- Specjalista
- Posty: 392
- Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
- Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn
Post
autor: Aułrora » 17 lut 2024, 15:10
Nicko pisze: 17 lut 2024, 14:27
W moim mniemaniu to powinnien powstać wjazd pod pętle z podziemnym przystankiem który wychodzi od razu na pętle. Pozwoliłoby to również zrobić tunel dla pieszych na ul. Czerwone Maki i możnabyłoby zlikwidować pasy na tej ulicy które nie tylko blokują pieszych ale i wydłużają stanie autobusów na skręcie. Ponadto i tak sądze że tam minitunel musi powstać no wtedy to jak tramwaj by się s
dostał na duży pas trawnika za Mochnańcem?
Ogólnie to powinien powstać jeszcze tunel z przystanku 578 tak aby ludzie mieli bezproblemowe dojście na pętle bez przymusu czekania.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~
Dawid (czyli ja

)
-
kucyk
- Ekspert
- Posty: 2403
- Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39
Post
autor: kucyk » 17 lut 2024, 22:23
Nicko pisze: 17 lut 2024, 2:47
Co ciekawe, roboczo założono, że na nowej trasie kursowałyby tramwaje linii "52" (f5) i "11" (f20).
Jak widać jest to "odgrzewany kotlet". Po pierwsze "52" już nie kursuje co 5 minut a "11" co 20 minut. Po drugie "11" kursuje obecnie inną trasą i nie obsługuje Kalwaryjskiej czy Ronda Matecznego. Po trzecie z tego co się słyszy to planują kolejny raz zmienić trasę "11" do Bieżanowa albo Rżąki. I po czwarte dlaczego nie uwzględniono przedłużenia "18"? Czyżby to przedłużenie zrobiono w zamian już teraz ale na przeciwnym biegunie tej linii?

-
Nicko
- Miłośnik
- Posty: 73
- Rejestracja: 16 lis 2022, 18:41
- Lokalizacja: Skawina
Post
autor: Nicko » 18 lut 2024, 15:09
kucyk pisze: 17 lut 2024, 22:23
Jak widać jest to "odgrzewany kotlet". Po pierwsze "52" już nie kursuje co 5 minut a "11" co 20 minut. Po drugie "11" kursuje obecnie inną trasą i nie obsługuje Kalwaryjskiej czy Ronda Matecznego. Po trzecie z tego co się słyszy to planują kolejny raz zmienić trasę "11" do Bieżanowa albo Rżąki. I po czwarte dlaczego nie uwzględniono przedłużenia "18"? Czyżby to przedłużenie zrobiono w zamian już teraz ale na przeciwnym biegunie tej linii?
To w takim razie jakie linie mogłyby się pojawić na wybudowanej linii tramwajowej?
-
tomta1
- Ekspert
- Posty: 720
- Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27
Post
autor: tomta1 » 18 lut 2024, 15:31
Przecież te założenia są po to, by móc czymś zasilić model makroskopowy, który odpowie na pytania o wariantowanie przebiegu linii w sieci. Przywiązywanie większej wagi do tych założeń, zwłaszcza pod kątem proponowanego przebiegu linii, mija się z celem – najistotniejszym parametrem jest liczba kursów na godzinę na odcinku (15 kursów na godzinę), sam zaś rozkład (12/h do centrum i 3/h w innym przebiegu) z grubsza odzwierciedla to, jak rzeczywiście może wyglądać układ linii. No i jest jeszcze prędkość komunikacyjna, która wynika przede wszystkim z gęstości przystanków i podstawowych parametrów technicznych (np. ciasnych łuków, które ograniczają prędkość).
Na etapie rysowania linii palcem po mapie i wyboru przebiegu torowiska i lokalizacji pętli, takie założenia są wystarczające.
-
panA
- Pasażer
- Posty: 22
- Rejestracja: 18 lut 2020, 0:35
Post
autor: panA » 19 lut 2024, 14:40
I to jest ten sposób myślenia. Nie zastanawia się nikt skąd dokąd, potem pojawia się sto potworków kursujących co 15 minut w losowe kierunki i zdziwienie, że nie da się wszystkiego ze wszystkim zsynchronizować i jeszcze ciągle komuś jakaś trasa nie pasuje.
Projektuje się właśnie tak, żeby główne kierunki były wiadome. A napisać program liniowy, który z danych przejazdu komunikacją miejską oraz samochodów (po co się trzyma wyniki badań?) to uwzględni nawet dla całego miasta dla sensownych parametrów np. 80% pętli połączonych max 1 przesiadką, to jest dosłownie kilka godzin roboty. Chyba że dane wyjątkowo kijowe, to maksymalnie tydzień.
-
Karol1994
- Znawca
- Posty: 124
- Rejestracja: 22 sie 2022, 16:54
Post
autor: Karol1994 » 22 mar 2024, 13:39
Sześć firm projektowych chce opracować koncepcję rozbudowy ulicy Bunscha, budowy ulicy Humboltda oraz budowy nowej linii tramwajowej i tras rowerowych. Inwestycja, której realizatorem jest ZIM ma ułatwić poruszanie się w południowo-zachodniej części Krakowa.
https://zim.krakow.pl/nowa-inwestycja-t ... VocNLGY8Gk
-
Aszaf
- Pasażer
- Posty: 48
- Rejestracja: 17 kwie 2023, 15:48
Post
autor: Aszaf » 24 maja 2024, 11:55
"ZIM unieważnił przetarg na opracowanie koncepcji rozbudowy ul. Bunscha, budowy ul. Humboldta i przedłużenia linii tramwajowej z Ruczaju."
Straszna kombinatoryka. Na realizację zarezerwowano ok 1,8 mln zł. Z kolei jedyną ofertę, która mieściła się w tym limicie, za około 1,6 mln odrzucono z uwagi na rażąco niską cenę. Pozostałe kwoty były wyższe, więc przetarg wyrzucono do kosza. I cyk, pora na CS-a.
Jak kwotę, która jest jakieś 10% niższa niż przewidywana kwota można uznać za rażąco niską. Czy tu chodzi o to, że pierwsze poczekają na wykonanie studium tramwaju na Kliny?
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/nowa- ... 56657.html
-
Aułrora
- Specjalista
- Posty: 392
- Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
- Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn
Post
autor: Aułrora » 21 paź 2024, 12:29
Kraków.pl pisze:Krok do rozbudowy ulic i budowy linii tramwajowej w południowo-zachodnim Krakowie [...] W ramach drugiej opcji, linia tramwajowa kończyłaby się pętlą i parkingiem P+R w rejonie rozjazdu z przyszłą linią do os. Kliny, po zachodniej stronie szpitala im. Babińskiego.
Źródło
Zabawnie sie czyta jak miasto unika nazwy rejonu Kobierzyn jak ognia (Skotnik wsm też, ale rzadziej)

ta ich inkluzywna "nomenklatura".
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~
Dawid (czyli ja

)
-
kbieniu7
- Ekspert
- Posty: 756
- Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
- Lokalizacja: Kurdwanów
Post
autor: kbieniu7 » 21 paź 2024, 15:59
Sweco... Oni takie samochodowe projekty robią, jeśli chodzi o to, co na audytach się pojawiło dotychczas. I analizy wielokryterialne też robią z du*y (np. w tramwaju na Rżąkę wśród kryteriów nie było nic o czasie i warunkach przejazdu tramwajem, ale było za to ile czasu auta tracą na światłach)...
-
Aułrora
- Specjalista
- Posty: 392
- Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
- Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn
Post
autor: Aułrora » 21 paź 2024, 16:04
kbieniu7 pisze: 21 paź 2024, 15:59
Sweco... Oni takie samochodowe projekty robią, jeśli chodzi o to, co na audytach się pojawiło dotychczas. I analizy wielokryterialne też robią z du*y (np. w tramwaju na Rżąkę wśród kryteriów nie było nic o czasie i warunkach przejazdu tramwajem, ale było za to ile czasu auta tracą na światłach)...
No to jestem w 4 literach. Ja z domu wgl nie wyjadę, jak wraz z budową drogi nie będzie rozwijana KM.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~
Dawid (czyli ja

)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości