[PESA BYDGOSZCZ] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))

Ydhflx
Ekspert
Posty: 638
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))

Post autor: Ydhflx » 13 lis 2024, 0:38

kot_feliks pisze: 12 lis 2024, 23:25 A dowodem na to jest jeden z najnowocześniejszych taborów w PL i ponad 230 nowych wagonów, no nie? :roll:
Akurat tu stanę w obronie, bo to moja teza: dowodem na to jest raczej fakt, że do obsługi linii która będzie miała 15 brygad, kupuje się 15 pojazdów. Abstrahując już od moim wcześniejszych propozycji podziału zadań w przetargu, to jest to absurd nie do obrony. Z całym szacunkiem, ale albo tam siedzą debile którzy to przeoczyli (w co nawet ja wątpię), albo komunikacja między MPK, ZTP a ZIM (czy który urząd to ma budować) jest tak tragiczna, że sami nie wiedzą czy i kiedy to powstanie. Czy naprawdę w 800-tysięcznym mieście (+ studenci i spora aglomeracja) nie da się skoordynować budowy nowych torowisk z kupnem tramwajów do ich obsługi? Czy jak kiedyś powstanie słynne metro, to też nie kupimy wszystkich pociągów do jego obsługi naraz bo nikt w urzędzie nie będzie wiedział ile jest potrzebne albo czy w ogóle powstanie?

Osobna sprawa (i odnosząc się do niezacytowanej reszty) to, że pomimo rosnących potrzeb przewozowy Ch, ilostan taboru 40m+ nam maleje; a od kilku lat jest go już za mało. Jest to bezpośrednim efektem m.in. braku odpowiednich remontów/modernizacji 105-ek. Co z tego że mamy dużo nowego taboru, jak na 52 jeżdżą regularnie za małe Stadlery, a za zepsutego Konstala do ruchu włącza się rezerwa 26m? Popełniono błędy nie zapewniając odpowiednio dużo długiego taboru, a teraz te błędy się ponawia, patrz pierwszy akapit.

Kojak
Ekspert
Posty: 801
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))

Post autor: Kojak » 13 lis 2024, 7:11

kot_feliks pisze: 12 lis 2024, 23:25 Ale co ma jedno do drugiego? :) Przecież celem tej inwestycji nie jest skrócenie czasu przejazdu z os. Piastów do centrum, tylko obsługa tramwajowa nowych rejonów i całego ciągu od Bohomolca, przez DP i Młyńską (i całej okolicy).
Bullshit
Jednym z celów tej inwestycji oprócz włączenia do obsługi tramwajowej nowych terenów było właśnie skrócenie dystansu do centrum.

https://www.tramwajdomistrzejowic.pl/mieszkancy/

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))

Post autor: Bayer2003 » 13 lis 2024, 10:08

kot_feliks pisze: 12 lis 2024, 23:25 Ale co ma jedno do drugiego? :) Przecież celem tej inwestycji nie jest skrócenie czasu przejazdu z os. Piastów do centrum, tylko obsługa tramwajowa nowych rejonów i całego ciągu od Bohomolca, przez DP i Młyńską (i całej okolicy).
Większość tych rejonów mogłaby również obsłużyć trasa Mistrzejowice - Cmentarz Rakowicki. Niestety urzędnikom wydawało się, że wiedzą lepiej, przez co od kilku miesięcy na tym forum jest spór czy "52" uda się urwać jedną brygadę. Gdyby linia ta pojechała przez Cmentarz Rakowicki, dyskutowalibyśmy nie czy, a ile brygad tam ubędzie.
kot_feliks pisze: 12 lis 2024, 23:25 A dowodem na to jest jeden z najnowocześniejszych taborów w PL i ponad 230 nowych wagonów, no nie? :roll:
Ponad 230 nowych wagonów :shock:? Ja ich doliczyłem się zaledwie 171. Na tle Polski również Kraków nie wypada idealnie - w Olsztynie najstarszy tramwaj został wyprodukowany w 2015 roku - aż 55 lat później niż najstarszy tramwaj w Krakowie. W Gdańsku 100% taboru ma już niską podłogę. Niestety widać, że uległeś propagandzie MPK, podczas gdy rzeczywistość jest zupełnie inna.
kot_feliks pisze: 12 lis 2024, 23:25 Jeszcze raz: jeśli oferta nie spełniała wymogów przetargu, to nie dało się jej wybrać i podpisać z producentem umowy. Nie do końca rozumiem, co tutaj jest takiego trudnego do zrozumienia? ;) Ktoś miał niezgodnie z prawem podpisać umowę na zakup niespełniający wymogów z przetargu, żeby potem wylądować potencjalnie na Montelupich przy tej wielkości kontraktu?
Być może zapadłby wyrok w zawieszeniu, jednak i w to wątpię - znacznie większe afery kończą się przecież bez odpowiedzialności karnej. Pasażerowie mieliby za to nowe, względnie tanie tramwaje. Nowy przetarg kiedyś się rozstrzygnie - być może 5 grudnia, być może za kilka miesięcy, a być może za kilka lat, jednak w końcu dojdzie do podpisania umowy z jakimś producentem. Pojedynczy egzemplarz tramwaju spełniającego wygórowane wymagania przewoźnika będzie o kilka milionów droższy niż pojedynczy egzemplarz tramwaju tureckiego, a miasto straci na tym gambicie dziewięciocyfrową kwotę. Niestety za taką defraudację publicznych pieniędzy nikt nie odpowie, a niektórzy nawet MPK będą chwalić, że podjęto dobrą decyzję...
kot_feliks pisze: 12 lis 2024, 23:25 No tak, na 75 jeżdżą tramwaje z 1960 roku.... obok 230 nowych tramwajów jeżdżących na innych liniach. Już nie popadajmy w skrajność i nie próbujmy udowodnić, jaka to ta KMK tramwajowa jest okropna, bo na jednej linii w mieście, szczytowej, przez kilka godzin co 15 minut jeździ kilka sztuk E1+c3 ;)
Niestety rzeczywistość tak nie wygląda - nowych tramwajów wcale nie ma 230, o czym pisałem wyżej. Tramwaje z 1960 roku faktycznie jeżdżą na jednej linii, jednak na dwóch kolejnych mamy tramwaje z lat 1966/1967. Dalej mamy mnóstwo tramwajów z lat 70. i 80. Część z nich przeszła większe lub mniejsze modernizacje i dziś prezentują się znośnie, jednak w większości nie są to tramwaje, które zostaną skasowane podczas dostaw taboru z najbliższych przetargów. Za kilkanaście lat ponownie będą to tramwaje ponad 60-letnie i prawdopodobnie najstarszy tabor w Polsce.
kot_feliks pisze: 12 lis 2024, 23:25 Póki co wygląda tak, że tam, gdzie docierają tramwaje, mamy jedną z lepszych KZ. I to nie tylko w stosunku do większości miast w PL, ale też wielu miast na mitycznym zachodzie Europy.

Problemem w Krk jest komunikacja autobusowa, która jest nierzadko zorganizowana tragicznie. Ale tam, gdzie dociera tramwaj - owszem, są mankamenty - ale jest to naprawdę sensowna i realna alternatywa dla auta.

I serio, problemem nie jest to, że na jednej linii, co 15 minut, pomiędzy innymi tramwajami, pojedzie przez kilka godzin E1+c3 :)
Tam gdzie są tramwaje, komunikacja miejska wygląda znośnie, lecz wcale nie jest idealna - czasami przyjedzie tramwaj z 1960 roku, czasami 26m rezerwa na linii 40m+, czasami jakiś kurs nie zostanie zrealizowany z powodu awarii, jednak na ciągach gdzie jest w godzinach szczytu przynajmniej 12 p/h można odnieść wrażenie, że jakoś to wszystko funkcjonuje. Autobusy to niestety tragedia - wiecznie spóźnione i mnóstwo kursów w ogóle niezrealizowanych. Zdecydowanie nie jest to komunikacja miejska na miarę lat 20. XXI wieku.
Ydhflx pisze: 13 lis 2024, 0:38 Akurat tu stanę w obronie, bo to moja teza: dowodem na to jest raczej fakt, że do obsługi linii która będzie miała 15 brygad, kupuje się 15 pojazdów. Abstrahując już od moim wcześniejszych propozycji podziału zadań w przetargu, to jest to absurd nie do obrony. Z całym szacunkiem, ale albo tam siedzą debile którzy to przeoczyli (w co nawet ja wątpię), albo komunikacja między MPK, ZTP a ZIM (czy który urząd to ma budować) jest tak tragiczna, że sami nie wiedzą czy i kiedy to powstanie.
15 brygad będzie tylko jeżeli czas przejazdu KG - Azory wyniesie 4 minuty. Przy 4 przystankach jest to w teorii realne, lecz mało prawdopodobne, więc brygad prawdopodobnie będzie 16. Czym droższe będą tramwaje tym mniejsza szansa na realizację opcji, więc o "3" na Azory być może można zapomnieć nawet jeżeli jakimś cudem przetarg uda się rozstrzygnąć względnie szybko.
Ydhflx pisze: 13 lis 2024, 0:38 Czy naprawdę w 800-tysięcznym mieście (+ studenci i spora aglomeracja) nie da się skoordynować budowy nowych torowisk z kupnem tramwajów do ich obsługi? Czy jak kiedyś powstanie słynne metro, to też nie kupimy wszystkich pociągów do jego obsługi naraz bo nikt w urzędzie nie będzie wiedział ile jest potrzebne albo czy w ogóle powstanie?
Czy naprawdę ktokolwiek wierzy, że miasto gdzie jeżdżą 64-letnie tramwaje, a zamówienie nowych wiąże się z ogromnymi problemami, jest w stanie wybudować, uruchomić i utrzymać system metra?
Ydhflx pisze: 13 lis 2024, 0:38 Osobna sprawa (i odnosząc się do niezacytowanej reszty) to, że pomimo rosnących potrzeb przewozowy Ch, ilostan taboru 40m+ nam maleje; a od kilku lat jest go już za mało. Jest to bezpośrednim efektem m.in. braku odpowiednich remontów/modernizacji 105-ek. Co z tego że mamy dużo nowego taboru, jak na 52 jeżdżą regularnie za małe Stadlery, a za zepsutego Konstala do ruchu włącza się rezerwa 26m? Popełniono błędy nie zapewniając odpowiednio dużo długiego taboru, a teraz te błędy się ponawia, patrz pierwszy akapit.
Błędem jest przede wszystkim, że jeden przetarg dotyczy jednokierunkowych tramwajów 33-metrowych - po co kolejny taki tabor? Osoby decyzyjne, odpowiadające za politykę taborową MPK prawdopodobnie ostatnio tramwajem jechali kilka lat temu (jeżeli w ogóle) i nie wiedzą jak wyglądają potoki pasażerskie na liniach. Samego taboru 40m+ jest obecnie zdecydowanie za mało, jednak nawet te nieliczne, obecnie posiadane egzemplarze nie są wykorzystywane maksymalnie, żeby odciążyć najbardziej przepełnione linie. Dziś z zajezdni wyjechały zaledwie 33 takie tramwaje, co stanowi 73% posiadanych. Czasami są to 32 (71%), czasami 34 (76%), jednak do 80% wykorzystania od wielu miesięcy przewoźnik nawet się nie zbliżył, nie mówiąc już o przekroczeniu tej wartości. Niestety w wykonaniu MPK nawet kupno nowych tramwajów niekoniecznie będzie oznaczać poprawę sytuacji - do tego trzeba chęci wypuszczenia ich z zajezdni i przypisania do jakiejś linii, czego może zabraknąć.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6835
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))

Post autor: Kaszmir » 13 lis 2024, 11:02

Kojak pisze: 13 lis 2024, 7:11Jednym z celów tej inwestycji oprócz włączenia do obsługi tramwajowej nowych terenów było właśnie skrócenie dystansu do centrum.
Czas dojazdu skróci się pasażerom z ks. Jancarza (przystanki "Os. Złotego Wieku", "Miśnieńska", "Mistrzejowice"), którzy nie będą musieli jechać tramwajem naokoło przez rondo Piastowskie i Bieńczyce, albo stać w autobusie w korku. Natomiast tak jak napisał kot_feliks, dla okolic Piastów i ronda Piastowskiego czas przejazdu będzie porównywalny z obecnym.

kucyk
Ekspert
Posty: 2403
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))

Post autor: kucyk » 13 lis 2024, 11:28

Kaszmir pisze: 13 lis 2024, 11:02 Czas dojazdu skróci się pasażerom z ks. Jancarza (przystanki "Os. Złotego Wieku", "Miśnieńska", "Mistrzejowice"), którzy nie będą musieli jechać tramwajem naokoło przez rondo Piastowskie i Bieńczyce, albo stać w autobusie w korku. Natomiast tak jak napisał kot_feliks, dla okolic Piastów i ronda Piastowskiego czas przejazdu będzie porównywalny z obecnym.
Ale jakieś 8, 9 minut i tak będzie krócej. ;)
Nowa linia tramwajowa to 4,5 km torowiska, które stworzy alternatywny dojazd do Nowej Huty i znacząco poprawi obsługę komunikacyjną Mistrzejowic, skracając czas przejazdu do centrum miasta o 12 minut. Szacuje się, że linia będzie obsługiwała do 2700 pasażerów na godzinę, z potencjałem do zwiększenia do 40 tramwajów na godzinę.
Skoro 12 minut pasażer zyska na odcinku z Mistrzejowic (a może jednak z os. Piastów?) to nie przesadzajmy, że na odcinku Mistrzejowice - os. Piastów te 12 minut straci jadąc alternatywnie nową trasą w stosunku do obecnej przez przez DH. Wanda, Ronda: Kocmyrzowskie i Czyżyńskie do TAKW?

kucyk
Ekspert
Posty: 2403
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))

Post autor: kucyk » 13 lis 2024, 11:36

Bayer2003 pisze: 12 lis 2024, 16:28 Weź pod uwagę, że tramwaj z założenia powinien być szybszym środkiem transportu niż autobus. Przed oddaniem trasy na Górkę Narodową również spodziewano się długiego czasu przejazdu oraz 26 brygad na "50" i 19 brygad na "18". Finalnie "50" ma 25 brygad, a "18" zaledwie 17, więc można chyba mieć mniejszą lub większą nadzieję na skrócenie czasu przejazdu pozwalające na usunięcie jednej brygady z "52".
Jedną to na pewno. A może i dwie, skoro .....:
Nowa linia tramwajowa to 4,5 km torowiska, które stworzy alternatywny dojazd do Nowej Huty i znacząco poprawi obsługę komunikacyjną Mistrzejowic, skracając czas przejazdu do centrum miasta o 12 minut.
Mogą zatem wylecieć dwie brygady "52", jedna "9" no chyba, że mają inne plany odnośnie układu o którym oczywiście nadal w Krakowie nic nie wiemy. :?

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))

Post autor: Bayer2003 » 13 lis 2024, 11:42

kucyk pisze: 13 lis 2024, 11:36 Jedną to na pewno. A może i dwie, skoro .....:

Mogą zatem wylecieć dwie brygady "52", jedna "9" no chyba, że mają inne plany odnośnie układu o którym oczywiście nadal w Krakowie nic nie wiemy. :?
Dwie brygady na pewno nie wylecą, jednak na jedną moim zdaniem jest szansa. Przekierowania "9" się nie spodziewam - aleja Jana Pawła II musi z czymś zostać, prędzej "49" pojedzie przez Meissnera. Są to jednak dyskusje dość odległe od wątku dotyczącego przetargu na tramwaje.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Kojak
Ekspert
Posty: 801
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))

Post autor: Kojak » 13 lis 2024, 12:06

Kaszmir pisze: 13 lis 2024, 11:02 Czas dojazdu skróci się pasażerom z ks. Jancarza (przystanki "Os. Złotego Wieku", "Miśnieńska", "Mistrzejowice"), którzy nie będą musieli jechać tramwajem naokoło przez rondo Piastowskie i Bieńczyce, albo stać w autobusie w korku. Natomiast tak jak napisał kot_feliks, dla okolic Piastów i ronda Piastowskiego czas przejazdu będzie porównywalny z obecnym.
Policzyłeś to na podstawie czasów autobusów, które jednak nieistniejącym jeszcze tunelem nie jadą, a tramwaj raczej w tym tunelu oszczędzi czas a nie nadłoży.
kot_feliks pisze: 12 lis 2024, 23:25 A dowodem na to jest jeden z najnowocześniejszych taborów w PL i ponad 230 nowych wagonów,
Taaaa wliczając ćwierwieczne Bombardiery

Jelczyk
Ekspert
Posty: 1049
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))

Post autor: Jelczyk » 13 lis 2024, 13:06

Z Mistrzejowic do TAKW przejazd będzie ok 10min, zakładając po 1min na przystanek i 2min skręt pod TAKW. Wiec dla Mistrzejowic, Złotego Wieku czas ulegnie skróceniu ale dla Os. Piastow, R. Piastowskiego czas skróci się maksymalnie 2-3min.

Obecnie rozkladowo:
52 Os. Piastów - TAKW - 20min
52 Os. Piastów - R. Mogilskie - 25min
9 Mistrzejowice - TAKW - 22min
9 Mistrzejowice - R. Mogilskie - 27min
182 Klebberga - R.Mogilskie - 25min

Po otwarciu nowej trasy:
Os. Piastów- TAKW - 17min
Mistrzejowice - TAKW - 10min
Os. Piastów - R.Mogilskie - 22min
Mistrzejowice - R.Mogilskie - 15min

@Kojak, a co Ci przeszkadzają NGT6? Czy dla Ciebie każdy pojazd KMK ma mieć nie więcej jak 10lat????

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))

Post autor: Bayer2003 » 13 lis 2024, 13:16

Jelczyk pisze: 13 lis 2024, 13:06 Z Mistrzejowic do TAKW przejazd będzie ok 10min, zakładając po 1min na przystanek i 2min skręt pod TAKW. Wiec dla Mistrzejowic, Złotego Wieku czas ulegnie skróceniu ale dla Os. Piastow, R. Piastowskiego czas skróci się maksymalnie 2-3min.

Obecnie rozkladowo:
52 Os. Piastów - TAKW - 20min
52 Os. Piastów - R. Mogilskie - 25min
9 Mistrzejowice - TAKW - 22min
9 Mistrzejowice - R. Mogilskie - 27min
182 Klebberga - R.Mogilskie - 25min

Po otwarciu nowej trasy:
Os. Piastów- TAKW - 17min
Mistrzejowice - TAKW - 10min
Os. Piastów - R.Mogilskie - 22min
Mistrzejowice - R.Mogilskie - 15min
Czyli w przypadku przekierowania "52" może być oszczędność 6 minut na kółku - zobaczymy jak wpłynie to na liczbę brygad.
Jelczyk pisze: 13 lis 2024, 13:06 @Kojak, a co Ci przeszkadzają NGT6? Czy dla Ciebie każdy pojazd KMK ma mieć nie więcej jak 10lat????
Bombardiery NGT6 mają jak na swój wiek wysoką sprawność i sporą część z nich (jeżeli nie wszystkie) zobaczymy prawdopodobnie na krakowskich torowiskach jeszcze w latach 60. XXI wieku. Nie zmienia to jednak faktu, że 25-letnich tramwajów nie powinno się zaliczać do nowych wagonów, co użytkownik kot_feliks robić próbuje, zakrzywiając rzeczywistość.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Kojak
Ekspert
Posty: 801
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))

Post autor: Kojak » 13 lis 2024, 13:19

Jelczyk pisze: 13 lis 2024, 13:06 @Kojak, a co Ci przeszkadzają NGT6? Czy dla Ciebie każdy pojazd KMK ma mieć nie więcej jak 10lat????
Bayer2003 pisze: 13 lis 2024, 13:16 Bombardiery NGT6 mają jak na swój wiek wysoką sprawność i sporą część z nich (jeżeli nie wszystkie) zobaczymy prawdopodobnie na krakowskich torowiskach jeszcze w latach 60. XXI wieku. Nie zmienia to jednak faktu, że 25-letnich tramwajów nie powinno się zaliczać do nowych wagonów, co użytkownik kot_feliks robić próbuje, zakrzywiając rzeczywistość.
nic dodać nic ująć.

suchy
Ekspert
Posty: 1169
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))

Post autor: suchy » 13 lis 2024, 13:23

Kojak pisze: 13 lis 2024, 12:06 Policzyłeś to na podstawie czasów autobusów, które jednak nieistniejącym jeszcze tunelem nie jadą, a tramwaj raczej w tym tunelu oszczędzi czas a nie nadłoży.
Ale przecież czasy autobusów nie są rozwleczone - ty patrzyłeś w ogóle w rozkład jakie są przeloty pomimo całej budowy i gigantycznych korków w tamtym rejonie? :lol:

Przykładowy przelot - 128 Wieczysta - Rondo Młyńskie

Wieczysta 13:03
Meissnera 13:05
Pszona 13:06
Rondo Młyńskie 13:08
RAZEM 5 MINUT

Wszystkie przystanki pozostaną również dla tramwaju - przelot obstawiam że skróci się jedynie o 1 minutę między Pszona a Młyńskim (w tunelu). W przypadku Wieczystej - Meissnera wątpię, że skrócą przelot (będzie potrzebny czas na ewentualne odrobienie opóźnienia spowodowanego czekaniem na przejazd przez skrzyżowanie na Wieczystej). Razem wyjdzie więc 4 minuty przelotu.

Oraz 182 z Ronda Młyńskiego do Mistrzejowic:

Rondo Młyńskie 13:01
Miechowity 13:02
Rondo Barei 13:04
Park Wodny 13:05
Os.Oświecenia 13:07
Marchołta 13:08
Kurzei 13:09
Mistrzejowice 13:10
RAZEM 9 MINUT.

- zamiast Miechowity będzie przystanek Rondo Polsadu, powiedzmy że MOŻE uda się skrócić przelot Polsad-Barei o 1 minutę,
- Park Wodny zostaje, Oświecenia zostaje, wylatuje Marchołta - więc może też się uda uciąć 1 minutę, Kurzei zostaje.
Po obcięciu 2 minut zostaje nam 7 minut.

4 + 7 = 11 minut przelotu między Mistrzejowicami a Wieczystą - tak, tutaj skróci się czas przejazdu (tramwajem po starej trasie przelot wynosił 21 minut).

Ale teraz policzmy, co się zmieni dla mieszkańców os. Piastów - Kleeberga:
- przelot Mistrzejowice - Piastowskie = 3 minuty
- Piastowskie - Kleeberga = 1 minuta
- Kleeberga - Piastów = 3 minuty
RAZEM 7 minut.

Dodajemy do 11min przelotu Mistrzejowice - Wieczysta = razem mamy 18 minut przejazdu z Piastów do Wieczystej. Obecnie przejazd zajmuje 20 minut. Ile mamy oszczędności? LEDWO 2 MINUTY ;)
Bayer2003 pisze: 13 lis 2024, 13:16 Czyli w przypadku przekierowania "52" może być oszczędność 6 minut na kółku - zobaczymy jak wpłynie to na liczbę brygad.
Tu racja - 52 już obecnie ma 23-24 minuty postoju na Piastów, jak dołożymy jeszcze kolejne 6 minut, które byłyby zaoszczędzone na nowej trasie, to tramwaje miałyby 30-minutowe przerwy, co jest nierealne (bo już teraz nie mieszczą się na pętli). Więc raczej na pewno ta 1 brygada wyleci - przez co przerwy pozostaną jak obecnie około 22-23 minut.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 1255
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))

Post autor: kot_feliks » 13 lis 2024, 16:44

Bayer2003 pisze: 13 lis 2024, 10:08Większość tych rejonów mogłaby również obsłużyć trasa Mistrzejowice - Cmentarz Rakowicki.
Nie no, to oczywiste, że tak :) Niemniej nie zmienia to faktu, że aktualna budowa w żaden sposób nie jest dedykowana skróceniu czasu dojazdu do centrum z osiedla Piastów :)
Bayer2003 pisze: 13 lis 2024, 10:08Na tle Polski również Kraków nie wypada idealnie - w Olsztynie najstarszy tramwaj został wyprodukowany w 2015 roku - aż 55 lat później niż najstarszy tramwaj w Krakowie. W Gdańsku 100% taboru ma już niską podłogę. Niestety widać, że uległeś propagandzie MPK, podczas gdy rzeczywistość jest zupełnie inna.
Przejedź się tramwajem w Olsztynie albo w Gdańsku ;)
Bayer2003 pisze: 13 lis 2024, 10:08 Być może zapadłby wyrok w zawieszeniu, jednak i w to wątpię - znacznie większe afery kończą się przecież bez odpowiedzialności karnej. Pasażerowie mieliby za to nowe, względnie tanie tramwaje.
W sensie na miejscu kogoś z zarządu podpisałbyś niezgodnie z prawem umowę, aby iść do więzienia, po to, aby pasażerowie mieli względnie tanie tramwaje?
Bayer2003 pisze: 13 lis 2024, 10:08Czy naprawdę ktokolwiek wierzy, że miasto gdzie jeżdżą 64-letnie tramwaje, a zamówienie nowych wiąże się z ogromnymi problemami, jest w stanie wybudować, uruchomić i utrzymać system metra?
A czy ktokolwiek buduje w Krk system metra? ;)
Kojak pisze: 13 lis 2024, 12:06 Policzyłeś to na podstawie czasów autobusów, które jednak nieistniejącym jeszcze tunelem nie jadą, a tramwaj raczej w tym tunelu oszczędzi czas a nie nadłoży.
Jeszcze jakby w tej inwestycji był jakikolwiek tunel, to byłaby to prawda :roll:
Kojak pisze: 13 lis 2024, 7:11 Bullshit
Jednym z celów tej inwestycji oprócz włączenia do obsługi tramwajowej nowych terenów było właśnie skrócenie dystansu do centrum.

https://www.tramwajdomistrzejowic.pl/mieszkancy/
Tak, tylko że na www jest mowa o skróceniu czasu do jazdy z Mistrzejowic, a w dyskusji była mowa o Piastów xd

tiross
Znawca
Posty: 104
Rejestracja: 19 lut 2020, 15:30
Lokalizacja: IV Prądnik Biały - Prądnik Biały Zachód

Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))

Post autor: tiross » 14 lis 2024, 18:07

Bayer2003 pisze: 13 lis 2024, 10:08 Ponad 230 nowych wagonów :shock:? Ja ich doliczyłem się zaledwie 171. Na tle Polski również Kraków nie wypada idealnie - w Olsztynie najstarszy tramwaj został wyprodukowany w 2015 roku - aż 55 lat później niż najstarszy tramwaj w Krakowie. W Gdańsku 100% taboru ma już niską podłogę. Niestety widać, że uległeś propagandzie MPK, podczas gdy rzeczywistość jest zupełnie inna.

Powiedz że żartujesz z tym Olsztynem. Porównywanie się do tego miasta jest po prostu śmieszne. Przecież oni budowali sieć tramwajową na nowo, oddano ją właśnie w 2015 roku. Pół wieku tramwaje tam nie istniały w ogóle, trudno więc by mieli eNkami zasuwać skoro mają całkowicie nową sieć. A wszystkich tramwajów mają 27 sztuk.
A w przypadku Gdańska już nie wspominasz wieku tramwajów tylko udział niskopodłogowych w 100%. Prawie połowa taboru to modernizowane tramwaje z elementem niskiej podłogi jak u nas, w wieku podobnym również jak u nas ( z tego samego okresu) czyli koniec lat 70 i początek 80. A cały ich tabor nie stanowi nawet połowy tego, ile w Krakowie jest tramwajów przystosowanych do przewozu pasażerów mniej mobilnych. Wniosek stąd taki, że im więcej taboru tym wolnej trwa jego wymiana na nowy.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 1255
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))

Post autor: kot_feliks » 14 lis 2024, 18:26

Z Olsztynem jest jeszcze ten problem, że mimo nowej sieci, mają bezsensowny układ wnętrza w tramwajach (a planowane do zakupu Saatz to już w ogóle będzie jakiś kosmos), a same tramwaje jeżdżą z prędkością żółwia. Dlatego właśnie polecam się przejechać tamtejszą KZ, bo to, że tramwaj jest ładny na zdjęciu nie oznacza, że to funkcjonuje sprawnie.

Z Gdańskiem natomiast dokładnie tak, jak napisałeś: połowa taboru to pomodernizowane N8, w sporej części za małe do potrzeb, jeszcze bardziej bezsensowny układ linii jak u nas, a do tego prawie brak priorytetu (przejazd np. 2 przystanków na nowej trasie potrafi trwać 5, 6,7 minut...).

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość