Prowadzący pojazdy KMK

- Bilety, działalność Miejskich Jednostek, pozostałe tematy związane z krakowską komunikacją miejską
kot_feliks
Ekspert
Posty: 1255
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Prowadzący pojazdy KMK

Post autor: kot_feliks » 09 paź 2024, 23:18

Kojak pisze: 09 paź 2024, 22:53 A migracja zarobkowa przekrocza zdolności Twego umysłu? Kierunki mikracji są jasne, od niższych zarobków do wyższych. Może jakby ludzie nie wyjechali za granicę, bądź opłacało im się wrócić, to miałbyś nie 10 osób na 11 miejsc, a 12 osób na 11 miejsc
Bardzo dobrze, że napisałeś o migracji, bo tak się składa, że już od kilku lat PL ma dodatnie saldo migracji, tzn. więcej osób przyjeżdża do PL na pobyt stały, niż z niej wyjeżdża. Zresztą w 2023 roku wyjechało z PL (kraju prawie 38 mln) astronomiczne... +/- 10 tys. osób.

Natomiast na to, czy "jeśli będą wyższe zarobki" nagle z nieba spadną nowe osoby, no sorry, ale na to ma wpływ x różnych czynników. Ot, choćby pierwsza z brzegu polityka mieszkaniowa (bo poza pracą gdzieś trzeba mieszkać, a te mieszkania muszą istnieć...) itd.

I tak, w sporej części krajów "zarabia się więcej niż w PL" (nominalnie). Tyle, że jak popatrzy się na koszty i jakość życia, to nie są to już szalone lata 90te, gdzie była niesamowita przepaść między PL, a innymi krajami.

Ot, przykład choćby znajomego, który pod koniec 2023 wrócił z UK do Waw. Czemu? Bo pracując w Waw, przy nominalnie niższych zarobkach niż w UK, jest sobie jednak tutaj w stanie pozwolić na lepszy standard życia (przede wszystkim koszty i jakość mieszkania, ale też dostępność usług itd.).

Serio, pora się obudzić, jest 2024 rok :) :roll:

Kojak
Ekspert
Posty: 801
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Prowadzący pojazdy KMK

Post autor: Kojak » 10 paź 2024, 0:20

Gość, który mieszka w PL będzie tłumaczył gościowi, który mieszka w Londynie, jak się żyje w UK.
Nie no gdzieś jest granica żenady i właśnie ją przekroczyłeś.
EOT

Ydhflx
Ekspert
Posty: 638
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Prowadzący pojazdy KMK

Post autor: Ydhflx » 24 paź 2024, 8:47

Przenosząc dyskusję z powrotem tutaj, aby nie zaśmiecać wątku ogólnego:
Kojak pisze: 24 paź 2024, 3:53 Odpowiedź ZTP w stylu: jakby tu zamieść sprawę pod dywan, by nie wyszło tak jak zawsze.
Problemy kadrowe, problemy taborowe w Mobilisie... inaczej być nie mogło.
Problemy kadrowe? Zapłać ludziom normalnie to ich nie będziesz miał.
Problemy taborowe? Nie porywaj się z motyka na księżyc to ich nie będziesz miał. Daj sobie czas na pełne skompletowanie sprzętu, przynajmniej tam gdzie to wymagane.

ZTP po raz kolejny błysną inteligencją, fachowością... z takimi specami to można walić ciemno jak w dym...
Przetarg kompletnie źle zorganizowany z błędnymi założeniami. Precz z dyletanctwem za pieniądze podatnika!

BTW
Ciekaw jestem komentarza naszych forumowych mecenasów broniących Mobilisu jak niepodległości.
fkolasa pisze: 24 paź 2024, 7:53 Totalna kompromitacja ZTP i Mobilisu. Od początku było wiadomo, że skoro w maju mieli problem z wyjazdami i to w sporych ilościach na starym kontrakcie, wręcz niemożliwe będzie pozyskanie tylu kierowców w tak krótkim czasie na prawie dwa razy więcej autobusów.

Zwolennicy Mobilisa i samo PKK tak ich bronili i twierdzili, że wszystko będzie wspaniale i w porządku. Peanów na cześć Mobilisu nie było końca.

Wyszło jak wyszło. Porażka. Rok to dla ZTP za mało, żeby porządnie przygotować zmiany. Niekompetencja tej jednostki sięga poziomu max. I te oświadczenia do głupich ludzi, że wszystko ok to chwilowe problemy.
Jak się dużo strzela, to się trafi. Przypomnę że niektórzy wietrzyli również problemy z zajezdnią, których nie ma (lub udało się je obejść):
fkolasa pisze: 13 sie 2024, 15:48 Co do stanu zaawansowania prac to faktycznie nie dzieje się nic. Kontrakt się zaczyna za 2 miesiące...
Pytaniem otwartym pozostaje też ilu kierowców faktycznie brakuje - cześć kursów faktycznie wypada przez problemy techniczne (nie wiem czy to mniejsza czy większa kompromitacja, ale to osobny temat xD). @Kojak to w ogóle twierdził ze każdy normalny wolałby pracować na kasie w Lidlu; więc moim zdaniem jeśli brakuje kilku brygad, to jest on dalej od prawdy niż ludzie, którzy mówili że problemów nie będzie. Zaznaczę też że ja akurat tak nie mówiłem, tylko że nie mając wewnętrznych informacji nie można być tego pewnym.

Po ostatnie, to mamy festiwal niekompetencji w zarządzaniu sytuacją. Jeśli mamy za mało kierowców to nie należy marnować ich za kierownicą niesprawnych busików! Prawdopodobnie wypadałoby zawiesić 147. I tak popołudniami jest to linia widmo, a tak to przynajmniej na 102 by nie było przerw po 40 minut.

Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 449
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: Prowadzący pojazdy KMK

Post autor: LLoan » 24 paź 2024, 8:53

Ydhflx pisze: 24 paź 2024, 8:47 Jak się dużo strzela, to się trafi. Przypomnę że niektórzy wietrzyli również problemy z zajezdnią, których nie ma.
Przecież problemy z zajezdnią też są, nie ma stacji do tankowania, a biurowiec jest nieukończony. De facto obecnie to bardziej plac postojowy.
Nowa zajezdnia w Bieńczycach nie jest jeszcze gotowa. Firma tłumaczy to długim czasem załatwiania formalności i przewiduje, że jeszcze przez ok. trzy-cztery miesiące będzie korzystać równolegle z dwóch zajezdni, dotychczasowej przy ul. Na Załęczu i nowej przy ul. Makuszyńskiego. Trwają prace przy budowie warsztatów i budynku biurowego dla pracowników.

– Stację tankowania też już mamy na placu, ale jeszcze nie zainstalowaną. Tymczasowo będziemy tankować na ogólnodostępnej stacji przy ul. Balickiej
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/gdzie ... 58661.html

Ydhflx
Ekspert
Posty: 638
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Prowadzący pojazdy KMK

Post autor: Ydhflx » 24 paź 2024, 8:59

LLoan pisze: 24 paź 2024, 8:53 Przecież problemy z zajezdnią też są, nie ma stacji do tankowania, a biurowiec jest nieukończony. De facto obecnie to bardziej plac postojowy.

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/gdzie ... 58661.html
Może nie wyraziłem się jasno: zajezdnia nie jest ukończona, ale nie jest to powodem problemów (chyba).

Kojak
Ekspert
Posty: 801
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Prowadzący pojazdy KMK

Post autor: Kojak » 24 paź 2024, 10:40

Ydhflx pisze: 24 paź 2024, 8:59 Może nie wyraziłem się jasno: zajezdnia nie jest ukończona, ale nie jest to powodem problemów (chyba).
Trochę jednak jest, bo żeby zatankować autobus musisz dymać na Balicką i potem wracać do Bieńczyc... czyli extra jest dołożone ile godzin? 1h? 1,5h? 2h? Może ktoś z pracujących tam się wypowie.


Już sam fakt, że stosowane są doraźne rozwiązania świadczy o tym, że jednak problemy są. Gdyby ich nie było, gdyby zajezdnia w Bieńczycach została ukończona na czas to teraz by trwał proces przenoszenia zajezdni, który pewnie zamknąłby się w jednym tygodniu. A tak nie jest.

Nie tyle twierdziłem, że ludzie woleliby iść do Lidla na kasę, co wskazywałem, że zarobki Mobilisa są średnio konkurencyjne by nie rzec nierynkowe, skoro w Lidlu na kasie możesz zarobić podobne pieniadze, a w skrajnym przypadku nawet parę złotych więcej. I znajduje to potwierdzenie, słyszał ktoś, żeby w Lidlu nie otwarli kasy bo kasjera nie ma, albo żeby kasjerzy w Lidlu hurtowo dostali rozwolnienia i nie przyszli do roboty?

Co więcej - poczytajcie sobie ludzie wątek o przetargu na obsługę tych linii. Tam na samym początku jest napisane, że inne firmy zgłaszały swoje obiekcje co do terminu, zdaje się Arriva. No to co, Mobilis jest głupszy od Arrivy i tych problemów z terminem nie widział? Czy widział, ale na pałe szedł w to, by zgarnąć przetarg a potem "jakoś to będzie". Widać okiem nieuzbrojonym, która firma podeszła profesjonalnie do tematu, a która pazernie.

Ydhflx
Ekspert
Posty: 638
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Prowadzący pojazdy KMK

Post autor: Ydhflx » 24 paź 2024, 11:40

Kojak pisze: 24 paź 2024, 10:40 Trochę jednak jest, bo żeby zatankować autobus musisz dymać na Balicką i potem wracać do Bieńczyc... czyli extra jest dołożone ile godzin? 1h? 1,5h? 2h? Może ktoś z pracujących tam się wypowie.

(...)

Co więcej - poczytajcie sobie ludzie wątek o przetargu na obsługę tych linii. Tam na samym początku jest napisane, że inne firmy zgłaszały swoje obiekcje co do terminu, zdaje się Arriva. No to co, Mobilis jest głupszy od Arrivy i tych problemów z terminem nie widział? Czy widział, ale na pałe szedł w to, by zgarnąć przetarg a potem "jakoś to będzie". Widać okiem nieuzbrojonym, która firma podeszła profesjonalnie do tematu, a która pazernie.
Jesli istotnie ma to wpływ na problemy kadrowe, to przyznam rację.

Co do ostatniego pełna zgoda. Dlaczego mobilis miałby zyskiwać na tym, że powiedział że się uda coś co się nie mogło udać?

Kojak
Ekspert
Posty: 801
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Prowadzący pojazdy KMK

Post autor: Kojak » 24 paź 2024, 12:03

Ydhflx pisze: 24 paź 2024, 11:40 Jesli istotnie ma to wpływ na problemy kadrowe, to przyznam rację.

Co do ostatniego pełna zgoda. Dlaczego mobilis miałby zyskiwać na tym, że powiedział że się uda coś co się nie mogło udać?
Nie wiem czy na pewno ma, ale może mieć całkiem istotny. W kontekście czasu pracy kierowcy. Jeśli codziennie kierowca z popołudniówki musi dołożyć extra 1-2h na zatankowanie gazu na Balickiej to inaczej musisz ułożyć odbiory na mieście, a i ilość godzin pracy też się zwiększa i może być problem. W końcu to nie jest kilka wozów, że możesz dać im krótkie roboty, a kierowców rotować, tylko to na chwilę obecną chyba 80 aut, a będzie coraz więcej aż do około 140 jeśli dobrze liczę... czyli prawie że 100% floty.
Także Panie... policz godziny...

Kuciak
Znawca
Posty: 155
Rejestracja: 20 paź 2020, 19:12
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Re: Prowadzący pojazdy KMK

Post autor: Kuciak » 24 paź 2024, 13:23

Możemy dodać do tego że prowadzący w Mobilisie muszą być zatrudnieni jedynie w oparciu umowy o pracę. Gdyby była dalej możliwość Umowy-Zlecenie czy własnej działalności to myślę że byłoby prościej załatać dziury kadrowe.

Dziwne że w MPK dalej można jeździć na wywołanych wyżej rodzajach umów. Widać lekką niesprawiedliwość :roll:

Jelczyk
Ekspert
Posty: 1049
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Prowadzący pojazdy KMK

Post autor: Jelczyk » 24 paź 2024, 13:34

Chyba tankowania nie robią kierowcy liniowi tylko piloci. Druga kwestia czy piloci też muszą być na UoP?

A jeszcze pytanie, ile wyjeżdża nowych autobusów z tych posiadanych?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6835
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Prowadzący pojazdy KMK

Post autor: Kaszmir » 24 paź 2024, 13:38

Jelczyk pisze: 24 paź 2024, 13:34Chyba tankowania nie robią kierowcy liniowi tylko piloci.
Z tego co mi powiedziano to kierowcy, mają dopisane do niektórych prac przejazdy na Balicką.

Kojak
Ekspert
Posty: 801
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Prowadzący pojazdy KMK

Post autor: Kojak » 24 paź 2024, 13:56

Kaszmir pisze: 24 paź 2024, 13:38 Z tego co mi powiedziano to kierowcy, mają dopisane do niektórych prac przejazdy na Balicką.
Jelczyk pisze: 24 paź 2024, 13:34 Chyba tankowania nie robią kierowcy liniowi tylko piloci. Druga kwestia czy piloci też muszą być na UoP?

A jeszcze pytanie, ile wyjeżdża nowych autobusów z tych posiadanych?
Panowie, trochę pomyślunku.
Niby jakby to miało wyglądać. Kierowca zjeżdża np z Łagiewnik do Bieńczyc. Tam wsiada pilot i leci gazowcem do Mydlnik, tam się tankuje i wraca na Bieńczyce.
To ile tych pilotów by musiało być, przecież przelot autobusem z Bieńczyc na Balicką to przynajmniej 0,5h w takiej porze wieczorno-nocnej. Całość operacji minimum 1h jak nie 1,5h a może nawet 2h jak trzeba stać w kolejce do tankowania.
To ilu tych pilotów by musiało być żeby obsłużyć kilkadziesiąt autobusów.
I co pilotów mamy a kierowców liniowych nie mamy?

Na bank jest tak, że kierowca jak kończy to jedzie na Balicką tam tankuje i stamtąd wraca. I raczej mają za to jakiś dodatek pieniężny za extra godziny.
Ale chodzi o to, że ten czas to są jego godziny pracy, jak codziennie tak doliczyć godzinę to masz 40 godzin extra w miesiącu na same dojazdy z tankowaniem.
No siłą rzeczy musi się to odbić na planingu.

Jelczyk
Ekspert
Posty: 1049
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Prowadzący pojazdy KMK

Post autor: Jelczyk » 24 paź 2024, 14:06

Kojak tu nie chodzi o nasz pomyślunek tylko o informację od samych kierowców. Ale może już coś się w tej kwestii zmieniło skoro Kaszmir ma inne informacje.. Jak najbardziej rozumiem o czym mówisz i sam uważam, że tylko w ten sposób może to być zyskowne czasowo.

Kojak
Ekspert
Posty: 801
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Prowadzący pojazdy KMK

Post autor: Kojak » 24 paź 2024, 14:27

Jelczyk pisze: 24 paź 2024, 14:06 Kojak tu nie chodzi o nasz pomyślunek tylko o informację od samych kierowców. Ale może już coś się w tej kwestii zmieniło skoro Kaszmir ma inne informacje.. Jak najbardziej rozumiem o czym mówisz i sam uważam, że tylko w ten sposób może to być zyskowne czasowo.
Piloci mogą tankować wtedy kiedy masz na bazie stację do tankowania, której możesz użyć, więc na starej zajezdni pewnie tak jest z dieslami.
Ale z gazowcami jest to fizycznie nie do ogarnięcia jak masz takie dojazdy posługując się pilotami.

boms
Znawca
Posty: 130
Rejestracja: 13 wrz 2022, 1:55

Re: Prowadzący pojazdy KMK

Post autor: boms » 24 paź 2024, 18:08

Też słyszałem że część prac ma tankować po pracy na linii, choć jeszcze się z tym nie spotkałem. W dużej mierze to jednak piloci wożą to przez cały Kraków i to chyba całą dobę bo też widać jak za dnia śmigają przez Opolską i Bora-Komorowskiego. W nocy mają stację na wyłączność to idzie sprawniej. Nie ma co dyskutować że ten proces pochłania kierowców, którzy w tym czasie mogliby pracować na linii.
Kuciak pisze: 24 paź 2024, 13:23 Możemy dodać do tego że prowadzący w Mobilisie muszą być zatrudnieni jedynie w oparciu umowy o pracę. Gdyby była dalej możliwość Umowy-Zlecenie czy własnej działalności to myślę że byłoby prościej załatać dziury kadrowe.

Dziwne że w MPK dalej można jeździć na wywołanych wyżej rodzajach umów. Widać lekką niesprawiedliwość :roll:
Dla mnie to największy absurd tego przetargu. Co miasto to interesuje jaki stosunek jest między kierowcą, a Mobilisem? Zresztą te problemy kadrowe zaczęły się od tego jak zaczęli przenosić wszystkich kierowców na UoP. A że warunki inne, zwłaszcza te finansowe, to nie każdemu to pasowało.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości