- Linie, trasy, rozkłady
-
Aułrora
- Specjalista
- Posty: 392
- Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
- Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn
Post
autor: Aułrora » 14 lis 2024, 15:28
ZTP pisze:Przywrócenie przejazdu na skrzyżowaniu Al. Solidarności z ul. Struga i Orkana
od 18.11.2024
123, 132, 163, 193, 601
Szanowni Pasażerowie,
uprzejmie informujemy, że od dnia 18.11.2024 r. (poniedziałek) w związku z zakończeniem prac związanych z remontem torowiska na skrzyżowaniu Al. Solidarności z ulicami Struga i Orkana linie 123, 132, 163, 193 zostaną przywrócone na stałe trasy.
Od nocy 18/19.11.2024 r. (poniedziałek/wtorek) na stałą trasę zostanie przywrócona linia 601 i będzie obsługiwała przystanek Orkana w kierunku pętli Mydlniki Wapiennik P+R.
Przystanki Powstańców Magazyny 01/02 ponownie będą posiadały status NA ŻĄDANIE.
Rozkłady jazdy zostaną zmienione.
Żródełko
Zaiste jest dla mnie to że tytuł komunikatu NIC nie wskazuje jakoby miał on dotyczyć również statusu przystanku w innej części Krakowa (gdzie centrum NH a Prądnik Czerwony), co w moim odczuciu dla osób, które korzystają z tego przystanku i nie przeczytają komunikatu nie dotyczącego ich rejonu może być nie lada zaskoczeniem
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~
Dawid (czyli ja

)
-
yosujiro
- Ekspert
- Posty: 1645
- Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54
Post
autor: yosujiro » 19 lis 2024, 14:26
Kolega ostatnio podrzucił taki pomysł, mam wrażenie, że genialny w swej prostocie: czy konieczne jest objeżdżanie PC przez 189? Traci na to masę czasu, wiecznie są tam korki i beznadziejnie ustawione światła. Nie lepiej by było, aby jechało przez Aleję Przyjaźni i Solidarności? Dystans niewiele większy (ok 300m), a jechałoby trasą, na której zasadniczo prawie nigdy nie ma korków, argument z przymrużeniem oka- babcie mogłyby sobie z Alei Róż podjeżdżać na PC zamiast iść piechotą

. Szczególnie biorąc pod uwagę że na PC są krótkie przerwy, to takie rozwiązanie wydaje się rozsądniejsze, żeby zminimalizować ryzyko rozpoczynania kursów na opóźnieniu.
-
michal49944
- Ekspert
- Posty: 668
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Post
autor: michal49944 » 19 lis 2024, 22:56
yosujiro pisze: 19 lis 2024, 14:26
Kolega ostatnio podrzucił taki pomysł, mam wrażenie, że genialny w swej prostocie: czy konieczne jest objeżdżanie PC przez 189? Traci na to masę czasu, wiecznie są tam korki i beznadziejnie ustawione światła. Nie lepiej by było, aby jechało przez Aleję Przyjaźni i Solidarności? Dystans niewiele większy (ok 300m), a jechałoby trasą, na której zasadniczo prawie nigdy nie ma korków, argument z przymrużeniem oka- babcie mogłyby sobie z Alei Róż podjeżdżać na PC zamiast iść piechotą

. Szczególnie biorąc pod uwagę że na PC są krótkie przerwy, to takie rozwiązanie wydaje się rozsądniejsze, żeby zminimalizować ryzyko rozpoczynania kursów na opóźnieniu.
Na pierwszy rzut wydaje mi się, że ten pomysł nie ma wad. Warto go wdrożyć!
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 6835
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 21 lis 2024, 1:14
Myślę, że były powody dla których "189" (a wcześniej "152", "502") zawraca w ten sposób. Pierwszy, to że objazd przez al. Przyjaźni i al. Solidarności wydłużyłby dojazd osobom jadącym do Placu Centralnego. Drugi, to że wtedy przystanek końcowy byłby w miejscu obecnego przystanku początkowego więc kierowca nie miałby dla siebie chwili przerwy.
-
elot360
- Specjalista
- Posty: 390
- Rejestracja: 09 sie 2022, 8:21
- Lokalizacja: Bytom
Post
autor: elot360 » 21 lis 2024, 1:56
Kaszmir pisze: 21 lis 2024, 1:14
Drugi, to że wtedy przystanek końcowy byłby w miejscu obecnego przystanku początkowego więc kierowca nie miałby dla siebie chwili przerwy.
A na którym stanowisku teraz kończy 189? Wedle aplikacji MobileMPK, przystankiem końcowym i początkowym jest słupek 06, w takim wypadku kierowca nim skończy kurs musi objechać cały plac dookoła.
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 6835
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 21 lis 2024, 9:51
elot360 pisze: 21 lis 2024, 1:56A na którym stanowisku teraz kończy 189? Wedle aplikacji MobileMPK, przystankiem końcowym i początkowym jest słupek 06, w takim wypadku kierowca nim skończy kurs musi objechać cały plac dookoła.
Końcowym jest ten naprzeciwko 06, na jezdni jadąc od os. Zgody ("końcowy" na
mapce). Od dawien dawna tam autobusy wypuszczają pasażerów, po czym kierowca ma przerwę. Na przystanek początkowy zwykle podjeżdżają na parę minut przed odjazdem.
-
michal49944
- Ekspert
- Posty: 668
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Post
autor: michal49944 » 23 lis 2024, 20:54
Przebudowa torowiska na Al. Solidarności
od 29.11.2024 do 13.12.2024
174, 501
Szanowni Pasażerowie,
uprzejmie informujemy, że w dniach od 29.11-13.12.2024 r. w związku z remontem torowiska na Al. Solidarności na układzie drogowym w rejonie skrzyżowania z ul. Bulwarową zostanie wprowadzona trasa objazdowa dla linii KMK.
Linia 174:
- tylko w kierunku pętli Os. Kurdwanów: Kombinat – … – przystanek Łempickiego 72 – Al. Solidarności, Orkana, Bulwarowa – przystanek Os. Willowe 02 – … – Os. Kurdwanów;
- linia będzie obsługiwała dodatkowo przystanki: Bulwarowa 04, Orkana 01;
- bez obsługi pozostanie przystanek Bulwarowa 02.
Linia 501:
- tylko w kierunku przystanku Chełmońskiego Pętla: Bulwarowa – Bulwarowa, Orkana – przystanek Struga 06 – … – Chełmońskiego Pętla;
- przystanek końcowo-początkowy Bulwarowa 71 zostanie przeniesiony na przeciwną stronę Al. Solidarności ok. 150 m przed skrzyżowaniem z ul. Bulwarową;
- na trasie czasowo zmienionej linia nie będzie obsługiwała dodatkowych przystanków.
Rozkłady jazdy zostaną zmienione.
Za utrudnienia przepraszamy!
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1152-2024
-
michal49944
- Ekspert
- Posty: 668
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Post
autor: michal49944 » 12 gru 2024, 12:14
Przywrócenie przejazdu na Al. Solidarności
od 14.12.2024
174, 501
Szanowni Pasażerowie,
uprzejmie informujemy, że od dnia 14.12.2024 r. (sobota) zostanie przywrócona możliwość przejazdu przez torowisko na układzie drogowym w okolicy skrzyżowania Al. Solidarności z ul. Bulwarową. Linie 174 i 501 zostaną skierowane na swoje stałe trasy:
- tymczasowy przystanek końcowo-początkowy Bulwarowa 71 dla linii 501 zostanie zlikwidowany;
- zostanie przywrócona obsługa przystanku Bulwarowa 02 przez linię 174.
Rozkłady jazdy zostaną zmienione.
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1187-2024
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 6835
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 02 sty 2025, 14:37
Ostatnio przeliczyłem, jak osłabione zostało połączenie między Nową Hutą (wg podziału na dawne cztery dzielnice) a centrum Krakowa. Porównuję obecny stały układ linii (tramwaje f7,5/15) z tym sprzed pięciu lat (początek 2020, przed pandemią).
Tramwaje (szczyt / międzyszczyt)
"52" -4/0
-> Bilans -4/0
Autobusy w stronę ronda Mogilskiego
"125" -3/-2
"152" +1/0
"182" 0/+0,5
"189" +1/0
"482" 0/-2,5
"501" 0/-1
"502" -4/-1
"511" 0/+3
-> Bilans -5/-3
Autobusy w stronę Al. 29 Listopada
"129" 0/-1
"132" +1/+1,5
"139" -4/-1
"159" 0/-1
"429" -4/0
-> Bilans -7/-1,5
Wszystkie ciągi razem -16/-4,5
Nie uwzględniłem Prądnika Czerwonego (tu na plus), jednak tak samo nie uwzględniłem "124/424" (tu na minus). Bilans się trochę poprawia jeśli policzyć wydłużenie "105" do Piastów (+2/+1,5 choć nie są to nowe kursy) czy wzmocnienie połączeń międzydzielnicowych ("128", Nowohucka). Dla uczciwości warto też wspomnieć dołożenie kursów "52" w niedziele (+3). Całościowo jednak zmiany wciąż są bardzo na minus.
-
Piotr246
- Znawca
- Posty: 162
- Rejestracja: 05 lut 2025, 20:00
Post
autor: Piotr246 » 17 lut 2025, 14:59
Cyjan pisze: 17 lut 2025, 14:39
Trasy 163 i 123 to jest temat rzeka, osobiście wolałabym żeby w końcu powstał jakiś ekspres Huta - Nowy Bieżanów, który nie kręciłby się po os. Wandy i innych dziwnych okolicach, zamiast tworzyć dodatkowe NŻ-tki.
Co myślicie, aby wyprostować 123 i 163, a na Zachemskiego i Sieroszewskiego zostawić tylko 193?
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 6835
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 17 lut 2025, 15:11
Piotr246 pisze: 17 lut 2025, 14:59Co myślicie, aby wyprostować 123 i 163, a na Zachemskiego i Sieroszewskiego zostawić tylko 193?
O skierowanie "163" przez Sieroszewskiego walczyła Rada Dzielnicy XII by zapewnić mieszkańcom dojazd do szpitala. Tam były długie boje o to, trwały z parę lat.
-
Cyjan
- Specjalista
- Posty: 482
- Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37
Post
autor: Cyjan » 17 lut 2025, 15:28
Ja też uważam, że to jest na plus że 163 jeździ do Żeromskiego. To jest trochę taka linia szpitalna, nie dziwne że tam się pojawiła. Zamiast tego wolałabym po prostu osobny twór np. Kombinat - Nowy Bieżanów P+R, który omija większość przystanków na Klasztornej.
ona/jej
-
Aułrora
- Specjalista
- Posty: 392
- Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
- Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn
Post
autor: Aułrora » 17 lut 2025, 15:36
Cyjan pisze: 17 lut 2025, 15:28
Ja też uważam, że to jest na plus że 163 jeździ do Żeromskiego. To jest trochę taka linia szpitalna, nie dziwne że tam się pojawiła. Zamiast tego wolałabym po prostu osobny twór np. Kombinat - Nowy Bieżanów P+R, który omija większość przystanków na Klasztornej.
To w takim razie można by było stworzyć linię, która od razu za Złocieniem wjeżdża na S7 i w Mogile ją opuszcza.
Taką linię to wtedy można nawet do Al. Przyjaźni podciągnąć.
Akurat w tym miejscu patrząc na opóźnienia 163-tki linia korzystająca z drogi ekspresowej miałaby branie jako "prawdziwy ekspres".
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~
Dawid (czyli ja

)
-
krawiec
- Specjalista
- Posty: 424
- Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23
Post
autor: krawiec » 17 lut 2025, 17:17
Zorza Polarna pisze: 17 lut 2025, 15:36
To w takim razie można by było stworzyć linię, która od razu za Złocieniem wjeżdża na S7 i w Mogile ją opuszcza.
Taką linię to wtedy można nawet do Al. Przyjaźni podciągnąć.
Akurat w tym miejscu patrząc na opóźnienia 163-tki linia korzystająca z drogi ekspresowej miałaby branie jako "prawdziwy ekspres".
To dobry pomysł. W Warszawie dobrze funkcjonują linie ekspresowe. Aaaa. Skoro są w Warszawie, to w Krakowie już nie mogą...
-
yosujiro
- Ekspert
- Posty: 1645
- Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54
Post
autor: yosujiro » 17 lut 2025, 17:39
Z tego co pamiętam, to linie ekspresowe w Warszawie są sukcesywnie likwidowane od ponad 10 lat i zostały bodajże dwie kursujące w bardzo ograniczonym zakresie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot] i 4 gości