Kraków - Myślenice

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6395
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Kraków - Myślenice

Post autor: Kaszmir » 21 wrz 2023, 15:12

Koleją z Krakowa do Myślenic. PKP PLK wybrały wykonawcę projektu
https://gazetakrakowska.pl/koleja-z-kra ... 1-17895521
Na przetargu wpłynęło sześć ofert, zaproponowane ceny wahały się od ok. 19 do 59,5 mln zł. Jedna z ofert została odrzucona. Jako przyszłego wykonawcę wybrano konsorcjum firm: Infra–Centrum Doradztwa z Warszawy (lider konsorcjum), Infra–Projekt z Krakowa (partner konsorcjum) oraz YLE Inżynierowie z Warszawy (również partner konsorcjum). Oferta wybranego konsorcjum była najniższa, opiewa na kwotę 19 mln 65 tys. złotych.
Według planów czas przejazdu pociągiem między Krakowem i Myślenicami wyniesie około 40 minut. Trasa - długości ok. 22 kilometrów - ma przebiegać przez trzy gminy: Myślenice, Świątniki Górne i Siepraw. Pociąg, zanim dotrze do Myślenic, zatrzyma się na sześciu przystankach: Lusina, Konary, Olszowice, Kąty, Krzyszkowice, Polanka.
Niezły rozstrzał cenowy ofert :o

Ydhflx
Specjalista
Posty: 469
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Kraków - Myślenice

Post autor: Ydhflx » 21 wrz 2023, 15:29

Być może dlatego, że planowana była aukcja, ale od niej odstąpiono.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 681
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Kraków - Myślenice

Post autor: kbieniu7 » 20 sie 2024, 17:07

Byłem dziś ze znajomym w Urzędzie Gminy w Myślenicach, żeby obejrzeć projekt wyłożony do konsultacji. Udało się, byliśmy bardzo pozytywnie zaskoczeni, gdyż osoba zajmująca się tym tematem jest naprawdę obeznana w temacie transportu zbiorowego, planowania przestrzennego oraz dobrych praktyk w tym zakresie.

Zobaczyliśmy dokumentację na komputerze, podgraną do arcgisa. Jest to "bardziej zaawansowana koncepcja", tj. jest przebieg, niweleta, lokalizacja stacji oraz dróg serwisowych i obiektów inżynieryjnych.

1. Lokalizacja dworca w Myślenicach jest przy skrzyżowaniu Zakopianki z ul. Słowackiego, w połnocno-wschodnim rogu. Miasto chciałoby jednak przenieść go na drugą stronę ul. Słowackiego, tj. w południowo-wschodni róg. Argumentując to większą liczbą mieszkańców w zasięgu oraz lepszym dostępem do szpitala i zespołu szkół przy ul. Jagiellońskiej - są plany kładki nad Zakopianką w okolicy ul. Szpitalnej. Chcieliby też zrobić z Zakopianki bezpośredni zjazd na P+R od strony Zakopanego.

2. Obecny przebieg linii kolejowej w Myślenicach jest na estakadzie i taka też jest stacja końcowa (co nas zaskoczyło), tak więc nie ma kolizji z ruchem drogowym.

3. Dworzec autobusowy końcowy zapewne zostałby tam, gdzie obecnie, ale planują stworzyć przystanki przy dworcu kolejowym tak, aby była łatwa przesiadka z autobusów (i busów).

4. Uważają, że okolica bezpośrednio przy stacji mogłaby się zmienić z magazynów na jakąś zabudowę mieszkaniowo-usługową.

5. W Myślenicach mają pomysł na to, by przedłużyć linię wzdłuż Raby na Zarabie - tj. wypoczynkowe zagłębie Myślenic, w okolicy jest plaża oraz wyciąg narciarski. PLK ponoć nie mówi stricte nie, ale chodzi o pieniądze.

6. Stacja kolejowa w okolicy Polanki (i skrzyżowania DK7 z DW955) leżałaby w okolicy strefy przemysłowej, gdzie chcieliby też skomunikować. Wywalczyli w GDDKiA, aby na planowanym węźle drogowym na DK7 z DW955 był możliwy wyjazd w stronę strefy i stacji tak, aby też autobusy od Sułkowic mogły tam dojechać oraz połączyć ze stacją kolejową.

7. Dalszy przebieg linii omówiliśmy dość na szybko. Ponoć 25% odcinków dwutorowych/mijanek, prędkość 80 km/h. Ponoć celują w przepustowość na pociąg co 20 minut. Pojedyncze kolizje z zabudową mieszkalną. Rezygnacja z tuneli ze względu na koszty.

8. Wpięcie w Krakowie do stacji w Swoszowicach. Przejście górą nad Autostradą i doliną Wilgi.

Zwracaliśmy uwagę na następujące kwestie:
a) Ważne jest, aby zapewnić dobry dostęp pieszy oraz skomunikować dworzec kolejowy w Myślenicach z autobusami regionalnym, w tym także dla mieszkańców zachodniej części Myślenic.
b) Prędkość 80 km/h trochę mało.
c) Długość odcinków dwutorowych/mijanek też przydałoby się zwiększyć.
d) W Krakowie grupy ekologiczne zapewne będą zwracać dużą uwagę na ingerencję w dolinę Wilgi. Zamiast nasypu może być konieczna estakada.

Zachęcał do słania uwag, w tym także popierające budowę kolei i pro-transportowych rozwiązań. Zbierają głosy, już trochę mieszkańców przyszło i pytało lub składało uwagi. Uwagi słać można na maila info@myslenice.pl

Obrazek

kucyk
Ekspert
Posty: 2176
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Kraków - Myślenice

Post autor: kucyk » 20 sie 2024, 17:53

Pytanie tylko kiedy te plany się ziszczą? Na razie to tylko według mnie bajki. :D

Życzę powodzenia w realizacji. :lol:

Awatar użytkownika
mems
Znawca
Posty: 163
Rejestracja: 31 sty 2024, 19:50

Re: Kraków - Myślenice

Post autor: mems » 21 sie 2024, 13:45

kbieniu7 pisze: 20 sie 2024, 17:07 Byłem dziś ze znajomym w Urzędzie Gminy w Myślenicach, żeby obejrzeć projekt wyłożony do konsultacji. Udało się, byliśmy bardzo pozytywnie zaskoczeni, gdyż osoba zajmująca się tym tematem jest naprawdę obeznana w temacie transportu zbiorowego, planowania przestrzennego oraz dobrych praktyk w tym zakresie.

Zobaczyliśmy dokumentację na komputerze, podgraną do arcgisa. Jest to "bardziej zaawansowana koncepcja", tj. jest przebieg, niweleta, lokalizacja stacji oraz dróg serwisowych i obiektów inżynieryjnych.

1. Lokalizacja dworca w Myślenicach jest przy skrzyżowaniu Zakopianki z ul. Słowackiego, w połnocno-wschodnim rogu. Miasto chciałoby jednak przenieść go na drugą stronę ul. Słowackiego, tj. w południowo-wschodni róg. Argumentując to większą liczbą mieszkańców w zasięgu oraz lepszym dostępem do szpitala i zespołu szkół przy ul. Jagiellońskiej - są plany kładki nad Zakopianką w okolicy ul. Szpitalnej. Chcieliby też zrobić z Zakopianki bezpośredni zjazd na P+R od strony Zakopanego.

2. Obecny przebieg linii kolejowej w Myślenicach jest na estakadzie i taka też jest stacja końcowa (co nas zaskoczyło), tak więc nie ma kolizji z ruchem drogowym.

3. Dworzec autobusowy końcowy zapewne zostałby tam, gdzie obecnie, ale planują stworzyć przystanki przy dworcu kolejowym tak, aby była łatwa przesiadka z autobusów (i busów).

4. Uważają, że okolica bezpośrednio przy stacji mogłaby się zmienić z magazynów na jakąś zabudowę mieszkaniowo-usługową.

5. W Myślenicach mają pomysł na to, by przedłużyć linię wzdłuż Raby na Zarabie - tj. wypoczynkowe zagłębie Myślenic, w okolicy jest plaża oraz wyciąg narciarski. PLK ponoć nie mówi stricte nie, ale chodzi o pieniądze.

6. Stacja kolejowa w okolicy Polanki (i skrzyżowania DK7 z DW955) leżałaby w okolicy strefy przemysłowej, gdzie chcieliby też skomunikować. Wywalczyli w GDDKiA, aby na planowanym węźle drogowym na DK7 z DW955 był możliwy wyjazd w stronę strefy i stacji tak, aby też autobusy od Sułkowic mogły tam dojechać oraz połączyć ze stacją kolejową.

7. Dalszy przebieg linii omówiliśmy dość na szybko. Ponoć 25% odcinków dwutorowych/mijanek, prędkość 80 km/h. Ponoć celują w przepustowość na pociąg co 20 minut. Pojedyncze kolizje z zabudową mieszkalną. Rezygnacja z tuneli ze względu na koszty.

8. Wpięcie w Krakowie do stacji w Swoszowicach. Przejście górą nad Autostradą i doliną Wilgi.

Zwracaliśmy uwagę na następujące kwestie:
a) Ważne jest, aby zapewnić dobry dostęp pieszy oraz skomunikować dworzec kolejowy w Myślenicach z autobusami regionalnym, w tym także dla mieszkańców zachodniej części Myślenic.
b) Prędkość 80 km/h trochę mało.
c) Długość odcinków dwutorowych/mijanek też przydałoby się zwiększyć.
d) W Krakowie grupy ekologiczne zapewne będą zwracać dużą uwagę na ingerencję w dolinę Wilgi. Zamiast nasypu może być konieczna estakada.

Zachęcał do słania uwag, w tym także popierające budowę kolei i pro-transportowych rozwiązań. Zbierają głosy, już trochę mieszkańców przyszło i pytało lub składało uwagi. Uwagi słać można na maila info@myslenice.pl

Obrazek
W gruncie rzeczy przepustowość na f20 w zupełności powinna wystarczyć, pewnie docelowo będzie kursowało f30 bo na taki dystans to przyzwoita oferta. Przy okazji prędkości przydałoby się dodać też czas przejazdu. Jeżeli chodzi o dowozówki, to akurat od zachodniej strony wszystko się ładnie schodzi do jednego korytarza i myśle, że dałoby się na wspólnym odcinku zrobić autobus do każdego pociągu bez żadnych specjalnych połączeń które jeździłyby tylko po Myślenicach

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6395
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kraków - Myślenice

Post autor: Kaszmir » 14 paź 2024, 12:21

Tędy ma przebiegać krakowski odcinek linii do Myślenic. Będzie spotkanie [MAPY]
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/tedy- ... 58586.html
Na poniedziałek 21 października PKP Polskie Linie Kolejowe zapraszają mieszkańców na spotkanie w związku z planowaną budową nowej linii kolejowej do Myślenic. Inwestycja na fragmencie ma przebiegać przez teren Krakowa.
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 681
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Kraków - Myślenice

Post autor: kbieniu7 » 21 paź 2024, 20:28

Byłem na spotkaniu konsultacyjnym dla Krakowa w Swoszowicach. Takie na szybko:

1. Ogólnie większość mieszkańców wydaje się być za inwestycją. Radni dzielnicowi również. Zdaje się, że jest zrozumienie, że jest to sposób na zmniejszenie liczby aut wjeżdżających do miasta.

2. Obecnych było dwoje radnych miejskich. Ci bardziej sceptyczni. Poruszali kwestie, że to jest tak "ogromny koszt, że nikt na to nie będzie mieć pieniędzy, a na pewno nie budżet miasta" (osoba z PLK wyjaśniła, że to budżet Państwa, a nie miasto ma płacić) oraz, że pokazując na etapie koncepcji konkretny przebieg, jednak bez gwarancji że to zostanie zbudowane, wartość działek w okolicy spadnie. Tłum mieszkańców raczej aklamacyjnie nie zgodził się z ich podejściem.

3. Pojedyncze osoby podnosiły, że nie wiadomo, czy będzie opłacalne to i że w obecnych pociągach jeździ mało osób. Tłum mieszkańców raczej aklamacyjnie się z nimi nie zgodził.

4. Główna uwaga merytoryczna mieszkańców to przeprowadzenie linii wzdłuż doliny Wilgi na estakadzie zamiast na nasypie ze względu na zajętość terenu, ryzyko hydrologiczne oraz przecięcie szlaków migracyjnych zwierząt oraz rekreacji mieszkańców. Nie jest to wykluczone.

5. Kraków Swoszowice stanie się stacją z dodatkowym torem i peronem.

6. Była propozycja przystanku na przedłużeniu ul. Starowiejskiej, który by obsłużył część Swoszowic i Opatkowic. Nie jest to wykluczone.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6395
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kraków - Myślenice

Post autor: Kaszmir » 21 paź 2024, 20:40

kbieniu7 pisze: 21 paź 2024, 20:282. Obecnych było dwoje radnych miejskich. Ci bardziej sceptyczni. Poruszali kwestie, że to jest tak "ogromny koszt, że nikt na to nie będzie mieć pieniędzy, a na pewno nie budżet miasta" (osoba z PLK wyjaśniła, że to budżet Państwa, a nie miasto ma płacić) oraz, że pokazując na etapie koncepcji konkretny przebieg, jednak bez gwarancji że to zostanie zbudowane, wartość działek w okolicy spadnie. Tłum mieszkańców raczej aklamacyjnie nie zgodził się z ich podejściem.
Którzy Radni to byli?

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 681
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Kraków - Myślenice

Post autor: kbieniu7 » 21 paź 2024, 20:44

Kaszmir pisze: 21 paź 2024, 20:40 Którzy Radni to byli?
Agnieszka Pogoda-Tota i Michał Starobrat.

Awatar użytkownika
michal49944
Specjalista
Posty: 339
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: Kraków - Myślenice

Post autor: michal49944 » 01 lis 2024, 21:31

Dalej bez ostatecznego przebiegu nowej linii. Problemem są m.in. tunele
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/dalej ... 58880.html
Z dokumentu podpisanego przez wiceministra infrastruktury Piotra Malepszaka wynika, że prace projektowe trwają od marca i dalej się nie zakończyły.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości