Salwator

- Linie, trasy, rozkłady
Wojciech
Znawca
Posty: 171
Rejestracja: 18 lut 2020, 21:43

Re: Salwator

Post autor: Wojciech » 16 gru 2024, 21:00

Szkoda, że zmarnowano okazję, by pozbyć się tej zawalidrogi w postaci "2" na trasie Salwator - Cm. Rakowicki.

Awatar użytkownika
Cyjan
Specjalista
Posty: 484
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: Salwator

Post autor: Cyjan » 16 gru 2024, 22:05

126 zostaje na Podwawelskim - ogromny plus, fajnie że wola mieszkańców została wysłuchana
ona/jej

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 1194
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Salwator

Post autor: mkm3 » 16 gru 2024, 22:27

Szkoda, że 502 znika z Salwatora. Mogłoby zostać na stałe. Natomiast 310 jak rozumiem kończy tu tylko na czas braku 2x9?

Awatar użytkownika
Aułrora
Specjalista
Posty: 396
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Salwator

Post autor: Aułrora » 17 gru 2024, 0:43

yosujiro pisze: 16 gru 2024, 20:18 310 na Salwatorze to mogłoby zostać na stałe.
W żadnym z komunikatów nie ma info co z 300 Obrazek
Mi się wydaje, że może to być na stałe. I nie dziwiłbym się.
Na Cracovii w przeciwnym razie stawałyby"

109,134,307 [P],310,502 [P]
[P] - linia obsługiwana taborem przegubowym

Więc sądzę, że ta zmiana to swego rodzaju preludium do zmian, które nastąpią po zakończeniu prac związanych z nawierzchnią drogi (aż zdziwię się jak tego nie zrobią i przywrócą ją na Kałuży XD ) .
Jednakże gdyby to były zmiany na stałe to sądzę że poszli bezpieczną drogą.

W kierunku Salwatora puścili linie z max 12m wozami (w drugim kierunku, do Placu Na Stawach również), zapewne po to aby zminimalizować przypadki w których przegub się nie mieści (patrz ostatnie komunikaty o przerwaniu kursowania ze względu na blokadę "przegubowcem" ulicy).
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja ;) )

Ydhflx
Ekspert
Posty: 638
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Salwator

Post autor: Ydhflx » 17 gru 2024, 1:43

Zorza Polarna pisze: 17 gru 2024, 0:43 Mi się wydaje, że może to być na stałe. I nie dziwiłbym się.
Na Cracovii w przeciwnym razie stawałyby"

109,134,307 [P],310,502 [P]
[P] - linia obsługiwana taborem przegubowym

Więc sądzę, że ta zmiana to swego rodzaju preludium do zmian, które nastąpią po zakończeniu prac związanych z nawierzchnią drogi (aż zdziwię się jak tego nie zrobią i przywrócą ją na Kałuży XD ) .
Jednakże gdyby to były zmiany na stałe to sądzę że poszli bezpieczną drogą.

W kierunku Salwatora puścili linie z max 12m wozami (w drugim kierunku, do Placu Na Stawach również), zapewne po to aby zminimalizować przypadki w których przegub się nie mieści (patrz ostatnie komunikaty o przerwaniu kursowania ze względu na blokadę "przegubowcem" ulicy).
W teorii w stałym układzie to 310 dojeżdżało na Os. Podwawelskie (307 też?). Tam nie ma miejsca bo są aglo 2xx, ale jak wrócą na Salwator to miejsce się zwolni (za to może być problem z miejscem właśnie na Salwatorze). Osobiście sądzę że lepiej gdyby na Salwatorze zostało 502, albo trafiło tam 307 - ale jeśli istotnie są problemy z przegubami w ciasnych uliczkach Salwatora, to lepsze 310 niż nic. Przed remontem to 310 i tak woziło raczej powietrze na odcinku Jubilat-Podwawelskie, a w międzyczasie na relację Grunwaldzkie-Armii Krajowej trafiło 164.

Kojak
Ekspert
Posty: 804
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Salwator

Post autor: Kojak » 17 gru 2024, 4:41

Zorza Polarna pisze: 17 gru 2024, 0:43
W kierunku Salwatora puścili linie z max 12m wozami (w drugim kierunku, do Placu Na Stawach również), zapewne po to aby zminimalizować przypadki w których przegub się nie mieści (patrz ostatnie komunikaty o przerwaniu kursowania ze względu na blokadę "przegubowcem" ulicy).
Gdzie tam przegubowce blokowały drogę? W którym miejscu to było?
Z Salwatora od dawna jeździły przegubowce, na 249, które jeździło tam przez Komorowskiego.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 2055
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Salwator

Post autor: Scania_9640 » 17 gru 2024, 5:35

Kojak pisze: 17 gru 2024, 4:41 Gdzie tam przegubowce blokowały drogę? W którym miejscu to było?
Z Salwatora od dawna jeździły przegubowce, na 249, które jeździło tam przez Komorowskiego.
Gdzie Ty miałeś przeguby na 249?

goracygreg
Pasażer
Posty: 41
Rejestracja: 18 maja 2024, 15:03

Re: Salwator

Post autor: goracygreg » 17 gru 2024, 7:49

Scania_9640 pisze: 17 gru 2024, 5:35 Gdzie Ty miałeś przeguby na 249?
Jeździły w latach 90'.

https://www.facebook.com/share/p/PAncXtUngLhuLDit/

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 460
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Salwator

Post autor: sorig » 17 gru 2024, 9:24

Kojak pisze: 17 gru 2024, 4:41 Gdzie tam przegubowce blokowały drogę? W którym miejscu to było?
Z Salwatora od dawna jeździły przegubowce, na 249, które jeździło tam przez Komorowskiego.
Raczej osobówki, źle zaparkowane, blokowały przeguby. Osobiście widziałem taki przypadek na Mlaskotów.

310 fajnie by było jakby pojechało przez Plac na Stawach...

Awatar użytkownika
Aułrora
Specjalista
Posty: 396
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Salwator

Post autor: Aułrora » 17 gru 2024, 9:39

Kojak pisze: 17 gru 2024, 4:41 Gdzie tam przegubowce blokowały drogę? W którym miejscu to było?
Z Salwatora od dawna jeździły przegubowce, na 249, które jeździło tam przez Komorowskiego.
Może źle to ująłem. Chodziło mi o to jak na Komorowskiego stanął bo samochód był źle zaparkowany. Obawiał bym się czy przy przywróceniu ruchu samochodowego + miejsc parkingowych, sprawiłoby dużo problemów. Chociaż nie ukrywam, że 502 powinno na Salwatorze zostać.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja ;) )

Awatar użytkownika
Mateuszppp
Pasażer
Posty: 33
Rejestracja: 25 paź 2024, 8:23
Lokalizacja: Kaszów

Re: Salwator

Post autor: Mateuszppp » 17 gru 2024, 10:15

Rozwiązaniem problemu z przejazdem przegubowców nie jest ich usuwanie, a usuwanie źle zaparkowanych samochodów, problematycznych miejsc parkingowych i zmiana organizacji ruchu.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6841
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Salwator

Post autor: Kaszmir » 17 gru 2024, 13:20

Tak, "502" jadące lokalnymi salwatorskimi uliczkami co chwila utykało i było skracane do Cracovii.
Mateuszppp pisze: 17 gru 2024, 10:15Rozwiązaniem problemu z przejazdem przegubowców nie jest ich usuwanie, a usuwanie źle zaparkowanych samochodów, problematycznych miejsc parkingowych i zmiana organizacji ruchu.
Przeciw usuwaniu miejsc parkingowych protestują mieszkańcy danej okolicy i ja ich rozumiem. Miejsc do zaparkowania w centrum brakuje. Co więcej, mieszkańcy danego rejonu zwykle wiedzą o problematycznych punktach i umieją parkować, problemy stwarzają głównie przyjezdni - tak jest w szczególności na Długiej. Zabieranie miejsc parkingowych oznacza, że najbardziej cierpią ci, którzy nie zawinili.
Ydhflx pisze: 17 gru 2024, 1:43W teorii w stałym układzie to 310 dojeżdżało na Os. Podwawelskie (307 też?). (...) Osobiście sądzę że lepiej gdyby na Salwatorze zostało 502, albo trafiło tam 307 - ale jeśli istotnie są problemy z przegubami w ciasnych uliczkach Salwatora, to lepsze 310 niż nic.
Uważam podobnie. "307" byłoby lepsze bo obsługuje spory fragment Alej, a "310" w takim układzie jedynie krótki odcinek. Dla Salwatora "307" jest zatem lepsze.

Do tego "307" przemierza spory kawałek centrum więc ma szansę zebrać potoki. Tymczasem "310" włącza się dopiero od Czarnowiejskiej i obsługuje mniejszy fragment centrum, stąd wg mnie dobrze by dotarło do os. Podwawelskiego. Przydaje się też jako dodatkowa linia do wzmocnienia "173" - jak wspomniałeś, skierowanie "164" w stronę Bronowic SKA dużo pomogło, wg mnie jest też miejsce dla "310" bo dociera do ronda Ofiar Katynia i Galerii Bronowice.

Do tego gmina (nie pamiętam która - Michałowice czy Zielonki) sama proponowała że zgadza się na skrócenie "307" do Cracovii w zamian za zwiększenie częstotliwości by zmniejszyć tłok. Wprawdzie nie zmieniono częstotliwości jednak na linię skierowano przegubowce co też pomogło :)

kot_feliks
Ekspert
Posty: 1255
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Salwator

Post autor: kot_feliks » 17 gru 2024, 14:31

Kaszmir pisze: 17 gru 2024, 13:20 Przeciw usuwaniu miejsc parkingowych protestują mieszkańcy danej okolicy i ja ich rozumiem. Miejsc do zaparkowania w centrum brakuje. Co więcej, mieszkańcy danego rejonu zwykle wiedzą o problematycznych punktach i umieją parkować, problemy stwarzają głównie przyjezdni - tak jest w szczególności na Długiej. Zabieranie miejsc parkingowych oznacza, że najbardziej cierpią ci, którzy nie zawinili.
Ale tam chyba nie chodziłoby o usuwanie miejsc postojowych jako takich, tylko usuwanie nieprawidłowo parkujących pojazdów ;)

Awatar użytkownika
Aułrora
Specjalista
Posty: 396
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Salwator

Post autor: Aułrora » 17 gru 2024, 14:54

Kaszmir pisze: 17 gru 2024, 13:20 Tak, "502" jadące lokalnymi salwatorskimi uliczkami co chwila utykało i było skracane do Cracovii.

[...]

Uważam podobnie. "307" byłoby lepsze bo obsługuje spory fragment Alej, a "310" w takim układzie jedynie krótki odcinek. Dla Salwatora "307" jest zatem lepsze.

Do tego "307" przemierza spory kawałek centrum więc ma szansę zebrać potoki. Tymczasem "310" włącza się dopiero od Czarnowiejskiej i obsługuje mniejszy fragment centrum, stąd wg mnie dobrze by dotarło do os. Podwawelskiego. Przydaje się też jako dodatkowa linia do wzmocnienia "173" - jak wspomniałeś, skierowanie "164" w stronę Bronowic SKA dużo pomogło, wg mnie jest też miejsce dla "310" bo dociera do ronda Ofiar Katynia i Galerii Bronowice.

Do tego gmina (nie pamiętam która - Michałowice czy Zielonki) sama proponowała że zgadza się na skrócenie "307" do Cracovii w zamian za zwiększenie częstotliwości by zmniejszyć tłok. Wprawdzie nie zmieniono częstotliwości jednak na linię skierowano przegubowce co też pomogło :)
Tylko kwestia nie jest w tym jaka linia by na Salwator jechała tymi uliczkami, tylko jaki tabor obsługuje. Gdyby tak nie było to 502 by bez problemu kończyła na Salwatorze bo wtedy byłaby to zmiana bez wad.

Ewentualnie 307 jechałaby na wprost Senatorskiej a potem wracałaby przez Kościuszki i Krasińskiego to wtedy dałoby radę bo z jednej strony czmycha szybciutko na Salwator a z drugiej obsługuje przystanek Jubilat na którym pasażerowie mogą szybciej przesiąść się na nią z 1-ki bądź 2-ki + przywracamy (jednokierunkowo, ale zawsze lepsze to niż nic) obsługę "Jubilatu".

Oraz przywracamy 310 na os. Podwawelskie i wtedy wszystko powinno się fajnie spiąć i przy okazji każdy kierowca ma z powrotem punkt socjalny na pętli ;)

Jednakże, ciągle myślę nad sensem kończenia linii 109 na stałe pod Cracovią Stadion. Liczę na podzielenie się waszą opinią w tym aspekcie tematu linii w rejonie Salwatora.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------|

Jednakże nadal po zmianach ciągle myślałem o linii lotniskowej, która nie zmieni swojej trasy.
Po części rozumiem argumenty ZTP, jednakże nie są one wykorzystywane w celu zorganizowania lepszej siatki dojazdowej, a zwykłą próbą cięcia bądź braku jakichkolwiek rozwinięć w tym temacie.

Więc w moim odczuciu 300-tka niech zostanie na swojej trasie w zamian za to powinny powstać 2 linie (gdyby nie to, że na działanie transportu publicznego brakuje 300mln :lol: ):

308 [P] (dawna 208-ka):
[P] - obsługiwana taborem przegubowym

Skoro ZTP nie chce aby potoki pasażerskie mieszały się z potokami mieszkańców odseparowujemy ją od przystanków lokalnych zostawiając ja niej punkty przesiadkowe oraz wszystkie przystankami 2-giej strefy, co pozwoli im na dojazd do/z lotniska do centrum

Propozycja przystanków które miałaby obsługiwać:

Dworzec Główny Wschód
Politechnika
Nowy Kleparz
Plac Inwalidów
Czarnowiejska
Miasteczko Studenckie AGH
Bronowice SKA
Bronowice SKA
Bronowice Małe
Wierzyńskiego

-------STREFA 2
Rząska Podkamycze
Szczyglice Autostrada
Szczyglice Dom Kultury
Szczyglice Skrzyżowanie
Szczyglice Autostrada (w kier. lotniska) / Szczyglice Błonie (w kierunku Krakowa)
Balice I
Kraków Airport


309 (dawna 300-ka):

Ciężko jest wybierać miedzy pozostawieniem 300 na aktualnym trakcie czy na dawnym. Tą tanią (grunt, że przynajmniej znaleźli fundusze na większą ilość kursów) zagrywką ZTP ułatwiło sobie odpisywanie każdemu kto by chciał powrotu linii na starą trasę tworząc tym sobie pierdyliard argumentów odbijających prośby. Tak nie powinno być, że jedni mają lepiej kosztem drugich dlatego powinna powrócić linia, która pełniłaby funkcje obsługi lotniska właśnie od strony Bielan

Trasę każdy zna ;)

Wraz z tymi liniami można było by tak jak już każdy o tym mówił czyli wydłużyć 192-kę (tylko kursów wariantowych) jako 292 do lotniska. Różnica między samym przedłużaniem tej linii a dodaniem wraz z nią powyższych propozycji, sprawiłoby, że szansa na nawalenie pasażerów z lotniska będzie mniejsze bo wtedy potoki się rozłożą na aż 5 linii:

209,292,300,308,309

Reasumując. Pewnie nawet gdyby coś takiego zostało zrealizowane to pewnie ciągle wymagane byłyby jakieś korekty, jednakże dopiero w takim momencie można by było mówić o sensowym dowozie na lotnisko (nawet Złocień by miał na lotnisko wtedy 1 przesiadkę ;) ) bo to brak szanowania kogokolwiek, nawet turystów, żeby jedno z największych lotnisk w kraju dobrego połączenia nie miało.
A no tak. Przecież jest pociąg za 17zł... :lol:
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja ;) )

lisek1692
Pasażer
Posty: 13
Rejestracja: 02 lis 2023, 13:26

Re: Salwator

Post autor: lisek1692 » 23 gru 2024, 21:55

Zorza Polarna pisze: 17 gru 2024, 14:54 Tylko kwestia nie jest w tym jaka linia by na Salwator jechała tymi uliczkami, tylko jaki tabor obsługuje. Gdyby tak nie było to 502 by bez problemu kończyła na Salwatorze bo wtedy byłaby to zmiana bez wad.

Ewentualnie 307 jechałaby na wprost Senatorskiej a potem wracałaby przez Kościuszki i Krasińskiego to wtedy dałoby radę bo z jednej strony czmycha szybciutko na Salwator a z drugiej obsługuje przystanek Jubilat na którym pasażerowie mogą szybciej przesiąść się na nią z 1-ki bądź 2-ki + przywracamy (jednokierunkowo, ale zawsze lepsze to niż nic) obsługę "Jubilatu".

Oraz przywracamy 310 na os. Podwawelskie i wtedy wszystko powinno się fajnie spiąć i przy okazji każdy kierowca ma z powrotem punkt socjalny na pętli ;)

Jednakże, ciągle myślę nad sensem kończenia linii 109 na stałe pod Cracovią Stadion. Liczę na podzielenie się waszą opinią w tym aspekcie tematu linii w rejonie Salwatora.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------|

Jednakże nadal po zmianach ciągle myślałem o linii lotniskowej, która nie zmieni swojej trasy.
Po części rozumiem argumenty ZTP, jednakże nie są one wykorzystywane w celu zorganizowania lepszej siatki dojazdowej, a zwykłą próbą cięcia bądź braku jakichkolwiek rozwinięć w tym temacie.

Więc w moim odczuciu 300-tka niech zostanie na swojej trasie w zamian za to powinny powstać 2 linie (gdyby nie to, że na działanie transportu publicznego brakuje 300mln :lol: ):

308 [P] (dawna 208-ka):
[P] - obsługiwana taborem przegubowym

Skoro ZTP nie chce aby potoki pasażerskie mieszały się z potokami mieszkańców odseparowujemy ją od przystanków lokalnych zostawiając ja niej punkty przesiadkowe oraz wszystkie przystankami 2-giej strefy, co pozwoli im na dojazd do/z lotniska do centrum

Propozycja przystanków które miałaby obsługiwać:

Dworzec Główny Wschód
Politechnika
Nowy Kleparz
Plac Inwalidów
Czarnowiejska
Miasteczko Studenckie AGH
Bronowice SKA
Bronowice SKA
Bronowice Małe
Wierzyńskiego

-------STREFA 2
Rząska Podkamycze
Szczyglice Autostrada
Szczyglice Dom Kultury
Szczyglice Skrzyżowanie
Szczyglice Autostrada (w kier. lotniska) / Szczyglice Błonie (w kierunku Krakowa)
Balice I
Kraków Airport


309 (dawna 300-ka):

Ciężko jest wybierać miedzy pozostawieniem 300 na aktualnym trakcie czy na dawnym. Tą tanią (grunt, że przynajmniej znaleźli fundusze na większą ilość kursów) zagrywką ZTP ułatwiło sobie odpisywanie każdemu kto by chciał powrotu linii na starą trasę tworząc tym sobie pierdyliard argumentów odbijających prośby. Tak nie powinno być, że jedni mają lepiej kosztem drugich dlatego powinna powrócić linia, która pełniłaby funkcje obsługi lotniska właśnie od strony Bielan

Trasę każdy zna ;)

Wraz z tymi liniami można było by tak jak już każdy o tym mówił czyli wydłużyć 192-kę (tylko kursów wariantowych) jako 292 do lotniska. Różnica między samym przedłużaniem tej linii a dodaniem wraz z nią powyższych propozycji, sprawiłoby, że szansa na nawalenie pasażerów z lotniska będzie mniejsze bo wtedy potoki się rozłożą na aż 5 linii:

209,292,300,308,309

Reasumując. Pewnie nawet gdyby coś takiego zostało zrealizowane to pewnie ciągle wymagane byłyby jakieś korekty, jednakże dopiero w takim momencie można by było mówić o sensowym dowozie na lotnisko (nawet Złocień by miał na lotnisko wtedy 1 przesiadkę ;) ) bo to brak szanowania kogokolwiek, nawet turystów, żeby jedno z największych lotnisk w kraju dobrego połączenia nie miało.
A no tak. Przecież jest pociąg za 17zł... :lol:

Przeguby dałyby radę w Szczyglicach? Bo przed przystankiem Szczyglice Dom Kultury jest dość ostry zakręt i nawet standardowy ma czasem problem ze zmieszczeniem się jeżeli jest jakieś auto lub drugi autobus.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości