Tak, jest to taki plan jak wysłanie linii z KG na GN przy okazji puszczenia tam tramwaju. Ja na wzgórzach widziałabym linię jadącą na południe miasta, bo obecnie wszystkie kończą na zachodzie.impuls pisze: 03 lis 2024, 18:38 Powinna się zmieścić. Mimo wszystko więcej miejsca niż na Makach. Przedłużenie czwartej linii ma ponadto sens, bo linie autobusowe z wiosek zostaną skrócone do Wzgórz K. Więc potrzeby pasażerskie wzrosną.
Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
ona/jej
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Warunek linii na południe przedłużona "49" także spełniaCyjan pisze: 03 lis 2024, 21:19 Tak, jest to taki plan jak wysłanie linii z KG na GN przy okazji puszczenia tam tramwaju. Ja na wzgórzach widziałabym linię jadącą na południe miasta, bo obecnie wszystkie kończą na zachodzie.

https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Mały offtopic, ale czy ktoś kojarzy jakieś starsze pętle z żeberkami poza Krakowem? Skoro już przyjęto za skalę cały kraj? Jeśli mam być szczery, oprócz Krakowa gdzie chyba każda pętla miała żeberko odstawcze, nie przypominam sobie stosowania tego rozwiązania infrastrukturalnego na tak masową skalę na pozostałych sieciach tramwajowychimpuls pisze: 03 lis 2024, 19:31 Jest taka tendencja, że żeberek się w nowych inwestycjach nie buduje. Ostatnią nową inwestycją w Polsce z pętlą w której takowe zostało wybudowane, to pętla Czerwone Maki. A żeberko powstało tylko przez przypadek.
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Pleszów też ma. Ale żeberko jest problematyczne. Lepiej byłoby patrząc na Czerwone Maki aby z niego utworzono drugi tor dla wsiadających.
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Spełnia. Ale nie w takiej wersji jaką Ty proponujesz. Nikt takim "tasiemcem" nie będzie chciał jeździć.

Co jest to dla mnie oczywistym argumentem.

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Ja bym tak nie szalał z tymi waszymi propozycjami. Oczywiste jest że Huta straci kursy przez otwarcie nowej trasy.
Wg mnie będzie:
52 na Piastów ale przez Meissnera,
9 przez Meisnnera na Kopiec Wandy,
14 po obecnej trasie ale na Piastów,
16 likwidacja,
49 jako szczytówka, może pod innym numerem wydłużona do Hipokratesa.
Wg mnie będzie:
52 na Piastów ale przez Meissnera,
9 przez Meisnnera na Kopiec Wandy,
14 po obecnej trasie ale na Piastów,
16 likwidacja,
49 jako szczytówka, może pod innym numerem wydłużona do Hipokratesa.
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Przecież na Pleszowie jest żeberko, pętla oddana kilka lat temu.impuls pisze: 03 lis 2024, 19:31 Jest taka tendencja, że żeberek się w nowych inwestycjach nie buduje. Ostatnią nową inwestycją w Polsce z pętlą w której takowe zostało wybudowane, to pętla Czerwone Maki. A żeberko powstało tylko przez przypadek.
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Chętni z pewnością by byli, chociaż prawdopodobnie potoki ze Wzgórz kończyłyby się przystanek przed TAKW, gdzie szybciej byłoby ciągle dojechać "5", a chyba nawet i "4". Pomimo tego myślę, że warto.kucyk pisze: 04 lis 2024, 14:59 Spełnia. Ale nie w takiej wersji jaką Ty proponujesz. Nikt takim "tasiemcem" nie będzie chciał jeździć.![]()
Co jest to dla mnie oczywistym argumentem.![]()
Przecież ten układ jest chyba nawet tańszy od obecnego stałego, a do tego dojdą na pewno spore cięcia w autobusach Huta - Centrum. Mam nadzieję, że takiego scenariusza jak piszesz uda się uniknąć, ponieważ oznaczałby on chyba pierwsze w historii otwarcie trasy połączone z ogólnym spadkiem wozo/pociągokilometrów w mieście.scyzor663 pisze: 04 lis 2024, 15:19 Ja bym tak nie szalał z tymi waszymi propozycjami. Oczywiste jest że Huta straci kursy przez otwarcie nowej trasy.
Wg mnie będzie:
52 na Piastów ale przez Meissnera,
9 przez Meisnnera na Kopiec Wandy,
14 po obecnej trasie ale na Piastów,
16 likwidacja,
49 jako szczytówka, może pod innym numerem wydłużona do Hipokratesa.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Podobno "9" ma jechać do Mistrzejowic, a "16" chcą wydłużyć "gdzieś do centrum".
Odnośnie do "49", to nie wiem.
Odnośnie do "49", to nie wiem.
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Już ich widzę. Szczegolnie tych ze Wzg. Krzesławickich chcących jechać do miasta prze DH. Wanda, R. Hipokratesa i Mistrzejowice powiedzmy do Ronda Mogilskiego.Bayer2003 pisze: 04 lis 2024, 15:50 Chętni z pewnością by byli, chociaż prawdopodobnie potoki ze Wzgórz kończyłyby się przystanek przed TAKW, gdzie szybciej byłoby ciągle dojechać "5", a chyba nawet i "4". Pomimo tego myślę, że warto.

Potoki ze Wzgórz będą się kończyć podróżując takim "tasiemcem" przy Placu w Bieńczycach (koło ARKI). Nie przy żadnym przystanku TAKW jak piszesz.

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Pisałem, że skończyłyby się przed TAKW, czyli na przystanku Meissnera. Jestem pewien, że jeżeli chodzi o dojazd w rejony Prądnika Czerwonego czy Olszy, taka linia byłaby chętnie wybierana przez mieszkańców Wzgórz Krzesławickich (chociaż oczywiście o zdanie na ten temat trzeba pytać przede wszystkim właśnie ich).kucyk pisze: 04 lis 2024, 16:12 Już ich widzę. Szczegolnie tych ze Wzg. Krzesławickich chcących jechać do miasta prze DH. Wanda, R. Hipokratesa i Mistrzejowice powiedzmy do Ronda Mogilskiego.![]()
Potoki ze Wzgórz będą się kończyć podróżując takim "tasiemcem" przy Placu w Bieńczycach (koło ARKI). Nie przy żadnym przystanku TAKW jak piszesz.![]()
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Nie żeberka stosowano w wielu miastach w Polsce. Z ciekawszych Łódź Chojny ma nawet dwa żeberka. Pętla Kapuściska w Bydgoszczy miała żeberko z kanałem (obecna już nie ma żeberka). Żeberko ma też Wilczak w Bydgoszczy. Miłostowo w Poznaniu też żeberko z kanałem. Nasz Pleszów o którym zapomniałem też faktycznie dostał żeberko, ale pętle ogólnie też zmniejszono pod względem możliwości odstawienia tramwajów. Może w obecnych czasach wystarcza, ale dawniej pętla była bardziej pojemna.elot360 pisze: 04 lis 2024, 14:01 Mały offtopic, ale czy ktoś kojarzy jakieś starsze pętle z żeberkami poza Krakowem? Skoro już przyjęto za skalę cały kraj? Jeśli mam być szczery, oprócz Krakowa gdzie chyba każda pętla miała żeberko odstawcze, nie przypominam sobie stosowania tego rozwiązania infrastrukturalnego na tak masową skalę na pozostałych sieciach tramwajowych
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
To nadal brzmi jak żeberka poza Krakowem były "wypadkiem przy pracy" aniżeli standardem, jak dotychczas w Krakowieimpuls pisze: 04 lis 2024, 23:41 Nie żeberka stosowano w wielu miastach w Polsce. Z ciekawszych Łódź Chojny ma nawet dwa żeberka. Pętla Kapuściska w Bydgoszczy miała żeberko z kanałem (obecna już nie ma żeberka). Żeberko ma też Wilczak w Bydgoszczy. Miłostowo w Poznaniu też żeberko z kanałem. Nasz Pleszów o którym zapomniałem też faktycznie dostał żeberko, ale pętle ogólnie też zmniejszono pod względem możliwości odstawienia tramwajów. Może w obecnych czasach wystarcza, ale dawniej pętla była bardziej pojemna.
-
- Pasażer
- Posty: 46
- Rejestracja: 18 lis 2024, 20:18
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Witajcie. Większość dyskusji dotyczy tramwajów, natomiast chciałbym poruszyć temat autobusów.
Nawet obecnie na ciągu Pilotów - Młyńska - Dobrego Pasterza najsłabiej zapełnione są linie (odpowiednio) 189 i 482. Linia 189, to tak na oko przewozi około połowę mniej pasażerów niż 152, a to zapewne dlatego, że jednak I obwodnica generuje większe potoki.
W związku z tym niejako naturalne wydaje się zlikwidowanie 482 oraz 189. Pojawia się wtedy jednak problem, że przystanek Brodowicza zostanie ze 152 i 182, a Narzymskiego dodatkowo z 502. Niestety, ale mam wrażenie, ze otwarcie tramwaju na Meissnera spowoduje, że ulica Pilotów zostanie z ochłapami, a linia 152 będzie pękać w szwach.
Czy jednak trzeba będzie na siłę szukać oszczędności lub ciąć autobusy w imię "nie wolno dublować z tramwajem"?
Wg mnie po prostu, żeby nie robić tzw. konkurencji dla tramwaju wystarczy skierować 128 na Ułanów, 124/424 scalić i też wysłać na Ułanów, jedną z linii dodatkowo przerzucić na Brogi i jedną, dwie z Dobrego Pasterza na Bora-Komorowskiego.
Nawet obecnie na ciągu Pilotów - Młyńska - Dobrego Pasterza najsłabiej zapełnione są linie (odpowiednio) 189 i 482. Linia 189, to tak na oko przewozi około połowę mniej pasażerów niż 152, a to zapewne dlatego, że jednak I obwodnica generuje większe potoki.
W związku z tym niejako naturalne wydaje się zlikwidowanie 482 oraz 189. Pojawia się wtedy jednak problem, że przystanek Brodowicza zostanie ze 152 i 182, a Narzymskiego dodatkowo z 502. Niestety, ale mam wrażenie, ze otwarcie tramwaju na Meissnera spowoduje, że ulica Pilotów zostanie z ochłapami, a linia 152 będzie pękać w szwach.
Czy jednak trzeba będzie na siłę szukać oszczędności lub ciąć autobusy w imię "nie wolno dublować z tramwajem"?
Wg mnie po prostu, żeby nie robić tzw. konkurencji dla tramwaju wystarczy skierować 128 na Ułanów, 124/424 scalić i też wysłać na Ułanów, jedną z linii dodatkowo przerzucić na Brogi i jedną, dwie z Dobrego Pasterza na Bora-Komorowskiego.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1566
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Nie pomaga też to, że kończy na Nowym Kleparzu i ostatnio coraz częściej jest zawieszana.nizszecenybiletow pisze: 20 lis 2024, 20:46 Linia 189, to tak na oko przewozi około połowę mniej pasażerów niż 152, a to zapewne dlatego, że jednak I obwodnica generuje większe potoki.
Wystarczy dodać liniom przyspieszonym przystanki pomiędzy rondami, nawet zapewniają podobne relacje. ZTP wytnie tak jak proponujesz, a pasażerowie nie będą stratni.nizszecenybiletow pisze: 20 lis 2024, 20:46 W związku z tym niejako naturalne wydaje się zlikwidowanie 482 oraz 189. Pojawia się wtedy jednak problem, że przystanek Brodowicza zostanie ze 152 i 182, a Narzymskiego dodatkowo z 502. Niestety, ale mam wrażenie, ze otwarcie tramwaju na Meissnera spowoduje, że ulica Pilotów zostanie z ochłapami, a linia 152 będzie pękać w szwach.
Nie karmić troli 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości