Bilety, kontrole, integracja taryfowa
-
- Pasażer
- Posty: 20
- Rejestracja: 31 mar 2022, 23:19
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Tak naprawdę zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia, kasowniki w nowych wozach Mobilisu nie odczytują karty miejskiej (przynajmniej mam takie doświadczenie z pierwszych dni ich eksploatacji), wątpię też, czy te nowe biletomaty będą miały możliwość ich odczytu i zapisu biletów na nie. Bo jeśli nie, to wyszedł trochę bubel z tym.
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
A one już są zaimplementowane? Może pudełko jest a system nie działa jeszcze, miały wejść płatności od grudnia.
ona/jej
-
- Pasażer
- Posty: 46
- Rejestracja: 18 lis 2024, 20:18
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Witajcie.
Rusza petycja: https://www.petycjeonline.com/w_sprawie ... ztp_krakow
W kilku aspektach inne miasta mają lepiej niż Kraków.
1. Studiując cenniki, można dostrzec, że w wielu miastach np. Warszawa, Wrocław bilety miesięczne ważne są i w mieście i na aglo. U nas posiadacz Karty Krakowskiej, musi dopłacać do 169 zł, zamiast 90 zł.
2. Gdańsk, Wrocław, Warszawa to wspólny bilet na kolej w mieście.
Ponadto jeszcze kilka lat temu na aglomeracji można było kupić bilet na jedną linię. Szczególnie tańszy niż 169 zł bilet na agloekspresy jadące wprost do centrum Krakowa mógłby spowodować wzrost liczby pasażerów.
Rusza petycja: https://www.petycjeonline.com/w_sprawie ... ztp_krakow
W kilku aspektach inne miasta mają lepiej niż Kraków.
1. Studiując cenniki, można dostrzec, że w wielu miastach np. Warszawa, Wrocław bilety miesięczne ważne są i w mieście i na aglo. U nas posiadacz Karty Krakowskiej, musi dopłacać do 169 zł, zamiast 90 zł.
2. Gdańsk, Wrocław, Warszawa to wspólny bilet na kolej w mieście.
Ponadto jeszcze kilka lat temu na aglomeracji można było kupić bilet na jedną linię. Szczególnie tańszy niż 169 zł bilet na agloekspresy jadące wprost do centrum Krakowa mógłby spowodować wzrost liczby pasażerów.
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Bez przesady, żeby postulować obniżenie ceny biletu mieszkańca za 90 zł.... Rozumiem, że metropolitarne są drogie, ale mieszkańca 90 zł to naprawdę bardzo korzystna cena. Proszę spróbować samochodem jeździć za 90 zł przez miesiąc.
Według mnie powinna być jednolita cena biletów miesięcznych uprawiających również do przejazdami koleją np. 120 zł za I strefę, 150 zł za I+II, 180 zł za I+II+III, a Karta Krakowska powinna dawać 20% zniżki od tych cen. No i w SPP podwyżka +3 zł/h.
Według mnie powinna być jednolita cena biletów miesięcznych uprawiających również do przejazdami koleją np. 120 zł za I strefę, 150 zł za I+II, 180 zł za I+II+III, a Karta Krakowska powinna dawać 20% zniżki od tych cen. No i w SPP podwyżka +3 zł/h.
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Bilety z KK są bardzo atrakcyjne cenowo.
Jak już to obniżyć ceny metropolitarnych, a KK robić tylko za rabat.
Jak już to obniżyć ceny metropolitarnych, a KK robić tylko za rabat.
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Z rabatem w rezultacie na KK wyszłoby:mkm3 pisze: 19 lis 2024, 8:35 Według mnie powinna być jednolita cena biletów miesięcznych uprawiających również do przejazdami koleją np. 120 zł za I strefę, 150 zł za I+II, 180 zł za I+II+III, a Karta Krakowska powinna dawać 20% zniżki od tych cen.
96 zł, 120 zł, 144 zł
Czy taka obniżka zachęciłaby mieszkańców ościennych gmin do KMK? Bo jak rozumiem dla nich ta zmiana.
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Mieszkańcy ościennych gmin by musieli dostać jakiś atrakcyjny rabat, bo jak na razie KK jest dla mieszkańców/osób rozliczających się w Krakowie.Paulow pisze: 19 lis 2024, 9:39 [...]
Czy taka obniżka zachęciłaby mieszkańców ościennych gmin do KMK? Bo jak rozumiem dla nich ta zmiana.
Potrzebna również duża liczba P&R na wszystkich arteriach wlotowych, skąd będzie bardzo dobre połączenie w każdy rejon miasta - od tego trzeba zacząć, bo przecież pieniądze z SPP "miały" iść na parkingi P&R.
Co mi da fakt zmiany miejsca płacenia podatków, aby mieć tańszą KMK, przecież jak w miejscu mojego zamieszkania gmina będzie musiała podnosić wszystkie opłaty i obciążyć podatkiem na remont drogi/placu zabaw itp., a miasto Kraków przecież nie wyremontuje mi drogi, nie zrobi modernizacji oświetlenia ulicznego czy też nie wybuduje skate parku poza swoimi granicami administracyjnymi.
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
169 zł to nie jest jakaś wygórowana cena za możliwość przejazdu kolejami, MLD, niektórymi busami gminnymi i autobusami ZTP. Nie cena biletu jest tutaj problemem, a słaba oferta komunikacyjna.
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Ze stawkami za parkowanie z SPP jest ten problem, że ich wysokość określa ustawa więc miasto nie może tak sobie ich podnosić. Co do miesięcznych mieszkańca to po wysłuchaniu jak p. prezydent w wywiadzie dla Radia Kraków kwieciście wywodził o ich nadzwyczajnej taniości wielkich nadziej co do utrzymania dotychczasowych stawek bym sobie nie robił (link do rozmowy https://www.radiokrakow.pl/audycje/alek ... -i-boisku/ )
-
- Ekspert
- Posty: 1196
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
No tak, tylko maksymalne, ustawowe stawki za parkowanie w śródmiejskiej strefie parkowania wynosiły w 2023 roku...
- ponad 16 pln/1szą godzinę;
- ponad 19 pln/2gą godzinę;
- ponad 23 pln/3cią godzinę;
U nas jest aktualnie 6 pln.
- ponad 16 pln/1szą godzinę;
- ponad 19 pln/2gą godzinę;
- ponad 23 pln/3cią godzinę;
U nas jest aktualnie 6 pln.
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Zamiast obniżek cen biletów miesięcznych (które są umówmy się niewysokie), wolałbym zwiększenie oferty przewozowej. Częste linie autobusowe na które wychodziłoby się mimo korków bez patrzenia na rozkład i można było się pomiędzy nimi sprawnie przesiadać.
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
https://www.facebook.com/share/v/19nzdvfKyZ/
Jest rolka dotyczącą funkcjonowania kasowników nowego typu. Ciekawe rzeczy lud pisze w komentarzach.
Jest rolka dotyczącą funkcjonowania kasowników nowego typu. Ciekawe rzeczy lud pisze w komentarzach.
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Mieszkańcy chcą obniżki cen biletów w komunikacji miejskiej i zmian systemowych. Jest petycja do prezydenta Krakowa
https://dziennikpolski24.pl/mieszkancy- ... 1-18962505
https://dziennikpolski24.pl/mieszkancy- ... 1-18962505
Wnioskujemy o to, aby mieszkańcy Krakowa w ramach tej samej lub niższej ceny (80-90 zł) mogli korzystać dodatkowo z linii aglomeracyjnych oraz kolei wewnątrz miasta. Jeśli za tyle samo pieniędzy będzie można korzystać z większej ilości połączeń na większym obszarze, bez konieczności dopłat przy wyjeżdżaniu z miasta lub podczas podróży pociągiem, może to zachęcić kolejne osoby zmotoryzowane do zakupu biletu miesięcznego i korzystania przynajmniej częściowo z komunikacji miejskiej” – przekonują autorzy petycji zamieszczonej na www.petycjeonline.com, skierowanej do prezydenta Krakowa Aleksandra Miszalskiego
Radio Alex 105,2 FM
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Ekhem... i może jeszcze frytki i hawajska dla każdego? To prośba osoby, która chciałaby na bilecie 20 minutowym przejechać całe miasto (kiedyś też był o tym bilecie lament). Od kilku lat mamy niezły wzrost inflacyjny i ceny KMK są OK. Najpilniejsze do podwyższania są opłaty za parkowanie w Strefie. Po podwyżce tych opłat więcej osób zrozumie jak mamy tanią KMK. Cena miesięcznego dla mieszkańca to niedługo spokojnie może być i 100 zł (Warszawa 98 zł).W petycji zwarto również propozycje obniżenia cen biletów
20-minutowego z 4 na 2 zł, ponieważ „obecna cena jest nieatrakcyjna, wręcz odstraszająca i powoduje, że lepiej podjechać krótkie odległości samochodem”
Biletu Mieszkańca na jedną linię – z 64 do 40 zł, sieciowego Biletu Mieszkańca – z 90 na 60 zł
Biletów Metropolitalnych z poziomu 159/169/199 zł na 109/119/129 zł, w zależności od I/II/III strefy. „Obecne wysokie ceny biletów powodują, że w sporej większości linie aglomeracyjne są użytkowane przez uczniów/studentów oraz emerytów. Natomiast osoby pracujące wybierają samochód, ponieważ za 169 zł mogą pokonać od 650 do 800 km. Niestety obecne ceny nie stanowią zachęty do korzystania z komunikacji miejskiej” – czytamy w petycji
Dlatego podoba mi się pomysł, żeby z karty Krakowskiej zrobić kartę rabatową/lojalnościową, która wczytywałaby rabat do biletu miesięcznego - wtedy i metropolitarne byłyby z rabatem dla krakowian.
-
- Ekspert
- Posty: 1196
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Autorzy robiąc totalnie idiotyczną petycję, niestety wylewają dziecko z kąpielą.
Przecież tych bredni nikt nie weźmie na poważnie nawet przez minutę (jeśli w ogóle ktoś doczyta do końca).
A sprawa jest niestety coraz bardziej istotna, niemniej nie chodzi o obniżanie ceny biletu z 64 pln 40 pln... litości... tylko o integrację taryfową z koleją w obrębie miasta. I tego powinna dotyczyć petycja, a nie robienia z siebie pośmiewiska :/
Wzorem Warszawy, najlepiej, aby bilet na KMK + SKA był ważny w obrębie Krk i był <100 pln, choćby za 99,90 pln/m-c.
Przecież tych bredni nikt nie weźmie na poważnie nawet przez minutę (jeśli w ogóle ktoś doczyta do końca).
A sprawa jest niestety coraz bardziej istotna, niemniej nie chodzi o obniżanie ceny biletu z 64 pln 40 pln... litości... tylko o integrację taryfową z koleją w obrębie miasta. I tego powinna dotyczyć petycja, a nie robienia z siebie pośmiewiska :/
Wzorem Warszawy, najlepiej, aby bilet na KMK + SKA był ważny w obrębie Krk i był <100 pln, choćby za 99,90 pln/m-c.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość