Trasa Zwierzyniecka i Pychowicka

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
kucyk
Ekspert
Posty: 2404
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Trasa Zwierzyniecka i Pychowicka

Post autor: kucyk » 01 lut 2024, 20:22

Obie trasy w 2032 roku? Aktywiści krytykują:


https://lovekrakow.pl/aktualnosci/trasy ... 54989.html

Awatar użytkownika
Cyjan
Specjalista
Posty: 483
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: Trasa Zwierzyniecka i Pychowicka

Post autor: Cyjan » 18 lis 2024, 18:30

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/trasy ... 59119.html
Spółka Trasa Łagiewnicka zakłada, że w połowie przyszłego roku będzie dysponować decyzją środowiskową dla budowy tras Pychowickiej i Zwierzynieckiej. Chciałaby do 2033 roku zakończyć budowę, ale na to potrzeba kilku miliardów złotych.

(...)u zbiegu z ul. Księcia Józefa, ma powstać węzeł przesiadkowy z podziemnym parkingiem Park&Ride, naziemnym parkingiem dla autokarów, terminalem autobusowym i pętlą tramwajową. Linia tramwajowa miałaby tutaj zostać przedłużona z Salwatora – obecna pętla musiałaby zostać zlikwidowana, a torowisko byłoby prowadzone w jezdni, podobnie jak obecnie na ul. Kościuszki. Linia tramwajowa w ramach samej obwodnicy nie jest planowana.

Inwestycja ma przekroczyć Wisłę tunelem, co ma w założeniu pomóc ochronić tereny, przez które będzie przebiegać, m.in. las łęgowy.
ona/jej

Awatar użytkownika
Aułrora
Specjalista
Posty: 392
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Trasa Zwierzyniecka i Pychowicka

Post autor: Aułrora » 18 lis 2024, 20:45

Love Kraków pisze: [...] miałaby tutaj zostać przedłużona z Salwatora – obecna pętla musiałaby zostać zlikwidowana, a torowisko byłoby prowadzone w jezdni, podobnie jak obecnie na ul. Kościuszki. [...]
Eh i pomyśleć że za kilka lat pętle na Salwatorze, nówkę sztukę nieśmiganą jak na krakowskie standardy będzie trzeba zlikwidować. To naprawdę dobrze dysponujemy pieniędzmi i myślimy kilka lat do przodu. Z tramwajem na Os. Pod Fortem jest to samo. Na zachód od osiedla są ogromne łąki na których i tak infrastruktura drogowa powstanie a co za tym idzie kolejne osiedla. i zamiast stworzyć wariant zakładający linie z rejonów 8PU/Borku Fałęckiego z zakończeniem na pętli w rejonie ul. Działowskiego (jak to jest na MPZP "Kliny Południe" - 2KU.2.) czyli pociągnąć tramwaj maksymalnie jak tylko się da w jakiś rejon, to przedstawiane są warianty które idą przez tereny Szpitala Babińskiego XD.
Streszczę to poniższą infografiką

Obrazek

A wracając co tego co cytowałem. To tak zupełnie na poważnie. To mam nadzieje, że tylko tak biadolą, a Salwator zostawią chociaż jako pętlę rezerwową jak Prokocim.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja ;) )

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 579
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Trasa Zwierzyniecka i Pychowicka

Post autor: Tramwajolog14 » 19 lis 2024, 10:05


W tekście na samym końcu jest napisane, że Trasa Balicka może zostać wykreślona z planów. Wiadomo coś więcej na ten temat?

lolek-12
Ekspert
Posty: 520
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Trasa Zwierzyniecka i Pychowicka

Post autor: lolek-12 » 14 sty 2025, 13:55

Aktualizacja dokumentacji i trwający audyt:
https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... chowickiej

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości