Post
autor: Mateuszppp » 18 sty 2025, 13:00
ZTP musi zrozumieć, że klucz do redukcji ruchu samochodowego w mieście to sprawna komunikacja aglomeracyjna, w powiecie krakowskim mieszka 306 tys. osób, dla porównania w proszowickim 43 tys. Ktoś powinien pomyśleć i ustalić z gminami np. stały przelicznik udziałów w opłacaniu linii, np. od % przebiegu w mieście i gminie albo jakiś inny, żeby były jasne zasady, a nie widzi mię się ZTP i przepychanie się w udziałach w kosztach przy jakiejkolwiek zmianie. Zresztą mieszkańcy Bielan i Przegorzał również wolą Os. Podwawelskie, dlatego 126 została na nim, a gdyby nie linie aglomeracyjne, mieszkańcy miasta mieliby tylko dwie linie f30 (109 i 126), a nie 9. Dodatkowo nie wiem co na Os. Podwawelskim robi 219, wcześniej ponoć ZTP odmawiał przy tworzeniu tej linii jej rejestracji na Salwatorze ze względu na brak miejsca, a miejsce się zwiększyło, a moim zdaniem byłoby lepiej gdyby wszystkie linie jeździły w jedno miejsce, aby łatwiej było złapać autobus chcąc dojechać do miejsca, gdzie pokrywa się kilka linii, a ta linia pokrywa się na przemian z innymi na całym swoim przebiegu.