-
michal49944
- Specjalista
- Posty: 339
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Post
autor: michal49944 » 25 mar 2024, 21:10
PKP Intercity obiecuje: Teraz już internet będzie niezawodny
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 18028.html
PKPO Intercity zapowiada bardziej niezawodny internet w swoich pociągach. Ma za to odpowiadać system WiFiX, opracowany przez spółkę.
O wdrożeniu nowego systemu PKP Intercity poinformowało na początku tego miesiąca "Rynek Kolejowy". Teraz przewoźnik podał więcej szczegółów rozwiązania, które według zapowiedzi ma być przełomowe dla pasażerów. System WiFiX umożliwia bowiem monitorowanie funkcjonowania urządzeń odpowiedzialnych za dostarczanie Internetu, jak również wgląd w czasie rzeczywistym w parametry dotyczące sieci Wi-Fi bez względu na to, gdzie dany wagon czy zespół trakcyjny się znajdują. Umożliwia również dokładne określenie lokalizacji poszczególnych wagonów czy EZT i monitorowanie działania Internetu w każdym z nich.
-
michal49944
- Specjalista
- Posty: 339
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Post
autor: michal49944 » 25 kwie 2024, 18:46
Pendolino zwalnia pod Malborkiem. Zły stan nasypu
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 18612.html
Co najmniej od końca lata 2023 roku pociągi pasażerskie kursujące po magistrali kolejowej między Warszawą a Gdańskiem zwalniają pod Malborkiem do 40 km/h. PKP Polskie Linie Kolejowe dopiero przymierzają się do ogłoszenia przetargu na naprawę zmodernizowanego 10 lat wcześniej odcinka.
Kolejny świetny przykład jak PKP dba o pasażerów.
-
michal49944
- Specjalista
- Posty: 339
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Post
autor: michal49944 » 15 maja 2024, 23:26
MI: Cykliczny rozkład jazdy w perspektywie pięciu lat
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 18793.html
Resort odpowiedzialny za transport kolejowy zapewnia o kontynuacji prac nad tzw. horyzontalnym rozkładem jazdy. Ma on stanowić podstawę konstrukcji oferty kolei dalekobieżnej od roku 2030. Wśród podstawowych założeń znalazła się cykliczność odjazdów z poszczególnych stacji kolejowych.
-
mems
- Znawca
- Posty: 163
- Rejestracja: 31 sty 2024, 19:50
Post
autor: mems » 28 maja 2024, 12:45
Nowy plan na wykorzystanie ED74. „Edytą” do Zakopanego
https://kolejowyportal.pl/nowy-plan-na- ... akopanego/
Chcemy, żeby od grudnia były już pierwsze zmiany w tej ofercie, a docelowo oczywiście byłoby wskazane, żeby ułożyć cykliczny rozkład nawet w krótszej relacji z Krakowa do Zakopanego – dodał Piotr Malepszak.
-
michal49944
- Specjalista
- Posty: 339
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Post
autor: michal49944 » 29 maja 2024, 22:45
W wakacje PKP Intercity uruchomi każdego dnia średnio ponad 450 pociągów
https://kolejowyportal.pl/w-wakacje-pkp ... -pociagow/
W sezonie wakacyjnym PKP Intercity będzie uruchamiać każdego dnia średnio 454 pociągi. To o 31 więcej niż w analogicznym okresie w roku ubiegłym. Większa liczba połączeń pozwoli podróżnym komfortowo dotrzeć do popularnych kurortów wypoczynkowych nad morzem i w górach.
-
michal49944
- Specjalista
- Posty: 339
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Post
autor: michal49944 » 03 cze 2024, 22:38
PKP Intercity zmienia zasady rezerwacji miejsc do biletów okresowych
https://kolejowyportal.pl/pkp-intercity ... okresowych
Od 9 czerwca w pociągach zespolonych ED160 Flirt oraz ED74 oraz spalinowych zespołach trakcyjnych zostanie zniesiona obowiązkowa rezerwacja miejsc. Oznacza to, że zapełnienie w tych pojazdach będzie mogło przekraczać 100 proc., a podróżni będą mieli możliwość odbywania podróży na podstawie biletów bez wskazania miejsc.
-
michal49944
- Specjalista
- Posty: 339
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Post
autor: michal49944 » 17 cze 2024, 23:07
Malepszak: Od grudnia ruch dalekobieżny na większości linii w takcie
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 19349.html
– Cykliczny rozkład jazdy, na odejściach z dużych węzłów, jest konieczny. Państwowy operator powinien jeździć w takcie nie tylko w wypadku pociągów komercyjnych, ale także w ramach pociągów uruchamianych w ramach PSC (chodzi o pociągi IC i TLK – dop. red.) – powiedział Piotr Malepszak na spotkaniu z dziennikarzami w siedzibie PKP Intercity.
Tu ważna uwaga: pociągi TLK w ciągu kilku lat, a może nawet kilkunastu miesięcy, znikną z siatki połączeń obsługiwanej przez PKP Intercity i zostaną zastąpione przez klimatyzowane zmodernizowane lub nowe składy, albo przez elektryczne zespoły trakcyjne.
-
michal49944
- Specjalista
- Posty: 339
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Post
autor: michal49944 » 10 lip 2024, 19:33
Pendolino w podwójnym zestawieniu. Intercity zadowolone z frekwencji
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 19657.html
PKP Intercity ponownie zaczęły kierować do obsługi najbardziej obciążonych pociągów składy zespolone ED250 (Pendolino) w zestawieniu podwójnym. Jeżdżą w relacjach Warszawa – Kraków oraz Kraków – Kołobrzeg. Niestety, pasażerowie sygnalizują, że najszybszych jednostek zabrakło na innych połączeniach przewoźnika.
-
michal49944
- Specjalista
- Posty: 339
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Post
autor: michal49944 » 17 lip 2024, 14:58
PKP PLK: Tak przyspieszą pociągi w 2024 i 2030 roku!
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 19776.html
Teraz poznaliśmy planowane czasy przejazdu na grudzień 2024 r. i wejście w życie nowego rozkładu jazdy. Na największe skrócenie czasu przejazdu od grudnia możemy liczyć na trasie z Warszawy Centralnej do Szczecina – tu zyskamy aż 42 minuty, w przypadku trasy z Warszawy do Białegostoku będzie to pół godziny.
-
michal49944
- Specjalista
- Posty: 339
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Post
autor: michal49944 » 24 wrz 2024, 7:01
Lokomotywa EU200 wyruszyła w pierwszy kurs z pociągiem PKP Intercity
https://kolejowyportal.pl/lokomotywa-eu ... intercity/
Dokładnie o 8:36 rozpoczęła się nowa era w PKP Intercity. Po raz pierwszy pociąg przewoźnika prowadziła nowa lokomotywa EU200, wyprodukowana przez spółkę Newag.
Wczoraj miał miejsce pierwszy kurs nowego wielosystemowego Griffina 200.
-
michal49944
- Specjalista
- Posty: 339
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Post
autor: michal49944 » 15 paź 2024, 10:47
PKP Intercity ogłasza przetarg na piętrowe ezety!
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 20923.html
PKP Intercity właśnie ogłosiło przetarg na dostawy 42 piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz z usługą ich utrzymania. Postępowanie zawiera w sobie również prawo opcji dotyczące zamówienia kolejnych, maksymalnie 30 “piętrusów”. Przewoźnik może więc kupić nawet 72 pojazdy tego typu.
-
michal49944
- Specjalista
- Posty: 339
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Post
autor: michal49944 » 28 lis 2024, 17:04
Piętrowe ezety w PKP Intercity. W grze Alstom, Siemens i Stadler
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 21414.html
Postępowaniem w trybie dialogu konkurencyjnego zainteresowani są:
1. Stadler Polska Sp. z o.o., Siedlce;
2. Konsorcjum: Siemens Mobility Sp. z o.o., Warszawa (lider), Siemens Mobility GmbH (członek), Otto-Hahn-Ring, Monachium;
3. Alstom Polska S.A., Warszawa.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości