-
mems
- Znawca
- Posty: 163
- Rejestracja: 31 sty 2024, 19:50
Post
autor: mems » 31 paź 2024, 19:29
Kojak pisze: 31 paź 2024, 18:52
A czemu oni kupują autobusy używane a nie nowe?
Nowe kupują tylko z dofinansowaniem zewnętrznym. Plus czas dostawy znacznie krótszy.
yosujiro pisze: 31 paź 2024, 19:19
Oprócz tego ogłosili niedawno przetarg na 30 nowych.
Na 15, w dodatku na nie akurat nie mają dofinansowania z KPO (są na liście rezerwowej). Za jakiś czas pewnie będzie przetarg na 15 elektryków, bo akurat na nie dofinansowanie mają, tylko razem z elektrykami miała być zajezdnia budowana.
Przy okazji pojawił się projekt zmian w planie transportowym, wklejam ciekawą mapkę, którą odkopałem
- mapa.jpg (125.36 KiB) Przejrzano 1363 razy
https://bip.malopolska.pl/umwm,a,254023 ... -malo.html
-
Tancin
- Miłośnik
- Posty: 98
- Rejestracja: 26 lut 2020, 20:11
Post
autor: Tancin » 02 lis 2024, 20:53
mems pisze: 31 paź 2024, 19:29Za jakiś czas pewnie będzie przetarg na 15 elektryków, bo akurat na nie dofinansowanie mają, tylko razem z elektrykami miała być zajezdnia budowana.
O, a jest jakaś lokalizacja tej zajezdni znana/planowana?
-
mems
- Znawca
- Posty: 163
- Rejestracja: 31 sty 2024, 19:50
Post
autor: mems » 03 lis 2024, 9:27
Tancin pisze: 02 lis 2024, 20:53
O, a jest jakaś lokalizacja tej zajezdni znana/planowana?
Mam nadzieję, że flota autobusowa się unowocześni, ale też będziemy prekursorem wdrażania autobusów elektrycznych na trasach regionalnych. W tym celu spółka poszukuje też baz transportowych pod stacje ładowania. Są rozpatrywane lokalizacje: Kraków, Proszowice i Tarnów, a prawdopodobnie także Oświęcim
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/tomas ... 57335.html
Podwyższony byłby również standard samego transportu, mówimy o co najmniej kilku pojazdach elektrycznych i dłuższych pojazdach w kierunku, chociażby Jodłówki-Wałki
https://www.radiokrakow.pl/aktualnosci/ ... -dowozowe/
Moje przypuszczenia są takie, że będą elektryki w Proszowicach i Tarnowie.
-
Kuciak
- Znawca
- Posty: 113
- Rejestracja: 20 paź 2020, 19:12
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Post
autor: Kuciak » 03 lis 2024, 10:29
mems pisze: 03 lis 2024, 9:27
Moje przypuszczenia są takie, że będą elektryki w Proszowicach i Tarnowie.
Przypuszczenia poniekąd dobre, ale nie do końca
-
sorig
- Specjalista
- Posty: 442
- Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22
Post
autor: sorig » 05 lis 2024, 21:48
Czy ma ktoś doświadczenia, jak wygląda obłożenie na A45 i czy istnieje groźba niezmieszczania się do autobusu na Słowacji?
-
Kuciak
- Znawca
- Posty: 113
- Rejestracja: 20 paź 2020, 19:12
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Post
autor: Kuciak » 05 lis 2024, 23:15
sorig pisze: 05 lis 2024, 21:48
Czy ma ktoś doświadczenia, jak wygląda obłożenie na A45 i czy istnieje groźba niezmieszczania się do autobusu na Słowacji?
Raczej nie ma takiej opcji. Nie jeździ ta linia przepełniona.
-
sorig
- Specjalista
- Posty: 442
- Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22
Post
autor: sorig » 06 lis 2024, 9:52
Dzięki, jak już jesteśmy przy tym połączeniu, to (niestety) muszę zauważyć, że kurs pociągu Luxtorpeda, z którym był skomunikowany w relacji do Krakowa o 19:13... nie jeździ. A następny jest dopiero około 22. Informacja wisi dalej w rozkładzie.
-
yosujiro
- Ekspert
- Posty: 1420
- Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54
Post
autor: yosujiro » 07 lis 2024, 14:54
A14 i A44 chyba dobrze się przyjęły. W porannym szczycie do Krakowa ta pierwsza miała zajęte w zależności od rozmiaru pojazdu od połowy miejsc do 100%, a44 widziałem rano raz i było pełne na siedzących. Przed 15 na Księcia Józefa widziałem A14 do Czernichowa gdzie 3/4 miejsc zajęte w wozie 12m, a w A44 na Grunwaldzkim w 10 m wszystkie zajęte. Aż chciałoby się, żeby więcej kierunków z Krakowa było obsługiwane przez MLD, ale przecież nie można robić konkurencji... A taki np. Olkusz został ze szczątkowymi busami, a mieszkańcy już nie raz wyrażali nadzieję na MLD do Krakowa.
-
kot_feliks
- Ekspert
- Posty: 1169
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Post
autor: kot_feliks » 07 lis 2024, 15:20
Największym absurdem są Proszowice, gdzie głównym celem UMWM jest nierobienie konkurencji firmie busiarskiej... Do tego stopnia, że zrezygnowano nawet z uruchomienia linii ALD, na którą było dofinansowanie z budżetu centralnego
-
scyzor663
- Znawca
- Posty: 192
- Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36
Post
autor: scyzor663 » 07 lis 2024, 15:48
Mi już się nie chce o tym pisać, z jednej strony MLD się tłumaczy, że uruchamia linie tam gdzie są plamy komunikacyjne więc do Proszowic nie, bo są busy, ale z drugiej strony do Czernichowa spoko, pomimo że jeździ MPK. Polityka i tyle.
-
mems
- Znawca
- Posty: 163
- Rejestracja: 31 sty 2024, 19:50
Post
autor: mems » 07 lis 2024, 15:51
scyzor663 pisze: 07 lis 2024, 15:48
Mi już się nie chce o tym pisać, z jednej strony MLD się tłumaczy, że uruchamia linie tam gdzie są plamy komunikacyjne więc do Proszowic nie, bo są busy, ale z drugiej strony do Czernichowa spoko, pomimo że jeździ MPK. Polityka i tyle.
O tym, gdzie pojadą autobusy MLD decyduje marszałek Smółka
. Zresztą w poprzednim (i w zmienionym) planie transportowym są linie które nie mogłyby być organizowane przez samorząd województwa.
-
yosujiro
- Ekspert
- Posty: 1420
- Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54
Post
autor: yosujiro » 07 lis 2024, 16:30
Z Proszowicami to ogólnie zabawnie, bo przecież była umowa z przewoźnikami, że MLD nie wejdzie na trasę przez Kocmyrzów jeżeli prywaciarze od września poprawią tabor. Małopolanin ma na to wywalone, AD kupił trzy Iveco, które jeszcze we wrześniu... wystawił na sprzedaż i dopiero protesty pasażerów spowodowały przywrócenie tych autobusów na linie. Skoro prywaciarze nie są słowni, to tym bardziej województwo powinno się nimi nie przejmować...
-
scyzor663
- Znawca
- Posty: 192
- Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36
Post
autor: scyzor663 » 07 lis 2024, 17:10
Kiedyś był na fb filmik w którym pan polityk X z panem właścicielem Y w stanie po spożyciu coca coli na weselu śpiewają sobie razem karaoke, to wiele wyjaśnia
-
Kuciak
- Znawca
- Posty: 113
- Rejestracja: 20 paź 2020, 19:12
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Post
autor: Kuciak » 07 lis 2024, 19:54
yosujiro pisze: 07 lis 2024, 14:54
A14 i A44 chyba dobrze się przyjęły. W porannym szczycie do Krakowa ta pierwsza miała zajęte w zależności od rozmiaru pojazdu od połowy miejsc do 100%, a44 widziałem rano raz i było pełne na siedzących. Przed 15 na Księcia Józefa widziałem A14 do Czernichowa gdzie 3/4 miejsc zajęte w wozie 12m, a w A44 na Grunwaldzkim w 10 m wszystkie zajęte. Aż chciałoby się, żeby więcej kierunków z Krakowa było obsługiwane przez MLD, ale przecież nie można robić konkurencji... A taki np. Olkusz został ze szczątkowymi busami, a mieszkańcy już nie raz wyrażali nadzieję na MLD do Krakowa.
A44 się przyjęło aż za dobrze bo plan był na 10 metrowe wozy, a tak naprawdę niektórymi kursami potrzeba 12stki. Problemami jest trochę trasa dla 12stek bo momentami jest ciasno, ale na jedną z brygad jest puszczana często jedna 12stka. Ja tam jechałem 10tką i jak dla mnie osobiście, jest tak w sam raz do sprawnego poruszania się.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości