Salwator
Re: Salwator
Szkoda, że zmarnowano okazję, by pozbyć się tej zawalidrogi w postaci "2" na trasie Salwator - Cm. Rakowicki.
Re: Salwator
126 zostaje na Podwawelskim - ogromny plus, fajnie że wola mieszkańców została wysłuchana
ona/jej
Re: Salwator
Szkoda, że 502 znika z Salwatora. Mogłoby zostać na stałe. Natomiast 310 jak rozumiem kończy tu tylko na czas braku 2x9?
Re: Salwator
Mi się wydaje, że może to być na stałe. I nie dziwiłbym się.yosujiro pisze: 16 gru 2024, 20:18 310 na Salwatorze to mogłoby zostać na stałe.
W żadnym z komunikatów nie ma info co z 300![]()
Na Cracovii w przeciwnym razie stawałyby"
109,134,307 [P],310,502 [P]
[P] - linia obsługiwana taborem przegubowym
Więc sądzę, że ta zmiana to swego rodzaju preludium do zmian, które nastąpią po zakończeniu prac związanych z nawierzchnią drogi (aż zdziwię się jak tego nie zrobią i przywrócą ją na Kałuży XD ) .
Jednakże gdyby to były zmiany na stałe to sądzę że poszli bezpieczną drogą.
W kierunku Salwatora puścili linie z max 12m wozami (w drugim kierunku, do Placu Na Stawach również), zapewne po to aby zminimalizować przypadki w których przegub się nie mieści (patrz ostatnie komunikaty o przerwaniu kursowania ze względu na blokadę "przegubowcem" ulicy).
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja
)

Re: Salwator
W teorii w stałym układzie to 310 dojeżdżało na Os. Podwawelskie (307 też?). Tam nie ma miejsca bo są aglo 2xx, ale jak wrócą na Salwator to miejsce się zwolni (za to może być problem z miejscem właśnie na Salwatorze). Osobiście sądzę że lepiej gdyby na Salwatorze zostało 502, albo trafiło tam 307 - ale jeśli istotnie są problemy z przegubami w ciasnych uliczkach Salwatora, to lepsze 310 niż nic. Przed remontem to 310 i tak woziło raczej powietrze na odcinku Jubilat-Podwawelskie, a w międzyczasie na relację Grunwaldzkie-Armii Krajowej trafiło 164.Zorza Polarna pisze: 17 gru 2024, 0:43 Mi się wydaje, że może to być na stałe. I nie dziwiłbym się.
Na Cracovii w przeciwnym razie stawałyby"
109,134,307 [P],310,502 [P]
[P] - linia obsługiwana taborem przegubowym
Więc sądzę, że ta zmiana to swego rodzaju preludium do zmian, które nastąpią po zakończeniu prac związanych z nawierzchnią drogi (aż zdziwię się jak tego nie zrobią i przywrócą ją na Kałuży XD ) .
Jednakże gdyby to były zmiany na stałe to sądzę że poszli bezpieczną drogą.
W kierunku Salwatora puścili linie z max 12m wozami (w drugim kierunku, do Placu Na Stawach również), zapewne po to aby zminimalizować przypadki w których przegub się nie mieści (patrz ostatnie komunikaty o przerwaniu kursowania ze względu na blokadę "przegubowcem" ulicy).
Re: Salwator
Gdzie tam przegubowce blokowały drogę? W którym miejscu to było?Zorza Polarna pisze: 17 gru 2024, 0:43
W kierunku Salwatora puścili linie z max 12m wozami (w drugim kierunku, do Placu Na Stawach również), zapewne po to aby zminimalizować przypadki w których przegub się nie mieści (patrz ostatnie komunikaty o przerwaniu kursowania ze względu na blokadę "przegubowcem" ulicy).
Z Salwatora od dawna jeździły przegubowce, na 249, które jeździło tam przez Komorowskiego.
-
- Ekspert
- Posty: 2055
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Salwator
Gdzie Ty miałeś przeguby na 249?Kojak pisze: 17 gru 2024, 4:41 Gdzie tam przegubowce blokowały drogę? W którym miejscu to było?
Z Salwatora od dawna jeździły przegubowce, na 249, które jeździło tam przez Komorowskiego.
-
- Pasażer
- Posty: 41
- Rejestracja: 18 maja 2024, 15:03
Re: Salwator
Re: Salwator
Raczej osobówki, źle zaparkowane, blokowały przeguby. Osobiście widziałem taki przypadek na Mlaskotów.Kojak pisze: 17 gru 2024, 4:41 Gdzie tam przegubowce blokowały drogę? W którym miejscu to było?
Z Salwatora od dawna jeździły przegubowce, na 249, które jeździło tam przez Komorowskiego.
310 fajnie by było jakby pojechało przez Plac na Stawach...
Re: Salwator
Może źle to ująłem. Chodziło mi o to jak na Komorowskiego stanął bo samochód był źle zaparkowany. Obawiał bym się czy przy przywróceniu ruchu samochodowego + miejsc parkingowych, sprawiłoby dużo problemów. Chociaż nie ukrywam, że 502 powinno na Salwatorze zostać.Kojak pisze: 17 gru 2024, 4:41 Gdzie tam przegubowce blokowały drogę? W którym miejscu to było?
Z Salwatora od dawna jeździły przegubowce, na 249, które jeździło tam przez Komorowskiego.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja
)

- Mateuszppp
- Pasażer
- Posty: 33
- Rejestracja: 25 paź 2024, 8:23
- Lokalizacja: Kaszów
Re: Salwator
Rozwiązaniem problemu z przejazdem przegubowców nie jest ich usuwanie, a usuwanie źle zaparkowanych samochodów, problematycznych miejsc parkingowych i zmiana organizacji ruchu.
Re: Salwator
Tak, "502" jadące lokalnymi salwatorskimi uliczkami co chwila utykało i było skracane do Cracovii.
Do tego "307" przemierza spory kawałek centrum więc ma szansę zebrać potoki. Tymczasem "310" włącza się dopiero od Czarnowiejskiej i obsługuje mniejszy fragment centrum, stąd wg mnie dobrze by dotarło do os. Podwawelskiego. Przydaje się też jako dodatkowa linia do wzmocnienia "173" - jak wspomniałeś, skierowanie "164" w stronę Bronowic SKA dużo pomogło, wg mnie jest też miejsce dla "310" bo dociera do ronda Ofiar Katynia i Galerii Bronowice.
Do tego gmina (nie pamiętam która - Michałowice czy Zielonki) sama proponowała że zgadza się na skrócenie "307" do Cracovii w zamian za zwiększenie częstotliwości by zmniejszyć tłok. Wprawdzie nie zmieniono częstotliwości jednak na linię skierowano przegubowce co też pomogło
Przeciw usuwaniu miejsc parkingowych protestują mieszkańcy danej okolicy i ja ich rozumiem. Miejsc do zaparkowania w centrum brakuje. Co więcej, mieszkańcy danego rejonu zwykle wiedzą o problematycznych punktach i umieją parkować, problemy stwarzają głównie przyjezdni - tak jest w szczególności na Długiej. Zabieranie miejsc parkingowych oznacza, że najbardziej cierpią ci, którzy nie zawinili.Mateuszppp pisze: 17 gru 2024, 10:15Rozwiązaniem problemu z przejazdem przegubowców nie jest ich usuwanie, a usuwanie źle zaparkowanych samochodów, problematycznych miejsc parkingowych i zmiana organizacji ruchu.
Uważam podobnie. "307" byłoby lepsze bo obsługuje spory fragment Alej, a "310" w takim układzie jedynie krótki odcinek. Dla Salwatora "307" jest zatem lepsze.Ydhflx pisze: 17 gru 2024, 1:43W teorii w stałym układzie to 310 dojeżdżało na Os. Podwawelskie (307 też?). (...) Osobiście sądzę że lepiej gdyby na Salwatorze zostało 502, albo trafiło tam 307 - ale jeśli istotnie są problemy z przegubami w ciasnych uliczkach Salwatora, to lepsze 310 niż nic.
Do tego "307" przemierza spory kawałek centrum więc ma szansę zebrać potoki. Tymczasem "310" włącza się dopiero od Czarnowiejskiej i obsługuje mniejszy fragment centrum, stąd wg mnie dobrze by dotarło do os. Podwawelskiego. Przydaje się też jako dodatkowa linia do wzmocnienia "173" - jak wspomniałeś, skierowanie "164" w stronę Bronowic SKA dużo pomogło, wg mnie jest też miejsce dla "310" bo dociera do ronda Ofiar Katynia i Galerii Bronowice.
Do tego gmina (nie pamiętam która - Michałowice czy Zielonki) sama proponowała że zgadza się na skrócenie "307" do Cracovii w zamian za zwiększenie częstotliwości by zmniejszyć tłok. Wprawdzie nie zmieniono częstotliwości jednak na linię skierowano przegubowce co też pomogło

-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Salwator
Ale tam chyba nie chodziłoby o usuwanie miejsc postojowych jako takich, tylko usuwanie nieprawidłowo parkujących pojazdówKaszmir pisze: 17 gru 2024, 13:20 Przeciw usuwaniu miejsc parkingowych protestują mieszkańcy danej okolicy i ja ich rozumiem. Miejsc do zaparkowania w centrum brakuje. Co więcej, mieszkańcy danego rejonu zwykle wiedzą o problematycznych punktach i umieją parkować, problemy stwarzają głównie przyjezdni - tak jest w szczególności na Długiej. Zabieranie miejsc parkingowych oznacza, że najbardziej cierpią ci, którzy nie zawinili.

Re: Salwator
Tylko kwestia nie jest w tym jaka linia by na Salwator jechała tymi uliczkami, tylko jaki tabor obsługuje. Gdyby tak nie było to 502 by bez problemu kończyła na Salwatorze bo wtedy byłaby to zmiana bez wad.Kaszmir pisze: 17 gru 2024, 13:20 Tak, "502" jadące lokalnymi salwatorskimi uliczkami co chwila utykało i było skracane do Cracovii.
[...]
Uważam podobnie. "307" byłoby lepsze bo obsługuje spory fragment Alej, a "310" w takim układzie jedynie krótki odcinek. Dla Salwatora "307" jest zatem lepsze.
Do tego "307" przemierza spory kawałek centrum więc ma szansę zebrać potoki. Tymczasem "310" włącza się dopiero od Czarnowiejskiej i obsługuje mniejszy fragment centrum, stąd wg mnie dobrze by dotarło do os. Podwawelskiego. Przydaje się też jako dodatkowa linia do wzmocnienia "173" - jak wspomniałeś, skierowanie "164" w stronę Bronowic SKA dużo pomogło, wg mnie jest też miejsce dla "310" bo dociera do ronda Ofiar Katynia i Galerii Bronowice.
Do tego gmina (nie pamiętam która - Michałowice czy Zielonki) sama proponowała że zgadza się na skrócenie "307" do Cracovii w zamian za zwiększenie częstotliwości by zmniejszyć tłok. Wprawdzie nie zmieniono częstotliwości jednak na linię skierowano przegubowce co też pomogło![]()
Ewentualnie 307 jechałaby na wprost Senatorskiej a potem wracałaby przez Kościuszki i Krasińskiego to wtedy dałoby radę bo z jednej strony czmycha szybciutko na Salwator a z drugiej obsługuje przystanek Jubilat na którym pasażerowie mogą szybciej przesiąść się na nią z 1-ki bądź 2-ki + przywracamy (jednokierunkowo, ale zawsze lepsze to niż nic) obsługę "Jubilatu".
Oraz przywracamy 310 na os. Podwawelskie i wtedy wszystko powinno się fajnie spiąć i przy okazji każdy kierowca ma z powrotem punkt socjalny na pętli

Jednakże, ciągle myślę nad sensem kończenia linii 109 na stałe pod Cracovią Stadion. Liczę na podzielenie się waszą opinią w tym aspekcie tematu linii w rejonie Salwatora.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------|
Jednakże nadal po zmianach ciągle myślałem o linii lotniskowej, która nie zmieni swojej trasy.
Po części rozumiem argumenty ZTP, jednakże nie są one wykorzystywane w celu zorganizowania lepszej siatki dojazdowej, a zwykłą próbą cięcia bądź braku jakichkolwiek rozwinięć w tym temacie.
Więc w moim odczuciu 300-tka niech zostanie na swojej trasie w zamian za to powinny powstać 2 linie (gdyby nie to, że na działanie transportu publicznego brakuje 300mln

308 [P] (dawna 208-ka):
[P] - obsługiwana taborem przegubowym
Skoro ZTP nie chce aby potoki pasażerskie mieszały się z potokami mieszkańców odseparowujemy ją od przystanków lokalnych zostawiając ja niej punkty przesiadkowe oraz wszystkie przystankami 2-giej strefy, co pozwoli im na dojazd do/z lotniska do centrum
Propozycja przystanków które miałaby obsługiwać:
Dworzec Główny Wschód
Politechnika
Nowy Kleparz
Plac Inwalidów
Czarnowiejska
Miasteczko Studenckie AGH
Bronowice SKA
Bronowice SKA
Bronowice Małe
Wierzyńskiego
-------STREFA 2
Rząska Podkamycze
Szczyglice Autostrada
Szczyglice Dom Kultury
Szczyglice Skrzyżowanie
Szczyglice Autostrada NŻ (w kier. lotniska) / Szczyglice Błonie NŻ (w kierunku Krakowa)
Balice I NŻ
Kraków Airport
309 (dawna 300-ka):
Ciężko jest wybierać miedzy pozostawieniem 300 na aktualnym trakcie czy na dawnym. Tą tanią (grunt, że przynajmniej znaleźli fundusze na większą ilość kursów) zagrywką ZTP ułatwiło sobie odpisywanie każdemu kto by chciał powrotu linii na starą trasę tworząc tym sobie pierdyliard argumentów odbijających prośby. Tak nie powinno być, że jedni mają lepiej kosztem drugich dlatego powinna powrócić linia, która pełniłaby funkcje obsługi lotniska właśnie od strony Bielan
Trasę każdy zna

Wraz z tymi liniami można było by tak jak już każdy o tym mówił czyli wydłużyć 192-kę (tylko kursów wariantowych) jako 292 do lotniska. Różnica między samym przedłużaniem tej linii a dodaniem wraz z nią powyższych propozycji, sprawiłoby, że szansa na nawalenie pasażerów z lotniska będzie mniejsze bo wtedy potoki się rozłożą na aż 5 linii:
209,292,300,308,309
Reasumując. Pewnie nawet gdyby coś takiego zostało zrealizowane to pewnie ciągle wymagane byłyby jakieś korekty, jednakże dopiero w takim momencie można by było mówić o sensowym dowozie na lotnisko (nawet Złocień by miał na lotnisko wtedy 1 przesiadkę

A no tak. Przecież jest pociąg za 17zł...

"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja
)

Re: Salwator
Zorza Polarna pisze: 17 gru 2024, 14:54 Tylko kwestia nie jest w tym jaka linia by na Salwator jechała tymi uliczkami, tylko jaki tabor obsługuje. Gdyby tak nie było to 502 by bez problemu kończyła na Salwatorze bo wtedy byłaby to zmiana bez wad.
Ewentualnie 307 jechałaby na wprost Senatorskiej a potem wracałaby przez Kościuszki i Krasińskiego to wtedy dałoby radę bo z jednej strony czmycha szybciutko na Salwator a z drugiej obsługuje przystanek Jubilat na którym pasażerowie mogą szybciej przesiąść się na nią z 1-ki bądź 2-ki + przywracamy (jednokierunkowo, ale zawsze lepsze to niż nic) obsługę "Jubilatu".
Oraz przywracamy 310 na os. Podwawelskie i wtedy wszystko powinno się fajnie spiąć i przy okazji każdy kierowca ma z powrotem punkt socjalny na pętli![]()
Jednakże, ciągle myślę nad sensem kończenia linii 109 na stałe pod Cracovią Stadion. Liczę na podzielenie się waszą opinią w tym aspekcie tematu linii w rejonie Salwatora.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------|
Jednakże nadal po zmianach ciągle myślałem o linii lotniskowej, która nie zmieni swojej trasy.
Po części rozumiem argumenty ZTP, jednakże nie są one wykorzystywane w celu zorganizowania lepszej siatki dojazdowej, a zwykłą próbą cięcia bądź braku jakichkolwiek rozwinięć w tym temacie.
Więc w moim odczuciu 300-tka niech zostanie na swojej trasie w zamian za to powinny powstać 2 linie (gdyby nie to, że na działanie transportu publicznego brakuje 300mln):
308 [P] (dawna 208-ka):
[P] - obsługiwana taborem przegubowym
Skoro ZTP nie chce aby potoki pasażerskie mieszały się z potokami mieszkańców odseparowujemy ją od przystanków lokalnych zostawiając ja niej punkty przesiadkowe oraz wszystkie przystankami 2-giej strefy, co pozwoli im na dojazd do/z lotniska do centrum
Propozycja przystanków które miałaby obsługiwać:
Dworzec Główny Wschód
Politechnika
Nowy Kleparz
Plac Inwalidów
Czarnowiejska
Miasteczko Studenckie AGH
Bronowice SKA
Bronowice SKA
Bronowice Małe
Wierzyńskiego
-------STREFA 2
Rząska Podkamycze
Szczyglice Autostrada
Szczyglice Dom Kultury
Szczyglice Skrzyżowanie
Szczyglice Autostrada NŻ (w kier. lotniska) / Szczyglice Błonie NŻ (w kierunku Krakowa)
Balice I NŻ
Kraków Airport
309 (dawna 300-ka):
Ciężko jest wybierać miedzy pozostawieniem 300 na aktualnym trakcie czy na dawnym. Tą tanią (grunt, że przynajmniej znaleźli fundusze na większą ilość kursów) zagrywką ZTP ułatwiło sobie odpisywanie każdemu kto by chciał powrotu linii na starą trasę tworząc tym sobie pierdyliard argumentów odbijających prośby. Tak nie powinno być, że jedni mają lepiej kosztem drugich dlatego powinna powrócić linia, która pełniłaby funkcje obsługi lotniska właśnie od strony Bielan
Trasę każdy zna
Wraz z tymi liniami można było by tak jak już każdy o tym mówił czyli wydłużyć 192-kę (tylko kursów wariantowych) jako 292 do lotniska. Różnica między samym przedłużaniem tej linii a dodaniem wraz z nią powyższych propozycji, sprawiłoby, że szansa na nawalenie pasażerów z lotniska będzie mniejsze bo wtedy potoki się rozłożą na aż 5 linii:
209,292,300,308,309
Reasumując. Pewnie nawet gdyby coś takiego zostało zrealizowane to pewnie ciągle wymagane byłyby jakieś korekty, jednakże dopiero w takim momencie można by było mówić o sensowym dowozie na lotnisko (nawet Złocień by miał na lotnisko wtedy 1 przesiadkę) bo to brak szanowania kogokolwiek, nawet turystów, żeby jedno z największych lotnisk w kraju dobrego połączenia nie miało.
A no tak. Przecież jest pociąg za 17zł...![]()
Przeguby dałyby radę w Szczyglicach? Bo przed przystankiem Szczyglice Dom Kultury jest dość ostry zakręt i nawet standardowy ma czasem problem ze zmieszczeniem się jeżeli jest jakieś auto lub drugi autobus.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości